Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Farmen Kjendis 2021

NYTT TEMA
Rusten

Rusten
22.01.21 13:26
MacanT: Ja det er skuffende. Man burde i det minste gjort som i Sverige der man pleier og sende hele ukens Torpet episoder i slutten av hver uke. I tillegg er episodene gratis tilgjengelige på TV4 Play.

Ja, jeg forstår ikke helt hva TV2 har å tjene her når de i utgangspunktet har lite av underholdning og humor på kanalen.

Torpet har jo nesten blitt en manusfri sitcom med den gjengen som er der inne nå, og det må da være god markedsføring for kanalen å sende dette på lineær-tv. 

bj444

bj444
23.01.21 11:57

Torpet-news: Riise sine spikrer satt ikke i krysset akkurat. Ingen overraskelse om det viser seg han ønsket seg ut. Vi får håpe yrket reality-kjendis forsvinner. Mira elsker drama. Er den immun-regelen skrevet ned noen plass, i lover for Torpet, eller er det gentlemans agreement?

dengelgen

dengelgen
23.01.21 13:27
Rusten: underholdning og humor på kanalen.

På 90-tallet var det jo vanvittig med humor og underholdning på TV2, med amerikanske og norske serier. Hva skjedde egentlig?

LaGoeba

LaGoeba
23.01.21 13:52
bj444: Er den immun-regelen skrevet ned noen plass, i lover for Torpet, eller er det gentlemans agreement?

Nå var den skrevet ned.

LaGoeba

LaGoeba
23.01.21 13:54
Rikssynseren2013: Det eneste han sa om sønnen var at Riise savnet han.

+ at han meldte seg ut av gruppa, bare gikk tur med hunden, at han lå å gråt om kveldene, at han ikke gjorde noe på gården, i tillegg til at han begynte med på dette med sønnen hans. Espen satt å trykte på absolutt alt av knapper han kunne trykke på. 

Blir ikke overrasket om han fortsetter med dette i søndagens episode heller. 

Uga_Bugga

Uga_Bugga
23.01.21 14:20
dengelgen: På 90-tallet var det jo vanvittig med humor og underholdning på TV2, med amerikanske og norske serier.

Helene og gutta og bot og bedring. Ja det var gull-årene. 

dengelgen

dengelgen
23.01.21 14:24
Uga_Bugga: Helene og gutta og bot og bedring. Ja det var gull-årene.

Tenkte kanskje mer på Cheers, Seinfeld, Sledge Hammer, Detektivene (britisk) Coach og lignende...
Helene og gutta var urkomisk da..

Eksberten

Eksberten
23.01.21 15:29

Bot og bedring gikk vel ikke på tv2? 

Edit. Gjorde hvis det, blandet vel med noe annet..

(Innlegget ble redigert 23.01.21 15:31)

Tormund

Tormund
23.01.21 15:30
Eksberten: Bot og bedring gikk vel ikke på tv2?

Jo, var ikke Sturla Berg Johansen med i den?

Rikssynseren2013

Rikssynseren2013
23.01.21 15:44
LaGoeba: + at han meldte seg ut av gruppa, bare gikk tur med hunden, at han lå å gråt om kveldene, at han ikke gjorde noe på gården, i tillegg til at han begynte med på dette med sønnen hans. Espen satt å trykte på absolutt alt av knapper han kunne trykke på.  Blir ikke overrasket om han fortsetter med dette i søndagens episode heller.

Jeg måtte se den diskusjonen mange ganger for å prøve å forstå Riises reaksjon og ser på han som meget lite voksen. Det du kaller "dette med sønnen hans" er bare vås, han sa ingenting negativt om sønnen. At alle andre arbeidet med ukes oppdraget mens Riise gikk støtt å stadig turer med en hund er jo fakta. Riise blir forsvart av Lasse med at det var Lasse som ba han om å gjøre det, for Riise ble så lett irritert. Meget dobbeltmoralistisk av Lasse å si "Storbondens ord er lov".

dengelgen

dengelgen
23.01.21 16:04
Tormund: var ikke Sturla Berg Johansen med i den?

Stemmer, og ikke minst Tommy Steine
Skjønner at den ikke ble sendt i reprise...

Gloriana

Gloriana
23.01.21 16:26

Intervju med Øde i DB:

– Jeg tror ikke på evig paradis etter døden, men jeg tror vi har en evig sjel. Og sånn sett blir ikke døden så ­skummel.

– Se, så trist. Dette viser den laveste form for menneskelig ånd og vilje. Her sitter de fast inne i en blokk, de lever kun for å overleve, det de får av sanselige inntrykk får de via en skjerm.

– Tenker du på intimitetstyranniet?

– Nettopp, det at det private blir offentlig, og det offentlige blir privat. Når alt skal løftes opp og frem, hva sitter man da igjen med i det private rom? Det er en uting å dele intime detaljer med offentligheten.

– Det rimer dårlig med å delta i en realityserie?

– Ja, og det er et eksempel på tiden vi lever i. Å dele livet sitt med offentligheten har nærmest blitt et nødvendig onde i dagens samfunn. Jeg er nok litt naiv, jeg gjør og sier gale ting og glemmer helt at det er et kamera på gården.

– Jyplinger skal ikke inn i politikken. De gamle romerne hadde en aldersgrense på seksti år for å komme inn i senatet, og det var en god regel. Man bør ha erfart livet, betalt husleie og stiftet familie før man får tøyle et lands politikk.

– Så du ser på deg selv som en jypling?

– Ja, i aller høyeste grad.

Fin fyr! 

(Innlegget ble redigert 23.01.21 16:27)

Uga_Bugga

Uga_Bugga
23.01.21 17:18
Gloriana: De gamle romerne hadde en aldersgrense på seksti år for å komme inn i senatet

Høres rart ut da det var få som ble 60 år på den tiden. 

USA skal ha skryt for at de ser opp til geriatriske politikere.

Han de valgte nå blir 79 år dette året. 

Gloriana

Gloriana
23.01.21 17:26
Uga_Bugga: Høres rart ut da det var få som ble 60 år på den tiden.  USA skal ha skryt for at de ser opp til geriatriske politikere. Han de valgte nå blir 79 år dette året.

Godt poeng, kanskje han dro på litt. Biden holder ikke ut i 4 år og burde brukt tiden med sine barnebarn, det er too much. Men det kunne helt klart vært en grense på f eks 50+. 

Sarella

Sarella
23.01.21 17:34
Gloriana: – Så du ser på deg selv som en jypling? – Ja, i aller høyeste grad. Fin fyr!

Hehe, satan jeg håper han vinner hele sulamitten :)

Gloriana

Gloriana
23.01.21 17:48
Sarella: Hehe, satan jeg håper han vinner hele sulamitten :)

Hadde ikke blitt lei meg om jeg møtte han på tur heller. 

Uga_Bugga

Uga_Bugga
23.01.21 17:51
Gloriana: Hadde ikke blitt lei meg om jeg møtte han på tur heller.

Du er glad i "lammekjøtt"? 

Gloriana

Gloriana
23.01.21 17:53
Uga_Bugga: Du er glad i "lammekjøtt"?

Ikke alt handler om sex. Han er ekstremt moden mentalt, hadde vært morsomt å snakke med han. Tiltrekkes kun av folk på min egen alder. 

(Innlegget ble redigert 23.01.21 17:53)

oddvar_kjempebra

oddvar_kjempebra
23.01.21 18:02

Gjennomsnittsalderen blant de gamle grekerne var veldig lav, men det var fordi spebarnsdødeligheten spesielt og barnedødeligheten generelt var så høy.

Overlevde man barndommen var det ikke unaturlig å bli over 60 år.

Uga_Bugga

Uga_Bugga
23.01.21 18:25
oddvar_kjempebra: Gjennomsnittsalderen blant de gamle grekerne var veldig lav, men det var fordi spebarnsdødeligheten spesielt og barnedødeligheten generelt var så høy. Overlevde man barndommen var det ikke unaturlig å bli over 60 år.

Jeg er klar over at høy barnedødlighet trekker ned snittet. 

Men tusen(vis) av år senere ble bare 5% over 50 år. 

Over 60 år var neppe mer enn 2% 

Så at det var vanlig at de ble over 60 år i romertiden tviler jeg på. 

http://www.viking.no/s/england/york/n-life_expectancy_in_jorvik.html 

Gloriana

Gloriana
23.01.21 18:27

Enda mer: 

Han tripper rastløst med foten under bordet. Øde Nerdrum har Tourettes syndrom, en lidelse som blant annet kjennetegnes av ufrivillige bevegelser.

– Jeg hadde en del tics før, men jeg har funnet noen teknikker for å undertrykke dem. Det var verre da jeg var yngre.

– Hvordan har du klart det?

– Det handler egentlig om å få ut overskuddet av energi, både fysisk og i overført betydning, og det er mange måter å gjøre det på. For meg har det fungert å stramme muskler nærmest umerkelig, jeg lever fint med dette nu.

Han tygger ettertenksomt på en vaffel. Vil skjenke mer kaffe, men kanna er tom.

– Det finnes mange grader av fenomenet, men felles for de fleste av oss er at vi ticser mindre når vi har det bra, og mer når vi føler oss ensomme i verden.

Skoleåra var tøffe.

– Jeg ble ertet og latterliggjort for mine fakter, og det var også noe fysisk mobbing.

– Hva har mobbinga gjort med deg?

– Den har ført til at det tar lang tid før jeg aksepterer et vennskap, og det er nok fordi de jeg trodde var vennene mine mobbet meg.

– Det må ha vært vondt?

– Ja, som barn var det vanskelig. Biologisk sett kan man argumentere for at det er mobbeofrene som er problemet, at det er de svake som må skyves vekk helt hjerteløst. Samtidig tror jeg på psykologer som mener at mobbing ikke finnes, at det vi kaller mobbing er en dominansekamp mellom to sterke individer. Som i en ulveflokk med alfa og omega.

– Som barn er det ikke lett å se det sånn?

– Jeg har aldri tvilt på at jeg er enestående.

– Fortalte foreldrene dine deg det?

– Nei, aldri. Men jeg har foreldre som har vært i kamp, de har virkelig kjempet, de legger seg ikke ned og gråter når det stormer.

Lyset skinner inn gjennom vinduet og får ham til å likne en sortkledd engel. Sitt livs første kamp vant han på sykehuset for alle disse årene siden. Siden har han fortsatt å kjempe.

Han lener seg fram over bordet, ser ut som om han skal fortelle en hemmelighet.

– I min familie er det faktisk litt status å ha blitt mobbet.

Han smiler forsiktig.

– For hva er livet egentlig verdt, om man ikke kjemper for sin tilværelse?

Verden hadde vært et bedre sted med flere som Øde. 

Uga_Bugga

Uga_Bugga
23.01.21 18:34
Gloriana: – Jeg har aldri tvilt på at jeg er enestående.

Det er det litt for mange barn som blir flasket opp til å tro i dag. 

Det ser vi igjen på oppførsel og mangel på respekt for voksne, frekke i kjeften osv. Et stort samfunnsproblem. 

Som viser seg igjen m.a. i fengsel der trussler mot betjenter og deres familier har eksplodert de siste tiårene. 

Gloriana

Gloriana
23.01.21 18:38

Jeg blir så glad av slike mennesker. Han er et menneske som jeg og sikkert veldig mange andre ville hatt enorm glede av å snakke med i timesvis, enten det var 1820 eller 1990, før telefonen og messengers tid. Og etter timer rundt bordet gledet man seg bare til neste dypdykk i felles interesser, slike mennesker dukker opp hvert tiende skuddår. Håper han vinner, men tror seieren går til en av de mer kjedelige der inne.

Sarella

Sarella
23.01.21 19:10
Gloriana: Verden hadde vært et bedre sted med flere som Øde.

Absolutt :)

stjerta

stjerta
24.01.21 08:53
Uga_Bugga: 60

Abraham, Isak og den gjengen ble jo rundt 800 år. Å fikk mange barn etter de hadde fylt 79, eller noe sånt. Å dette var for 6000 år siden.     ;)

Uga_Bugga

Uga_Bugga
24.01.21 16:04
stjerta: Abraham, Isak og den gjengen ble jo rundt 800 år. Å fikk mange barn etter de hadde fylt 79, eller noe sånt. Å dette var for 6000 år siden.     ;)

Tror ikke du er helt stiv i bibelhistorie.

Abraham ble i følge bibelen og koranen over 150 år gammel og fikk barn da han var 86 og over 100 år. 

Kona hans, Sara, ble mor som 90 åring. 

Det er i følge bibelen ca 3800 år siden.

Den du tenker på som ble over 800 år, nærmere bestemt 969 år er Metusalem. 

Tror vi skal ta alle disse historiene med en liten klype salt.  

loline

loline
24.01.21 16:12
Uga_Bugga: Tror vi skal ta alle disse historiene med en liten klype salt.

Ja, akkurat det der med alder og årstall, der er ikke Bibelen helt til å stole på. Men resten stemmer nok.

Tormund

Tormund
24.01.21 16:28
loline: Men resten stemmer nok.

Ja, det var nok kun årstall de var litt rause med.

loline

loline
24.01.21 16:42
Tormund: Ja, det var nok kun årstall de var litt rause med.

Jepp, liten grunn til å tvile på sannhetsgehalten i resten av innholdet.

Tormund

Tormund
24.01.21 16:43
loline: Jepp, liten grunn til å tvile på sannhetsgehalten i resten av innholdet.

Amen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg