Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

TV2 - Min første ferie

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 46163
02.08.18 21:02

TV2 reklamerer for en serie som starter til høsten. Min første ferie. Her skal TV2 følge folk som reiser på ferie for første gang. Går ut fra at det er snakk om første ferien til utlandet.

Virker da som nok et program i typen som skal drite ut folk som ikke har hatt initiativ, penger eller andre ressurser til å komme seg på ferie.

Som f.eks. Luksusfellen er vel programmet til for at folk skal føle seg bedre enn deltakerne, men der Luksusfellen faktisk kan være litt lærerikt, er det vanskelig å se en saklig begrunnelse for dette programmet.

bjoro33
bjoro33Innlegg: 2456
02.08.18 22:14

Jeg tenker ca som deg. 

Enkle mennesker som blir med på en betalt ferie mot å delta på TV. Og bli stjerne. Så redigeres og klippes det slik at det blir pute TV.

borbje
borbjeInnlegg: 5974
02.08.18 22:40

Tv.2 er et synkende skip

lsklars
lsklarsInnlegg: 69476
03.08.18 12:49
DrSchwei: Min første ferie. Her skal TV2 følge folk som reiser på ferie for første gang. Går ut fra at det er snakk om første ferien til utlandet.

Bringer assosiasjoner til CharterFeber 

DrSchwei
03.08.18 13:17
lsklars: Bringer assosiasjoner til CharterFeber

Ja, grunntonen er jo den samme. Men her frykter jeg det kommer inn en programleder som er svært bereist og som skal herse og se ned på alle de som aldri har vært på ferie før. Vi får se.

PEF_1973
PEF_1973Innlegg: 1987
03.08.18 14:21

Tipper at "ferien" går til Kanariøyene der alle deltagerne må gå kuk-i-ræv 24/7 - Fra de stiller seg i innsjekk på Gardermoen, sittende med balleklem blant skrikerunger på et overfylt fly og bo på et overfylt hotell med to dass og lang frokost-kø. Regner med at det eneste kulturelle innslaget blir med Salsa Swingers som som skal lære en eller annen dans...

Men for all del, det kan alltids dukke opp noen fordrukne fargeklatter som Svein og Hilde.

Shirokuma
ShirokumaInnlegg: 479
26.08.18 16:56

Nok ett program det er frivillig å se på, men jeg vet i hvert fall om ett par-tre stykker som kommer til å se på! :p

borbje
27.08.18 01:20

Åssen sjekker de om folk faktisk aldri HAR reist før ?

DrSchwei
27.08.18 15:13

Programmet var ikke helt som jeg trodde - tross alt er ikke folk helt bortreist, selv om de aldri har reist bort.

Litt kunstig med sønn og mor som fant Bag Drop - altså viste de at de skulle sjekke inn, på sett og vis, men hadde altså ikke funnet ut hvordan.

Begge to virket jo i grunnen temmelig oppegående, og han gutten hadde jo også satt seg inn i været i Nice. Begge snakket også veldig bra engelsk.

Så da kunne vel de også finne ut hvordan sjekke inn? Paret som dro til Tyrkia var heller ikke så interessant. Ingenting dramatisk skjedde, det var en helt vanlig ferie.

En overflødig serie, som neppe får veldig mange seere.

kansas00
kansas00Innlegg: 20859
27.08.18 16:12

Programmet passer bra til profilen til tv2 denne høsten. Et slags tv2-hjelper-folk-tema over det hele. Her hjelper TV2 folk å komme på ferie.. I et annet programn som snakert begynner skal de hjelpe bønder å finne kjæreste.. Og snart begynner det vel et program hvor de skal hjelpe folk som sliter med å få seg jobb ut i jobb (alle i arbeid heter det). I tillegg går det vel også et oppusningsprogram hvor de hjelper folk i bergensområdet me då pusse opp. På toppen av alt dette har de moderskipet "tv2-hjelper-deg".

(Innlegget ble redigert 27.08.18 16:15)

camelrider
camelriderInnlegg: 1469
27.08.18 16:22

Nå bør TV2 kjenne sin besøkelsestid. Finn en typisk norsk bondeknøl og FrPer som aldri har vært i utlandet før og ta han med som førstereis til Pattaya.

Landry
LandryInnlegg: 55
28.08.18 09:53

Hadde litt sansen for dette programmet, jeg. Men nå er jeg over gjennomsnittet interessert i geografi og reising, så det har kanskje noe å si.
Håper det blir litt mer "drama". :)

gorrart
gorrartInnlegg: 2370
02.09.18 20:38

Dårlig stelt med engelskundervisningen i Spydeberg, tydeligvis...

(Innlegget ble redigert 02.09.18 20:46)

DrSchwei
02.09.18 22:22

Må innrømme jeg tok kraftig feil her - det er lurt å la være å kritisere før man har sett helheten. Nå er jeg vel ikke den eneste som har gått i fella - det er stort sett veldig vanlig...

... hele greia framstår dog nesten mer som et reiseprogram og det er vel solid produktplassering av Ving inne i bildet her.

De to samiske damene var jo svært oppegående, men hadde vel pga mange barn og deres geografiske plassering i verden ikke reist så mye.

De var jo likevel svært oppegående. Det var også trivelig å se at de virkelig tok inn over seg opplevelsene. Det er det mange som IKKE gjør når de reiser på tur.

jonas
jonasInnlegg: 30773
03.09.18 18:34
DrSchwei: det er stort sett veldig vanlig...

Jepp. Jeg sliter med å se poenget med dette poenget. Annet enn at noen folk får gratis ferie.

Gilleys
GilleysInnlegg: 514
05.09.18 17:13

"Mitt første samleie" Hadde vært et bedre konsept.Tv2 hjelper folk i ulike situasjoner med å lande sitt første samleie.

DrSchwei
09.09.18 23:30

Blir jo bare kjedeligere og kjedeligere dette programmet. Disse brødrene på tur - der var det vel ikke en gang en forklaring på hvorfor de ikke hadde reist før.

Ellers trasig å se at lokal mat ikke frister, men i alle fall prøvde damene seg på noe merkelige greier. Hva i all verden var det?

kytec
kytecInnlegg: 37589
09.09.18 23:31

Såg litt på et program. Litt kleint å se sønn og mor på tur. 

Fikk kroppsbyggeren er ja? 

lsklars
10.09.18 10:36
DrSchwei: Blir jo bare kjedeligere og kjedeligere dette programmet. Disse brødrene på tur - der var det vel ikke en gang en forklaring på hvorfor de ikke hadde reist før.

De brødrene på tur var jo noe av det kjedeligste jeg har sett. 

lsklars
10.09.18 10:36
kytec: Fikk kroppsbyggeren er ja?

Rimelig klein scene, men han fikk sitt ja. 

DrSchwei
10.09.18 14:42
lsklars: De brødrene på tur var jo noe av det kjedeligste jeg har sett.

Ja, spoler for det meste gjennom. Ser på når de bestiller og spiser mat. Spiste jo fish&chips, men likte ikke fisken inni frityrøra. Noen blir aldri voksne...

borbje
10.09.18 16:18

Hvorfor se på noe kjedlig lsklars ? Bedre å bruke av knappen på fjernkontrollen da

Gilleys
11.09.18 16:24

Et fullstendig meningsløst program,ingen action ingenting. Kunne man ikke heller gitt mennesker som har opplevd sykdom,dødsfall eller div andre traumer en drømmeferie?  Da bygger man ihvertfall opp under noe istedenfor dette plattet

jonas
11.09.18 16:48
Gilleys: Kunne man ikke heller gitt mennesker som har opplevd sykdom,dødsfall eller div andre traumer en drømmeferie?

Om jeg noen gang drar til Afrika og snakker med fattige barn skal jeg fortelle at i Norge er diagnosen "Har aldri vært på sydentur" såpass alvorlig at man kan komme på tv.

Gilleys
11.09.18 17:05

Hihi.Ikke tull engang. Men fra tøys til serr det hadde blitt et mye bedre program.Gleden i et sykt barns øyne i det han/hun får hilse på Donald i Disney World foreksempel er noe som setter seg på hukommelsen☺ Eller han som får dra på fotballkamp for første gang for å se favorittlaget sitt.

(Innlegget ble redigert 11.09.18 17:06)

jonas
06.01.19 20:18

Og så er TV2 i gang igjen med ny runde. Mens NRK sender 113, dokumentarserie hvor vi får være med inn i AMK-sentral, i ambulanse og se hvordan nødetatene jobber. Nok et argument for tv-lisens.

B.O.B
B.O.BInnlegg: 1819
06.01.19 20:55
jonas: Og så er TV2 i gang igjen med ny runde. Mens NRK sender 113, dokumentarserie hvor vi får være med inn i AMK-sentral, i ambulanse og se hvordan nødetatene jobber. Nok et argument for tv-lisens.

Helt klart kvalitetsforskjell...

DrSchwei
06.01.19 21:07
jonas: Og så er TV2 i gang igjen med ny runde. Mens NRK sender 113, dokumentarserie hvor vi får være med inn i AMK-sentral, i ambulanse og se hvordan nødetatene jobber. Nok et argument for tv-lisens.

Tja, vet ikke helt det - TV Norge skal til våren sende et helt tilsvarende program, Ambulansen, fra Haukeland sykehus og deres ambulansetjeneste. Og det har jo tidligere vært sendt mange tilsvarende programmer på kommersielle kanaler, så det nye her er vel egentlig at NRK kopierer dette....

DrSchwei
06.01.19 21:57

For øvrig et fantastisk intetsigende opplegg.... Er hele programmet betalt av Ving?

Fantastisk givende seanse i Budapest der de kjøpte solbriller. En klassiker - topp underholdning!

Ikke - og hva er greia med å sende mor og sønn til Budapest, mens sistnevntes kjæreste, visstnok fra Budapest, måtte være hjemme? Og gutta fra Finnmark sammen på "romantiske omgivelser" i Aurub? Virket passe kleint. Og ut som et veldig kjedelig sted for livets glade gutter.

Oslogg123
Oslogg123Innlegg: 699
07.01.19 10:08

Dette gikk jeg glipp av. Men ingen fare da alt på TV2 sendes i reprise minst 20 ganger :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester