AmnonInnlegg: 17750
Stoner: Mitt argument for hvorfor jeg synes scenen var troverdig og i tråd med seriens indre logikk er egentlig ganske enkelt: Det var ikke åpenbart for meg at dothrakiene ville bli fullstendig rævpult før de faktisk ble det. Det var ingenting fra hva jeg tidligere hadde sett i serien (eller lest i bøkene) som gjorde at handlingen skurret.
Helt fair det, da er vi bare fundamentalt uenige. Spesielt med tanke på hva noen av karakterene så i Hardhome. Å sende så mange personer rett i fleisen på WW-styrken betydde i praksis bare en ting; 100000 færre på Winterfell-siden, 100000 flere på WW-siden.
Om noen, forøvrig, skulle henge seg opp i tallet så tror jeg det ble nevnt i s7 en gang - med forbehold om at jeg husker feil. Det var uansett fryktelig mange.
(Innlegget ble redigert 01.05.19 19:17)
Ka9nenInnlegg: 18202
Det har jo bare vært nevnt siden tidlig i sesong 1 dette med dothrakier og kamp i åpent terreng..
Følger ingen av dere med i det hele tatt ?
(Innlegget ble redigert 01.05.19 23:47)
-JollaInnlegg: 17561
ShabeIIe: Lurer forresten på hvordan det går med Mamma Sand Snake som Cersei puttet i fangehullet. Datteren døde vel ganske fort
Hun har det ikke like fælt som Septa Unella, som jeg regner som den som sikkert har det fæleste livet i hele verdenen, der hun blir holdt i livet på dette bordet gjennom å bli tvangsforet og sikkert lever mest på vin, mens Gregor Clegane voldtar henne og torturerer henne når enn han måtte ønske det.
(Innlegget ble redigert 02.05.19 01:11)
-JollaInnlegg: 17561
wig1: Beklager for øvrig off-topic.
(Innlegget ble redigert 02.05.19 01:18)
Machine_HeadInnlegg: 13742
Jeg har røket på en rewatch av GoT, er halvveis i sesong 2 nå. Fytti helvete for en nytelse det er altså. Kan nesten telle på en hånd hvor mange kamper og slag det er sålangt, det aller meste er fryktelig tight dialog og hopping mellom kun interessante og spennende karakterer.
Tyrion herjer som faen som Hånden til Joffrey, Robb er den originale King In The North (jæklar så bra Richard Madden var i rollen), Tywin eier alt han er med i, Littlefinger og Varys er fortsatt MVP´s, og så nettopp skyggemonsteret til Stannis drepe usurperen Renly.
Første halvdel av Game of Thrones, different class ass.
(Innlegget ble redigert 02.05.19 01:38)
TrehjulssykkelInnlegg: 6750
Jeg tror egentlig den største tabben til D&D er at slaget om Winterfell ble lagt til episode 3. Hadde Cersei allerede vært borte (slik det uansett later til kommer til å skje) og dette var episode 5 og "final battle", så tror jeg også at slutten hadde blitt mye mer akseptert, for da vet vi på forhånd at vi etter 90 minutter vil stå igjen med en vinner - en finale om du vi.
Det blir litt som å få Barcelona - Real Madrid i en CL semifinale og Barcelona - Galatasaray i finalen. Alle ville selvsagt ha Barca - Real som finale som endelig klimaks.
Tenk hvordan siste scenen hadde blitt da. Et sinnssykt klimaks der Aryas knivdrop redder hele Westeros. Tror dette hadde blitt mye mer akseptert.
(Innlegget ble redigert 02.05.19 01:50)
Ale-JetInnlegg: 14944
Får litt Dexter-sistesesong vibes av det de manusforfatterne driver på med. Enkle løsninger, en skækk incest twist waiting to happen. Også får vi håpe at flere hovedkarakterer dør. Sam, Gilly og ungen got to go.
(Innlegget ble redigert 02.05.19 02:00)