Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Farmen kjendis 2019

NYTT TEMA
kytec
kytecInnlegg: 33081
12.07.18 23:27
Kul_Djevel: Har ikke hørt om eller sett noen av disse før utenom Ole Klemetsen siden han var en noenlunde kjent middelmådig bokser

Også kalt europamester. 

Kul_Djevel
Kul_DjevelInnlegg: 78672
12.07.18 23:28
kytec: Også kalt europamester.

Er ikke det en tulletittel innenfor boksing? Er det ikke verdensmester som liksom er greia?

Jeg er ingen bokseekspert, men såpass mener jeg å vite.

kytec
kytecInnlegg: 33081
12.07.18 23:33
Kul_Djevel: Er ikke det en tulletittel innenfor boksing? Er det ikke verdensmester som liksom er greia? Jeg er ingen bokseekspert, men såpass mener jeg å vite.

Mnjaa, vet egentlig ikkje. Men mener han var en god bokser. 

Hadde han gitt faren fyken og holdt seg til Emanuel Steward så tror eg han kunne nådd lenger.

Men nå er begge daue. 

Eksberten
EksbertenInnlegg: 23263
20.07.18 00:00
Kul_Djevel: Er det ikke verdensmester som liksom er greia?
Jeg er ingen bokseekspert, men såpass mener jeg å vite

Ole hadde en VM-tittel i et par måneder i 1996. Men de har jo et rotete system siden er hele fire bokseforbund som deler ut VM-titler. I tillegg til WBC (stiftet 1963) som Klemetsen hadde tittelen er IBF (stiftet 1983), WBA (stiftet 1962, med opprinnelse fra 1921) og WBO (stiftet 1988) forbund som kårer verdensmestre. Av og til har alle fire belter blitt satt på spill i storkamper.

For å gjøre det enda mer komplisert, så var Klemetsens WBC-tittel fra 1996 av lavere rang.. https://no.wikipedia.org/wiki/World_Boxing_Council

(Innlegget ble redigert 20.07.18 00:20)

Klikk for å gå tilbake til toppen