Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Charterfeber

NYTT TEMA
morsomte
morsomteInnlegg: 696
11.09.19 12:02

Hva med å bytte ut deltagerne i charterfeber med vgd debatanter på tur, kunne blitt mye artige scener derfra, som når borbje sitter på stranda og ranter over hvor mye han hater linjærtv en annen jeg ville sett er andropov,kul_djevel, joplina og mange andre. shut up and take my money og sett dette i produksjon asap! 

Kent
KentInnlegg: 123338
11.09.19 13:33

Høres ut som noe for VGTV. 

Gorback
GorbackInnlegg: 4040
11.09.19 13:49
morsomte: Hva med å bytte ut deltagerne i charterfeber med vgd debatanter på tur,

God ide, jeg er all-in, forutsatt at turen går til et anstendig sted utenfor den vanlige melkeruta da...;-)

Ale-Jet
Ale-JetInnlegg: 11760
11.09.19 17:22

Har to episoder klare for avspilling nå. Med god mat og drikke til. Veldig fantastisk bra ;)

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 48168
11.09.19 18:18

Tipper de fleste her inne klarer å sjekke inn på automaten på OSL. Å se forskjell på en safe og en minibar/kjøleskap vil jeg tro også går greit for det meste. Men hva vet jeg.

lsklars
lsklarsInnlegg: 79356
11.09.19 20:17
DrSchwei: Tipper de fleste her inne klarer å sjekke inn på automaten på OSL

De to gutta er jo utviklingshemmet, så det er jo ikke så veldig rart at de ikke forstår det. 

Tormund
TormundInnlegg: 25057
11.09.19 21:45
DrSchwei: Tipper de fleste her inne klarer å sjekke inn på automaten på OSL. Å se forskjell på en safe og en minibar/kjøleskap vil jeg tro også går greit for det meste. Men hva vet jeg.

Jeg er ikke helt sikker på Kent.

TrueTopRed
TrueTopRedInnlegg: 5750
11.09.19 22:13
kibby: Gleder meg til Aurora kommer inn igjen < 3

Hvorfor? Hun og Ann-Mariell er görr kjedelige.

morsomte
morsomteInnlegg: 696
12.09.19 00:03
TrueTopRed: Hvorfor? Hun og Ann-Mariell er görr kjedelige.

er det disse to "precious" jentene som som går rundt og er høye på seg selv ? 

TrueTopRed
12.09.19 01:25

Ja classy-girlsa som tv røsten kaller de.

lsklars
12.09.19 08:50

Daff episode i går, mye nytt. Dette paret fra Troms virker kjedelig, far og sønn som elsker tryllekunst er også dørgende kjedelig. Gutta fra Trøndelag setter fart på serien av de nye. 

Marchionni
MarchionniInnlegg: 7119
12.09.19 12:27
kibby: Aurora

Skal hun være med? Aurora > Linni 365 dager i året.

Ale-Jet
Ale-JetInnlegg: 11760
12.09.19 17:12

Verdens gemeste fyr.

borbje
borbjeInnlegg: 7178
12.09.19 17:24

Classy girlsa..!

Kaller de seg dette selv eller er det tv3 som setter merkelappen..?

Oslogg123
Oslogg123Innlegg: 871
12.09.19 20:11

Når jeg ser de to søskene fra Nord så får jeg litt blodskam vibber. Ja jeg vet det er drøyt å antyde noe sånn, men..

DrSchwei
12.09.19 21:12

Nei, dette var dumme greier. Tryllekunstnerne er jo helt uinteressante. Trønderne er bare dumme, spesielt når de later som om de er kule og morsomme. Paret fra nord helt uforståelige. Og de to i badeland var jo ikke det minste interessant.

aegi2
aegi2Innlegg: 31000
13.09.19 01:47
morsomte: Hva med å bytte ut deltagerne i charterfeber med vgd debatanter på tur,

Tangerudbakken 2

TrueTopRed
13.09.19 10:22

Denne serien har vel nesten gjort sitt. Er vel bare Bjørge (delvis svein) som holder mål. 

kibby
kibbyInnlegg: 35938
13.09.19 11:06
borbje: Kaller de seg dette selv eller er det tv3 som setter merkelappen..?

De kalte seg selv det i Pærra < 3

kibby
kibbyInnlegg: 35938
13.09.19 11:06
DrSchwei: Nei, dette var dumme greier. Tryllekunstnerne er jo helt uinteressante. Trønderne er bare dumme, spesielt når de later som om de er kule og morsomme. Paret fra nord helt uforståelige. Og de to i badeland var jo ikke det minste interessant.

Enig. Ikke fan av noen av disse...

TrueTopRed
13.09.19 11:39

Hvor er den lille dvergen som hatet å tape? Han var forøvrig liverpooll supporter.

lsklars
13.09.19 11:40

Savner han. Svein Erik blir ikke det samme. 

Tormund
TormundInnlegg: 25057
13.09.19 11:42
TrueTopRed: Han var forøvrig liverpooll supporter.

Jeg er ganske sikker at han har bruker på VGD.

TrueTopRed
13.09.19 11:49
Tormund: Jeg er ganske sikker at han har bruker på VGD.

Høres faktisk sannsynlig ut :)

BigTonyAdams
BigTonyAdamsInnlegg: 17642
15.09.19 11:20

Helt ok+ denne sesongen, men er noen savn og noen de lett kunne latt være å tatt med.

Karaktersystem med + og -.

++ Bjørge og frua er gull, særlig når Bjørge lanserer sine teorier om verden og når han er total tonedøv ovenfor kjærringa.
Som når han fant den trusa på balkongen, ble tydelig opphissa og klarte ikke å legge den vekk igjen, selv om frua var tydelig ikke komfortabel der hun satt.

++ Harstad-familien, det er freak-show på tur.

+ Verdens gemeste fyr er alltid gull, men savner virkelig Christoffer.
De 2 hadde en nydelig kjemi og Christoffer var dynamitten som gjorde at det skjedde mye moro.
Svein Erik er bare sær og snyltete.

+ Buskerud-gjengen, frua er ikke like fan.
Jeg flirer.
Ikke noe filter, kols-herpa lunger på alle sammen.

+- Trønder-gjengen, kan bli bra, kan bli for mye tilgjort, må se mer.

+- Per og Bahareh, helt ok.

+- Svein og Linni, når Svein prøver for hardt, blir det bare kleint, som når han later som ikke mente å si noe som kan tolkes seksuelt og da hyl-ler av seg selv etterpå.
Tydelig forelsket i Linni.
Litt lei av han, men kan ta seg opp med Linni i miksen.

- Tom og Lukas, artig fyr forrige sesong.
Et mysterium i seg selv hele fyren.
Samme diskusjon som tråden har hatt, hadde fruen og jeg, uten å ha sett dette.
Hva er livshistorien hans, hva har han jobbet med, er han homofil osv.
Men er litt mye av han og kan bli kjedelig i lengden.

- Girlsa, selvopptatte deilig-meg-bimboer, kun opptatt av selfies/seg selv og finne menn for natta.

- Tromsø-paret, dørgende kjedelig. Selv om de er selvutnevnte komikere.

-- Far og sønn tryll, fytti rakkern for ufordragelig fyr han faren er. Trur han er drit kul, skal konstant ha oppmerksomhet og er til tider ufyselig ovenfor sønnen sin.
Trylling er også drit kjedelig og har ikke vært aktuelt siden 90-tallet. Spesielt når triksene er 50 år gamle minimum.

DrSchwei
15.09.19 12:15

Bra oppsummering. Setter Tom og Lukas litt høyere opp, men er enig i at det blir mye det samme nå, uten noen interaksjon med andre blir det tregt.

Buskerud-gjengen er så ille at det er fascinerende hver gang de er på. Som nevnt Svein-Linni er for meg helt uinteressante figurerer.

Trønderguttene, ja det er så mye overspill at det bare framstår som direkte tåpelig. Tryllekunstneren har jeg bare spolt forbi, men så fort at det var noe usympatisk der.

Girlsa er faktisk litt fascinerende igjen, spesielt hun blondeste bergenseren. Hun framstår som hun tror hun er meget attraktiv, i realiteten er hun under middels, med den framtoningen.

Per og ungjenta er tydelig bare trukket med for å få seere, man får ikke sett stort, men nok til å forstå at dette er et så umake par at man ikke helt forstår at en voksen mann som har vært statsråd kan holde på slikk.

Harstad-gjengen har det meste. Det verste er jo at hun moren virker relativt oppegående på en del områder - kvikk i replikken og litt halvveis et grepa kvinnfolk, ser det ut til, i motsetning til Buskerud-gjengen som bare er totalt noldus.

For øvrig ganske stygt å skrive slik om folk, men er vel bare å gjenta seg selv - man skriver ut fra det man ser på skjermen. Da blir de figurer, og de må finne seg i å få slike beskrivelser i sosiale medier. På Danskebåt-tråden var jo det en av deltakerne som meldte seg på VGD-debatten og framstod som skikkelig fornærmet. Så det er jo tydelig at veldig mange av de som deltar ikke helt skjønner hva de er med på.

(Innlegget ble redigert 15.09.19 12:17)

lsklars
15.09.19 14:13

Venner for livet

BigTonyAdams
BigTonyAdamsInnlegg: 17642
15.09.19 14:45
DrSchwei: For øvrig ganske stygt å skrive slik om folk, men er vel bare å gjenta seg selv - man skriver ut fra det man ser på skjermen. Da blir de figurer, og de må finne seg i å få slike beskrivelser i sosiale medier. På Danskebåt-tråden var jo det en av deltakerne som meldte seg på VGD-debatten og framstod som skikkelig fornærmet. Så det er jo tydelig at veldig mange av de som deltar ikke helt skjønner hva de er med på.

Husker det, var vel lederen for den fan-klubben.

Hvordan de fremstår på TV blir uansett karakterer og har ofte lite å gjøre med hvordan de er.

Men jeg skiller mellom to typer her, du har de som bare genuint er seg selv, som Bjørge, Tom og verdens gemeste fyr.
Da kan fort TV fremstille de "dummere" enn de egentlig er.

Så har du typen Svein og han Pappa-tryll, her er skuespillet og tilgjøringen for TV maksimalt, litt dritt må de tåle da.

Men jeg kjenner ingen av dem og baserer dette kun på karakterene de vises som på TV. 

DrSchwei
15.09.19 17:47
BigTonyAdams: Husker det, var vel lederen for den fan-klubben. Hvordan de fremstår på TV blir uansett karakterer og har ofte lite å gjøre med hvordan de er. Men jeg skiller mellom to typer her, du har de som bare genuint er seg selv, som Bjørge, Tom og verdens gemeste fyr.
Da kan fort TV fremstille de "dummere" enn de egentlig er. Så har du typen Svein og han Pappa-tryll, her er skuespillet og tilgjøringen for TV maksimalt, litt dritt må de tåle da. Men jeg kjenner ingen av dem og baserer dette kun på karakterene de vises som på TV.

Ja, stemmer - jeg sendte et langt svar og forklaring, men fikk ikke noe svar på det.

Klart - det er jo flere typer her. Noen skaper seg mye dummere enn de er. Så er det noen som er i grenseland. Og så er det de som kanskje stor sett driter i alt og bare er med for å få seg en gratistur, og ikke har noe å tape på å blir framstilt som de blir.

(Innlegget ble redigert 15.09.19 17:47)

borbje
borbjeInnlegg: 7178
15.09.19 18:07

Serien har uansett holdt på for lenge..Er en grense for hva folk flest liker å se i gjentagelser, hva de spiser , drikker , kjøper og svein synge karaoke og drikke..

Når de sender ned Per og unge elskerinna hans er vel begeret fullt..

Svein som later som og ler av alt han sier, Linni som er dum som er brød hu også og ser og høres nå ut som en dårlig pakka matpakke..Doc og resten av IQ gjengen hans, som drikker og spyr..

Tv3, gi oss noe NYTT snart..

Charterfeber,  og after beach, det er så fordummende fjernsyn

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg