Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Watchmen

NYTT TEMA
FringeGirl
FringeGirlInnlegg: 1322
08.11.19 19:06
Tormund: episode tre var vanvittig bra.

Enig, Silk Spectre var rå og musikken likeså. Spent på om vi får se noe til Mr. Manhatten etterhvert..

Tempelhof
TempelhofInnlegg: 1143
09.11.19 01:51
Sulfat: For min del er det stort sett en sammenheng mellom hvor godt jeg liker serien og IMDb-scorer. Veldig få serier med 8,5++ jeg ikke syns er bra.

Grunnen til at IMDb ikke fungerer som en god guide for vurderinger av tv-serier, er at en serie kan ha noen fabelaktige førstepisoder/sesonger - og dermed få inn mange gode karakterer - og så bli skikkelig dårlig uten at dette påvirker karakteren (de som ikke liker serien, har jo sluttet å se den og gir dermed ikke karakterer)

Eksempel: Game of Thrones, Dexter, Sons of Anarchy etc.

Eller motsatt: en serie kan starte svakt, og så vokse, men de som mislikte serien i begynnelsen har jo allerede slaktet den, uten å se hvor den var på vei.

IMDb fungerer bare for filmer, ikke tv-serier. 

Hitherto
HithertoInnlegg: 1109
09.11.19 17:42
Tempelhof: IMDb fungerer bare for filmer, ikke tv-serier.

Litt enig. De fleste av favorittene mine har en rating jeg til dels er enig i, men jeg digger flere serier med ranking på rundt 6-7, hvilket regnes som heller svakt for TV-serier, samtidig som flere av de store darlingene der borte ikke holdt helt til mål, på tross av at en gyllen score prøver å fortelle deg annerledes.

Når det gjelder Watchmen - tredje episode tok seg kraftig opp for min del, men jeg er fremdeles ikke overbevist om denne serien var en god ide, selv om jeg liker hvordan de forsøker å skape en alternativ framtid med utgangspunkt i hva serien sluttet med.

Flust med easter eggs.

(Innlegget ble redigert 09.11.19 17:42)

Cabal
CabalInnlegg: 13045
10.11.19 17:10
Tempelhof: IMDb fungerer bare for filmer, ikke tv-serier.

For meg fungerer det like bra som for filmer. Greit nok, serier har jevnt over en høyere score enn filmer, men tar man det med i betraktningen så gir det gode pekepinner på kvalitet. Mens jeg ikke ser filmer med under 5 i rating, ser jeg ikke serier med under 6 i rating (kanskje tilogmed 7). På den andre siden er det ikke gitt at jeg liker høyt ratede filmer eller serier like godt som imdb rating skulle tilsi. 

Personlige rater jeg ikke serier som ikke er ferdige. Kutter jeg ut serier før de er ferdige, så rater jeg ikke. Enkeltepisoder gidder jeg aldri rate.

Watchmen liker jeg veldig godt, og jeg innbiller meg at den lave ratingen på 6,9 pt kommer mye av "politiske" preferanser til anmelderne. Det er jo faktisk 16% av 15.000 som har gitt den karakteren 1 nå! Det er selvfølgelig helt tullete, og har ingenting med kvaliteten på serien å gjøre. Kokohøyre og blodfans av tegneserien, kanskje? Det sagt, serien er ikke for alle, men å gi den 1 er bare tøys selvfølgelig.

(Innlegget ble redigert 10.11.19 17:11)

Tempelhof
TempelhofInnlegg: 1143
10.11.19 17:33
Cabal: Personlige rater jeg ikke serier som ikke er ferdige. Kutter jeg ut serier før de er ferdige, så rater jeg ikke. Enkeltepisoder gidder jeg aldri rate.

Dessverre gjør ikke de fleste IMDb-brukere som deg og dermed blir også seriekarakterene basert på helt feil grunnlag.

Å gi Watchmen-sesongen en karakter etter to episoder er som å vurdere Liverpools prestasjon i kveldens kamp etter femten minutter. 

Cabal
10.11.19 18:52
Tempelhof: Å gi Watchmen-sesongen en karakter etter to episoder er som å vurdere Liverpools prestasjon i kveldens kamp etter femten minutter.

Jeg vurderte Liverpool som jæskla gode før kampen. 3-0 så langt :)

FringeGirl
13.11.19 22:29

Jeg skjønner fortsatt ikke noe særlig av det som foregår, eps 4 var jo bare..galskap. Men jeg liker serien.

Men dere som faktisk har lest tegneserien osv, skjønner dere hva som foregår?? (rent bortsett fra at dere kjenner figurene og bakgrunnen deres).

Tormund
TormundInnlegg: 26770
13.11.19 22:37

Hittil er det bare to karakterer igjen fra tegneserien. Silk Spectre, hun FBI-agenten som tidligere var maskert vigilant. Også er det Adrian Veidt, han galningen som leker seg med hushjelpene sine. Han virker å være forvist til et eller annet fengsel etter handlingen hans som vi så i filmen.

EDIT: Kan jo legge til at verden generelt tror han er død, mens hun vietnamesiske damen vi så i ep4 virker å ha kjennskap og muligens er den som holder han innesperret i den domen.

(Innlegget ble redigert 13.11.19 22:40)

mcdermott
mcdermottInnlegg: 65805
09.12.19 23:05

--- Beste serien som går akkurat nå, den siste episoden var bare helt fantastisk. Årets beste show med flere mil. 

Cabal
12.12.19 14:02
mcdermott: --- Beste serien som går akkurat nå, den siste episoden var bare helt fantastisk. Årets beste show med flere mil.

Det er en smått fantastisk serie ja.

FringeGirl
12.12.19 23:22

Var det siste eps i sesong 1?

WolfParade
WolfParadeInnlegg: 3258
13.12.19 13:36
FringeGirl: Var det siste eps i sesong 1?

Nest-siste. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg