Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norsk MGP 2020:

NYTT TEMA
Navarone73
Navarone73Innlegg: 5206
13.01.20 09:31

Tore Petterson var med i The Voice  i 2012. Fikk ikke ståpels da og gjør det nok ikke i år heller.

Fazam
FazamInnlegg: 319
13.01.20 09:32
ms_8: Synest dette var skuffande

NRK skuffer alltid uten Per Sundnes bak spakene.

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 64902
13.01.20 09:35

Hvilken av de forhåndskvalifiserte er med denne uken?

(Innlegget ble redigert 13.01.20 09:35)

ms_8
ms_8Innlegg: 7933
13.01.20 10:21
Art-Vandelay: Hvilken av de forhåndskvalifiserte er med denne uken?

Didrik og Emil Solli Tangen

Art-Vandelay
13.01.20 10:23
ms_8: Didrik og Emil Solli Tangen

Det blir virkelig spennende å høre om de har en vinnersang.

ms_8
13.01.20 11:01
Art-Vandelay: Det blir virkelig spennende å høre om de har en vinnersang.

Ja dei kan fort være vinneren i år.

Ellers har Rein Alexander faktisk ein veldig bra låt. Den er fengande og kul. Resten av låtene var ganske tamme synest eg.

Art-Vandelay
13.01.20 11:05
ms_8: Ellers har Rein Alexander faktisk ein veldig bra låt. Den er fengande og kul.

Gleder meg til å høre den. Bare basert på anmeldelsene, selv om de som regel er surmagede, så virker det ikke som det blir noe særlig tvil om at Rein går til finalen.

ms_8
13.01.20 11:16
Art-Vandelay: Gleder meg til å høre den. Bare basert på anmeldelsene, selv om de som regel er surmagede, så virker det ikke som det blir noe særlig tvil om at Rein går til finalen.

Etter mitt syn vil det nesten være ein skandale om han ikkje går vidare. Denne låten kan gjere det bra i Eurovision trur eg. Dessutan var dei tre andre låtene fryktelege svake etter mitt syn.

Perbu
PerbuInnlegg: 4368
13.01.20 12:52
ms_8: Rein Alexander faktisk ein veldig bra låt.

Har ikke noe imot ham, men han er helt feil artist til denne typen låt.

Art-Vandelay
13.01.20 13:22

Hørt låtene nå.

Rangerer Rein først, selv om jeg føler jeg må høre den en gang til for helt å få godfølelsen.

Duoen som nummer to. Høres helt grei ut etter en gjennomlytt. Ikke noe spesielt.

Jæger på tredje. Likte den litt, men var noe spesiell og burde hatt et skikkelig catchy refreng. 

Fjerde til Tore P. Jazz er ikke min greie, og dette ble i tillegg veldig mye på en gang..

Sulfat
SulfatInnlegg: 14746
13.01.20 15:47

Ingen av låtene så langt som opplagt vil gå videre til finalen i ESC. Dagens fire var faktisk enda svakere enn åpningsheatet.

Hvorfor er det ingen flinke folk som vil være med i MGP? Folk som Amanda Delara, Boy Pablo, Ary, Bendik, og en hel drøss andre unge norske artister hadde gruset disse drittlåtene uten å anstrenge seg, og ville samtidig tidoblet eksponeringen, og nådd ut til langt flere enn P3-kjernen om de hadde meldt seg på.

Glem kred. All PR er god PR.

morsomte
morsomteInnlegg: 2902
13.01.20 15:51

Så lenge det finnes tonedøve folk og flamboyant homofile har melodi grand prix livsgrunnlag

For oss vanlige døde framstår dette som et sirkus med dårlig musikk 

malacay3
malacay3Innlegg: 20602
13.01.20 19:19

Vi i homolobbyen liker INGEn av de sangene som er presentert til nå, bare for å ha det avklart. Blir Rein eller hun Marsh-dama som går videre, men begge to er bare stallfyll, har ikke noe i den internasjonale finalen å gjøre.

Den første forhåndsklare finalisten , Sondrey har ikke en spesielt bra sang, i tillegg har han helt hemningsløst rappet dansecrewet til Robin Bengtsson, så den er også ute.

Det må komme en sang med wow-faktor snart, ellers bør vi droppe å sende noen til Nederland.

Malacay

Art-Vandelay
13.01.20 19:20

Dere i homolobbyen er svært kravstore!

Fazam
14.01.20 10:05
malacay3: Vi i homolobbyen liker INGEn av de sangene som er presentert til nå, bare for å ha det avklart.

Hvem er det som er med der?

Fazam
14.01.20 10:07
Sulfat: Glem kred. All PR er god PR.

Slik burde det vært ja. MGP betydde noe på begynnelsen av 80-tallet.

Art-Vandelay
14.01.20 14:41

Lisa Børuds låt spilles på radioen for de unge, mP3. Ganske fengende når man hører den som bakgrunnslyd. Mulig seerne valgte feil på lørdag.

malacay3
malacay3Innlegg: 20602
14.01.20 23:24
Fazam: Hvem er det som er med der?

Det er det ingen som vet. Det var en nazistisk organisasjon , Nordiske Motstandsbegelsen, som oppfant uttrykket. De har ikke helt klart å spesifisere det.

Men MGD har vi jo meninger om. Og sorry, alt til nå er skuffende. Når den beste sangen er et stykke unna "grei nok" så sier det det meste.

Malacay

kytec
kytecInnlegg: 48352
14.01.20 23:28
malacay3: Vi i homolobbyen liker INGEn av de sangene som er presentert til nå, bare for å ha det avklart. Blir Rein eller hun Marsh-dama som går videre, men begge to er bare stallfyll, har ikke noe i den internasjonale finalen å gjøre.

Fjorårets bidrag var ganske bra, til og med med en kjekk homo. 

Blir nok lenge til et like bra bidrag som får et like bra resultat.  

Fazam
15.01.20 09:29
kytec: Fjorårets bidrag var ganske bra, til og med med en kjekk homo.

Platt plagiat. Men det er tydeligvis det folk liker (jfr. forrige delfinale).

Fazam
15.01.20 09:31

Østlandet (18.januar):

Etter at Kim André Rysstad ikke engang kom til finale-duellen, er jeg ikke sikker på om Rein Alexander går til finalen. Selv om han har et større navn, og er en bedre vokalist.

Anna Jægers låtskrivere: Nederlenderen Roel 'Roulsen' Rats havnet på sisteplass i en av semifinalene med Irland i fjor. Christopher Wortley har deltatt i flere nasjonale uttak; bl.a i den britiske finalen sammen med Rats, og lørdagens vinner Barker. Den tidligere norske Idol-deltakeren Synne Vorkinn er også kreditert på bidraget.
Maria Mohn & Kim Wigaard: Duoens bidrag er skrevet av veteranen Arve Furset; som ble nr.4 internasjonalt i 2003 (Jostein Hasselgård).
Rein Alexanders låtskrivere: Kristoffer Tømmerbakke er den ene halvdelen av duoen Erik & Kriss, mens Erik Smaaland toppet VG-lista i 2017 (HKeem & Temur). Duoen deltok i 2015 (Alexandra Joner).
Tore Pettersons bidrag er som kjent skrevet av den tidligere vinneren Knut Bjørnar Asphol.

(Innlegget ble redigert 15.01.20 09:31)

Art-Vandelay
15.01.20 13:15
Fazam: Anna Jægers
Sulfat
SulfatInnlegg: 14746
15.01.20 14:26

Raylee beskyldes for plagiat.

"- Dette kunne vært plagiering, men det er det ikke. Vi har fått gitarriffet fra Splice. Jeg tror at låtskriverne på «Wild» kan ha fått det derfra de også, sier Alex fra Oceans Ahead.Splice er en abonnementsbasert tjeneste for musikkprodusenter, hvor man får tilgang til ulike verktøy for musikkproduksjon mot månedlig betaling."

For en nitrist måte å lage musikk på. Popmusikk har blitt en sjelløs samlebåndsfabrikk.

Fazam
15.01.20 14:38
Art-Vandelay: musikkvideo.

Hva skal det forestille? Drag?

Art-Vandelay
15.01.20 14:41
Fazam: Hva skal det forestille? Drag?

Aner ikke....

Tydelig at de har lagt ned store ressurser på videoen..

Vahlley
VahlleyInnlegg: 67898
15.01.20 14:41

Plagiatbeskyldninger – et sikkert vårtegn.

Navarone73
Navarone73Innlegg: 5206
15.01.20 14:45

Håper Rein stiller i Viking-kostyme. Kunne gått rett inn i serien The Vikings. Bør kapre en finalebillett lørdag.

Fazam
15.01.20 14:46
Sulfat: For en nitrist måte å lage musikk på. Popmusikk har blitt en sjelløs samlebåndsfabrikk.

Det er mer en industri som forsøker å treffe en hit, enn et forsøk på å uttrykke noe genuint og unikt

Dvs fullstendig uinteressant.

Fazam
15.01.20 14:49
Vahlley: Plagiatbeskyldninger – et sikkert vårtegn.

I januar?

Fazam
16.01.20 07:25
Fazam: Østlandet (18.januar):

Personlig holder jeg en knapp på den tradisjonelle duetten med Mohn og Wigaard. Selv om de er sjanseløse i en finale.
Alexanders bidrag er definitivt en mismatch mellom genre og artist, Jægers bidrag blir for rart (for nordmenn), mens Petterson ikke holder Vegas-nivå akkurat.

Når det gjelder det allerede finaleklare bidraget med Solli-Tangen brødrene; har jeg ingen store forventninger. Didrik Solli-Tangen deltok på hjemmebane i 2010 med svenskehjelp (Fredrik Kempe) uten at det hjalp nevneverdig (20.plass).
Dessverre er han også i år (sammen med broren) avhengig av svensker med Melodifestival-bakgrunn. Den mest kjente av trioen er Fredrik Boström; som representerte Norge (Tooji Keshtkar) til en sisteplass i 2012. Han har i tillegg to 2.plasser i MF med artisten Danny Saucedo.
Niclas Lundin deltok også i MGP 2012 (Rikke Lie), mens Mats Tärnfors har forsøkt seg på nasjonalt nivå i Finland. Jeg mislikte forøvrig Norges bidrag i 2012.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg