Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Monsen – minutt for minutt

NYTT TEMA
HuiBuorre
HuiBuorreInnlegg: 18157
12.07.18 22:28

Lars Monsen har ikke føtter. Han har fjellsko.

Laberget
LabergetInnlegg: 166
13.07.18 05:03

Dette var ikke helt innertier nei. Horden av folk som "naturlig" følger Lars Monsen, ødelegger jo hele programmet. Jeg har sett litt av det, før kleinheten overtok og det ble en befrielse å zappe inn på TV - Shop eller ENDA en reprise av Two and a half men.

KongOjo
KongOjoInnlegg: 2526
13.07.18 05:19

Synes jeg på slutten kunne skimte Monsen være dritlei av folk når han snakket om hvor han gleda seg til å sette opp teltet og fiske, dessverre for han var det 50 stykk som skulle se på det også. Ble i overkant kleint, Monsen er alltid best alene med noen hunder. 

Il-Pirata
Il-PirataInnlegg: 18170
13.07.18 05:21
Trehjulssykkel: Turen virker jo helt jævlig. Gleden med å gå i fjellet er at det ikke er folk der og at du ikke treffer på folk.

Nettopp. Jeg så promoteringen av dette i fjor og tenkte at dette blir jo bare helt feil og etter å ha sett 10 minutter i dag kunne jeg konstatere at det ble det jo. De av oss som liker å gå i fjellet eller skogen skyr jo steder hvor sjansen til å treffe på andre er stor. Greit nok å hilse å slå av en to minutters prat om en skulle være uheldig å treffe andre, men vi oppsøker jo ikke andre i fjellet. Skulle en ha slike tilbøyligheter er heller Karl Johansgt. stedet å oppsøke. Her bommet Monsen og NRK totalt, nesten så jeg savner "ved minutt for minutt" for dette konseptet var rett og slett skivebom.  

Jeg husker forresten godt da Lars og Trond gikk Norge på langs, de hadde en fyldig rapport i bladet Villmarksliv hver måned og det var veldig interessant å følge med på dem da. Spesielt ettersom jeg bare etpar år tidligere hadde overveid å ta permisjon fra jobb selv for å gjøre akkurat den samme turen (noe som aldri ble noe av, jeg var jo tross alt ikke lærer og kunne få permisjon så lett som de klarte). Uansett deler av en slik tur kunne vært interessant å fulgt minutt for minutt enten med Lars alene eller f.eks. sammen med Trond igjen.

(Innlegget ble redigert 13.07.18 05:31)

Trehjulssykkel
TrehjulssykkelInnlegg: 5451
13.07.18 13:34

Ungene flyr jo rundt Monsen som mygg. Hadde vært episk om han hadde tatt frem en elektrisk fluesmekker og jaga dem vekk.

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 35844
13.07.18 13:38

Bare dårlig vær kan redde dette. I sånn strålende vær vil jo folk bare sverme rundt.. Kom igjen regn!

Langorm
LangormInnlegg: 8011
13.07.18 13:56
gjespe: Invasjon av fjellet - og alle skal drite og pisse hvor?

Ja, ha ha. Jeg undret meg over dette, da jeg så "den store flokken" legge ut på tur med Monsen. Hadde så mange blitt med, om de hadde fått vite, at de skulle bli filmet fra oven? Der de gikk, var det ikke en eneste busk i sikte. Klarte de alle "å holde seg"? :-D

borbje
borbjeInnlegg: 5394
13.07.18 16:57

Kjedlig program

Langorm
13.07.18 18:21
Trehjulssykkel: Ungene flyr jo rundt Monsen som mygg. Hadde vært episk om han hadde tatt frem en elektrisk fluesmekker og jaga dem vekk.

Den var god. Jeg har en slik liggende klar med nye batterier. Nå vet jeg ikke om innsektene har kommunisert seg i mellom, om at sådanne er farlige greier. De plagsomme har tatt avstand. Men så er det jo dette, med hvordan været er påvirkende? :-)

gjespe
gjespeInnlegg: 23111
13.07.18 20:08
Langorm: Der de gikk, var det ikke en eneste busk i sikte. Klarte de alle "å holde seg"? :-D

De er kanskje tunge i buksa når de kommer frem? :)

- fordel men langbukse....

(Innlegget ble redigert 13.07.18 20:09)

lsklars
lsklarsInnlegg: 65305
13.07.18 21:57

Har de med bæsj & carry? 

kytec
kytecInnlegg: 34715
13.07.18 22:10
lsklars: Har de med bæsj & carry?

Nei de driter under en busk og tørker seg med reinlav. 

kytec
kytecInnlegg: 34715
13.07.18 22:20

Ikkje rart det ikkje blir fisk med så mye gammel rekelukt i vannet. 

Fan meg reine Woodstockfestivalen det der. 

gjespe
13.07.18 22:25
kytec: de driter under en busk

Det tar vel en uke eller to før en annen kan gå der nå - så eimen har blåst bort.

JODDEMM
JODDEMMInnlegg: 9783
14.07.18 14:14

Slo på fjernsynet for noen minutter siden- og det ser ut som om driting på fjellet er "dagens spørsmål" :-)

Forøvrig har Monsen satt opp tempoet pga. sendingen fra VMs bronsefinale som starter 1530 :)

HarryH
HarryHInnlegg: 27134
14.07.18 14:19

Jeg trodde at Monsen satte inn et rykk i et forsøk på å riste av seg forfølgerne. 

gjespe
14.07.18 17:30
HarryH: Jeg trodde at Monsen satte inn et rykk i et forsøk på å riste av seg forfølgerne.

Forrest Gump assosiasjoner. 

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 28386
15.07.18 12:26

Lite tips: Om dere er litt bakfulle etter gårsdagen er det ikke en god idé å sette seg ned og se på dette programmet. 

Ble sjøsyk og måtte legge meg på sofaen for å komme meg.  

Jeg er nok den første som har blitt sjøsyk av høyfjellet. Men denne kameraføringen var ikke det jeg trengte i dag. 

(Innlegget ble redigert 15.07.18 12:27)

F.R.O.G
F.R.O.GInnlegg: 9528
15.07.18 15:00
Il-Pirata: Nettopp. Jeg så promoteringen av dette i fjor og tenkte at dette blir jo bare helt feil og etter å ha sett 10 minutter i dag kunne jeg konstatere at det ble det jo. De av oss som liker å gå i fjellet eller skogen skyr jo steder hvor sjansen til å treffe på andre er stor. Greit nok å hilse å slå av en to minutters prat om en skulle være uheldig å treffe andre, men vi oppsøker jo ikke andre i fjellet. Skulle en ha slike tilbøyligheter er heller Karl Johansgt. stedet å oppsøke. Her bommet Monsen og NRK totalt, nesten så jeg savner "ved minutt for minutt" for dette konseptet var rett og slett skivebom.

Det går alt for sent i omtrent akkurat samme type terreng. Med litt musikk som triller over skjermen, det er dønn kjedelig! Så dette var som du sier fullstendig skivebom. Dårlig bildelkvalitet er det også nesten hele tiden.

Dette er heller ikke Monsen sin styrke, sliter stort som programleder i dette konseptet. Hurtigruten minutt for minutt var det beste de har laget, det samme med togturene de har hatt.

Da var det mange gode historier fra de fleste områdene turene gikk igjennom, og det gikk da litt fortere en dette her, og med mye større variasjoner hele tiden. Ideen er nok litt oppbrukt nå, ville kjørt en slik "hurtigrute" greie hvert 5 år, mye bedre det.

Il-Pirata
Il-PirataInnlegg: 18170
15.07.18 15:20
F.R.O.G: Hurtigruten minutt for minutt var det beste de har laget, det samme med togturene de har hatt.

Jepp enig, dessuten var det faktisk ok å følge med på reinndriften minutt for minutt også.

Når det gjelder Monsen så hadde han jo et veldig bra konsept med de programmene hvor han ble sluppet ut med bind for øynene og skulle finne frem med begrensede midler, det var et bra konsept med Rimmen som programleder og Trond som Monsen ekspert og løypeplanlegger. Det hender NRK finner gull, men med dette konseptet de driver med akkurat nå så bommet de. 

B.O.B
B.O.BInnlegg: 1247
15.07.18 20:58
gjespe: Invasjon av fjellet - og alle skal drite og pisse hvor?

Her var det mange som hverken har lest aviser eller sett programmet på TV. Alle får utdelt poser så om du skal skite så er det på pose som tas med til nærmeste container. 

Langorm
16.07.18 18:12
B.O.B: Her var det mange som hverken har lest aviser eller sett programmet på TV. Alle får utdelt poser så om du skal skite så er det på pose som tas med til nærmeste container.

I dag tidlig, så jeg i reprise, en av "moro-damene" sitte på huk med buksa nede, med en dorull i venstre hånd. To damer kom gående forbi på ski. Den første dama spurte: "Driter du". Ja, svarte "moro-dama". "Fint" svarte dama på ski. Om de ikke har dette fra VGD, så er dritt-humor svært om-spredd. :-D 

Art-Vandelay
16.07.18 19:59

"Her var det mange som hverken har lest aviser eller sett programmet på TV. Alle får utdelt poser så om du skal skite så er det på pose som tas med til nærmeste container."

Og dette er folk med på frivillig?..

pfrog567
pfrog567Innlegg: 10942
16.07.18 20:40
Sarella: Tror nok dette kan bli bra men skulle ønske han kunne reist alene. S

Hadde blitt for kjedelig. Men det er nå programmet uansett.

De som vil oppleve Monsen "alene" uten følgeteam og kameraer osv. burde heller ta en tur alene på egenhånd. Komme seg opp av godstolen og fått opplevd naturen "live". 

HuiBuorre
HuiBuorreInnlegg: 18157
17.07.18 12:25

Hvem er egentlig målgruppen for dette programmet? Folk som selv går i fjellet må bare flire og grøsse av det. Folk som ikke går i fjellet er vel helt uinteressert? Da gjenstår Lars Monsens fanclub.

(Innlegget ble redigert 17.07.18 12:25)

HarryH
HarryHInnlegg: 27134
17.07.18 14:35
HuiBuorre: Folk som ikke går i fjellet er vel helt uinteressert?

Folk som av ulike årsaker ikke klarer å gå i fjellet, men som gjerne skulle gjort det, koser seg med dette programmet.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 45240
17.07.18 14:52

Det er nok dels et strategisk grep for NRK dette - det er ønskelig fra myndighetenes side at folk skal bevege seg mer - komme seg ut i skog og mark. NRK kan dermed skilte med at de kanskje få flere ut på tur, og således styrke sin posisjon som en viktig samfunnsaktør.

Selv har jeg aldri vært på slike turer, men kan forstå sjarmen med det - men når man får slike overdoser som nå, blir jeg egentlig litt mindre fristet...

... kanskje det attpå til blir trendy. Huff.

Art-Vandelay
18.07.18 11:00

Deilig. Regn.

Likefullt en mengde sauer møtt opp..

(Innlegget ble redigert 18.07.18 11:01)

jonas
jonasInnlegg: 29915
18.07.18 11:07
DrSchwei: Det er nok dels et strategisk grep for NRK dette - det er ønskelig fra myndighetenes side at folk skal bevege seg mer - komme seg ut i skog og mark. NRK kan dermed skilte med at de kanskje få flere ut på tur, og således styrke sin posisjon som en viktig samfunnsaktør.

Ja huff, slemt gjort av NRK. 

Trehjulssykkel
TrehjulssykkelInnlegg: 5451
18.07.18 13:20

Hva er dette? Det skulle jo bli tordenvær. Håpet på å se mayhem og kaos i dag. Heldigvis for Monsen så har han med seg en vandrende lynavleder.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg