Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

RIP Ken Hensley

NYTT TEMA
citytillidie

citytillidie
05.11.20 13:28

Låtskriver og keyboardist i Uriah Heep Ken Hensley har gått bort, 75 år gammel.

Hensley hadde fortid i The Gods og Toe Fat før han ble med i originaloppsettningen til Uriah Heep. Hensley har skrevet det meste av det klassiske Heep materialet som Lady in black, Magicians birthday, easy livin’, the wizard m.fl.

Hensley var en flott poet og låtskriver og betød mye for meg i mine unge år.

Hvil i fred, Ken Hensley.

Kumite

Kumite
05.11.20 14:39

2020 er et forferdelig år på musikkfronten. Kondolerer til Uriah Heep fans som har/hatt det tøft de siste månedene. 

PointShare

PointShare
05.11.20 16:00

RIP en av 70-tallets mest toneangivende musikere. Men artikkelen jeg først leste i Dagbladet inneholder en del rare ting, som f.eks at Ken Hensley startet Uriah Heep, noe som er helt feil. Han var den siste som ble med i originalbesetningen som ga ut den første skiva "Very 'Eavy..Very 'Umble" , og hans dominerende rolle som låtskriver blir overhode ikke fremhevet, derimot at han var en Norgesvenn som reiste rundt i landet og holdt obscure konserter med ditto band, DET var det viktig å påpeke. 

Biff_Byford

Biff_Byford
06.11.20 06:42

RIP Ken Hensley. I siste Sweden Rock Magazine som kom for en ukes tid siden var det en langt intervju av Hensley som handlet om hans hyllest/forhold til Heeptrommisen Lee Kerslake som også døde for kort tid siden. Virket som at Hensley levde sunt og var frisk i motsetning til Kerslake som hadde helseproblem siste årene av sitt liv. Så ble litt overrasket når jeg så dette i går. Mye flott musikk fra Ken Hensley som vi kan kose oss med i helga.

vadefugl

vadefugl
07.11.20 08:17

Trist det at musikere dør. Ellers blir jo man nysgjerrig på bandet og artister etter år har lest om dødsfall på nettet, og dermed lytter til det som man ikke har hørt før.

Klikk for å gå tilbake til toppen