Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Trenger en låtskriver

NYTT TEMA
Sebastian03
Sebastian03Innlegg: 1
11.09.17 21:49

Hei, jeg skal skrive en kjærlighetssang til en jeg er forelsket i. Trenger tekst og akkorder til piano. Noen som kan hjelpe meg med dette? Trenger det veldig 

trubamoll
trubamollInnlegg: 218
28.02.18 20:02

Det er ett pusle spill og lage tekst,,Skriv ned alt du vet om denne personen,,   Gå for de fine tingene,,,feks hvordan dere traff hverandre,,Det har jo gått litt tid nå da,,men sangen kan jo lages for det,,,Det med å lage sanger er ett puslespill og det må males og males om igjen og om igjen,,som ei kvern,,Når man bygger opp sanger så finner man ett fint ordspill som man begynner å bygge på,,osv osv,,at det rimer er bra ,men ikke strengt nødvendig,,siden det begrenser handlingen,Jobb med teksten og lev deg litt inn i det teatralske stykket som kommer fram,,Det må også settes litt i system sånn at at det passer med melodien,,Først vers,, Ganger 2 også refreng,,Du kan gjerne begynne med å finne dette refrenget,,da blir du litt bitt av basillen,, nå vet ikke jeg om du vil synge på norsk,,men det vil jeg anbefale,,det blir mere nært og imponerende syns jeg,,mere vågalt,,Du må finne ut om det skal vere en ballade,,eller noe annet,,Dette er viktig for å finne rytmen i ordene,,men det kan forandres etterhvert dette,,Husk at den skal vere personlig og handle om ting som bare du og denne personen vet og som du vet blir godt mottatt,,,Da stiger den enda mere i verdi,,,trm,, ?

Jonasar
JonasarInnlegg: 26969
30.04.19 20:27

Hvis noen andre hadde skrevet en tekst som du skal lage til en du er forelsket i...

Funker ikke det, sett deg ned, lukk øya og skriv med hjertet!

sveibjar
sveibjarInnlegg: 3184
30.04.19 20:32
Jonasar: Funker ikke det, sett deg ned, lukk øya og skriv med hjertet!

høres like enkelt ut som å lene seg tilbake , lukke øya og skrive med kuken... :)

Jonasar
JonasarInnlegg: 26969
01.05.19 03:58

Når det først løsner så løsner det...

Vet ille helt hva jeg skulle brukt den til når det kommer til låtskriving, men for all det :o

-Jolla
-JollaInnlegg: 17700
18.11.19 17:10
Jonasar: Vet ille helt hva jeg skulle brukt den til når det kommer til låtskriving, men for all det :o

Det klør, det klør, tiddelibom.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg