Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Springsteen eller Dire Straits

NYTT TEMA
BigGeorge

BigGeorge
21.06.20 07:13

Bruce Springsteen og Dire Straits dominerte  stort på LP siden midt på 80 tallet og begge hadde ca  250 000 solgte LPer av Springsteens "Born in the USA" og Dire Straits "Brother in arms" som deres desiderte kommersielle suksesser.

Inntil da hadde begge bygget seg sakte opp fanbase med 3 råsterke album.

Springsteen hadde Born to run , Darkness on the egde of town og the river

Dire Straits hadde Communique, Making movies og Love over gold

Spørsmålet mitt er enkelt: Hvem av Springsteen og Dire Straits musikk har holdt seg best nå mange år etter.

Mitt valg er Dire Straits. Dette selv om jeg nok var mer fan av Bruce Springsteen før.

Borchers

Borchers
21.06.20 20:38

Ingen fan av noen av de, men hadde valgt Dire.

borbje

borbje
21.06.20 23:50

Jeg misliker Springsteen sterkt, så velger Dire 10 av 10..

Solo greiene til Knofler er ganske bra, det irsk inspirerte greiene 

PapaSmurf

PapaSmurf
21.06.20 23:54

Selv har jeg ikke noe forhold til Springsteen. Annet enn de større hitsene. Dire Straits og senere Mark Knopflers solokarriere har jeg hatt mye glede av. 

Denne blir jo litt på kanten av tema, men Knopflerplaten Sailing To Philadelphia er en av mine favorittplater. Dessuten møtte jeg kona mi i den perioden jeg hørte mye på den, så den vekker gode minner. 

(Innlegget ble redigert 21.06.20 23:55)

Fernandovonarb

Fernandovonarb
21.06.20 23:55

TS har nok glemt debutskiva til Dire Straits som heter Dire Straits. Sultan of swings er jo på den og en av deres klassikere. Ellers umulig å velge mellom dem for meg. For mye positive minner av begge alternativene.

PapaSmurf

PapaSmurf
21.06.20 23:56

Sultans of swing, når den soloen kommer mot slutten av sangen og jeg kjører bil så digger jeg så hardt at jeg blir trafikkfarlig. 

0gg0

0gg0
25.06.20 18:12

Dire Straits har en liten håndfull gode, ellers jevnt over kjedelige greier. Så helt klart Springsteen, selv om jeg ikke er noen storfan av han heller.

Men han har i det minste mer enn en håndfull gode.

Valtrex

Valtrex
25.06.20 18:41

Hvis en ser på Brothers in Arms vs Born in the USA isolert, så går det nok i  Dire Straits favør når en ser på ren produksjon. BitU ble vel nokså tidlig kritisert for å være vel "80-talls bombastisk", mens BiA står seg nok bedre tidsmessig.

Når det gjelder selve sangene, mener jeg Bruce er hakket foran med sin samling "live-klassikere" som er like store i dag.

Så stemmen min går nok til Bruce, da også litt med tanke på det som kom etterpå, 'Tunnel of Love' vs 'On Every Street"

borbje

borbje
25.06.20 18:45

Springstein er i overkant litt for politisk korrekt for min del 

Slackbyte

Slackbyte
27.06.20 21:15

Springsteen!

Mener at de beste albumene hans overgår de beste til DS. Må nok tilstå at jeg ikke har fulgt mannen så veldig tett det siste tiåret. I den perioden har jo Knopfler hatt mye brukbart solomateriale. I tillegg kommer konsertene til Bruce, fantastiske! Springsteen har også enkeltlåter som har truffet meg personlig selv om de ikke er med i konsertmaterialet hans.  

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg