Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Farmen 2020

NYTT TEMA
chelsea8

chelsea8
07.12.20 08:41
aegi2: reager ikke i det hele tatt , klær er klær

Det er jo ikke det da. Ved siden av sin praktiske funksjon, så handler det selvfølgelig om normer og identitet. I en slik finalesetting er det ikke passende å komme med en griseskitten anleggsjakke, selv om jeg skjønner Raymond forsøker å skape seg et slags image. 

Men jeg merker at dette ikke er en diskusjon jeg orker å ta videre.  

Stamnes

Stamnes
07.12.20 08:43
TheJedi: Det er helt tydelig for meg at dette er regissert av produksjonsteamet.

Og der ligger skuffelsen for meg også, dette blir tydeligvis ikke helt ekte og det har jeg stusset på mange ganger tidligere også.

Nå det er sagt - 

skal dette ha en generell underholdningsverdi så  temperaturen til tider være høy. 

Jeg syns de største drittsekkene er de som har slengt ureflekterte kommentarer på sosiale medier og ikke har villet skjønne greia.

Ellers gjentar jeg at Daniel er mye misforstått. Han sier ting på en ærlig og rett fram måte samtidig har han vist ydmykhet nok til å justere enkelte uttalelser som ble sagt under stress og utkjørthet.

Heller ikke alle har samme ambisjonene for å vinne (fks. Kjetil som ikke har lest gårdsboka engang) og da blir de ut fra det annerledes og mindre "fightere" 

(Innlegget ble redigert 07.12.20 08:52)

Eksberten

Eksberten
07.12.20 10:40

Farmen vgd hall of fame:

1. Farmen 2014 - 8257 innlegg

2. Farmen 2012 - 5504

3. Farmen 2015 - 5467

4. Farmen 2017 - 5085

5. Kjendis 2017 - 4320

6. Farmen 2018 - 3560

7. Kjendis 2018 - 3319

8. Farmen 2020 - 3062

9. Farmen 2016 - 2898

10. Kjendis 2019 - 2684

11. Farmen 2013 - 2617

12. Farmen 2019 - 2201

13. Farmen 2011 - 1569

14. Kjendis 2020 - 1382

15. Farmen 2010 - 1222

Kjendisssesongen er 4-5 uker kortere. Klarer kjendis 2021 å nå 2000 innlegg?

pfrog567

pfrog567
07.12.20 11:01
TheJedi: Jeg synes årets Farmen har vært den dårligste hittil. Full av fjortiser med megamanikomplekser, arroganse og sabotasje ut av en hel annen verden, og helt tydelig inngripen i hvem som vant fra produksjonsteamet. Dette er nok siste sesong jeg ser på Farmen.

Det er vel slik barn, unge og yngre voksne forlanger at underholdningen skal være nå for tida.

For Farmen har mange seere, selv om det sikkert har vært flere som har sett på denne sesongen pga mye sofasitting i forbindelse med coronaen. Men hvis velvoksne folk og eldre hadde vært interessert i så mye tull og fjas som det har vært servert på Farmen de siste årene, hadde de nok vært oppi i rundt 1 millioner seere. Men dette fenger nok ikke hos alle. Forståelig nok.

(Innlegget ble redigert 07.12.20 11:02)

JOlsen

JOlsen
07.12.20 11:19

Jeg er så glad for at Daniel ikke vant. Var en sabotør og utrolig usympatisk.. Derfor fikk han heller ikke kniv fra de andre. 

LaGoeba

LaGoeba
07.12.20 11:25
Stamnes: Ellers gjentar jeg at Daniel er mye misforstått. Han sier ting på en ærlig og rett fram måte samtidig har han vist ydmykhet nok til å justere enkelte uttalelser som ble sagt under stress og utkjørthet.

^this, this and this.

Jeg la egentlig Daniel litt for «hat» etter hvordan han var den første uken som storbonde, og han holdt seg egentlig der brorparten av tiden. Men når flere deltakere begynte å ryke ut, og han faktisk fikk mer tid på skjermen, så så man mer av nyansene rundt han som forsvant tidlig i sendingene. 

Daniel er fortsatt langt i fra min favoritt, synes det er synd at man ikke fikk se Sindre stå der, og Karianne fortjente også på flere måter å stå i en finale.

Men at Daniel er en så jævlig person som flere skal ha det til her inne er totalt BS. Det er en grunn til at han har kommet overens med nesten samtlige deltagere, bortsett fra Torstein, Sanna og Wiktoria. Og der er jeg usikker på om det er Daniel som er det største problemet. 

travelbear

travelbear
07.12.20 11:43

Farmen 2020 hadde vært kjedelig uten Daniel. Victoria virker litt ustabil, møter opp på finalen og begynner med kjefting og krangling med en gang.

bj444

bj444
07.12.20 11:58

PS. Et siste innlegg i år:

Fremtidige deltagere bør ikke være bitre etter evnt. finaletap da det gjennom en hel sesong er mye subjektiviteter og tilfeldigheter som fører frem til 1 vinner.
-Nesten alle ukesoppdrag kan enten godkjennes eller underkjennes alt etter hva mentor, aka. produksjonen ønsker skal skje. En uke med sulting for å få opp dramanivået så pirker man.
-Man bør altså akseptere at sabotasje kan ha lite å si til slutt.
-Stikker man hodet frem og får fiender kan det ha mye å si. Å ta ledelse har en kostnad.
-Både pluss og minus å være utfordrer, men å gå under radaren strategien virker smart.
-Ikke alltid den beste vinner i kunnskap heller, noen spørsmål er lette og begge svarer rett, noen spørsmål gjetter begge på og det er et terningkast som avgjør.

Daniel må gjerne være sur på produksjonen, men han kunne ordnet seg en bedre sjanse selv, mange var 50/50 hvem de ville gi kniven til. Thor endte opp med PG og Thor virker som en som har full integritet, så forbi "spillet", men likte ikke sabotasje mot storbonde og resten av gruppa. Daniel ble dermed egoistisk nok til å nå finalen, men for egoistisk/frekk til å nå toppen.

Da er det kjendisfarmen neste, dette har vært en underholdene sesong iallefall!

TheJedi

TheJedi
07.12.20 12:11
Stamnes: Ellers gjentar jeg at Daniel er mye misforstått. Han sier ting på en ærlig og rett fram måte samtidig har han vist ydmykhet nok til å justere enkelte uttalelser som ble sagt under stress og utkjørthet.

Daniel påsto han spilte spillet. Hvor mye som var hans egne ord og hvor mye som var produksjonsteamet vil jeg ikke gjette på.

Uansett fremsto han til tider som en meget usympatisk drittsekk.

Jeg synes ikke man skal belønne lyging, juksing, stjeling, sabotering og trolling. Det blir et ufint samfunn om dette skal være OK verdier for å albue seg frem. Derfor er jeg glad for at folk som Daniel, IC og Sindre ikke vant....

ballee

ballee
07.12.20 13:44
TheJedi: Uansett fremsto han til tider som en meget usympatisk drittsekk.

Nja er ikke helt enig i dette nei. Daniel  var av og til litt kvalmsekk Var litt stygg mot noen,, men han var jo sånn mollstemt av natur, virket litt dyster og ondsinnet utenpå, noen av oss er skapt slik.  At han så på Farmen  som et spill og brukte en del tyvtricks i forhold til dette er da vel helt ok. Nå ville jeg helst at Sindre skulle vinne, som var en friskus på alle områder.  Men da Daniel  MEGET overaskende vant matkonkurransen,  da var han min soleklare favoritt.  Men så er jeg også trønder :-)

(Innlegget ble redigert 07.12.20 13:45)

oddvar_kjempebra

oddvar_kjempebra
07.12.20 13:58
chelsea8: Det er jo ikke det da. Ved siden av sin praktiske funksjon, så handler det selvfølgelig om normer og identitet. I en slik finalesetting er det ikke passende å komme med en griseskitten anleggsjakke

Selvfølgelig er det det. De kan ha på seg hva de vil. Noe jo dette var ett bevis på.

At du blir krenket over at deltagerene ikke kler seg slik du finner passende er og blir ditt problem.

deleted3041664

deleted3041664
07.12.20 16:15
bj1: Ferdig med Farmen nå, gir kjendis en ny sjanse, men kun pga Espen Thoresen og Thomas Felberg

og Gåte, eller Ute eller Loke eller hva han heter.

deleted3041664

deleted3041664
07.12.20 16:24
LaGoeba: Karianne fortjente også på flere måter å stå i en finale.

100% i følge systemet til Kjetil. 

deleted3041664

deleted3041664
07.12.20 16:25

Tviler på det var tilfeldig at stillingen stod likt på antall stemmer får Thor skulle kaste det siste loddet.  

Aprilsnarr*MOD*

Aprilsnarr*MOD*
07.12.20 16:27

To innlegg er slettet grunnet kommentering rundt moderering. Dette skal ikke forekomme og flere innlegg har kommet fra brukere med små stikk mot modereringen i tråden. Dette er ikke greit.

Det blir hevdet at moderatorer har slettet over en lav sko og at antall innlegg ville vært langt høyere uten. Faktum er at denne tråden har over 3000 innlegg. Totalt er det slettet i overkant av 30 innlegg i denne tråden. Det utgjør altså en marginal del av totalen og ville ikke hatt betydning for plasseringen på listen over farmesesongenes antall innlegg. 

Vi gir klare og tydelige beskjeder om at kommentering av moderering ikke skal skje i trådene, men sendes på e-post til diskusjon@vg.no. Dette gjelder selvsagt i dette tilfellet og. Brudd på dette vil få konsekvenser, for det har vært mange kommentarer og små «stikk» mot kommenteringen her de siste ukene.

Til kommende tråder rundt aktuelle tv-serier forventer vi en bedre oppførsel i trådene enn hva som har vært situasjonen nå i høst i flere tråder rundt tv-program. Det er helt naturlig å kommentere deltakere, men ikke i de ordlag som er skjedd tidligere sesonger og også denne sesongen. Ting har bedret seg veldig etter notiser og rydding, men det henger enda litt rusk igjen som jeg håper vi alle bidrar til å fjerne i fremtidige tråder. 

VGD-Mod

(Innlegget ble redigert 07.12.20 16:31)

JOlsen

JOlsen
07.12.20 20:59

Wiktoria virket veldig bitter og veldig barnslig. 

aegi2

aegi2
08.12.20 17:07
chelsea8: Det er jo ikke det da. Ved siden av sin praktiske funksjon, så handler det selvfølgelig om normer og identitet. I en slik finalesetting er det ikke passende å komme med en griseskitten anleggsjakke, selv om jeg skjønner Raymond forsøker å skape seg et slags image.  Men jeg merker at dette ikke er en diskusjon jeg orker å ta videre.

griseskitten anleggsjakke ?

Han hadde sett værmeldingene , smart var han 

Soundtracknerd89

Soundtracknerd89
05.01.21 12:08

Fikk ikke tid til å se de siste ukene, og nå er det borte fra Sumo også, utrolig hvor raske de er til å fjerne ting der fordi de skal verne om privatlivet til deltakerne... Kjipt å ikke få sett finaleukekampene. Har fått lest mye om utfallene.

jonas

jonas
05.01.21 13:30

Dagbladet klinker til med en sak om at IC "var bekymret for han på Farmen" og hun er i sorg. 

For de som ikke gidder klikke: Hunden hennes døde.

Bra Dagbladet holder oss oppdatert på de viktige nyhetene.

Oslogg123

Oslogg123
07.01.21 10:51

Når du ser på reprise av Montebello camping og oppdager at du har sett Kariann Vilde på tv før. Haha

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg