Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

71 grader nord 2019

NYTT TEMA
Stenia
SteniaInnlegg: 2874
27.09.19 01:25

Lenge siden jeg har sett den reality-serien med vanlige folk. Men i år er det gøy. Med andre ord er det ikke bare supertrente fjellfolk som er med. Forskjellige personligheter med og uten trening gjør at dette er severdig.

JODDEMM
JODDEMMInnlegg: 10634
30.09.19 17:19
Stenia: Med andre ord er det ikke bare supertrente fjellfolk som er med.

Synes trenden har vært litt sånn de siste par åra- noe som er helt greit fordi selve konkurranse-aspektet har vært litt for fremtredende i noen tidligere 71-sesonger i forhold til de turene og aktivitetene deltagerne får oppleve.

Men synes man kunne gått tilbake til en 90.minutters sending i uka istedet for disse oppstykkede times-sendingene 2 ganger i uka hvor man gjerne kutter episoden like før utslagskonkurransene f.eks.

Og hva var det for noe tull at de vraket Lindesnes (+ hele Sørlandet) som start-punkt til fordel for Bergen?

Likevel må vi hele tiden høre om "Lag Lindesnes" og "Lag Nordkapp"- som sagt mange ganger før: bort med dette 2.lags-opplegget!

Ellers mange forskjellige personligheter i årets kull :) Men synd at serien får såpass lite oppmerksomhet som den gjør! Har fortsatt ikke funnet en skikkelig oversikt over årets deltagere- derimot er der nok av artikler om den kommende kjendisversjonen!

JOlsen
JOlsenInnlegg: 3948
05.10.19 10:19

I år har de med tidenes verste deltaker. En deltaker som sutrer og krangler hele tiden og kan ingen ting. Bare tragisk,. Det er selvsagt Cecilie. Hun har med seg make up på to kilo. 

jakoby
jakobyInnlegg: 794
05.10.19 20:01

Cecilie er lols. 

Ellers må jeg si at jeg egentlig vil at flest mulig av deltakerne er turfolk. Åpenbart at Cecilie er castet fordi hun er en viss type personlighet. Men sånn er det vel, og litt moro blir det jo.

Noterer meg ellers at HH har tatt over etter ørten år med Bergans. 

JOlsen
06.10.19 10:44
jakoby: Ellers må jeg si at jeg egentlig vil at flest mulig av deltakerne er turfolk

Før var det opptakskrav for å bli med på tur. De har de gått bort fra nå, og vi får mye rart ut på tur. Folk som ikke kan gå på ski engang. Og kranglefanter er det noen av. Likte det bedre før. 

Elektrolytt
ElektrolyttInnlegg: 683
16.10.19 15:48
JOlsen: og vi får mye rart ut på tur. Folk som ikke kan gå på ski engang

Ja, litt merkelig at de har tatt med folk som er såpass evneveike på de tingene man nesten må forvente å beherske i et sånt program.
Det sagt, så har jo disse folka blitt sendt hjem en etter en, i helt forventet rekkefølge.

Tydelig at TV-Norge har castet disse ene og alene for å lage litt intriger og bruduljer tidlig i programmet. Dette har fungert rimelig dårlig, syns jeg.

Hvorfor ikke finne noen skikkelige egoister og vriompeiser, som samtidig behersker de fysiske oppgavene de blir stil opp mot. Da ville vi jo fått litt mer å more oss over utover i programmet når det begynner å dra seg til. 

Nestemann ut er antagelig han sytepaven fra Nordland, som nå virker stå rimelig alene mot resten av gruppa. Han kan selvsagt klare seg gjennom et par tvekamper, men han kommer aldri i verden til noen finale, hvertfall. Tipper han er ute innen 2 tvekamper.

Elektrolytt
16.10.19 15:53
JOlsen: I år har de med tidenes verste deltaker. En deltaker som sutrer og krangler hele tiden og kan ingen ting. Bare tragisk,. Det er selvsagt Cecilie.

Allikevel antagelig for smart til å være med på Paradise Hotel eller Ex on the beach, så hun måtte ta til takke med 71 Grader Nord for å prøve bygge seg en influencer-platform.

Den verste deltageren var for øvrig hun med amerikansk aksent som røk ut aller først. Husker ikke navnet, og kjenner jeg ikke gidder google det en gang. (Jane?)
Hun var jo et tvers gjennom forferdelig menneske i alle settinger (i det minste sånn hun fremsto i 71 Grader), ikke bare på fjelltur.

JODDEMM
17.10.19 16:24
Elektrolytt: Nestemann ut er antagelig han sytepaven fra Nordland, som nå virker stå rimelig alene mot resten av gruppa.

Er vel mer det at han og Lyutkis (Fredrik lagleder sitt etternavn) på ingen måte finner tonen med hverandre enn at han akkurat er så voldsom sytepave (mitt inntrykk i alle fall)

Der er ett eller annet "bedreviter-aktig" over denne Lyutkis som nok jeg for min del også hadde funnet lettere irriterende- men for all del: han er på mange måter en sterk deltaker som er mer enn god nok- og verdig til å vinne årets 71!

Alexander saboterte i alle fall ikke klatreoppdraget selv om han slet fælt oppover Trænstaven. Muligens ville "sabotasjen" vært litt for opplagt siden han diskuterte dette med noen få utvalgte på forhånd :)

Synd været var så som så i tirsdagens episode- for forestiller meg at utsikten fra Trænstaven er meget spektakulær.

(Innlegget ble redigert 17.10.19 16:24)

JOlsen
17.10.19 16:39

Ufattelig mye syting fra Alexander. Han viste vel hva han meldte seg på. Han ryker nok snart. Fredrik vinner. Selv om han er en smule arrogant. 

JOlsen
17.10.19 22:43

Feig som han er så valgte han ei jente til duell. Sier alt om han. Utrivelig person. 

JODDEMM
18.10.19 00:21

Nå er jo ofte disse utslagsduellene en form for puslespill/ balansere baller gjennom ei hinderløype el.: så at det skal være så "utrolig feigt" å velge ei jente: nei er ikke helt med på den.

Alex er tøff: utsetter kampen mot de andre gutta til det er mann mot mann over Magerøya på vei mot platået ;-)

(Innlegget ble redigert 18.10.19 00:21)

JOlsen
18.10.19 15:57
JODDEMM: Alex er tøff: utsetter kampen mot de andre gutta til det er mann mot mann over Magerøya på vei mot platået ;-)

Dette er hans siste etappe. Har ikke det som skal til. Alt for veik. Dette vinner han ikke. 

Elektrolytt
24.10.19 01:51
JOlsen: Alt for veik

Helt klart den minst fysisk skikkede personen av de som er igjen. I tillegg til å være en sytpeis, selvsagt.
Ut med fyren.

Heier på hun som har tegnet på seg øyenbryn med svart sprittusj og Luytkis.

JOlsen
28.10.19 17:53

Heier på Luytkis. Flott fyr. Han med stjerna i trynet blir en knallhard utfordrer. 

Landry
LandryInnlegg: 211
31.10.19 21:50

Fornøyd med at Lütkis røk ut. :D

JOlsen
31.10.19 22:44
Landry: Fornøyd med at Lütkis røk ut. :D

Fint at du opplyser det, når flere ikke har sett det. Du er en kronidiot. 

Perbu
PerbuInnlegg: 4248
31.10.19 23:18
JOlsen: Fint at du opplyser det, når flere ikke har sett det. Du er en kronidiot.

Hvorfor går du inn på denne tråden, da, etter at programmet er sendt? Hva trodde du ble diskutert her - antall homoer i 71, et tema som du jo er sykelig opptatt av, på andre tråder, seinest på Farmen-tråden i kveld kl 22.43. 

(Innlegget ble redigert 31.10.19 23:23)

JOlsen
01.11.19 15:26

Jeg går inn på den tråden spm passer meg. Og jeg må få si at homoer tar veldig stor plass i enkelte programmer. Det er helt legitimt. Og det er ingen homofile i 71 grader nord. 

Perbu
01.11.19 18:52
JOlsen: Og det er ingen homofile i 71 grader nord.

Det vet du ingenting om.

Sarella
SarellaInnlegg: 15931
01.11.19 19:04
JOlsen: Og det er ingen homofile i 71 grader nord.

Knut-Ivar Pelerud som kom på 2.plass i den første sesongen av 71 grader Nord var homofil.

Perbu
01.11.19 22:08
Sarella: Knut-Ivar Pelerud som kom på 2.plass i den første sesongen av 71 grader Nord var homofil.

Av de mer enn 200 personene som har deltatt i "71 grader nord" har det selvsagt vært mange homofile.

JOlsen
03.11.19 17:20

Det er sikkert tre stykker i årets utgave. 

Perbu
03.11.19 17:33
JOlsen: Det er sikkert tre stykker i årets utgave.

Åtte, har jeg hørt. 

JOlsen
03.11.19 18:49
Perbu: Åtte, har jeg hørt.

Da er det en homo som vinner :)

JOlsen
05.11.19 16:31

Synd med Lûtkis røyk. Han var den beste uansett. Nå vinner Mathias. 

JOlsen
06.11.19 12:04

Hva skjedde i går (05.11.19) ? Hvem røyk? 

Perbu
06.11.19 14:32
JOlsen: Hva skjedde i går (05.11.19) ? Hvem røyk?

Ingen. De stoppet før semifinalen ble avgjort. Amanda og Mathias ledet, men ikke med mye.

JOlsen
06.11.19 14:53

Hvorfor stoppet de, var det dårlig vær? 

Perbu
06.11.19 20:59
JOlsen: Hvorfor stoppet de, var det dårlig vær?

Deltakerne stoppet ikke. Programmet ble kuttet før vi fikk vite hvordan det går, for å skape spenning til neste gang.

Landry
LandryInnlegg: 211
07.11.19 08:09

Det er på en måte en episode i uka, som er delt i to. En etappe går over begge halvdelene.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg