Vel, når enkelte av disse teoriene egentlig høres bedre ut, så er det litt "skuffende" at dette er resultatet. Som noen skrev før her, så er episoden ganske estetisk nydelig(når man får se hva som skjer riktignok) og har en nerve det er lenge siden jeg har kjent på.
Men la oss ta scenen fra Hardhome. Da fikk vi endelig se hvor fryktinngytende WW egentlig skulle være. Så underveis i slaget så mister man litt følelsen av at dette er så skummelt, fordi det skiftes fokus hele tiden når noen nærmer seg å være i fare. Hvordan i alle dager overlevde Jon når han stod dere alene mot alle som hadde dødd utenfor portene? Det ikke det at man ønsker at det skulle dø masse favoritter i denne episoden, men når man får de scenene man får servert, så gir det ikke noen mening i at det ikke døde flere av de. Brienne og Jaime, hvordan overlevde de der de stod helt alene? Tormund?
Det er enkelte valg man tar underveis i produksjonen som gjør at teoriene høres bedre ut enn det man fikk servert.
Jeg likte episoden, men GoT har lagt sin egen list så sinnsykt høyt. Resultatet klarte ikke helt å nå forventningene, som de selv har bygd opp. Derav antiklimakset.
Miguel har heldigvis en episode igjen, og da håper jeg at vi er mer tilbake til Battle of Bastards nerver igjen.