Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

71 grader nord tøffeste kjendis 2021

NYTT TEMA
lsklars

lsklars
26.02.21 09:28
Xavi7: tullekonkurranse

Hun var jo svakest. Rettferdig. 

MacanT

MacanT
26.02.21 10:03

Kjenner at jeg mistet interessen nå.

Astrid som virkelig har stått på med kart, kompass, ekstra tung pakning og hoppet i sjøen for å redde telt og soveposer ryker ut etter enda en irrelevant tullekonkurranse.

Slik denne serien har blitt kan de like godt trekke lodd om hvem som skal ut.

Også helt meningsløst at Astrid aldri fikk noen fordel av sitt frikort.

(Innlegget ble redigert 26.02.21 10:05)

jonas

jonas
26.02.21 10:08
Eksberten: totalt urellevante konkurranser

Jeg bruker ikke se 71 grader nord men har det ikke alltid vært slik i denne serien? Både i vanlig og kjendisutgaven? Hva slags konkurranser bruker de har for å eliminere deltakere?

sl500

sl500
26.02.21 10:10
jonas: Hva slags konkurranser bruker de har for å eliminere deltakere?

Telle til 5 baklengs

JODDEMM

JODDEMM
26.02.21 11:04

Dette var en av (altfor) mange utslagskonkurranser som på ingen måte står i stil med hvor harde og krevende etappene er! Alle skal liksom ha muligheten vs. at man legger inn noen elementer av utholdenhet slik at de sterkeste gjerne har et fortrinn.

Man går altså opp og ned over fjell og daler med sekker tunge som noe vondt- og så skal man ryke ut på et forbanna kulespill (!) Ekstra feil at det ble Astrid som røk. Astrid som ikke fikk glede av frikortet på forrige etappe- og så ryker hun uten å ha fått gått lenger enn oppi denne badestampen!

I det hele tatt feil dette at deltagere ikke skal få glede av sitt frikort-annet enn at AUJ i dette konkrete tilfellet hadde frikortet som sikkerhetsnett til å komme til neste etappe om laget hennes hadde tapt forrige etappe...

...en etappr hun likevel ikke kom til :-(

(Innlegget ble redigert 26.02.21 11:05)

JOlsen

JOlsen
26.02.21 11:17

Den aller beste røyk ut. Dette er bare håpløst. Ryke på en tulle konkurranse. 

Sarella

Sarella
26.02.21 11:20
MacanT: Kjenner at jeg mistet interessen nå.

Samme her, 71 begynner å bli patetisk når slike tullekonkurranser blir avgjørende for så flinke deltakere som Astrid.

MacanT

MacanT
26.02.21 11:44
Sarella: Samme her, 71 begynner å bli patetisk når slike tullekonkurranser blir avgjørende for så flinke deltakere som Astrid.

Hvis man ikke forandrer på disse tullete konkurransene tror jeg det etter hvert kan bli problemer å få med folk med idrettsbakgrunn.

Sarella

Sarella
26.02.21 13:08
MacanT: Hvis man ikke forandrer på disse tullete konkurransene tror jeg det etter hvert kan bli problemer å få med folk med idrettsbakgrunn.

Jepp, Astrid var selveste bautaen, hjelper andre, drar de fram til lagseier, tar ansvar for orientering/gps, trøster de som har det tungt osv, bare for å ryke på noe latterlig bullshit. Jeg er fult på det rene at dette ikke skal være en ren idrettskonkurranse men det får da være måte på, kreves store regelendringer om man skal gidde å følge med på dette.

lsklars

lsklars
26.02.21 13:09

Programmet heter da tøffeste kjendis og ikke best trente kjendis. 

MacanT

MacanT
26.02.21 13:47
lsklars: Programmet heter da tøffeste kjendis og ikke best trente kjendis.

Trenger ikke å ha en masse tullekonkurranser av den grunn.

JODDEMM

JODDEMM
26.02.21 15:32

Riktig Macant! Skal man kåre "tøffeste kjendis" så får dem ha litt tøffe og utfordrende utslagskonkurranser og ikke slike "tivolileker" som de hadde igår! Hadde det enda bare vært en merkekonkurranse så hadde det vært "greit nok"

Ikke var det "godt TV" heller- å bruke tv-tid på dette tullet for å få ut Enda en deltager før denne spektakulært flotte turen de ble sendt ut på i går!

Eksberten

Eksberten
26.02.21 16:37

Tom sa det ikke var plass til mer enn 5 på denne etappen. Bare tullprat, da det var meget god plass på det fjellet..

Hansaguden

Hansaguden
26.02.21 17:37

Trenger ikke være veldig tøff for å vinne slike tåpelige konkurranser. Helt på trynet at Astrid ryker ut. 

Hele konseptet er jo blitt fullstendig utvannet. Kanskje på tide å endre utslagskonkuransene og bytte ut programleder. 

Perbu

Perbu
26.02.21 18:25

Ikke glem at hver konkurranse holdes på et nytt sted. De har ikke ubegrenset budsjett eller tid eller plass til å frakte og rigge apparatur og ta ned igjen, ofte på fredede og avsidesliggende steder. Jeg kjenner området som de har vært i de siste par-tre programmene, og alt av utsyr har måttet bæres flere kilometer eller fraktes i båt over lange strekninger for å komme frem. Men jeg er enig i at pusle-konkurranser passer dårlig i 71 grader nord.

MacanT

MacanT
26.02.21 22:41
Perbu: Ikke glem at hver konkurranse holdes på et nytt sted. De har ikke ubegrenset budsjett eller tid eller plass til å frakte og rigge apparatur og ta ned igjen, ofte på fredede og avsidesliggende steder. Jeg kjenner området som de har vært i de siste par-tre programmene, og alt av utsyr har måttet bæres flere kilometer eller fraktes i båt over lange strekninger for å komme frem.

Ikke den delen av serien vi klager på, de seriøse praktiske greiene er veldig bra.

Det vi er skuffet over og reagerer på er tullekonkuransene som ødelegger alt som deltakerne oppnådde i de tøffe delene.

(Innlegget ble redigert 26.02.21 22:41)

tooommm

tooommm
27.02.21 08:29

Synes også det var skuffende å se Astrid ryke ut, men må si jeg ble skuffa over Astrid som ikke klarte å holde hodet kaldt. Topp idrettsutøvere er som regel god til å holde fokus, men her sviktet hun stort. Og disse "tulle" konkurransene har man alltid hatt i 71, og som regel har idrettskjendisene klart seg bra. Men noen ganger dummer de seg ut; husker Aleksander Hetland tapte en konkurranse mot bl.a. Sandra Lyng!

Nå håper jeg å se Henrik, Fay og Vår i finale programmet.

Eksberten

Eksberten
27.02.21 10:33

Nå var hovedkritikken her at de for første gang hadde en konkurranse uten å ha hatt tur siden forrige konkurranse og at Astrid hadde frikort som hun ikke fikk bruke.

Når de først skulle ha 2 konkurranser på rad, så burde Astrid fått beholdt frikortet sitt.Men det beste hadde vel vært at de heller hadde sendt ut en deltaker, selv om Steffen trakk seg, da denne ble omgjort til en da helt meningsløs frikortkonkurranse som Astrid vant. Den konkurransen var mer ferdighetspreget og man tok med seg poeng fra turen inn i den. Denne konkurransen tapte Iselin, som tapte den neste med vilje. 

Hadde de gjort slik ville det blitt en enda mer spennende 3 mot 3 etappe, men tror ikke de tapte en time på å ha med Iselin på laget, så da hadde det nok blitt Vår som hadde røket ut da og man hadde ikke trengt å ha med den ekstra konkurransen som Astrid tapte.

jonas

jonas
27.02.21 15:13
Eksberten: Nå var hovedkritikken her at de for første gang hadde en konkurranse uten å ha hatt tur siden forrige konkurranse og at Astrid hadde frikort som hun ikke fikk bruke.

Er jo litt åpenbart at de plutselig kom på at Ski-VM begynte denne uka og Astrid måtte hjem i hui og hast fordi hun skulle være ekspertkommentator. Derfor måtte de arrangere en plutselig ekstra-konkurranse hvor hun ikke hadde frikort og kunne ryke ut.

Så ganske amatørmessig dobbelt-booking av Astrid som har skylda i dette.

(Innlegget ble redigert 27.02.21 15:13)

sodajr

sodajr
27.02.21 15:16
jonas: Er jo litt åpenbart at de plutselig kom på at Ski-VM begynte denne uka og Astrid måtte hjem i hui og hast fordi hun skulle være ekspertkommentator. Derfor måtte de arrangere en plutselig ekstra-konkurranse hvor hun ikke hadde frikort og kunne ryke ut.

LOL 71 grader nord ble spilt inn i fjor sommer.

jonas

jonas
27.02.21 15:23
sodajr: 71 grader nord ble spilt inn i fjor sommer.

Nja, skeptisk. Har du noengang sett Astrid UJ på to kanaler samtidig? Nei? Nettopp.

Apekattene

Apekattene
27.02.21 17:43
Apekattene: For et forbanna tullete opplegg. Alle trekker seg jo. Ingen konkurranse, ingen spenning om hvem som må dra. Drit i kjendisopplegget. kjør på med vanlig 71 grader nord.

I told you so... 

Ref. tulleopplegg.

JOlsen

JOlsen
27.02.21 18:21

Det hadde nok ingenting med hennes rolle i nrk å gjøre. Bare tilfeldigheter. 

Perbu

Perbu
27.02.21 18:31

Tipper at det skjedde noe uforutsett i forbindelse med koronaen som gjorde at de måtte kutte ut et opplegg, kanskje med Hurtigruten, og plutselig hadde for mange deltakere i forhold til antall destinasjoner.

(Innlegget ble redigert 27.02.21 18:32)

jonas

jonas
28.02.21 11:22
JOlsen: Det hadde nok ingenting med hennes rolle i nrk å gjøre. Bare tilfeldigheter.

Ja, jeg så i går at Viktor var med på Alle for 1 så det er tydeligvis mulig å være flere steder samtidig. Eller han var jo bare med i en øvelse, mulig NRK har flydd han med helikopter fra Troms for den ene opptredenen.

JOlsen

JOlsen
28.02.21 12:43

Viktor er med på alt. Veldig glad i å vise seg fram. Hyggelig fyr. Og veldig sprek. 

Eksberten

Eksberten
28.02.21 21:17

Helt merkelig og meningsløs etappe som nå er gjennomført. Konkurransen holdt i forkant av etappen og ingenting skjedde da de kom i mål, bare snakk om neste etappe. 

Kan ikke få det til å gå opp med Perbus teori om strengere koronatiltak, de kom nok en god stund etter denne innspillingen.

Skraevadottir

Skraevadottir
07.03.21 21:20

Fay og Victor bør jo dele "soverom". Ingen fare for tafsing da.

jonas

jonas
08.03.21 10:48

Bedre med Faye og Adrian, de kan snakke om hva slags damer de liker. 

tooommm

tooommm
08.03.21 15:16

Denne sesongen har vært den klart dårligste til nå av kjendis utgaven, og etter at Astrid røk har det bare vært trist og kjedelig. Å se han Adrian fyren der i stedet for Astrid ødelegger mye for min del. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg