Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Brune steder i Oslo.

NYTT TEMA
mojorising
mojorisingInnlegg: 4112
20.08.01 13:59
Det har kanskje litt med musikk og gjøre, muligens, men jeg vil uansett gjerne ha forslag til brune steder i sentrale Oslo.
Vi har selvfølgelig alle stedene i Åkerbergveien, og Grønlandsleiret, slik som Ivars, Lompa, Lille Kro, Botsen, Jarlen, Tøyen Bydelskro.......
E det noen som har noen gullsteder, som er brune, billige og har en harry faktor som er MEGET stor??

Mojo- Back in Brown
xsupercow
xsupercowInnlegg: 1882
20.08.01 14:00
Tidligere nevnte Gamle Banken. Slår virkelig det meste. Hvis ikke den da blir overgått av Grei Kafe?

Hva med Sagene Lunchbar?
aneli
aneliInnlegg: 11493
20.08.01 14:02
Schoushallen er nydelig. Tenkte meg en tur dit i dag, faktisk.. :-)

-A-
Rawhead
RawheadInnlegg: 658
Når jeg og kompisene mine skal på konsert (bor litt utenfor Oslo) går vi alltid på Møllers. Billig øl og jukebox.
xsupercow
Ja, men kjelleren er jo faktisk ganske bra.

1 igjen......
JohnnyFubar
JohnnyFubarInnlegg: 24
20.08.01 14:03
Dere glemmer helt det stedet som kanskje har det mest dobbeltsidige brune ryktet, nemlig dronningen av alt det brune : CORDIAL

Yiiiiiiihaaaah!!!!

Johnnyboy
adamsthelegend
adamsthelegendInnlegg: 32604
20.08.01 14:06
Hva med Renna nedenfor Sinsenkrysset?
Eller Sofies mat og vinhus ved Bislet.........
Fiasko v\ galleri Oslo har vel en grei ølpris og et bra musikkutvalg

Brunt og brunt.....få steder danker ut Teddys. Halvlitern koster 48, men jukeboksen og interiøret gjør dette til den mest sjarmerende plassen i byen
jubalong
jubalongInnlegg: 5033
20.08.01 14:10
Galgeberg Corner kanskje? Hvor ellers får man kjøpt Grandis med ekstra ost for 60 spenn?

mvh Juba - som riktignok ikke har vært der på noen år...
elabella
elabellaInnlegg: 277
20.08.01 14:14

Elvis Pub - 28,- halvliteren

ellers må jeg si at original nilsen er en av mine favoritter. er ingen jazzfreak men liker stemningen der vanvittig godt. og hyggelig betjening. brunt, men altså ikke harry!
basseralle
basseralleInnlegg: 1507
20.08.01 14:20
Oppsummering fra Grünerløkka:
Thorvalds i Thorvald Meyers gate burde være brunt nok for deg. Har også vært på et sted like ved Nordic Black Theatre ved Olaf Ryes Plass, var noe tall i navnet, det var lite, billig og særdeles harry. Men det mest harry stedet er Nybrua kafe, som vel heter noe annet nå. Der var det bortimot skummelt slitne mennesker den ene gangen jeg var der.

Superku; Gamle Banken var bedre før, da biljardbordet var i bakrommet. Perfekt å spille biljard der og få ølen servert gjennom luke fra kjøkkenet.

.... men Stargate er nå best lell, da.
mojorising
20.08.01 14:20
Jeg trenger veibeskrivelser folkens!!!!!

Mojo
Bluejazz
BluejazzInnlegg: 1403
20.08.01 14:21
Sagene Lunsjbar - kjempebrunt og du føler deg som et lenge savnet medlem av familien når du kommer inn! Karbonader, speilegg m. stekt potet, kaffe og melk er en opplevelse!
basseralle
20.08.01 14:22
"elabella skrev:

Elvis Pub - 28,- halvliteren

ellers må jeg si at original nilsen er en av mine favoritter. er ingen jazzfreak men liker stemningen der vanvittig godt. og hyggelig betjening. brunt, men altså ikke harry!"

Kan dessverre informere deg om at prisen har sneket seg over tretti nå ...

Er vel ellers ingen som har nevnt Cacadou i Torggata her, ølen er fortsatt på riktig side av 40-lappen, men de spiller vel litt for bra musikk der til at stedet kan kalles harry ...
mojorising
20.08.01 14:29
Nybrua heter vel Stargate nå, og har fremdeles øll til 29 hvis du sitter inne, men det har begynnt å bli veldig fullt der av sosialist wannabees, og vestkantgutter som synes det er kult å henge på "nye Grunerløka"....... Og dattera til Hagen ligger i trygg nærhet.

Mojo|
adamsthelegend
adamsthelegendInnlegg: 32604
20.08.01 14:32
Absolutt en tråd å bli tørst av dette:-)
basseralle
20.08.01 14:33
"mojorising skrev:
Nybrua heter vel Stargate nå, og har fremdeles øll til 29 hvis du sitter inne, men det har begynnt å bli veldig fullt der av sosialist wannabees, og vestkantgutter som synes det er kult å henge på "nye Grunerløka"....... Og dattera til Hagen ligger i trygg nærhet.

Mojo|"

Feil. Nybrua pub er den som ligger helt nederst i Thorvald Meyers gate på Grünerløkka, omtrent på andre siden av veien for Schous Corner, den heter noe asiatisk nå, men det ser ut til å være samme gamle gjengen innenfor vinduet. Og det der du sier om klientellet på Stargate kjenner jeg meg ikke igjen i. Hva mener du med sosialistwannabes? Får se nøyere etter neste gang jeg er der ...
mojorising
20.08.01 14:39
Fuck, sorry det var der den lå ja. Med sosialistwannabees mener jeg de som sitter med palestinaskjerf og diskuterer verdensproblemer for så å gå hjem til leiligheten sin på Frogner......

Mojo
oppdin
oppdinInnlegg: 8863
20.08.01 14:44
Det diskuterer de def. ikke på Renna..........

Hva med Lincoln pub på Torshaug?
basseralle
20.08.01 14:46
Å, sånn. Vel, det er alltid artig å snakke dritt om vestkantfolk ;-)

Du burde kanskje si litt mer om hvilke av stedene som har blitt nevnt her du ønsker deg veibeskrivelse til.
mojorising
20.08.01 14:48
I alle fall de stedene som ligger ned mot festningen som Banken ol.....
Vet lite om steder på Oslo vest og sør.....

Mojo
xsupercow
20.08.01 14:49
basseralle.....

Da må du ned i banken igjen. For det kan du da vitterlig fortsatt!!! (spille biljard og få pilsen gjennom luka, mener jeg)
basseralle
20.08.01 14:59
"xsupercow skrev:
basseralle.....

Da må du ned i banken igjen. For det kan du da vitterlig fortsatt!!! (spille biljard og få pilsen gjennom luka, mener jeg)"

Mener du virkelig det? Jøsses, sist jeg var innom (kanskje et halvt år siden), sto da saktens biljardbordet i hovedrommet, og jeg er langt fra noen kløpper i biljard, så det er greit å få litt privacy (privatitet på norsk?). Kan jeg virkelig ha sett så feil? Når var du der sist, da? Dæggern, dette kan være godt nytt.

Forøvrig, Gamle Banken ligger, som superkua har nevnt, i Skippergata, ei av tverrgatene til Karl Johan som er lengst ned mot Oslo S. Gamle Banken ligger ikke langt unna sjøen og, passende nok, danskebåten.
xsupercow
20.08.01 15:06
Jeg var der for en uke siden (satt da i hovedrommet), men uka før det, satt jeg der som biljardrommet står, og der var det en luke som man kunne hente øl. Spilte ikke selv, men det var det andre som gjorde.
rarild
rarildInnlegg: 3353
20.08.01 15:11
DERE GLEMMER JO ALLE "ORIGINAL PILSEN"!!!!!!!!!!

rarild
knødel
knødelInnlegg: 3
20.08.01 15:11
Hva med Elmers på Carl Berner.

Noen som har vært der?

basseralle
20.08.01 15:18
"rarild skrev:
DERE GLEMMER JO ALLE "ORIGINAL PILSEN"!!!!!!!!!!

rarild"

Oioioi, DET er i hvert fall harry nok for hvem som helst! Relativt billig øl, flust av spilleautomater, prostituerte og halliker i klientellet. Og strippebar i andre etasje, for sikkerhets skyld. Ligger i Tollbugata, så vidt jeg husker, lenge siden sist. Litt nedenfor ligger forøvrig Massawa, som også har pils under 40. Men det vil kanskje ikke være politisk korrekt å kalle harry, ettersom klientellet stort sett består av nye landsmenn.
swoosj
swoosjInnlegg: 1
20.08.01 15:26
Hva med Postkafeen i Skippergt, det er en slager man ikke kan komme utenom. Ofte glemt i de store sammenheng, men utvilsomt en slager med variert utvalg av byens någet løse og øltørste fugler. Der er det full fart når jeg passerer på vei til jobb om morgenen og en deilig rolig atmosfære utover dagen.

Swoosj som liker brune buler, men ikke har fått med seg noen nye slagere enda.
rarild
20.08.01 16:09
Basse:

Ikke nok med det!! Meg RETT over gaten i øverste etage bor jeg!! Jeg ser rett ned på "Diamond go go bar" og "Original Pilsen". Jeg var inne der èn gang for å få tak i noen fyrstikker. Jeg nærmest løp ut igjen i frykt for mitt liv. Alle glodde olmt (hmm... trodde aldri jeg noen gang skulle brukte det ordet) på meg som om jeg hadde et farlig virus. Farlig brunt sted!!!

rarild
basseralle
20.08.01 16:52
Hehe, vel, det er et av de stedene i Oslo der jeg ser for meg at tyver og skurker møtes for å legge planer.
rarild
20.08.01 17:03
Da er vi to!

rarild
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg