Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Team Bachstad

NYTT TEMA
VivaLV
VivaLVInnlegg: 34161
23.02.12 20:46

Behagelig reiseprogram på NRK. Elsker alt av slike reiseprogrammer og burde egentlig vært mer sånt på NRK.

De har jo ikke noe "packat & klart" som SVT har, så alt av små og store reiseprogrammer er artig å se på.

the_dayman
the_daymanInnlegg: 1466
24.02.12 01:43

Var det der de var i Tyrkia og Iran blant annet?

Shelvey
ShelveyInnlegg: 16462
24.02.12 12:28

Når starter serien, eller er den startet?

Edit: Ser det har gått 2.episoder.

(Innlegget ble redigert 24.02.12 12:29)

William S
William SInnlegg: 10189
02.03.12 22:27

Rett og slett en genial serie som tar oss med på en bilferie utenom det vanlige.

aegi2
aegi2Innlegg: 31830
09.03.12 00:45

kjempeserie....

VivaLV
09.03.12 08:58
aegi2: kjempeserie....

Det var også en veldig god serie i går.

Nå er jeg jo skeptisk til alt på TV og trur ting er trikset og fikset. Er nesten så jeg ikke trur de reiser alene, men foreløpig så ser det ut som det er tilfellet!

Hver episode er jo utrolig spennende og dessverre skulle de vært både lengre og flere.

Shelvey
ShelveyInnlegg: 16462
09.03.12 11:51

Flott serie.

aegi2
aegi2Innlegg: 31830
09.03.12 13:06
VivaLV: Det var også en veldig god serie i går

i love you

i love you to :-)

Den var no herlig....

Snipp1
Snipp1Innlegg: 24968
11.03.12 22:28

Jeg ser ihvertfall at en av mine fordommer blir bekreftet: alle tyrkiske menn har en stor, svart bart. :-)

SilverArrow
SilverArrowInnlegg: 3510
11.03.12 22:30

veldig bra serie. En av de bedre programmene som går

Bobbyv
BobbyvInnlegg: 12603
11.03.12 22:39

Ja, dette er meget bra, Bache og Gokstad imponerer i måten de takler sitt møte med de ville innfødte.

gorrart
gorrartInnlegg: 2943
22.03.12 20:42

Mongolia i denne episoden.
Sannelig et land med dårligere veistandard enn Norge...

Bobbyv
23.03.12 00:24

Gratulerer til Guttaboys, da er de endelig kommet til Mongolia.
Det er nesten utrolig at de har kommet dit med denne gamle brannbilen.
Synes de tar vel mange sjanser når det gjelder veivalg, men takket være Øysteins motto: Alle veier fører til Mongolia, så har de kommet frem.

trondergutt
tronderguttInnlegg: 31792
23.03.12 07:15
gorrart: Sannelig et land med dårligere veistandard enn Norge...

Finnes det da ?

Virker da som mange her inne mener vi er på bånn i verdenssammenheng på veistandard.. ;) 

Ellers må nå gutta ha en eller annen sikkerhetsbackup. Om de kjører seg totalt vill i den mongolske ødemarken og blir stående bensintom kan det jo fort bli direkte livsfarlig...

(Innlegget ble redigert 23.03.12 07:16)

Navarone73
Navarone73Innlegg: 5170
23.03.12 10:28

Er Team Backstad kun et reisefølge på to personer som gjør alt? Stilig program, men jeg regner vel nesten med at de har et lite crew som følger etter?

Corlan
CorlanInnlegg: 3906
23.03.12 14:01

Alt er gjort med et håndholdt kamera. Kun de to som er med.

VivaLV
23.03.12 14:28
Navarone73: Er Team Backstad kun et reisefølge på to personer som gjør alt? Stilig program, men jeg regner vel nesten med at de har et lite crew som følger etter?

He-he....

Jeg også kommenterte det. I 2012 er jo alt så scriptet og fake at det er naturlig å tro at de også har med folk. Men ser ut (som jeg skrev) at de reiser alene.

Dvs. det er nesten for godt til å være sant. Trur nesten fremdeles at de har en følgebil før/etter som ordner litt opp, men når de sier at de reiser alene så får jeg tro det da.

steib
steibInnlegg: 1780
23.03.12 14:40

Flott serie!

Det som imidlertid forundrer meg litt er hvorfor de legger ut på en sånn tur med en bil som er (tilsynelatende) i så elendig forfatning. Banale feil som problemer med koking etc kunne lett ha vært unngått med en grundig gjennomgang av bilen før avreise, hvor man bl.a. byttet alt av slanger og pakninger. De tok seg jo tid til å overhale brannslokkingsutstyret.

Men, det er klart, jo mer som går galt, desto bedre TV :)

Navarone73
23.03.12 15:57

Kommer det en spesial-utgave som viser tabber og andre ting som ikke ble vist i serien? Hadde kanskje forventet landeveisrøvere eller noe i løpet av turen. Bortsett fra problemer med bilen, så har det vel gått ganske greit. Magen til Rune har vel sviktet litt av og til pga  diverse måltider.

trondergutt
30.03.12 21:42

Så denne fantastiske serien på nettv i dag. Virkelig et supert reiseprogram og er virkelig imponert over gutta som kom seg helt fram til Ulan Bator.

Og igjen får vi bekreftet den utrolige gjestfriheten til folket i Iran. Tviler sterkt på at så mange hadde engasjert seg på den måten for 2 iranere her til lands uten bensinlokk. Og hadde noen giddet å bry seg skulle de iallfall hatt skikkelig betalt for det. 

Øystein som med trekkspill synger "jeg går og rusler på Ringerike" i en glovarm veikant i Øst-Tyrkia er også ubetalelig :) 

VivaLV
30.03.12 22:35
trondergutt: Så denne fantastiske serien på nettv i dag. Virkelig et supert reiseprogram og er virkelig imponert over gutta som kom seg helt fram til Ulan Bator.

Serien var helt fantastisk. Det beste jeg har sett på TV i 2012. Var dessverre ett par programmet jeg ikke fikk sett. Vurderer å se på nett-tv (noe jeg veldig skjelden gjør).

Dessverre burde hver episode vært 15 min. lengre, evnt. 2-3 episoder ekstra.

Best at alt, det blir ny runde. Det er jo noe man savner på NRK at de ikke har noe reiseprogram. Tidligere har de jo bl.a. hatt Nils & Ronny.

http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.8055788

Bobbyv
30.03.12 22:54
trondergutt: Og igjen får vi bekreftet den utrolige gjestfriheten til folket i Iran. Tviler sterkt på at så mange hadde engasjert seg på den måten for 2 iranere her til lands uten bensinlokk. Og hadde noen giddet å bry seg skulle de iallfall hatt skikkelig betalt for det.

Nei, her til lands går iranerne til NAV og får raskere behandling enn nordmenn. Jeg vet ikke om det finnes noe ala NAV i Iran?
Men nå var jo Øystein og Rune bare på gjennomreise da.

gladlaxen
gladlaxenInnlegg: 28
31.03.12 01:23

Herlig program, synd det er over. Enig at episodene kunne vært noe lengere, og kanskje 1-2 episoder til.

Ser veldig frem til neste gang de skal ut på tur!

trondergutt
31.03.12 06:47
Bobbyv: Nei, her til lands går iranerne til NAV og får raskere behandling enn nordmenn. Jeg vet ikke om det finnes noe ala NAV i Iran?
Men nå var jo Øystein og Rune bare på gjennomreise da.

Tror nærmest ikke det hadde vært kamp her i byen iallfall om å få lov til å invitere en iraner på ferie her hjem......

Skulle han klipt seg tror jeg nok vedkommende iraner måtte betalt for seg også...

Iran er vel verdenskjent for sin gjestfrihet. Kommer du til Teheran uten hotellrom er det normalt sett ikke noe problem da det vanligvis er nok folk som tilbyr deg å bo hos dem. 

Var jo litt kult med han som faktisk hentet ut sin engelskyndige datter fra skolen for å få til å prate med Bache og Gokstad :)

VivaLV
31.03.12 22:59

Ligner veldig på den brannbilen de hadde:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10072796

Navarone73
08.09.14 15:04

Team Backstad er i gang igjen. Denne gang skal de dra fra Perus hovedstad Lima til Buenos Aires i Argentina. 

Første program handler mest om kjøp av bil, noe som viser seg å ta mye lenger tid enn planlagt. 

Link 1.program

Liker disse gutta. God humor. Unner de ikke alle bekymringene de fikk i første program. 

Poke
PokeInnlegg: 7749
09.09.14 11:26
Navarone73: Team Backstad er i gang igjen. Denne gang skal de dra fra Perus hovedstad Lima til Buenos Aires i Argentina.

Herlig program.

Man kan ikke annet enn å bli i godt humør av  Bache og Gokstad.

mindprint
mindprintInnlegg: 1496
09.09.14 16:09

Liker godt både disse gutta og Walkabout-folka. Turen sistnevnte hadde til Irland har jeg vel sett tre ganger nå, alltid like fornøyelig.

Godt at NRK-lisensen gir meg noe tilbake i det minste :o)

(Innlegget ble redigert 09.09.14 16:10)

Leffa
LeffaInnlegg: 4907
10.09.14 20:12

Dette er også en favoritt hjemme hos oss. Kjekt at noen kan forflytte seg på TV uten at det absolutt må være en konkurranse. Liker den lune humoren til de to på tur.

molishani
molishaniInnlegg: 2730
10.09.14 21:02

Elendig serie, spør du meg. Når man har et reiseprogram er vel litt av poenget å vise litt av landet, folket og kulturen deres. I dette programmet ser vi mest av de to middelaldrende herrene og hører deres elendige humor, samt at vi må se og høre om den evig elendige kjerra deres. De eneste personene vi kom inn på, var norske, i Peru. De kunne like gjerne hatt et reiseprogram fra Snartemo til Vegusdal.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg