Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Elektrisk og forsterker

NYTT TEMA
crnlr
crnlrInnlegg: 56
20.06.14 22:32

Hei!

Er en jente (overraskende nok) som vurderer å kjøpe en elektrisk gitar og en forsterker. Har spilt akustisk en stund, kan ikke si jeg er en nybegynner. Spiller mest fingerspill da jeg har en akustisk, men har begynt å interessere meg for litt annen type musikk. Du skjønner, Papa Roach, Fall out boy og den stilen der. Må si at sangen Last Resort er den første jeg blir til å lære meg hvis jeg går til innkjøp av elektrisk!

Skal bruke rundt 7000 kroner på både elektrisk og forsterker. Har sett mye på Roland Cube 40gx og den virker egentlig veldig ålreit. Men vil høre dere andres meninger! Skal ikke ha en elektrisk til under 2000, da jeg kjøpe en akustisk til rundt tusenlappen og den egentlig bare er masseprodusert søppel fra Kina (den låter hvertfall ut søppel).

Er ikke en ekspert, så trenger all hjelp jeg kan få!

crnlr
22.06.14 23:46

Også venter man i spenning på svar :))

tofi
tofiInnlegg: 4554
23.06.14 16:30

Hvis du ikke bor for langt unna en musikkforretning eller to, så vil jeg anbefale deg å besøke disse.

crnlr
24.06.14 10:50

Stakk innom 4sound i går og prøvde litt. Fant ut at jeg ender opp med Roland Cube 40gx, men står mellom to gitarer. Enten epiphone les Paul(s?) studio ebony, eller epiphone g400 pro cherry. Synes at les Paulsen var bedre å spille på, men er fortsatt litt usikker. Tror jeg drar og prøver i dag og! Får høre med de som jobber der om hva jeg burde velge :-)

tofi
24.06.14 14:13

Velg den som passer deg best. Du sier jo selv at LP er bedre å spille på. Duden i butikken trenger du ikke å høre på.

Never leave home without your pick!

crnlr
24.06.14 22:09