Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Topp 10 beste band i verden

NYTT TEMA
straycatblues

straycatblues
25.09.20 13:18

1: Rednex

2: Lippo Lippi

3: Linkin Park

4: Metallica

5: Postgirobygget

6: Westlife

7: The Doors

8: Keane

9: Bercedes Menz

10: 2 Unlimited

(Innlegget ble redigert 25.09.20 13:18)

zephyrus

zephyrus
25.09.20 16:12

1 : UB 40

2 : Bananarama

3 : Bangles

4 : Stage Dolls

5 : Bros

6 : Mr. Mister

7 : Johnny Hates Jazz

8 : Roxette

9 : Return

10 : Modern Talking 

atomic_ant

atomic_ant
25.09.20 20:59

1. Devastatin' Dave, the Turntable Slave
2. Drama
3. Hanson
4. Nickelback
5. Slikpknot
6. Aqua
7. Rick Astley
8. Wham!
9. McMusic
10. Ramstein

(Innlegget ble redigert 25.09.20 21:02)

straycatblues

straycatblues
25.09.20 21:51

Stig Van Eijk

New Kids On The Block

Scooter

Trang Fødsel

Bettan

Meat Loaf

Barry Manilow

Karpe Diem 

Alanis Morissette

Keane

0gg0

0gg0
26.09.20 18:38

Her var det mye drit, så derfor fasit her.

1. Queen

2. Judas Priest

3. The Doors

4. Radiohead

5. Rolling Stones

6. Pink Floyd

7. Madrugada

8. Massive Attack

9. Sigur Rós

10. Queens of the Stone age

zephyrus

zephyrus
26.09.20 22:57
0gg0: Her var det mye drit

Ganske ironisk at du presterer å komme med den verste dritten...:-)

Med unntak av Queen vil jeg heller bli rammet av covid 19 enn å høre en tone av alt det andre brasket du nevner.

(Innlegget ble redigert 26.09.20 22:58)

0gg0

0gg0
26.09.20 23:30
zephyrus: Med unntak av Queen vil jeg heller bli rammet av covid 19 enn å høre en tone av alt det andre brasket du nevner.

Men så er jo du fotballfantast, og musikkforståelsen til disse er jo ikke all verden. Regner med du liker Queen kun pga. We Are the Champions.

zephyrus

zephyrus
26.09.20 23:50
0gg0: Men så er jo du fotballfantast, og musikkforståelsen til disse er jo ikke all verden.

Hvor i alle dager har du det fra at musikkforståelsen til fotballfantaster ikke er all verden. Er dette noe du kan dokumentere eller er det noe som foregår i din egen verden?

Mens vi snakker om forståelse så forstår jeg i det minste at mennesker er forskjellige og således har forskjellig musikksmak. Det er jo ikke første gangen du har rakket ned på meg pga musikksmaken min.

Natta, Mr. Pottesur. 

(Innlegget ble redigert 26.09.20 23:55)

0gg0

0gg0
26.09.20 23:58
zephyrus: Det er jo ikke første gangen du har rakket ned på meg pga musikksmaken min.

Sary. Er i grunn en uting å gjøre slikt, men av og til frister det litt for mye. But c'mon. Modern Talking? Return?

zephyrus

zephyrus
27.09.20 12:12
0gg0: Modern Talking? Return?

Modern Talking og Return, ja. Om jorda har gått under for deg pga at jeg liker disse to, så ber jeg så pent jeg kan om unnskyldning.

Triste saker at alle skal ha forskjellig syn på ting, ikke sant? Tenk hvor mye bedre verden hadde blitt om alle hadde hatt de samme meningene, likt den samme musikken etc...

Uansett, jeg savner et svar fra deg angående den påstanden din om at fotballinteresserte ikke har mye musikkforståelse. Hvor dette kommer fra aner jeg virkelig ikke, så jeg hadde satt pris på om du kunne ha dokumentert dette.

Takker på forhånd for svar på dette.

Frank.N.Steen

Frank.N.Steen
27.09.20 13:40
atomic_ant: McMusic

Mr. Music, Yabba-Dabba-Dance, Mega Dance og Mr. Bean Presents Giga Hits 95 er også mer enn verdige, da som tunge og seriøse kandidater i kåringen av universets beste samleplater.

Selv holder jeg nok en knapp på Mr. Bean presenterer, der attpåtil har ei svær advarsel med dødningsskalle og sinte tyske ord som "ACHTUNG!" på coveret, da for å fremheve at det er farlige og skumle saker som har blitt fordelt over hele 2 CDer med hits fra musikkåret 1995.

For å holde tritt med trådens tema:

Dr. Bombay

Sin With Sebastian

Crazy Frog

Captain Jack

Toy-Box

Limp Bizkit

Sean Paul

DJ Alligator Project

Christian Strand

DJ Ötzi

DJ Balloon

Spin-Up

Darude

Babel Fish

The Kelly Family

TFL - Howard & H.C. Andersen

Howard og Christine

Me & My

+ Many, Many More 

(Innlegget ble redigert 27.09.20 13:41)

Rexwiller

Rexwiller
27.09.20 13:45

Her var det mye bra.

madi_balboa

madi_balboa
27.09.20 13:57

1. Olsen Brothers

2. Slash

3. The Darkness

4. Briskeby

5. Kent

6. Dragonforce

7. The Cure

8. Nirvana

9. Velvet Revolver

10. HIM

Ale-Jet

Ale-Jet
27.09.20 13:59

Coldplay.

0gg0

0gg0
27.09.20 14:17
zephyrus: Uansett, jeg savner et svar fra deg angående den påstanden din om at fotballinteresserte ikke har mye musikkforståelse.

Det er forskjell på å være fotballinteressert og fotballfantast. Sistnevnte er vel det samme som det mer utbredte ordet fotballidiot.

Disse bruker det meste av tiden de har på denne hjernedøde sporten, slik at musikk (og en masse annet) gjerne kommer i en helt annen rekke.

Man rekker liksom ikke å fordype seg i skikkelig musikk, (noe som kan ta sin tid) og tar til takke med f.eks. den listen du har lagt ut.

Altså lettbent musikk som ikke har den dybden som er nødvendig for å komme under kategorien god musikk.

zephyrus

zephyrus
27.09.20 15:34
0gg0: Det er forskjell på å være fotballinteressert og fotballfantast. Sistnevnte er vel det samme som det mer utbredte ordet fotballidiot.

OK, siden du ikke kan dokumentere denne tullete påstanden din, gidder jeg ikke krangle mer. Velger å tolke det som at du bekrefter at det bare fins i din egen verden.

Sier forresten mye om deg når du bare velger å kalle meg fotballfantast og ikke fotballinteressert når du ikke aner hvem jeg er og hva annet enn fotball jeg bruker fritiden min på...

Det eneste du "har på meg" er å gå gjennom innleggshistorikken min på dette forumet...

Du er sannelig en enkel sjel...

(Innlegget ble redigert 27.09.20 15:36)

0gg0

0gg0
27.09.20 16:10
zephyrus: Du er sannelig en enkel sjel...

Fortell meg hva du hører på, og jeg skal fortelle hvem du er. Musikkpreferanser forteller ofte mye om mennesker.

Modern Talking. Say no more...

Sevens7ar

Sevens7ar
27.09.20 19:01
0gg0: Det er forskjell på å være fotballinteressert og fotballfantast. Sistnevnte er vel det samme som det mer utbredte ordet fotballidiot. Disse bruker det meste av tiden de har på denne hjernedøde sporten, slik at musikk (og en masse annet) gjerne kommer i en helt annen rekke. Man rekker liksom ikke å fordype seg i skikkelig musikk, (noe som kan ta sin tid) og tar til takke med f.eks. den listen du har lagt ut. Altså lettbent musikk som ikke har den dybden som er nødvendig for å komme under kategorien god musikk.

Den listen du selv postet var da vitterlig temmelig kommersiell med et sterkt preg av populærkultur, den òg. Man behøver liksom ikke ha fordypet seg så mye mer i musikkens verden for å oppdage Rolling Stones og Massive Attack enn Bangles og Bananarama.

Så lenge man ikke har nådd det absolutte lavmål og kaver rundt i boybandenes, hiphopens og dansebandenes musikalske bunnslam kan man få ha musikksmaken sin i fred.

0gg0

0gg0
27.09.20 20:05
Sevens7ar: Så lenge man ikke har nådd det absolutte lavmål og kaver rundt i boybandenes, hiphopens og dansebandenes musikalske bunnslam kan man få ha musikksmaken sin i fred.

Man bør vel strengt tatt få ha den i fred uansett. Men jeg faller lett for fristelsen når jeg ser lister som jeg finner absurde.

Og der havner naturligvis også de kategoriene du ramset opp her.

zephyrus

zephyrus
27.09.20 22:47
0gg0: Fortell meg hva du hører på, og jeg skal fortelle hvem du er.

Det klarer du ikke, men som en kuriositet hadde det vært moro å se hvor nære (eller rettere sagt hvor langt unna) du kommer.

Her er en del av band/soloartister jeg hører på utenom det jeg har nevnt i denne tråden :

Kim Wilde, Rick Astley, Samantha Fox, Sandra, Spagna, Sinitta, Dance With A Stranger, Paul Young, Pet Shop Boys, Europe, George Michael, Mandy Smith, Ole Evenrude, Da Vinci, The Monroes, Creation/Drama, Robin Gibb, Michael Jackson, Jermaine Stewart, Belinda Carlisle, Cyndi Lauper, Madonna, Vanessa Paradis, Erasure, Prima Vera, Tom Mathisen/Herodes Falsk.

Mer gidder jeg ikke ramse opp. Håper du får noe ut av dette. I denne "analysen" vil jeg også at du svarer på hvorfor jeg er "fotballfantast" og ikke "fotballinteressert" siden du hevder det så bestemt.

Lykke til med å fortelle meg hvem jeg er, Dr. Freud.

(Innlegget ble redigert 27.09.20 22:51)

0gg0

0gg0
28.09.20 15:58
zephyrus: Lykke til med å fortelle meg hvem jeg er, Dr. Freud.

Da jeg skrev "fortell meg hva du hører på, og jeg skal fortelle hvem du er" så var det ikke en oppfordring til meg selv med å komme med en analyse av personligheten din.

Du er sikkert en grei kar.

Men like forbanna så ramser du opp en masse møl igjen, med et partre unntak. Så vidt. Og med tanke på antall innlegg som har med fotball å gjøre, så er nok "fotballfantast" mer dekkende enn bare "fotballinteressert"

Tormund

Tormund
01.10.20 19:35
zephyrus: Lykke til med å fortelle meg hvem jeg er

Jeg tror du er Geir Børresen.

Borchers

Borchers
03.10.20 18:41

1. New Kids On The Block

2. Milli Vanilli

3. Vikingarna

4. Big Fun

5. Ole Ivars

Borchers

Borchers
03.10.20 20:40

6. Bobbysocks

7. Just 4 Fun

8. Modern Talking

9. Rednex

10. Baccara

tooommm

tooommm
04.10.20 21:01
madi_balboa: 5. Kent

VGD Kent??:) Men fra spøk til revolver; at ingen har nevnt Norges store helter DDE, er rett og slett en skandale!

trøndergutten

trøndergutten
04.10.20 21:22

Har selvfølgelig hørt musikk fra mer enn 10 band, men det er bare 2 band jeg har hørt alt av: Pink Floyd og Linkin Park. Så det er ikke enkelt å sette opp en liste. Og dette er selvfølgelig en 100 % subjektiv liste over mine favoritter.

1. Pink Floyd
2. Radiohead
3. Metallica
4. Linkin Park
5. Klovner i Kamp
6. Eminem (ikke et band, men det får gå bra)
7. Oasis
8. Roger Waters (heller ikke et band, men måtte fylle listen)
9. ACDC
10. Muse

nissen26

nissen26
06.10.20 10:11
straycatblues: Stig Van Eijk

hahahaha.......herregud...

Rexwiller

Rexwiller
06.10.20 13:58

1. Christian Strand

2. Bobbysocks

3. Hanson Brothers

4. Las Ketchup

5. DJ Bobo

6. Macarena

7. Sway

8. Metallica

9. Banana Airlines

10. Rune Rudberg

(Innlegget ble redigert 06.10.20 14:04)

zephyrus

zephyrus
06.10.20 14:10
Rexwiller: Banana Airlines

That reminds me...:-)))))))))))

progman2

progman2
08.10.20 11:22
0gg0: Men så er jo du fotballfantast, og musikkforståelsen til disse er jo ikke all verden. Regner med du liker Queen kun pga. We Are the Champions.

Heisan etter gammelt, Oggo!

Ikke sku alle over en kam :-)  Jeg er fotballfantast, dog med føttene godt plantet i det nostalgiske 70 tallet. Du vet av typen: "Johnny Giles er tidenes beste pasningsspiller, Johann Cruyff er når alt kommer til alt tidenes beste spiller, Jan Tomachevsky er tidenes beste keeper - og Messi / Cr7 er helt ok.."  den typen...

Mulig det er en korrelasjon mellom pro Tomachevsky og anti Modern Talking.... 

10 band / Artister - ikke rangert:

Led Zeppelin
Golden Earring
Queen
Wishbone Ash
Blue Öyster Cult
City Boy
Gentle Giant
Jethro Tull
Rory Gallagher
The Beatles

Ligger og vaker i sivet: