Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

71 grader nord 2018

NYTT TEMA
jakoby
jakobyInnlegg: 658
12.09.18 09:59

Pleier vel ikke være programmet med mest diskusjon her, men det er 20-års jubiluem og Stiansen lover overraskelser for deltakere og seere.

Første episode viste fram noen potensielt interessante deltakere/personligheter. Var det i fjor de lempet på kravene og slapp inn hvermansen uten test på forhånd? Det var en dårlig ide. Snakket ikke noe om utvelgelsesprosessen her, men virker som det ihvertfall er en del oppegående turgåere. 

Perbu
PerbuInnlegg: 3899
12.09.18 10:56

TV Norge kjører nå to reklameavbrudd i sine 1 timer lange sendinger, (slik TV3 alltid har gjort), mot tidligere bare ett. I går var det mindre enn et kvarter mellom første og andre avbrudd. Irriterende, men programmet er fint, og deltakerne virker interessante.

Pumarsenalexis
PumarsenalexisInnlegg: 1595
12.09.18 12:35
Perbu: TV Norge kjører nå to reklameavbrudd i sine 1 timer lange sendinger, (slik TV3 alltid har gjort), mot tidligere bare ett. I går var det mindre enn et kvarter mellom første og andre avbrudd. Irriterende

+ at episodene er en halvtime kortere enn normalt. Til gjengjeld er det to episoder i uka...

JODDEMM
JODDEMMInnlegg: 9956
12.09.18 12:37

Det som er så synd er at TVNorge selv sender den vanlige 71-versjonen litt inn i skyggen ved å offentliggjøre deltakerne til kjendisversjonen sånn cirka 3-4 uker før denne vanlige versjonen starter.

Har søkt litt rundt for å "lese meg opp litt" på årets deltakere- men det blir ofte saker om den kommende kjendisutgaven som popper opp.

Litt "kjendisfaktor" er det også- slik det var i fjor: tidligere VIF-keeper Øyvind Bolthof er en av deltagerne i år.

Og i fjor: da vant håndballspiller Steffen Stegavik som har en pen bunke med landskamper + er en profilert klubbspiller, samt er gift med en enda mer profilert håndball-profil kjent for sin sangstemme ;)

JODDEMM
12.09.18 12:47

"58 Grader nord"

På Kvås- like nord for Lyngdal laget de i 2011 sin egen lokale versjon av 71 Grader Nord.
Veldig godt gjennomført og med mye av den "gode gamle" bakgrunnsmusikken mens deltagerne tar seg fram i flott Sørlandsnatur :-) 

Del 1: 18 min.

Del 2: 21 min.

Mtp. programtittelen på denne versjonen: Hva med å en gang starte på Nordkapp og gå i mål på Lindesnes?

jakoby
12.09.18 13:45

Jepp, men du får noen introvideoer til deltakerne via Facebook-siden. Men synes godt man kunne få litt ekstra web-tilbud utenom sendingene for denne type program: En oversikt over hvem som fortsatt er med, hvor de er i landskapet den uken osv.

jakoby
18.09.18 21:07

De fleste i år er relativt turdyktige folk, men så er det et par (spesielt to) som overhodet ikke er turdyktige og aldri har hørt om randonee-ski. Forsøk på innslag av Farmen-casting i den mer sobre 'flinke folk'-castingen.

Hvale90
Hvale90Innlegg: 24283
20.09.18 20:43

Nippel!

Hvale90
20.09.18 20:46

Anja og Dan-Elias isolerer seg. 

jakoby
20.09.18 21:44

Anja neste da

jakoby
02.10.18 21:24

Morsom sesong egentlig.

Sist uke ble den andre av de to klart svakeste, Anja, sendt hjem. Nå er det ingen totale sinker igjen, og man skulle tro lagene ble jevnere, men høyere tempo betyr at ferdigheter likevel skiller godt.

Guro og Anine totale råskinn på Lindesnes og drar resten. Anine er orienteringsmester og peiler seg gjennom tåka. Det er kult å se folk som vet hva de driver med i 71 grader nord. De tapte likevel pga traurig rute.

Hvis Anine ryker i konkurransen så  tilter jeg, da, og glemmer alt det positive

(Innlegget ble redigert 02.10.18 21:27)

Eksberten
EksbertenInnlegg: 25118
02.10.18 22:32
jakoby: Sist uke ble den andre av de to klart svakeste, Anja, sendt hjem

De 3 svakeste er ute nå. Den aller svakeste var nok hun svenske som gikk ut først.

jakoby
04.10.18 21:01

Problemet med årets format er at du får en episode per uke som bare er utstemming / utslagskonkurranse - det minst interessante ved 71 grader nord. 

Hvale90
10.10.18 19:04

Vet vi om det er budsjettkutt i produksjonen? Virker veldig dødfødt å traske rundt i snøen fra fjell til fjell.

jakoby
11.10.18 21:20
Hvale90: Vet vi om det er budsjettkutt i produksjonen? Virker veldig dødfødt å traske rundt i snøen fra fjell til fjell.

Er det ikke ofte det de gjør? 

Men om vi ser på dagens episode er kanskje Bjørnøya-turen der de har blåst årets budsjett.

jakoby
11.10.18 21:25

Alltid litt kjipt når et av lokomotivene ryker på utslagskonkurranse. Jubileum i år, kanskje på tide å la utslagskonkurranser ha noe med de faktiske tur-ferdighetene å gjøre.

(Innlegget ble redigert 11.10.18 21:26)

Hvale90
11.10.18 22:18
jakoby: Er det ikke ofte det de gjør?

Mulig de hadde tenkt noen annet, men ble tvunget til å tenke alternativt når snøsmeltingen kom så sent. De spørsmålene virket i hvert fall rasket sammen fort. Det laget som svarte lengst unna på første spørsmål fikk følgefeil på spørsmål to og tre. Selvfølgelig deres egen feil å svare feil, men selve konkurransen burde vært bedre.

jakoby
12.10.18 09:09

Ja, det var litt enkelt. Ren quiz de kunne gjort på 10 min. 

Perbu
12.10.18 12:53

For første gang overveier jeg å droppe 71 som fast rutine, og bare kikke innom i blant. Dette er meningsløst kjedelig. Budsjettkutt høres sannsynlig ut, det ser ut som de har færre fotografer i år?

jakoby
12.10.18 14:33

Som sagt så er noe av problemet med årets versjon format: En hel episode per uke med bare "skal jeg stemme han eller hun nederst" og så denne utslagskonkurransen som virker alt for tilfeldig. Egentlig kan man droppe torsdagsepisoden og ikke gå glipp av noe fornuftig.

Deltakerne er bra nok. Grei miks av deltakere, noen kranglefanter men også dyktige folk, som jeg ønsker å se.

JODDEMM
12.10.18 14:53
jakoby: En hel episode per uke med bare "skal jeg stemme han eller hun nederst" og så denne utslagskonkurransen som virker alt for tilfeldig. Egentlig kan man droppe torsdagsepisoden og ikke gå glipp av noe fornuftig.

Håper og tror at dette er en engangsforeteelse i og med at det er jubileumssesong- den 20.utgaven av 71 GN- for det er helt klart alt for langdrygt med en hel episode viet til en utvelgelse, livet i leiren + denne utslagskonken på slutten av programmet!

I går skjedde der forsåvidt en del siden de tok denne båten fra Tromsø til Bjørnøya- men somregel er leirplassen på ett og samme sted

For å fylle opp sendetiden på torsdagssendingen kunne de gjerne hatt 2 utslagskonkurranser der vinneren av konkurranse nr.1 gikk videre i 71 GN- mens de 2 "taperne" måtte ut i en konkurranse nr.2 om den siste ledige plassen.

Men håper de til neste år er tilbake til 1 sending i uka på 1,5 timer. Holder i massevis det!

Eksberten
12.10.18 20:53
jakoby: Alltid litt kjipt når et av lokomotivene ryker på utslagskonkurranse

Fortjente jo det når hun kjørte en stemmetaktikk fra helvete to ganger på rad. Stemte ikke på dem de ville ha ut (Aurelius), men på en annen i håp om at vedkommende skulle velge Aurelius. Begge gjennomskuet planen som en åpen bok. Er jo ingen som går med på å bli brukt på denne måten og ingen fortjener å bli belønnet for slik kynisk feighet. Meget sannsynlig at Guro hadde slått Aurelius i gårsdagens konkurranse.

Eksberten
18.10.18 20:50
jakoby: : En hel episode per uke med bare "skal jeg stemme han eller hun nederst"

Skjer litt mer i dag da med disse værproblemene på Bjørnøya. Ekspedisjonen blir jo satt flere dager på vent, hvilke følger får dette. Kan vel ikke bare utsette finaledagen? Er sikkert mange av crewet og deltakere som ikke bare kan holde på lenger enn antatt?
Hvor er Guro? Fortsatt på båten, eller sendt hjem på annet vis?

Hvale90
01.11.18 22:07

Litt av en produksjon. Fikser Anine og Robin til finalen. Ikke sjans for at de ikke slår det andre laget neste gang.

jakoby
02.11.18 07:07

Heh, Anine og Robin er relativt sterkt lag ja. 

Perbu
02.11.18 11:52
jakoby: Anine og Robin er relativt sterkt lag ja.

Men hvis de taper, ryker begge ut, hvis jeg forsto det riktig. 

tooommm
tooommmInnlegg: 23647
02.11.18 13:54

Skal de ikke være like mange på lagene da? Slik som da Robin måtte over til det andre laget. Tror nok det blir sånn, og at det tapende laget må ut i utslagskonkurranse.

Perbu
02.11.18 14:48
tooommm: Skal de ikke være like mange på lagene da? Slik som da Robin måtte over til det andre laget. Tror nok det blir sånn, og at det tapende laget må ut i utslagskonkurranse.

På slutten av gårsdagens program, sa Tom dette, ordrett til Aurelius, som skulle velge nye lagledere: "På neste etappe skal de igjen jobbe som to lag, lag Lindesnes med Anine og Robin, mot de andre på lag Lindesnes".

tooommm
tooommmInnlegg: 23647
02.11.18 16:40
Perbu: På slutten av gårsdagens program, sa Tom dette, ordrett til Aurelius, som skulle velge nye lagledere: "På neste etappe skal de igjen jobbe som to lag, lag Lindesnes med Anine og Robin, mot de andre på lag Lindesnes".

Fikk med meg det ja, men tror han sa det sånn for at Aurelius måtte velge kapteiner FØR de avgjør hvem som må bytte lag. Vi får se...

Hvale90
02.11.18 16:55

Ganske sikker jeg så Enga-keeperen sammen med Anine og Robin i klippet for neste uke. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg