Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

The Amazing Race 24 - Allstars

NYTT TEMA
Marcus-P
Marcus-PInnlegg: 10287
25.02.14 00:52

TAR er tilbake med en ny sesong! Denne gang er 11 par fra tidligere sesonger satt sammen til en "allstars" sesong. 

Første episode kom på lufta i går natt, undertegnede fikk sett episoden i dag.

Mange kule par er med, så det kan bli drama!

Litt synd for Bopper at han ikke får delta sammen med Mark, men Mallory er ingen dårlig erstatning spesielt utseendemessig :)

Jeg skal ikke røpe noen ting fra første episode annet enn at mine favoritter vant etappen og de jeg ville ha ut røk ut!

God TAR sesong :)

SirOwen
SirOwenInnlegg: 48620
25.02.14 02:06
Marcus-P: Jeg skal ikke røpe noen ting fra første episode annet enn at mine favoritter vant etappen og de jeg ville ha ut røk ut!

Som om jeg skulle sagt det selv.

Blir så j..... deilig for ørene å slippe det evige maset dem imellom.

SirOwen
25.02.14 02:08

Er forøvrig 2-3 par jeg vil ha ut i tillegg til de som røk i dag. Det gjelder blant andre afghanimals og han døve kisen med morra si. Slitsomme folk.

Marcus-P
25.02.14 02:32
SirOwen: Slitsomme folk.

Helt enig med deg her! Lei av Afghanimals etter forrige sesong. Min drømmefinale er Jet&Cord, David&Connor og muligens FT/BE

DC007
DC007Innlegg: 1223
25.02.14 13:58

Er også fornøyd med første episode. Syns det var utrolig synd med Bopper, men når han først ikke kunne være med, er Mallory ingen dårlig erstatter.

jaa10
jaa10Innlegg: 89
25.02.14 20:21

Syns det var en litt småkjedlig episode. Ingen særlige utfordringer i det hele tatt. Heier i hvert fall på Mark og Mallory og Jet og Cord.

MrMire
MrMireInnlegg: 258
25.02.14 22:18

Håper paret med hun sippeguri fra et par sesonger tilbake ryker ut, samt Afghanimals og... muligens YouTube-paret.

Blant favorittene er definitivt Jet og Cord, Flight Time og Big Easy, samt Mark og Mallory.

SirOwen
03.03.14 22:39

Synes kuguttene var altfor kjappe med å gi fra seg express passet. 

Forøvrig helt greit at de som røk i går, røk.

MrMire
MrMireInnlegg: 258
03.03.14 23:45

Ja, kjemien mellom dem – mildt sagt – sugde. Har vanskelig for å se at de kunne seilet seg gjennom konkurransen med så dårlig kommunikasjon.

Marcus-P
04.03.14 13:37
SirOwen: Synes kuguttene var altfor kjappe med å gi fra seg express passet.

Passet dem ypperlig å gi til et av de svakeste parene, når de ikke var i fare for å ryke ut. 

Synd med Mark and Mallory, men måtte nesten ende sånn.

SirOwen
04.03.14 23:06
Marcus-P: Passet dem ypperlig å gi til et av de svakeste parene, når de ikke var i fare for å ryke ut.

Ja, det var jo fordelen, og ikke minst at de måtte bruke det umiddelbart.

SirOwen
18.04.14 21:10

Jepp, digg at skrikebertene fra lanka røk ut tidligere. 

Og next home bør være afghanimals.

Ganske syke episoder de siste ukene, med footrace to the finish.

Marcus-P
05.05.14 15:59

Mine favoritter ryker rett før finalen, kjipt. Final four igjen, håper virkelig på Dave og Connor nå!

SirOwen
17.05.14 01:46

KARMA at afghanimals røk ut, etter at de sendte Cowboysa hjem. 

I finalen vil jeg se enten Branchels eller jentene vinne. Dave & Connor har jeg ikke lenger sansen for, etter all sutringa til gamlefar. Det er faktisk et race for 1 million dollars, og da må han regne med å bli U-turna en gang i blant...

SirOwen
21.05.14 22:38

Æsj...

bare æsj..

"Shame on you for U-turning a 60 year old...wæh wæh wæh.."

Æsj.

Bibelnissen
BibelnissenInnlegg: 24671
09.10.14 21:35

Endelig fått sett denne etter å ha spart opp episodene sammen med S23. Måtte også se S20 om igjen da jeg hoppet av midtveis der fordi jeg ikke fikset disse to-ukers-pausene mellom episodene. Dette innlegget kommer antageligvis et halvt år for sent til å være av interesse, men har et par bemerkninger jeg er nødt til å få lire av meg ett eller annet sted, så here goes.

Punkt 1: Hadde gledet meg stort til å se Bopper & Mark igjen etter å ha fullført S20, men gleden ble jo kortvarig når Bopper aldri fikk forlate startstreken. Mallory har jeg aldri likt, og det var åpenbart at hun aldri ville fungere med Mark. Er dog helt sikkert på at vi får se B&M igjen dersom TAR overlever lenge nok til å kjøre en ny All-Stars/Unfinished Business/you name it. Krysser i alle fall fingrene for det, da disse to er blant mine desiderte favorittlag sammen med Joe & Bill og Josh & Brent.

Punkt 2: Var i utgangspunktet skeptisk til dette med å dra inn tre lag for tredje gang, men Jet & Cord har jeg jo alltid elsket. Da Margie & Luke (heldigvis) røk tidlig gjenstod det bare å bli kvitt FT & BE som aldri fikk satt sitt preg på denne sesongen. Dessverre røk J&C for tidlig etter en strategisk lite gjennomtenkt U-turn-avgjørelse ved Leo & Jamal. Hadde J&C ankommet U-turn-boksen før Caroline & Jennifer ville de sannsynligvis klistret dem opp på tavla (de visste jo at Brenchels var foran dem). Da kunne fort jentene røket, og denne jalla-alliansen ville kollapset da Leo & Jamal ville fått Dave & Connor på nakken. Samtidig risikerte de at cowboyene ville bære nag i tillegg til den allerede eksisterende beefen med Brenchels.

Punkt 3: Dette med å dele ut to blad Express Pass til vinnerne av den første etappen synes jeg er noe juggel, men når de først er i spill er jeg - i motsetning til deg SO - stor fan av måten de ble benyttet på. Å gi bort det EPet man er påtvunget å dele ut til et lag som sliter på en tidlig etappe, og som dermed vil bruke det om de mottar det, er den eneste strategisk korrekte måten å gjøre det på i mine øyne. Perfekt på lik linje med da Jessica & John ga sitt Express Pass til en 59 år gammel Dave på krykker i deres opprinnelige sesong. Da i motsetning til det Marie (og Tim) holdt på med i S23.

Punkt 4: Er det bare jeg som mistenker at produksjonen vernet om, og gjorde alt de kunne for å beholde Caroline & Jennifer? Kun to rene jentelag i feltet er syltynt, men jeg tror de regnet med at Natalie & Nadiya som var solide (om så turbulente) i S21 ville komme langt. Når de da er første lag ut av konkurransen, så sitter man igjen med kun ett av ti lag som er all-female opp mot fire all-male-lag som det på de neste etappene viste seg at ville dominere hele løpet. Med seks lag igjen ville Jessica og Rachel vært eneste gjenværende kvinner dersom C&J røk ut da de kom sist første gang. Med fire lag igjen ville man hatt et felt med syv menn og én kvinne, og således risikert en finaleetappe med kun menn dersom C&J ble eliminert da de ble nummer fem med fem lag igjen. Synes også Speed-Bump-oppgavene deres virket veldig spontane. Bære ting og levere de begge gangene, i motsetning til da Brenchels måtte lære seg en teknikk for å printe Sri Lankas flagg på flertallige t-skjorter.

Punkt 5: Positivt overrasket over Brendon & Rachel! Gikk fra å sutre og krangle konstant til å være strategiske og gode deltakere. Fikset ikke disse to i deres opprinnelige sesong, og jeg ønsket de egentlig ut av dette løpet også, men U-turn-kaoset i Italia gjorde opp til ned og motsatt på min favorittliste. Dave & Connor virket som sympatiske menn i første halvdel, men fikk sitt sanne ansikt avslørt da de ble utsatt for en del av gamet som de var fullt klar over at eksisterte da de gikk løs på TAR for andre gang. Følger opp med å lage en scene i et kloster (eller hva det nå var). Pinlig.

Punkt 6: "Accidental Alliance". Allianser er noe som tilhører Big Brother og Robinson der man nærmest er avhengig av støttespillere for å komme gjennom de mange nåløynene. Allianser i TAR er bare kjempeflaut og noe jeg aldri har likt. Når Dave & Connor, Leo & Jamal og jentene kjører i karavane og sørger for å "leave no man behind" på hver eneste oppgave så føler jeg at jeg ser på en turistgjeng på søndagstur. Meningen er jo at det skal være et kappløp.

Punkt 7: Avslutningen! Ikke spesielt fornøyd med vinnerne, men jeg er veldig opptatt av TAR-rekorder og synes det er moro når det settes nye. Eldste vinner vil nok for alltid forbli Dave, også er det oppsiktsvekkende at det tok 24 sesonger før et parent/child-lag vant. Men dette med å nærmest lande på matta i fallskjerm var jo helt fantastisk, og noe jeg ikke skjønner hvorfor ikke er tenkt på før. Flere slike målganger på siste etappe, please!

Ellers selvfølgelig fett at Anfield ble besøkt. Har etterlyst et besøk på en skikkelig fotballstadion lenge. Innspillingen var vel like før vår vanvittige seiersrekke også, så det er tydelig at det hadde en effekt.

(Innlegget ble redigert 09.10.14 21:45)

SirOwen
09.10.14 23:42

Er dårlig på å huske mye fra tidligere sesonger, så....

men enig med deg i punkt 5 og 6. Dette med å lande med fallskjerm er jeg mer ambivalent til, har litt mer sansen for en sluttoppgave som stiller store krav, inkludert dette med oppsummering av alt de har gjort, slik at det ikke blir så veldig tilfeldig hvem som stikker av med den aller viktigste etappeseieren.

On a sidenote; norske TAR har løst sluttspenningen dårlig, IMO.

Anfield var selvsagt KREM, og drømte meg bort som deltaker der..

OG nå er vi i gang med sesong 25, med SAVE istedetfor Express Pass. Litt tidlig å finne favoritter, men castingen er den samme politisk korrekte..

Bibelnissen
10.10.14 00:15
SirOwen: Dette med å lande med fallskjerm er jeg mer ambivalent til, har litt mer sansen for en sluttoppgave som stiller store krav, inkludert dette med oppsummering av alt de har gjort, slik at det ikke blir så veldig tilfeldig hvem som stikker av med den aller viktigste etappeseieren. On a sidenote; norske TAR har løst sluttspenningen dårlig, IMO. Anfield var selvsagt KREM, og drømte meg bort som deltaker der.. OG nå er vi i gang med sesong 25, med SAVE istedetfor Express Pass. Litt tidlig å finne favoritter, men castingen er den samme politisk korrekte..

Er også veldig tilhenger av oppgavene av typen du nevner, der lag som faktisk følger med på hva de gjør gjennom hele løpet får betalt for nettopp det. Ser du skriver at du er dårlig på å huske tidligere sesonger, men det var jo her Josh & Brent (eller "The Fabulous Beekman Boys") som ikke hadde vunnet noen etapper kom fra intet og vant hele sulamitten i S21. Men en slik oppgave kan finne sted like før man setter seg i et fly for å ankomme mållinjen i fallskjerm. Det er bare noe ved det å komme i mål i The Amazing Race i fritt fall som er helt nydelig.

Registrerte at det var en tråd for S25 her på Forumet, godt å se at ånden lever videre. Som jeg skrev i romanen like over her så foretrekker jeg å se sesonger over fire-fem dager heller enn å vente en uke eller to mellom hver episode, så her skal det drøyes. Ser episode tres kommer i morgen. Nyter TAR Canada 2 i mellomtiden. Hva er dette med save for noe greier? Jeg frykter det verste...

Har for øvrig sett 'meet the teams'-videoen for TAR25, og ved første øyekast ser det fryktelig tamt ut. Spår at Keith & Whitney vil dominere sesongen, uten å vite om de fremdeles er med.

SirOwen
10.10.14 00:35
Bibelnissen: Hva er dette med save for noe greier

Vinneren av første etappe fikk en SAVE, som de kan bruke når som helst inntil etappe 9, hvis de havner i trøbbel. Er de i ferd med å ryke, bruker de SAVE.

Ser at både TAR Australia og TAR Canada ligger i bukta nå. 

Ikke umulig at det dermed blir mye TAR fremover...

Bibelnissen
10.10.14 01:39
SirOwen: Ikke umulig at det dermed blir mye TAR fremover...

Mye TAR er bra TAR, som de sier.

TAR Australia 3 skal selvfølgelig også sees. Kan avsløre at de i den kanadiske versjonen denne gangen drar utenlands!

SirOwen
10.10.14 02:25
Bibelnissen: Kan avsløre at de i den kanadiske versjonen denne gangen drar utenlands!

Litt usikker på om dette er skrevet med et snev av sarkasme, underforstått at de ikke dro utenlands i sesong 1. Jeg har nemlig ikke sett S01 Canada.

Bibelnissen
10.10.14 02:44
SirOwen: Jeg har nemlig ikke sett S01 Canada.

Woops.

Som du er inne på så foregår sesong 1 kun innenfor Canadas grenser. Jeg var veldig skeptisk i begynnelsen, men du får i grunn samme pakka som i versjoner som drar utenlands, og etter hvert har du glemt at de kun har vært i hjemlandet. Synes de var veldig flinke til å finne varierende oppgaver i varierende områder. Det eneste som mangler er språkbarrierer, for de som finner det underholdende.

Har du sett noe av den australske versjonen?

SirOwen
10.10.14 12:14
Bibelnissen: Har du sett noe av den australske versjonen?

Jepp, sesong 1 og 2. 

Prøver å få med meg det jeg kan, slik er det å være TARoliker..

Marcus-P
12.01.15 05:06

Ingen tråd for sesong 25 ser jeg, så skriver her.

Veldig flott sesong med mye overraskelser, spesielt finalen.

For min del var det for lite drama og for få "kule" personer til at sesongen når topp 10. (Har sett alle)

Likevel håper jeg alle ser og at konseptet varer for evig :-)

as_roma
as_romaInnlegg: 21402
16.05.18 23:40

Bare tar der her jeg.

Noen som vet hva slags versjon det var av the amazing race i Oslo for noen uker siden?

Jeg og en kompis ble stoppet på veien av en deltager som trengte hjelp. Vi sendte henne feil vei :p

Landry
LandryInnlegg: 13
23.05.18 12:46

Hvis det er den amerikanske versjonen, så er det nok sesong 31.

Den skal visst inneholde realityfolk fra Big Brother, Survivor osv.

Norge burde lage en ny runde av dette. Det var jo gøy!

Tenk om vi tilogmed kunne hatt en kjendisversjon. Artig.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg