Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fender Jazz Bass Road Worn - alternativer?

NYTT TEMA
Daniel_Parejo
Daniel_ParejoInnlegg: 11310
07.12.12 00:29

Har funnet ut at jeg skal jazz-bass i samlinga mi og snublet i dag over Road Worn-serien fra Fender. Eller rettere sagt, jeg har sett dem før men blankt oversett dem fordi hele konseptet virket lite tiltrekkende. Men i dag prøvde jeg den altså, og det må være noe av det bedre jeg har spilt på. Prisen er dog litt stiv for en student, ca 10 600 (skulle visst nok settes ned en tusenlapp i den ene butikken jeg var innom, but still).

Så til spørsmålet, som kanskje er et longshot mtp på aktiviteten her inne: er det noen som har erfaring med denne modellen som vet om en (rimeligere) modell fra Fender med noen lunde lik lyd? "Road worn"-konseptet er ikke en deal-breaker, det er "sounden" som jeg falt pladask for. Har selv sett på 60' Classic, men den føltes litt stiv ut til sammenligning. Jeg vet at den spesielle lakkeringen av RW-instrumentet har en viss effekt på lyden bassen gir fra seg, og at derfor kanskje ikke eksisterer noe lignende. 

Ripper1888
Ripper1888Innlegg: 1327
07.12.12 11:22

Har selv en "Road Worn", kjøpt brukt for noen år siden . En kamerat av meg har en Fender Deluxe (Jazz). Muligens en noe "rundere" lyd av Deluxen , men ellers temmelig lik . Men jeg har basser fra G&L (USA) , Warwick Thumb NT 5 , Sadowsky og Lakland , så Fenderbassen blir ikke brukt i det hele tatt .

Daniel_Parejo
07.12.12 14:53
Ripper1888: Fender Deluxe (Jazz)

Denne du tenker på?

(Innlegget ble redigert 07.12.12 14:53)

Ripper1888
Ripper1888Innlegg: 1327
07.12.12 15:38
Daniel_Parejo: Denne du tenker på?

Temmelig lik ja . En annen farge , men i den prisklassen omtrent .

Underboob
UnderboobInnlegg: 1874
13.12.12 13:44

Hvorfor ikke kjøpe brukt?

Hvis du har facebook finnes det en meget god gruppe med mange tusen medlemmer hvor de selger og kjøper intrumenter.. der kan du også få mye hjelp på spørsmål du evnt har.

Daniel_Parejo
23.12.12 15:34
Underboob: Hvorfor ikke kjøpe brukt? Hvis du har facebook finnes det en meget god gruppe med mange tusen medlemmer hvor de selger og kjøper intrumenter.. der kan du også få mye hjelp på spørsmål du evnt har.

Vurdert, men tja.. Jeg liker å kjøpe instrumenter nytt.

Endte opp med Road Wornen uansett. En litt stiv førjulsgave til meg selv.

mr.oz
mr.ozInnlegg: 2
22.09.18 16:44

Hei:) Selger du road worn jazzen?

mr.oz
mr.ozInnlegg: 2
06.10.18 00:20

Selger du road worn bassen>>?

Klikk for å gå tilbake til toppen