Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Batman: The Animated Series (1992-1995)

NYTT TEMA
Frank.N.Steen
Frank.N.SteenInnlegg: 1053
09.06.15 21:28

Pulsen gikk nærmest rett i taket da jeg kom over denne, og husket godt hvor mye jeg likte serien som liten og fant ut at det var på høy tid med et gjensyn. Serien tok vel først utgangspunkt i Tim Burtons filmer men etter en kort stund gikk den videre og ga nytt liv til en god del "glemte" karakterer samt at blant andre Harley Quinn fikk sin debut. Foruten den flotte musikkbruken, animasjonen og ikke minst de spennende historiene var det særlig stemmebruken og da Mark Hamill og Kevin Conroy som imponerte meg aller mest. Og senest i natt koste jeg meg med episoden Beware the Gray Ghost der Adam West spiller en avdanka skuespiller, som tilfeldigvis gjorde stor suksess som superhelt i sine yngre dager. Filmen Mask of Phantasm (1993) er også en real godbit og definitivt verdt å sjekke ut, selv om man ikke har sett serien fra før. En annen favoritt, og da med et tema som ser ut til å gå igjen i serien er der Oswald Cobblepot forsøker å leve livet som en lovlydig borger i episoden Birds of a Feather

Det pleide å ligge flere episoder i sin helhet der ute, men den eneste som har noenlunde bra kvalitet og ikke er dubbet eller kuttet, er Pretty Poison

TopOfTheWorld
TopOfTheWorldInnlegg: 1285
10.06.15 21:47

En av de beste TV seriene noensinne, min favoritt episode er Over The Edge.

Er du stor Batman fan eller?

Frank.N.Steen
10.06.15 22:11
TopOfTheWorld: En av de beste TV seriene noensinne, min favoritt episode er Over The Edge. Er du stor Batman fan eller?

Batman: The Animated series befinner seg i godt selskap med Twin Peaks og Seinfeld når det gjelder kremen av 90-talls TV-serier, men noen monster fan av selve Batman universet har jeg nok aldri vært, vel om en ser bort i fra filmene og TV-seriene med Adam West inkludert, så har jeg vel knapt rørt ett Batman blad siden tidlig nittitallet. Men det er alltids rom for forbedring.

(Innlegget ble redigert 10.06.15 22:12)

Frank.N.Steen
28.09.15 20:39

For de som er interesserte så kan en se hele serien på Animeflavor.

Frank.N.Steen
16.09.18 13:09

Inspirert av Fritz_ innlegg om at MacGyver endelig slippes på Blu-ray formatet, tenkte jeg å oppdatere/bumpe min egen tråd om den fantastiske Batman: The Animated series (1992-1995) nå skal faen meg på tide få en Blu-ræi utgivelse den også, og datoen er visstnok i slutten av oktober. Var faktisk ikke klar over at hele serien ble gjenutgitt i fjor høst på DVD, og er usikker på om kvaliteten på bilde/lyd er forbedret sammenlignet med den eldre DVD versjonen som jeg allerede eier hele serien av.

Uansett, spennende nyheter og håper på en masse tøffe bonus materiale og mer til. 

Her er et par videoer/klipp fra den kommende utgaven:

Blu-ray åpningsekvensen/intro

Blu-ray Pre-Order Info

Bakkus
BakkusInnlegg: 1764
16.09.18 18:40
Frank.N.Steen: For de som er interesserte så kan en se hele serien på Animeflavor.

Linken har blitt død. Skulle gjerne sett denne seren selv.

Frank.N.Steen
16.09.18 21:16
Bakkus: Linken har blitt død. Skulle gjerne sett denne seren selv.

Er vel 3 år minst siden jeg posta den linken, dessverre går det ikke å oppdatere innlegg på VGD og virker som siden hele serien lå ute på nå er forandret ikke bare ved navn, men innhold også. Uansett, kvaliteten var jo ikke all verden og var en heller uverdig presentasjon av en såpass fantastisk TV-serie og kan ikke annet enn å anbefale å ha litt is i magen og vent heller på Blu-ray utgaven. Vil muligens koste litt ekstra, men vi snakker tross alt en av 90-tallets aller beste show og slikt må selvsagt nytes i skikkelig kvalitet og ikke halv blasne "youtube" videoer med rævdårlig lydkvalitet.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg