Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Blank P3

NYTT TEMA
kibby
kibbyInnlegg: 34331
15.04.18 19:01

Får litt Skam vibes. Noen som følger med?

Siem-de-Jong
Siem-de-JongInnlegg: 4167
15.04.18 20:23

Kommer den på NRK?

kibby
15.04.18 20:33
Siem-de-Jong: Kommer den på NRK?

Virker sånn.

Ella er 19 år og tilbringer første år etter VGS i Oslo med venninna Susanne og kjæresten Mats. Du kan følge serien hver dag på blank.p3.no og på karakterenes profiler. Søndag morgen samles ukens klipp i en episode. Den ser du på blank.p3.no/episoder eller på NRK TV.

https://blank.p3.no/om/

https://www.nrk.no/kultur/p3-publiserte-ny-serie-i-det-skjulte_-_blank_-minner-om-_skam_-1.14008241

Palimpsest
PalimpsestInnlegg: 4993
16.04.18 09:24

Føler i hvert fall samme malen som Skam.

Litt lite grunnlag å vurdere noe på ennå, syns jeg. Helt på det jevne, men jeg gir det mer tid før jeg gjør en mer endelig vurdering.

Men syns nach-scenen var litt klein. Mulig det bare er mitt miljø, men på de fleste nachene jeg har vært, har det alltid vært i hvert fall én som er litt fullere enn at folk står i rolig passiar og med dempet musikk.

Palimpsest
16.04.18 09:37

Ellers relativt åpenbart at Ella og Mats har kommet inn i en bakevje i forholdet sitt. Ser at halvparten av kommentarfeltet (lord, har savnet dette) mener Ella og Susanne kommer til å bli lesbe-kjærester snart, men jeg setter en femmer på at det blir forviklinger med han fyren bak yuccapalmen på instaen til Ella.

Palimpsest
17.04.18 09:55

Ganske hyppige oppdateringer i hvert fall, det er jo positivt.

Siem-de-Jong
17.04.18 20:29

Når blir første episode vist på NRK? (Hvis de har planer å gjøre som med Skam at de setter alle disse klippene om til en episode)

LaGoeba
LaGoebaInnlegg: 11751
17.04.18 20:31
Siem-de-Jong: Når blir første episode vist på NRK?

Du får vente til freddan, har jeg lest. 

Siem-de-Jong
17.04.18 20:39
LaGoeba: Du får vente til freddan, har jeg lest.

Kan ikke se det står noen steder i TV- guide.

LaGoeba
17.04.18 21:08
Siem-de-Jong: Kan ikke se det står noen steder i TV- guide.

Glem det, se Kibbys post 3 i tråden.

(Innlegget ble redigert 17.04.18 21:09)

Sulfat
SulfatInnlegg: 10455
17.04.18 22:16

Vet ikke om det er dialogen som er skrevet dårligere, eller om det er svakere skuespillere, men det føles ikke like ekte som Skam.

Skal gi det en sjanse, men ikke overbevist så langt.

LaGoeba
17.04.18 22:29
Sulfat: Skal gi det en sjanse, men ikke overbevist så langt.

Var Skam så bra fra dag én?

Sulfat
17.04.18 22:48
LaGoeba: Var Skam så bra fra dag én?

Ja. Skam startet knall, men avsluttet med en svak siste sesong.

Palimpsest
18.04.18 08:34

Tror jeg satt med omtrent samme følelsen like langt i Skam.

Vi har tross alt bare kommet vel halvveis i aller første episode. Det er nok lett for mange å bedømme serien i lys at sitt helhetsinntrykk av Skam. Jeg skal gi Blank en fair sjanse, i hvert fall halve sesongen før jeg gir det noen grundigere vurdering.

LaGoeba
18.04.18 09:53
Palimpsest: Det er nok lett for mange å bedømme serien i lys at sitt helhetsinntrykk av Skam

Det var dette som var min tanke også. 

LaGoeba
18.04.18 10:32

Hva skjer med hatet mot Mats egentlig? Vært med i ett klipp så langt og folk bare snapper helt på alt han sier og gjør..?

Ellers så synes jeg at det er en helt grei start, spent på å se hvor de skal videre med Samordna..Blir det friår på Ella?

Palimpsest
18.04.18 11:52
LaGoeba: Hva skjer med hatet mot Mats egentlig? Vært med i ett klipp så langt og folk bare snapper helt på alt han sier og gjør..?
Ellers så synes jeg at det er en helt grei start, spent på å se hvor de skal videre med Samordna..Blir det friår på Ella?

Hatet mot Mats er vel fordi det stort sett er jenter på 14 som kommenterer, og at det var litt flat kjemi mellom han og Ella i første klippet. Sånn jeg ser det er de i et helt vanlig forhold, der det kanskje er litt vel mye mer hverdag enn fest. Og nettopp det blir nok en av plot-linjene denne sesongen, siden de har etablert det så tydelig.

Ellers tipper jeg Ella misser samordna, og at det har vært planen hele tiden. Hadde ikke topp-kommentaren under klippet vært at man kunne søke tom 14:00 den dagen, tror jeg ikke vi ville fått den screen-shoten heller.

Blir vel friår og finne seg sjæl.

Siem-de-Jong
20.04.18 22:12

Skal det legges ut klipp hver dag, også i helgene? Må vel nesten vurdere og se disse klippene dersom de ikke blir sendt som en hel epiosde på NRK.

Siem-de-Jong
22.04.18 17:20

Sammenligner man den første episoden med starten av Skam så synes jeg det var mer enn godkjent. Der man i Skam hadde Eva som trengte nye venner, Noora som var ny i Oslo, helt tillfeldig møte på Vilde og Chris som trengte folk til bussen og dermed ble de en gjeng. I første epiosde av Blank hadde man en mer naturlig måte å presentere karakterene på.

Den gutten som Ella fulgte etter inn på 7eleven, spent på hva fortsettelsen blir der. 

kibby
22.04.18 21:00
Siem-de-Jong: Må vel nesten vurdere og se disse klippene dersom de ikke blir sendt som en hel epiosde på NRK.

Episode 1 ble lagt ut i dag tidlig.

Som sagt flere ganger i tråden - episodene kommer ut hver søndag morgen.

kibby
22.04.18 21:01
Siem-de-Jong: Den gutten som Ella fulgte etter inn på 7eleven, spent på hva fortsettelsen blir der.

Simon (Jakob). Herlig å se han i en større rolle. Håper han får jobben :)

Siem-de-Jong
22.04.18 23:30
kibby: Simon (Jakob). Herlig å se han i en større rolle. Håper han får jobben :)

Uten at jeg skal overanalysere det, så tror jeg det kanskje må være noe annet enn forelskelse som er grunnen til at han fulgte etter han. I tillegg tror jeg forholdet med Mats står og faller på om hun blir med på den turen eller ikke.

kibby
23.04.18 00:10

Jeg tror ikke hun blir med på turen.

Dessuten syns jeg Mats oppfører seg ganske douche.

Siem-de-Jong
29.04.18 18:58
kibby: Jeg tror ikke hun blir med på turen.

I episode 2 var det ganske klart at hun er usikker og tror nok det går mot at hun ikke blir med. Lurer veldig på hva denne fascinasjonen hun har for han gutten som startet å jobbe på samme sted.

kibby
30.04.18 10:09

KLIPP!!!!!

Ella skal møte Simen i kveld < 3

Siem-de-Jong
01.06.18 17:34

Ny episode denne helgen?

Sulfat
16.06.18 15:14

Ble ingen ny Skam dette, nei.

Prøvde å følge med i håp om bedring, men det ble rett og slett for kjedelig.

Hovedhistorien er fryktelig tregt og uinteressant . Sidehistorier eksisterer ikke. Karakterene er paddeflate. Ingen dynamikk mellom karakterene, heller. Dialogen oppleves veldig scriptet.

I det hele tatt merkelig at gjengen bak Skam kan tryne såpass kraftig med Blank. Tydelig at Julie Andem VAR skam.

kibby
16.06.18 19:09

^ Gjengen bak Skam er i Texas og lager Skam Austin.

Når det er sagt; jeg ELSKER Blank :)

Siem-de-Jong
17.06.18 16:30
kibby: ^ Gjengen bak Skam er i Texas og lager Skam Austin. Når det er sagt; jeg ELSKER Blank :)

Hva synes du egentlig om den amerikanske Skam? Synes det hele blir fryktelig merkelig. Her har man prøvd i altfor stor grad å skulle plagiere den norske versjonen. Flere replikker som er helt like fra den norske som bare ikke passer inn når det er i et helt annet type miljø. Men for å ta noe positiv, hun som skal være Eva- karakteren spiller faktisk bra. Men når det kommer til guttene så var det mye bedre skildret i den norske.

Zanick
ZanickInnlegg: 4714
20.06.18 16:30

Denne serien slo vel ikke helt an, eller?

De unge håpefulle skuespillerne hadde vel håpet på hundretusenvis av insta-følgere, dengang ei:)

(Innlegget ble redigert 20.06.18 16:31)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg