Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vazelina Bilopphøggers legger opp

NYTT TEMA
morsomte
morsomteInnlegg: 1879
19.09.19 13:15

nå er det slutt

Bandet hadde trommet sammen til pressekonferanse torsdag med overskriften avslutningskonsert (?) «40 år med vondt brenn’vin» 21. mars 2020.

– Nå er vi i støtet. Vi gir oss mens vi er på topp, sier Eldar Vågan til avisen.

Bandet har holdt på siden 1979, og hadde sin storhetsperiode på 80 og 90-tallet da Viggo Sandvik var vokalist i bandet.

Han ga seg i 2006 og ble etterfulgt av Kjetil Foseid, som har holdt det gående bak mikrofonen helt til nå.

Hva var deres forhold til bandet? fishing i vallers var en av favorittlåtene mine som barn

(Innlegget ble redigert 19.09.19 13:16)

Valtrex
ValtrexInnlegg: 479
19.09.19 13:38

Ble blodfan da de debuterte på Norsktoppen i 1980 med "Gi meg fri kveld", og har vært ukritisk fan siden det og kjøpt alt som ble gitt ut.

Storhetstida for meg var nok åtti-tallet, spesielt rundt tida med "Fem fyrer med ved" og tegneserier osv. Også stas med den suksessen de har hatt de siste par årene med konserter og festival-spilling etter noen ganske stille år.

morsomte
morsomteInnlegg: 1879
19.09.19 13:43

Mener å huske at Eldar Vågan dreiv med tegning og rallykjøring utenom musikken 

Stracqualursi
StracqualursiInnlegg: 3547
19.09.19 17:06

Noooooooooooooo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zephyrus
zephyrusInnlegg: 4084
19.09.19 17:14
morsomte: Hva var deres forhold til bandet? fishing i vallers var en av favorittlåtene mine som barn

En del morsomme sanger på 80-tallet. "Surfbrett" og "Fort Fort Fort" er blant mine favoritter.

Et legendarisk band, helt klart. Men ble aldri det samme etter at Viggo Sandvik ga seg som vokalist.

For øvrig var vel "Fishing i Vallers" en sang som Viggo Sandvik og Hege Schøyen hadde alene (eller "Viggo og frua" kalte de seg vel). Hele bandet var ikke involvert i den sangen så vidt jeg kan huske.

(Innlegget ble redigert 19.09.19 17:21)

Mafiakødd
MafiakøddInnlegg: 12913
22.09.19 00:31

Vært fan av Vazelina siden jeg var liten, fengende låter med tekster som man ikke kan unngå å komme i godt humør av..Gleder meg veldig til konserten den 21mars.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg