Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Heimebane

NYTT TEMA
Eksberten
EksbertenInnlegg: 25802
08.04.19 23:02
kibby: Det norske landslaget ja. Lars Lagerbäck.

Sikker? Jeg tolket det slik at Varg hadde ansatt en Svenske som erstatter for Helena og at dette var en åpning for en eventuell sesong 3.

jonas
jonasInnlegg: 31531
08.04.19 23:07
PapaSmurf: Og reporteren vil selvsagt ikke reagere slik Alle mot en-mannen gjorde i Heimebane.

Ole Rolfsrud det der, han er da fint kapabel til å reagere akkurat som han gjorde i serien.

jonas
08.04.19 23:10
Eksberten: Jeg tolket det slik at Varg hadde ansatt en Svenske som erstatter for Helena og at dette var en åpning for en eventuell sesong 3.

H: "Vi må jo finne på noe annet da."
E: "Hva skulle det ha vært?"
H: "Tja, det er jo grenser for hvor lenge han kan holde på han svensken."

Er nå litt rart om hun først skal si opp og så planlegge å komme tilbake.

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 32029
08.04.19 23:23

Det er jo Lagerbäck hun snakker om. Hva skal vi finne på nå? Hva med landslaget... Hun spøker jo bare. 

Jeg ser to mulige utfall.

Mest sannsynlig: Hun og Espen kommer dundrende inn og redder Varg etter at eierne er konkurs og den nye treneren har herpa laget. 

Longshot: Helena tar over RBK.

Det siste scenarioet er jo noe jeg aldri hadde sett et minutt av, men jeg er ikke bombesikker på at det ikke skjer. Forøvrig hadde jeg lagt ned veto mot at andre fikk se det i mitt hus også. Da måtte de ha kjørt seg en tur og sett det på pad’en på en benk i skogen. Og om frua hadde ment at jeg var urimelig hadde jeg brukt de monstrøse høyttalerne jeg nettopp hadde kjøpt da vi møttes og som raskt havna på lager mot henne. Kan hun legge ned veto, så kan jeg. :)

kibby
kibbyInnlegg: 35562
08.04.19 23:23
Eksberten: Sikker?

Ja.

kibby
08.04.19 23:25
PapaSmurf: Jeg ser to mulige utfall.

Eller alternativ tre. Heimebane er ferdig. Slutt. Finito.

De har allerede uttalt at det ikke blir noen ny sesong i 2020. Og dersom folk må vente til 2021 tror jeg det er for sent.

Men serien fikk en verdig slutt, med en helt fantastisk episode.

Hoppidioten
HoppidiotenInnlegg: 3175
08.04.19 23:27
jonas: Ole Rolfsrud det der, han er da fint kapabel til å reagere akkurat som han gjorde i serien.

Hehe, støtter den 100%.

dzk
dzkInnlegg: 12527
08.04.19 23:31
kibby: Eller alternativ tre. Heimebane er ferdig. Slutt. Finito

Jeg støtter denne.

Skulle ikke forundre meg om de hadde filmet to forskjellige slutter. Den som vi så (aka heimebane ferdig) og en hvor kanskje hun signerer men kun hvis Espen kommer tilbake og Nagelsmith broren forsvinner.

(Innlegget ble redigert 08.04.19 23:31)

kibby
09.04.19 00:21
jonas: Ole Rolfsrud det der, han er da fint kapabel til å reagere akkurat som han gjorde i serien.

Tror PapaSmurf snakker om en ekte reporter, og ikke hvordan Ole Rolfsrud som reporter reagerte i serien.

kibby
09.04.19 00:22
dzk: Skulle ikke forundre meg om de hadde filmet to forskjellige slutter. Den som vi så (aka heimebane ferdig) og en hvor kanskje hun signerer men kun hvis Espen kommer tilbake og Nagelsmith broren forsvinner.

Det tenkte jeg også.

Eksberten
09.04.19 00:36
PapaSmurf: Det er jo Lagerbäck hun snakker om. Hva skal vi finne på nå? Hva med landslaget... Hun spøker jo bare. Jeg ser to mulige utfall.Mest sannsynlig: Hun og Espen kommer dundrende inn og redder Varg etter at eierne er konkurs og den nye treneren har herpa laget.

Pussig dette med at den eneste ikke fiktive spiller/trener/leder i serien er denne gamle svensken. Føler det ødelegger litt. Burde vært en vi ikke har hørt om før akkurat som alle andre.

Var nettopp i den retningen du skriver i de to siste linjene jeg tenkte med kommentaren min øverst på denne siden.

dzk
09.04.19 00:55
Eksberten: Pussig dette med at den eneste ikke fiktive spiller/trener/leder i serien er denne gamle svensken.

Nei, det er flere. Blant annet i siste episode blir Deila og Nordlie nevnt. Tidlig i sesong 1 så er Michael Stilson spiller i Varg.

(Innlegget ble redigert 09.04.19 00:57)

Langorm
LangormInnlegg: 8577
09.04.19 01:01
kibby: Heimebane er ferdig. Slutt. Finito.

Veldig greit. Denne nåtidens homse-lesbiske fikserings promotimeringen, tar jeg avstand fra. Til stadighet kan en lese eller høre, at noen blander sammen folk og egen sak. Hvor skal dette ende?

Hoppidioten
HoppidiotenInnlegg: 3175
09.04.19 01:03
kibby: ror PapaSmurf snakker om en ekte reporter,

Er ikke Ole Rolfsrud en ekte reporter mener du?

Eksberten
09.04.19 01:31
dzk: Nei, det er flere. Blant annet i siste episode blir Deila og Nordlie nevnt. Tidlig i sesong 1 så er Michael Stilson spiller i Varg

Nordlie og Deila er kun nevnt som referansepunkter. Tenkte å nevne Stilson i parrantes, men droppet det da han har en cameorolle.
Lagerbäck blir bare malplassert her.

dzk
09.04.19 01:44
Eksberten: Nordlie og Deila er kun nevnt som referansepunkter. Tenkte å nevne Stilson i parrantes, men droppet det da han har en cameorolle.
Lagerbäck blir bare malplassert her.

Hadde Stilson bare vært en av mange bakgrunnskarakterer som bare hadde blitt ropt opp av trenern en gang eller to ila hele serien så hadde jeg vært enig. Men han er faktisk en del av historien som ender opp med at de må selge Brattskjær.

Allerede da så hadde de etablert at i heimebaneverden så finnes det en blanding av ekte og fiktive fotballpersonligheter. Med solid overvekt på fiktiv såklart. At de da refererer til Lagerback ser jeg på som uproblematisk.

Det er nok av ting å ta Heimebane på, dette er ikke en av de.

(Innlegget ble redigert 09.04.19 01:45)

Hudsucker
HudsuckerInnlegg: 1200
09.04.19 02:34
dzk: Det er nok av ting å ta Heimebane på, dette er ikke en av de.

Helt enig. Bare kult hvordan de har blandet reelle og fiktive størrelser - allerede bruken av Ulsteinvik og Carew legger jo lista i så måte. Og Stilson, med sin langvarige kronikkføring av livet som nesten god nok, er vel som skapt for den dobbeltrollen han fikk her. (Han er jo kreditert som en slags fotballfaglig konsulent gjennom hele sesong to også.)

Mener det ble uttalt ganske tydelig at dette var den siste sesongen, og lenge var jeg glad for det, så svak og ufokusert som den var. Men de to siste episodene løftet det hele i en slik grad at jeg gjerne ser noen ombestemme seg her. Synet av Espen som egentlig ikke vil se på cupfinalen, men ender opp med å løpe rundt i ørska i leiligheten, var aldeles nydelig. Ville muligens hatt det likedan dersom Start, som jeg hater for knefallet for idioter og halvkriminelle spekulanter, skulle komme seg til Ullevål for første gang (enda mindre sannsynlig enn Hødd).

Dersom premisset for en eventuell sesong tre skulle være at Helena tar over landslaget, har de i hvert fall stukket kjepper i egne hjul med å la Lagerbäck lede laget også i fiksjonsuniverset.. Vil tro at det mest realistiske måtte være at hun tar over RBK. Blir sjef for Adrian igjen. Får ham til å ta en Derek mot Dortmund, etc.

Men det er nok over, både i virkeligheten og fiksjonen.

jonas
09.04.19 09:28
kibby: Tror PapaSmurf snakker om en ekte reporter, og ikke hvordan Ole Rolfsrud som reporter reagerte i serien.

Og poenget mitt er at Ole Rolfsrud er en merkelig fyr som er meget troende til å reagere akkurat slik han gjorde i serien i virkeligheta også.

kibby
09.04.19 09:50
jonas: Og poenget mitt er at Ole Rolfsrud er en merkelig fyr som er meget troende til å reagere akkurat slik han gjorde i serien i virkeligheta også.

Skjønner.

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 32029
09.04.19 14:02

Jeg likte episoden veldig godt. 

Men jeg har et par spørsmål nå også :)

Hva sier RBK til at Adrian dropper banketten og heller går på byen?

Har de begynt å selge øl på kiosken på Ullevaal?

Vil engasjerte folk virkelig forlate fjernsynet eller innbytterbenken midt under ekstraomgangene for å lete etter cognac eller å spre visdomsord til desillusjonerte skada spillere?

Er det ingen som reagerer på at Austnes er besatt av en demon under kampen?

LaGoeba
LaGoebaInnlegg: 13448
09.04.19 14:06
PapaSmurf: Er det ingen som reagerer på at Austnes er besatt av en demon under kampen?

Og hvorfor er det ingen fra Norges pressekorps som snur seg når Adrian og Camilla prater om aborten 1 og 1/2 meter bak ryggen deres?

De står jo midt i pressesonen gjennom hele samtalen, før Adrian kommer med stikkene mot Helena når han går ut foran pressen igjen. 

Veldig merkelig sekvens. 

dzk
09.04.19 14:25
PapaSmurf: Hva sier RBK til at Adrian dropper banketten og heller går på byen?

Kanskje Koteng også er styreleder i det fiktive RBK og at Adrian fikk en sms om å møte han på VIPen etter dusjen.

oddvar_kjempebra
oddvar_kjempebraInnlegg: 19087
09.04.19 14:27
PapaSmurf: Har de begynt å selge øl på kiosken på Ullevaal?

På tide!

OrigoKing
OrigoKingInnlegg: 8003
09.04.19 23:18
PapaSmurf: Jeg ser to mulige utfall.
Mest sannsynlig: Hun og Espen kommer dundrende inn og redder Varg etter at eierne er konkurs og den nye treneren har herpa laget. 
Longshot: Helena tar over RBK.
Det siste scenarioet er jo noe jeg aldri hadde sett et minutt av, men jeg er ikke bombesikker på at det ikke skjer. Forøvrig hadde jeg lagt ned veto mot at andre fikk se det i mitt hus også. Da måtte de ha kjørt seg en tur og sett det på pad’en på en benk i skogen. Og om frua hadde ment at jeg var urimelig hadde jeg brukt de monstrøse høyttalerne jeg nettopp hadde kjøpt da vi møttes og som raskt havna på lager mot henne. Kan hun legge ned veto, så kan jeg. :)

Er vel åpenbart at en eventuell sesong 3 vil handle om landslaget. Et RBK-opplegg kommer ikke til å skje, ville neppe vært noe populært i Trondheim heller. 

En sesong som handler om landslaget vil gjenforene Helena med Espen, Adrian, og trolig noen spillere. Spørsmålet er om det vil bli et sideplot med Ellingsen i Varg, eller om Varg mer eller mindre blir kuttet ut. Isåfall må de bytte vignettmelodi.

as_roma
as_romaInnlegg: 21780
09.04.19 23:31

Så.... Vant Varg cupen?

beardman
beardmanInnlegg: 2388
10.04.19 00:53
OrigoKing: eller om Varg mer eller mindre blir kuttet ut.

Det ville vært rart i så fall.

jonas
10.04.19 13:50
OrigoKing: Er vel åpenbart at en eventuell sesong 3 vil handle om landslaget.

Nja, det var jo en fleipete kommentar fra Helena. Og det ville vel kreve ganske mye ressurser med bruk av Ullevål og sånt. 

Blir vel heller at Helena tar over jævla Aalesund og kjøper/henter spillere fra Varg dit. 

Xavi7
Xavi7Innlegg: 3378
10.04.19 17:11

Varg vant cupen. Deilig seier over RBK. Ser ut som RBK ikke helt har kommet seg ennå. Nå må det bli en sesong 3! Blir tomt og trist uten Helena Mikkelsen & Co på søndagskveldene. 

(Innlegget ble redigert 10.04.19 17:12)

ChristianEminger
ChristianEmingerInnlegg: 207
15.04.19 09:49

At sesong to av Heimebane, som, la oss være ærlige, stinket galle og eder, fikk unison hyllest i forhåndsomtalene blant anmelderne, demonstrerer med all tydelighet hvor venstrevridde norsk presse har blitt og hvor politisk ukorrekt det ville ha vært å kritisere noe der tematikken er kjønn, feminisme, homofili, metoo, integrering, osv. Anmelderen måtte i tilfelle ha vært beredt på å levere oppsigelsen sin samtidig. Det er til å gråte av.

nothingelse
nothingelseInnlegg: 1193
15.04.19 12:43
ChristianEminger: At sesong to av Heimebane, som, la oss være ærlige, stinket galle og eder, fikk unison hyllest i forhåndsomtalene blant anmelderne

Delvis enig , jeg droppet sesongen etter 3 episoder, altfor forutsigbar og politisk korrekt, ...rett og slett kjedelig, og en gedigen nedtur etter nettopp å ha sett gjennom hele Lykkeland.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg