Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

It's Always Sunny in Philadelphia

NYTT TEMA
RicketyCricket
RicketyCricketInnlegg: 16
19.09.08 02:26
Noen andre som følger med på denne fantastiske serien her inne?
Sesong 4 starter i natt og hvis denne sesongen er halvparten så bra som de foregående så er det mye moro i vente.

Entonces
EntoncesInnlegg: 2476
19.09.08 02:55
Jeg følger med! Har dog ikke fått med meg at sesong 4 er såpass nært forestående, men desto mer gledelig er det. Gleder meg til å se episoden i morgen!
Swingpjatt
SwingpjattInnlegg: 6192
19.09.08 15:38
Begge episodene var geniale. Jeg elsker denne serien.

WILD CARD BITCHES!!!!!!
http://www.acslater.com/wp-content/uploads/2008/09/wildcard_bitches.gif
RicketyCricket
19.09.08 16:01
Da har jeg sett de to første episodene. Den første syntes jeg var litt skuffende, men den hadde definitivt sine øyeblikk. Uansett så er en middels Sunny episode bedre enn det meste som går på tv.
Den andre episoden derimot var utrolig morsom. Det beste var ''rape vanen'' til Frank som ikke var helt stabil på gasspedalen for å si det sånn. Og ikke minst Charlie som the Wildcard!!
Entonces
EntoncesInnlegg: 2476
19.09.08 16:35
Jeg likte faktisk den første bedre enn den andre. Uansett, herlig å ha gjengen tilbake!
Larsenga
LarsengaInnlegg: 1186
19.09.08 22:31
Sinnsykt morsomme episoder! Herlig at gjengen fra Philly er tilbake! Keep'em coming!
Tlaloc
TlalocInnlegg: 67
20.09.08 22:23
Beste humorserie jeg har sett på år og dag. Rett og slett genial humor til tider.
RicketyCricket
26.09.08 13:33
Nettopp sett episode 3 og 4 og må si at årets sesongstart er bedre enn fjorårets!!
Ett gledelig gjensyn med Charlie som Greenman som løper rundt og hiver ball i ansiktet til Dee og gir Dennis ett realt spark i ballene.
Swingpjatt
SwingpjattInnlegg: 6192
26.09.08 20:56
Godt å se at de klarte å holde koken fra de to forrige episodene. Det er blitt ganske galskap nå, og det virker ikke som at de driver baren lenger en gang. De bare driver med crazy påfunn. Men de er så morsomme at det ikke har noe å si.
naits
naitsInnlegg: 8224
12.10.08 20:08
hehe episode 7: "who pooped the bed?"
Rampage
RampageInnlegg: 5783
12.10.08 21:30
Beste komiserien på tv per dags dato og blant mine favoritter of all time allerede. Det er helt villt hvor bra denne serien og karakterene fungerer.
mcdermott
mcdermottInnlegg: 63721
13.10.08 02:41
--- Seinfeld on crack, sies det - og det synes jeg passer ganske godt :o)
tronee
troneeInnlegg: 2576
13.10.08 16:57
Takk for tipset ang. denne serien her!
Hadde ikke sett noe av den før, men så gjennom den første sesongen nå i dag. Dette var ganske så morsomt.
Nå står de neste sesongene for tur!
willtoe
willtoeInnlegg: 638
27.10.08 01:30
Det er hysterisk morsomt når Deandra og Charlie konkurrerer om hvem som har verst liv i den nyeste episoden, nr 9.
JackFrost
JackFrostInnlegg: 13897
27.10.08 01:31
Er det tredje sesong som går nå?

edit: ser at det er fjerde i åpningstråden. Jeg har litt å ta igjen med andre ord.
Lew_Ashby
Lew_AshbyInnlegg: 3046
04.11.08 14:09
Klassisk, ja. Men faktisk litt skuffet over kvaliteten etter episode 3, som kanskje var tidenes beste Sunny-episode.
Lew_Ashby
11.02.09 15:50

Tenkte jeg skulle smelle denne inn på toppen med en oppfordring til alle om å få med seg Its Always Sunny In Philadelphia. Etter den helt greie første sesongen, som absolutt har sine godbiter, tar det helt av i sesong 2 og 3. Mener personlig at disse sesongene er noe av det beste som er laget innenfor komediens verden.

IASP kan best karakteriseres som en smart ''dum'' serie. Selv om dialogene kan virke barnslige og enkle i starten, ligger det utrolig mye bak. En hel del stikk til bla moralen i dagens samfunn (spes Usa), i tillegg til mye annet moro. Har sikkert sett alle episodene 2-3 ganger, og de blir morsommere for hver gang jeg ser dem. Anbefales på det sterkeste!

RicketyCricket
12.02.09 15:54
Lew_Ashby: Tenkte jeg skulle smelle denne inn på toppen med en oppfordring til alle om å få med seg Its Always Sunny In Philadelphia. Etter den helt greie første sesongen, som absolutt har sine godbiter, tar det helt av i sesong 2 og 3. Mener personlig at disse sesongene er noe av det beste som er laget innenfor komediens verden. IASP kan best karakteriseres som en smart ''dum'' serie. Selv om dialogene kan virke barnslige og enkle i starten, ligger det utrolig mye bak. En hel del stikk til bla moralen i dagens samfunn (spes Usa), i tillegg til mye annet moro. Har sikkert sett alle episodene 2-3 ganger, og de blir morsommere for hver gang jeg ser dem. Anbefales på det sterkeste!

Er helt enig i hvordan du karakteriserer denne serien.

Det eneste jeg kan si jeg er direkte uenig i er din vurdering av sesong 1 som helt grei. sesong har definitivt noen av mine all time favoite episoder som ''Charlie got molested' og den episoden med ''underage drinking''. Og jeg synes kanskje det er den sesongen som holder høyest nivå alle episodene sett under ett.

Forresten, bare en liten kuriositet fra min side, hva er dine topp tre episoder i hele serien?

Lew_Ashby
12.02.09 16:27
RicketyCricket: Er helt enig i hvordan du karakteriserer denne serien. Det eneste jeg kan si jeg er direkte uenig i er din vurdering av sesong 1 som helt grei. sesong har definitivt noen av mine all time favoite episoder som ''Charlie got molested' og den episoden med ''underage drinking''. Og jeg synes kanskje det er den sesongen som holder høyest nivå alle episodene sett under ett. Forresten, bare en liten kuriositet fra min side, hva er dine topp tre episoder i hele serien?

Da får vi være uenig når det gjelder sesong 1:-) Men er enig i at sesongen holder meget god kvalitet, var kanskje litt streng med karakteristikken min tidligere. Men mener uansett at sesong 2 og 3 holder et merkbart høyere nivå. Fra sesong 1 er vel episoden hvor Charlie finner nazi-uniformen til Dennis' bestefar den beste emm. Scenen når Charlie åpner døren iført tysk offiser-uniform mens han spiser en banan er helt forbanna hysterisk. ''Charlie wants an abortion'' er også hysterisk, episode 2.

Mine favorittepisoder forandrer seg faktisk ganske ofte etterhvert som jeg ser på serien. Hvis jeg skal rangere de tre beste nå så blir det vel:

1.The Gang runs for office.

2.Episoden når Sweet Dee dater han ''retarde'' rapperen.

3.Episoden når de forsøker å finne personer til å pryde billboarden som Frank har fikset.

Men som sagt, synes hele sesong 2 og 3 er pakket med fantastiske episoder. Blandt annet The Gang solves the North Korea-situation, The Gang goes Jihad (gjerde-scenen er episk) osvosv. De eneste episodene som jeg ikke er kjempeglad i er de to episodene hvor den opprinnelige faren til Dee og Dennis er med. Selv om også de har sine øyeblikk

Har du noen absolutte favoritter?

(Innlegget ble redigert 12.02.09 16:29)

RicketyCricket
12.02.09 17:19
Lew_Ashby: Mine favorittepisoder forandrer seg faktisk ganske ofte etterhvert som jeg ser på serien. Hvis jeg skal rangere de tre beste nå så blir det vel: 1.The Gang runs for office. 2.Episoden når Sweet Dee dater han ''retarde'' rapperen. 3.Episoden når de forsøker å finne personer til å pryde billboarden som Frank har fikset.

Definitivt tre veldig gode episoder..

Synes det er veldig vanskelig å velge seg ut en topp tre, men skal gi det ett forsøk:

1) The gang gives back.. Elsker denne episoden og har ett par av mine all time favoritt scener, som når Dennis skal velge basketballaget sitt og helt på slutten når Charlie dømmer kampen full som faen.

2) The gang dances their asses of. Sesongfinalen i sesong som har sett utrolig mange ganger, og jeg ler like godt hver gang.

3) Siden jeg allerede har nevnt ett par episoder fra sesong 1 tar jeg heller å bruker denne plassen på en episode fra sesong 4. The gang solves the gas crisis. Synes dette var en utrolig bra episode og digget ghostbuster slutten.

Lew_Ashby
12.02.09 20:11
RicketyCricket: 1) The gang gives back.. Elsker denne episoden og har ett par av mine all time favoritt scener, som når Dennis skal velge basketballaget sitt og helt på slutten når Charlie dømmer kampen full som faen. 2) The gang dances their asses of. Sesongfinalen i sesong som har sett utrolig mange ganger, og jeg ler like godt hver gang. 3) Siden jeg allerede har nevnt ett par episoder fra sesong 1 tar jeg heller å bruker denne plassen på en episode fra sesong 4. The gang solves the gas crisis. Synes dette var en utrolig bra episode og digget ghostbuster slutten.

Dette er tre kvalitetsepisoder, ja. Serien inneholder i det hele tatt utrolig mange morsomme episoder. Skal jeg være litt negativ så var kanskje siste halvdel av sesong 4 litt under det jeg vanligvis forventer av gjengen. Men mulig at også disse episodene tar seg opp når jeg får sett de en gang til.

as_roma
as_romaInnlegg: 21437
16.02.09 06:01

Har lastet ned sesong 1 nå og sett den første episoden. Det er lenge siden jeg har ledd så mye som når Dennis våknet opp etter at han drukket i overkant mye. ;)

Bra serie. Jeg har hørt at den til og med blir bedre og bedre så dette lover godt. Nå blir det litt søvn...:)

Lew_Ashby
16.02.09 15:03
as_roma: Bra serie. Jeg har hørt at den til og med blir bedre og bedre så dette lover godt. Nå blir det litt søvn...:)

Synes den blir bedre allerede i neste episode. Dennis har forresten en fin kommentar i første episode når Dee ønsker å fortelle ham om drømmen sin natten før. Sier noe sånt som at det å høre på andre sine drømmer er som å bla igjennom en haug med bilder. Så lenge ingen puler, eller du selv er på bildene, så bryr han seg ikke:-)

MC^Gaffa
MC^GaffaInnlegg: 286
20.02.09 09:26

Må takke de som tipsa om denne serien. FANTASTISK serie... Rart at ingen norske kanaler har kjøpt den.

Lew_Ashby
10.03.09 15:25

Fra The Gang Solves The North Korea Situation, når Charlie og Dennis forsøker å komme seg inn døren merket ''Pirate'' (evt ''Private'' for oss som ikke er dyslektikere):

Charlie: It's locked! All right, let me try this out.
Dennis: What is that, your apartment key? That's not gonna work!
Charlie: Why not?
Dennis: We're not at your apartment, dickhead. 
Charlie: Well how many possible lock combinations can there be?
Dennis: Oh, so many, dude, like hundreds of millions.
Charlie: Well eventually they're gonna overlap--
Dennis: They're not ever gonna--
Charlie: You know what, you're right, it's not working.
Dennis: Oh, no shit.
Charlie: Well it was worth a try!
Dennis: It was not worth a try.

Tidenes morsomste serie.

Lew_Ashby
10.03.09 15:32
MC^Gaffa: Må takke de som tipsa om denne serien. FANTASTISK serie... Rart at ingen norske kanaler har kjøpt den.

Den er vel kjøpt opp. Viasat 4 og Tv3 viser noen sporadiske episoder i de seine nattetimer. Var faktisk slik jeg tilfeldig oppdaget serien. Kom full hjem og smelte på tven. Der gikk tilfeldigvis episoden når ''The Gang Goes Jihad'', og jeg var frelst.

as_roma
as_romaInnlegg: 21437
10.03.09 17:46

Hehe. Typisk at du skulle nevne den ;)

For den så jeg faktisk i går. Har lastet ned sesong 1-3, men grunnet jobb har jeg ikke fått så mye tid til å se enda...

MC^Gaffa
MC^GaffaInnlegg: 286
10.03.09 23:36
Lew_Ashby: Der gikk tilfeldigvis episoden når ''The Gang Goes Jihad'', og jeg var frelst.

Fantastisk episode. Begynte på sesong 3 igår... Et par mnd siden jeg så sesong 2... men dette var jo mye morsommere enn jeg husket. Og ikke bare er det morsomt men det er jo bra laga oxo.

Lew_Ashby
13.03.09 11:40

Kan jo smelle inn en ny, herlig Sunny-quote. Fra episoden når gjengen finner en vannskade-flekk som ligner på jomfru Maria:

Charlie: ''Here's a confession: I'm in love with a man. What? I'm in love with a man... a man named God. Does that make me gay? Am I gay for God? You betcha.''

Lew_Ashby
17.08.09 03:38

Da er det kun en måned til sesong 5 starter opp igjen, og det er kommet ut en haug med teasere på youtube. Håper og tror at sesongen kommer til å være på samme nivå som de forhenværende. Man har ihvertfall klart å holde et høyt nivå på nesten samtlige episoder tidligere, så ikke noe som skulle tilsi at kvaliteten skulle falle.

Kitten Mittens:

http://www.youtube.com/watch?v=4pm7sqdO-5c

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg