Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kåss til kvelds

NYTT TEMA
DrSchwei

DrSchwei
29.02.20 20:04

Nok et prateprogram på NRK i kveld. Og nok et program med Kåss. Har hun noe nytt å bidra med?! Skeptisk.

lsklars

lsklars
29.02.20 20:48

Skal ikke se.

Xavi7

Xavi7
29.02.20 21:22

Får terningkast 5 i VG, og med overskriften  "Fabelaktig".

Jeg har ikke sett programmet, men jeg garanterer at denne anmeldelsen er kjøpt og betalt. Makan!

Kongemannen

Kongemannen
29.02.20 21:27

Norges 3 minst morsomme dame, kun slått av Tusse Vik og pakistanerdama.

Som tror at det å vise fram sin nakne formfulle kropp offentlig er hysterisk moro.

DrSchwei

DrSchwei
29.02.20 21:29

Sofa som er umulig å sitte i er vel etter hvert vanlig i norske hjem også.

DrSchwei

DrSchwei
29.02.20 21:33

Å, hun har vært i LA og møtt noen kjendiser som ingen som ser programmet aner hvem er... Gjesp.

vif_support

vif_support
29.02.20 21:38

Vel, lage et norskt "Graham Norton Show" blir jo litt som å hoppe etter wirkola

DrSchwei

DrSchwei
29.02.20 21:57

Dette er jo totalt meningsløst. Merkelig blanding av gjester, klein atmosfære mellom dem og ingen sammenheng.... Veldig mye åpenbar klipping, flaue vitser og den vanlige utrolige dølle forutsigbare "selvironien" fra programlederen....

DrSchwei

DrSchwei
29.02.20 22:04

10 minutter fordi en halvgammel kjerring skal få en bæremeis... Skjønner ingenting jeg.

DrSchwei

DrSchwei
29.02.20 22:05

Linn Skåbrer og Bjørn Eidsvåg - ja, hvem brenner ikke etter å få høre de åpne kjeften !  Neste uke.

InternalExile

InternalExile
29.02.20 22:08
DrSchwei: 10 minutter fordi en halvgammel kjerring skal få en bæremeis... Skjønner ingenting jeg.

Dette var kleint, tenkte jeg måtte se det ferdig, men ferdig med NRK nå. Har bare NRK på rommet her, men har da netflix og annet på Smart-TV.

InternalExile

InternalExile
29.02.20 22:09
DrSchwei: Neste uke.

Ingen neste uke på meg tror jeg. Dette var dårlig.

vif_support

vif_support
29.02.20 22:09

Tommel opp her i fra...

Kongemannen

Kongemannen
29.02.20 23:03

Terningkast 2 . svak sådan . Kåss køler det til.

Kongemannen

Kongemannen
29.02.20 23:09

Det er håp for alle i NRK, der kan alle bli programleder stjerner. Når Kåss klarer det klarer alle det.

DrSchwei

DrSchwei
01.03.20 10:40

En ting er jo selve programmet i seg selv. Men nesten verre er jo det at vi får enda et talkshow med akkurat de samme kjendisene, hele tiden og hele veien.... Personlig har jeg verken sett Skavlan, Lindmo eller noen av de andre på fast basis de siste fem årene, rett og slett fordi det ikke bryr meg. Hva de har å si, disse kjente personene.

Da foretrekker jeg helt klart Torp, når gjestene der er interessante. Selv om det bare er en halv time, føler man der at programmet nesten er for kort når det er interessante gjester. De får likevel tid til å snakke ut, ubrodere og snakke om flere temaer. Når gjestene har noe å fare med, er dette interessant. Blant gjester jeg husker med glede er nå for et par uker siden Edvard Hoem. Og sendingen med avtroppende riksadvokat Busch var også meget interessant, og gav innsikt i både personen og i rettsstaten Norge.

Hadde de kunne fått inn noe sånt på lørdag kveld, skulle jeg gitt NRK honnør for å gjøre noe "annet". Dette Kåss-showet skulle også være annerledes, men er jo akkurat det samme som vi har sett før.

(Innlegget ble redigert 01.03.20 10:40)

Lyngen

Lyngen
01.03.20 11:23

Akkurat hva vi trenger. Enda ett program om og med kjendiser. Se heller på Sånn er Norge, med Eia. 

Kongemannen

Kongemannen
01.03.20 11:27
DrSchwei: Hadde de kunne fått inn noe sånt på lørdag kveld, skulle jeg gitt NRK honnør for å gjøre noe "annet"

Så enig. For mye dreier seg om den nye adelen i Norge, disse Kjendisene forpester hele media.

Kent

Kent
01.03.20 11:31

Kan noen forklare hvorfor denne "komikeren" får så utrolig mye TV-tid?

Personlig synes jeg hun er utrolig lite morsom. Det betyr jo ikke at andre kan like henne, men det spesielle er at jeg enda har tilgode å høre at noen andre synes hun er morsom.

Hvem er målgruppa hennes?

(Innlegget ble redigert 01.03.20 11:31)

Kongemannen

Kongemannen
01.03.20 11:35

Else Kåss har nok forbindelser. Klør du meg på ryggen så klør jeg deg på ryggen SI.

nostalgikern

nostalgikern
01.03.20 11:42
DrSchwei: En ting er jo selve programmet i seg selv. Men nesten verre er jo det at vi får enda et talkshow med akkurat de samme kjendisene, hele tiden og hele veien....

Tror det snart er på tide å skifte ut denne underholdningsavd.-bossen der på Marienlyst jeg.  (Han som er gift med en tidligere topp-politiker fra SV vet dere...). Har dominert denne smaken på programmer i en årrekke nå.  Blir for mye drøvtygging og f.eks. dette med Gullrekka, skal den være slik til evig tid?  Hva med noen gode konserter av det mer litt "moderate slaget" av  toppartister som har vært, (f.eks. helt tilbake til Tom Jones) og at man ikke trenger å være opp til over midnatt hvis slike show av og til settes opp?

Og hva med en re-introduksjon av et artig program som i sin tid het  "Underlige verden"? (NRK).  TV kom til sin rett der, med artige innslag om alt fra sprø rekordforsøk (hvor mange engelskmenn fikk plass inne i den rød telefonkiosken o.l., eller i VW-bobla osv., bare for å nevne noen vilkårlige eksempler, behøvde selvfølgelig ikke bare å dreie seg om rekorder). 

Og hva med å få folka bak Nytt på Nytt til å lage f.eks. et eget 10-15-minutters innslag med slike morsomme klipp som vises der både tidlig i sendingen og  på slutten?). 

jonas

jonas
01.03.20 11:42
Kent: Hvem er målgruppa hennes?

Voksne kvinner som egentlig vil være jenter. Litt som at voksne menn fortsatt spiller playstation og går på fotballpub.

GiPazzini_85

GiPazzini_85
01.03.20 11:50

Programmer som  Skavlan, Lindmo, Numme-paret, Kaas o.l holder på med er ærlig talt kaffeslaberas de kunne tatt på privaten. Totalt uinteressant og egentlig berre kapital-utveksling mellom kjendiser mens folk sitter i halvkoma hjemme i stua uten å sitte igjen med noe.

DrSchwei

DrSchwei
01.03.20 12:00
GiPazzini_85: Programmer som Skavlan, Lindmo, Numme-paret, Kaas o.l holder på med er ærlig talt kaffeslaberas de kunne tatt på privaten. Totalt uinteressant og egentlig berre kapital-utveksling mellom kjendiser mens folk sitter i halvkoma hjemme i stua uten å sitte igjen med noe.

Akkurat! Det føler jeg også - det er så pjattete og innholdsløst at man føler at det er helt hverdagsprat om løst og fast.

Jeg synes spesielt Hareide forsøkte å være vel folkelig, javel konseptet er slik, og tonen i offentligheten har blitt slik - men jeg tenkte da han snakket om at han var i Indonesia/Jakarta under en offisiell middag. Da snakket han i en litt ironisk tone, som at han var "i gokk" (sa ikke et, men tonen tolket jeg som om det var et han ville si) og det var en offisiell setting med "flagg på bordet" og sånt, i en lettere ironisk form, som kanskje skulle være avvæpnende og morsom. Men jeg synes det var påtatt -  faktisk vil jeg si det sånn at det var litt uærbødig overfor oppgavene som tilhører en representant på utenlandstur. Da forteller man seriøst om at man var på en offisiell middag og gjorde et oppdrag for andre, nå sa han nærmest at det var uinteressant tøv og at alle bare var opptatt av hva Jensen i Norge hadde sagt.

(Innlegget ble redigert 01.03.20 12:01)

EL-FERNANDO

EL-FERNANDO
01.03.20 12:05

når en trodde det ikke var mulig å lage mer søppel...

Kahooot

Kahooot
01.03.20 12:09

Hvorfor satser hun ikke heller på morgenprogrammet "Frokåsst"?

KapteinMark

KapteinMark
01.03.20 13:14
DrSchwei: Linn Skåbrer og Bjørn Eidsvåg

Synes hun kunne invitert gjester som er litt sjeldnere på tv-skjermen.

F.eks. Petter Stordalen, Jan Thomas, Per Sandberg eller Mia Gundersen :-)

DrSchwei

DrSchwei
01.03.20 13:44
KapteinMark: F.eks. Petter Stordalen, Jan Thomas, Per Sandberg eller Mia Gundersen :-)

Synes Hanne Sørvaag bør være oftere med i disse programmene.

Oslogg123

Oslogg123
01.03.20 15:30
DrSchwei: Hadde de kunne fått inn noe sånt på lørdag kveld, skulle jeg gitt NRK honnør for å gjøre noe "annet". Dette Kåss-showet skulle også være annerledes, men er jo akkurat det samme som vi har sett før.

Ja Torp på lørdagskveld er nok lørdagsunderholdning folk vil ha :D

Nightwish

Nightwish
01.03.20 18:59

Ikke at jeg er noen stor fan av Tore på sporet, men det klarer NRK å vise i kveld 20:15. Midt under Farmen kjendis som vil stjele mange seere fra NRK. TPS ville hatt stort seerpotensiale om det hadde blitt sendt på samme tid som programmet til Kåss.

Else Kåss Furuseth er legandarisk lite morsom. Lenge siden jeg har hørt Misjonen på P4 med Golden og Antonsen. Men Else Kåss var med i det programmet for endel år tilbake. Hun bidro med ingenting.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg