Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jul i Blodfjell

NYTT TEMA
Marvel
MarvelInnlegg: 42
16.12.17 21:55

Sitter å diskuterer det med familien nå. Har alltid topps på at ho gamle dama (damen som går), er morderen. Tviler på at Konrad sjøl er nissen, for han er ikke så høy. Det er definitivt ikke Toffen heller, for han signerte aldri. Hvis jeg husker riktig, så er han de undersøker med ganske lav, akkurat som Cris. Eneste mannen som er høy på serien er vel han gabriel. Nå er han død, men kan hende at han faket underskriften sin. Eventuelt han som alltid går i flannel skjorter. 

Marvel
16.12.17 21:55

*har alltid trodd

Bacary
BacaryInnlegg: 17619
16.12.17 22:26
Marvel: Nå er han død, men kan hende at han faket underskriften sin

Han kan vel ikke ha faket underskriften hvis han var død. 

(Innlegget ble redigert 16.12.17 22:27)

Marvel
16.12.17 22:32

Å Shit, jeg blanda litt karakterer og ord her. Beklager. Mente at Gabriel kan ha faket døden sin, ikke underskriften. 

Bacary
16.12.17 22:33
Marvel: Å Shit, jeg blanda litt karakterer og ord her. Beklager. Mente at Gabriel kan ha faket døden sin, ikke underskriften.

Faket døden sin? Han lå jo drept foran alle sammen. 

Marvel
16.12.17 23:22

Jeg så ihvertfall aldri noe som var «inni» kroppen hans, bare skistaven vedsidenav. Er godt mulig at han eller ho gamle dama faket det sånn at ikke Siri skulle få arv. Har heller aldri sett han i samme rom som  nissen, har vi? Det var vel egentlig ikke noe «motiv» for å drepe han? Han hadde allerede sagt nei til å gifte seg, så ho Siri fikk ikke noe av arven fra han. Dette er selfølgelig bare spekulasjoner, men alt er mulig

Bacary
16.12.17 23:34
Marvel: Jeg så ihvertfall aldri noe som var «inni» kroppen hans, bare skistaven vedsidenav. Er godt mulig at han eller ho gamle dama faket det sånn at ikke Siri skulle få arv. Har heller aldri sett han i samme rom som  nissen, har vi? Det var vel egentlig ikke noe «motiv» for å drepe han? Han hadde allerede sagt nei til å gifte seg, så ho Siri fikk ikke noe av arven fra han. Dette er selfølgelig bare spekulasjoner, men alt er mulig

Det satt jo mange folk rundt, og de må jo ha merket at han hadde puls. Nei, hvis dette er løsningen blir dette en veldig skuffende slutt. 

Marvel
16.12.17 23:44

Ja, det hadde det vært. Kom på nå at Gabriel ikke var der/var død når de signerte den lappen, så han kan heller ikke ha forfalsket den. Det er heller ikke Cris, fordi når det skjedde et mord var han låst inne. Går for han som alltid går med flannel skjorter. Han er både høy, og ble ikke drept sammen med moren og faren. Har merket at folk som er i familie dør etter hverandre. Først døde presten, så neste episode døde Lykke, adoptivdatteren. Først dør moren til Timian, så dør Timian neste episode. Men, foreldrene til flannel skjorte fyren, dør etter hverandre, men ikke han. Tror jeg har tenkt for mye på detta

Bacary
16.12.17 23:54
Marvel: Kom på nå at Gabriel ikke var der/var død når de signerte den lappen, så han kan heller ikke ha forfalsket den

Hæ?

Marvel
17.12.17 00:19

På slutten av dagens episode spurte ho gamle dama (damen som går) morderen (den røde kongen) om han/hun forfalsket det personen skrev på lappen til Konrad. Idéen jeg hadde om at Gavriel var en av morderens gikk da i vasken, fordi han var død. Dermed kunne ikke han ha skrivd på den lappen

Fritz_
Fritz_Innlegg: 11635
17.12.17 13:46

Er det andre som irriterer seg over Nanna sin dansk og tyggistygging? Jeg kan rett og slett ikke kontrollere meg. Det går meg på nervene, og jeg greier ikke å stanse det. 

lsklars
lsklarsInnlegg: 59776
17.12.17 13:47
Fritz_: Er det andre som irriterer seg over Nanna sin dansk og tyggistygging? Jeg kan rett og slett ikke kontrollere meg. Det går meg på nervene, og jeg greier ikke å stanse det.

Sært.

Fritz_
Fritz_Innlegg: 11635
17.12.17 13:56
lsklars: Sært.

Godt mulig. Men sånn er det nå en gang. 

Altimeter
AltimeterInnlegg: 3955
17.12.17 16:31
Marvel: På slutten av dagens episode spurte ho gamle dama (damen som går) morderen (den røde kongen) om han/hun forfalsket det personen skrev på lappen til Konrad. Idéen jeg hadde om at Gavriel var en av morderens gikk da i vasken, fordi han var død. Dermed kunne ikke han ha skrivd på den lappen

Det er vel rimelig opplagt at det er pleieren til Konrad som er den røde kongen.

Oslogg123
Oslogg123Innlegg: 508
17.12.17 17:55

Konrad har vært i eksotiske strøk og det resulterte i en sot-unge, pleieren

lsklars
17.12.17 20:18

Fikk vi svaret i dag?

Bacary
17.12.17 20:24
lsklars: Fikk vi svaret i dag?

Ja, Kris som var mistenkt i begynnelsen var altså morderen likevel, i ledtog med Konstanse. 

Litt usikker på motivene her. Er han ikke satt opp som enearving fordi han er homo? Konrad liker ikke homser? Hva er Konstanses rolle oppe i dette? Får sin del av kaka hvis hun hjelper Kris med å få hele arven?

Er snakk om 500 millioner del på 24. Bør være mer enn nok til alle uansett. 

(Innlegget ble redigert 17.12.17 20:25)

Kero79
Kero79Innlegg: 3664
17.12.17 20:31

Denne serien vender og snur daglig. Dagens opplagte morder er ikke morderen i morgen. Tror fortsatt at Svein er morderen. Ikke at han veit det selv, splitta personlighet på fyren. Han var jo totalt overasket i slutten av intervjuet med Timmian. Husker ikke tingene som han hadde spurt om og lignende. 

Svein er en av hovedpersonene og lever helt inn til den 24 det gjør han til en opplagt hovedmistenk i mine øyne.

lsklars
17.12.17 20:33
Kero79: Svein er en av hovedpersonene og lever helt inn til den 24 det gjør han til en opplagt hovedmistenk i mine øyne.

Ja, kan fort være det. 

Blir drøyt å avsløre drapspersonene en uke før finalen. 

Marvel
17.12.17 20:33

Sjekka på det slektstreet, og Cris er barnebarnet til Konstanse (rullestol dama). Konstanse er søstra til Konrad. Skjønner ikke helt hvor barna hennes har blitt av heller. 

Daylights
DaylightsInnlegg: 6277
17.12.17 20:37

Jeg får en følelse av at Konrads avkom heter Bent Leikvoll...

Tommaso
TommasoInnlegg: 1281
18.12.17 00:34

Hadde vært fantastisk å se Atle Antonsens karakter løpende ut av huset på slutten av 24-desember episoden med en sekk full av gryn.

Eksberten
EksbertenInnlegg: 22642
18.12.17 00:43
quentez: Er Soot-navnet tilfeldig?

Nå er det jo over 100 nordmenn som heter Soot, så det er det nok. Din rasistiske tankegang er en humor som ikke vile blitt brukt i dag. Vi er ikke på åttitallet lenger.

Marvel
18.12.17 09:55

Fikk ikke sett gårsdagens episode, men Cris er vel ikke så høy som han nissen som sto vedsidenav Konstanse? Har ikke lyst til å tro at det er Svein, men det er mulig. Nå har jo Svein sett morderen løpe forbi han selv, da. Det har også Nanna gjort. Men hvorfor har ingen av de blitt drept enda?

Eksberten
EksbertenInnlegg: 22642
18.12.17 12:24
Marvel: Men hvorfor har ingen av de blitt drept enda?

Virket på slutten av forrige episode som at de var klar for å gjøre det nå.

Marvel
18.12.17 20:01

Denne episoden her var noe for seg selv, ja. Tror enda ikke Konstanse/Gudrun fortalte hele sannheten. Det Cris og hun gjorde gir mening nå. Vedder på at Cris blir drept imorgen også, selvom jeg i all hemmelighet vil at Jack og han skal bli «sammen». Hvor var Ivar i denne episoden forresten? 

Bacary
18.12.17 20:01

Her ble jeg forvirret. Var Konstanse og Gudrun tvillinger? Derfor de ikke kunne se forskjell? Men hvorfor byttet hun familie hvis de allerede var søsken? 

Marvel
18.12.17 20:30

Nei, de var ikke tvillinger. Trodde det først, men Gudrun var ikke i Soot familien. Hun gikk på samme skole som Konstanse, og de var nesten identiske. Gudrun viste at familien ikke hadde så mye penger lenger, så når brannen kom på skolen vekte ikke Gudrun Konstanse. Hun tok tingene til Konstanse og sa til alle at hun var Konstanse. Foreldrene til den ekte Konstanse gadd aldri å legge merke til hvordan datteren så ut, så dette var ganske «enkelt» for Gudrun å ta over livet hennes for å få pengene i Soot familien

Altimeter
AltimeterInnlegg: 3955
18.12.17 23:30

Hele serien følger en enkel krimoppskrift.
Alle har motiv for å være mordere untatt 1. Og det er den alltid så sympatiske og vennlige pleieren til Konrad som er oppvokst på Vennesla og levd et normalt liv. Altså den minst sansynlige til å mistenke. Ergo det er han...

(Innlegget ble redigert 18.12.17 23:35)

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 29658
18.12.17 23:32

Må innrømme at jeg digger hun koselige dama. Hver gang hun sier noe om å kose seg så ler jeg godt. Tipper hun er morderen. Kosegreiene er bare et skalkeskjul.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg