Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kompani Lauritzen sesong 2

NYTT TEMA
jonas

jonas
08.05.21 21:59

Men "5 poeng for oppriktig forsøk" var vel litt tynt? Var det avtalt på forhånd?

Edit: Og frekk taktisk manøver av mattelærer Tjora i dimmekampen.

(Innlegget ble redigert 08.05.21 22:04)

trminator

trminator
08.05.21 22:06
jonas: Og frekk taktisk manøver av mattelærer Tjora i dimmekampen

Av alle dimmekamp-øvelser å møte Tjora i, tror jeg dette var nær den verste. 

dengelgen

dengelgen
08.05.21 22:07

44 Brandstorp har imponert meg, sjarm har hun også ;D

jonas

jonas
08.05.21 22:10
trminator: Av alle dimmekamp-øvelser å møte Tjora i, tror jeg dette var nær den verste.

Jepp. Jeg er mattelærer selv, ser potensiale for å bruke den øvelsen som adspredelse i mattetimene. 

Solvgutt1

Solvgutt1
08.05.21 22:12
jonas: Edit: Og frekk taktisk manøver av mattelærer Tjora i dimmekampen.

Frekk og frekk, den var ganske åpenbar. Smart å legge på én i tilfelle Ulrikke kjørte samme taktikk da.

(Innlegget ble redigert 08.05.21 22:12)

sankaa

sankaa
09.05.21 10:08

Når Hulsker har kommet seg gjennom "grotta" og gir fenriken en skikkelig bamseklem var også et flott øyeblikk!

(Innlegget ble redigert 09.05.21 10:09)

pompel123

pompel123
09.05.21 10:16
Sarella: Hulsker sneik seg over streken igjen, gudeflaks den fyren der.

Helt nydelig at han fremdeles er med!

sankaa

sankaa
09.05.21 10:26
pompel123: Helt nydelig at han fremdeles er med!

Enig, Hulsker er en av de som hever denne sesongen.

Blir sikkert flere sesonger, og tror konseptet tåler det greit. Det blir nok mye av de samme øvelsene i sesong tre, men det er deltakerne som gjør hele serien for min del. Så lenge casten er god, vil programmet fortsette å levere. 

Gi meg Almaas, Lepperød, Follestad, Olafsen, Baarli og Jenny Skavlan til neste sesong. Mulig disse er for profilerte, though.

kibby

kibby
09.05.21 10:42
sankaa: Når Hulsker har kommet seg gjennom "grotta" og gir fenriken en skikkelig bamseklem var også et flott øyeblikk!

Veldig!!

kibby

kibby
09.05.21 10:43
sankaa: Gi meg Almaas, Lepperød, Follestad, Olafsen, Baarli og Jenny Skavlan til neste sesong. Mulig disse er for profilerte, though.

Baarli har jeg snikende følelse er med neste sesong. Har også tenkt på Jorun Stiansen, Martine Lunde og Stian Blipp. Sistnevnte er vel uaktuell ettersom hans soloshow begynner i samme periode som innspillingen.

jonas

jonas
09.05.21 10:51
sankaa: Blir sikkert flere sesonger, og tror konseptet tåler det greit.

Hadde vært gøy om de hadde gått for en vinterversjon. Konseptet hadde passet fint til snøaktiviteter.

Lilleborg

Lilleborg
09.05.21 10:55
sankaa: Gi meg Almaas, Lepperød, Follestad, Olafsen, Baarli og Jenny Skavlan til neste sesong.

Ole Martin Årst hadde vært morsomt å få inn!

Eksberten

Eksberten
09.05.21 12:05

Eldste deltaker som har vært inne er Håvard Lilleheie på 46 år og tror ikke man slipper inn noen som er mye eldre enn det, Årst som blir 47 i sommer kan nok gå, men er nok ikke aktuelt med folk i femtiårene, selv om de skulle være i toppform.

Så litt på deltakere fra på hjul og på tur med Dag Otto kan det nok være flere aktuelle, som Ida Fladen, Petter Pilgaard, Didrik Solli-Tangen, Helene Olafsen, Odd-Magnus Williamson, Adam Scølberg, Jonas Kinge Bergland, Karoline Dyhre Breivang, Nilsi Odne, Rolf Kristian Larsen, Ingrid Bolsø Berdal, m.fl.

Andre under 47 år som også har deltat i det programmet er Markus Neby, Stayzman, Prepz og Dennis, Erik og Kriss, Stian Sivertzen, Thor Hushovd, Marion Ravn, Kevin Vågenes, Kåre Magnus Bergh, Ingrid Gjessing Linhave, Morten Ramm, Einar Tørnqvist, Tore Petterson, Marcus Bailey, Alexander  Nyhagen, Frithjof Nilsen, Leo Ajkic, Linn Sulland, Jonna Støme, Andrine Flemmen, Abid Rajq, Arthur Berning og Anders Baasmo Christiansen. Sikkert en 3-4 aktuelle blant disse også.

Av deltakere jeg kunne ønsket meg er Marthe Kristoffersen. Svært positiv var hun da hun vant 71K som eneste kvinne. Å det blir gøy utropte hun hver gang de andre var livredde :-) Kanskje man til og med fant noe hun var skeptisk til i Kompani Lauritzen.

(Innlegget ble redigert 09.05.21 12:06)

sankaa

sankaa
09.05.21 12:20
Eksberten: Av deltakere jeg kunne ønsket meg er Marthe Kristoffersen. Svært positiv var hun da hun vant 71K som eneste kvinne. Å det blir gøy utropte hun hver gang de andre var livredde :-) Kanskje man til og med fant noe hun var skeptisk til i Kompani Lauritzen.

Tenkte også på Kristoffersen, men føler hun er så jernkvinne at det er få av disse tingene som hadde vært særlig utfordrende for henne. Kanskje kjeften fra fenriken :)

Petter Piilgård og Staysman hadde vært veldig bra tror jeg.

milfern

milfern
09.05.21 12:47
sankaa: Når Hulsker har kommet seg gjennom "grotta" og gir fenriken en skikkelig bamseklem var også et flott øyeblikk!

Årets TV-øyeblikk.

Fantastisk å høre Fenriken når han trår til med sine "visdomsord" når deltagerne står utfor personlige utfordringer. 

Fenriken er heller ikke alene. Dette gjelder flere av befalet. Enorm pedagogikk.

LaGoeba

LaGoeba
09.05.21 15:15
milfern: Fenriken er heller ikke alene. Dette gjelder flere av befalet. Enorm pedagogikk.

Kapteinen er min favoritt. 

Ellers var gårsdagens episode noe av det beste fra norsk tv på lang tid. Spesielt del en var enorm. Det er noe med den stemningen rundt bålet der.

MacanT

MacanT
09.05.21 16:05

Hva gjelder neste sesong så må de absolutt ikke finne på å ta med John Arne Riise. Han fullfører aldri noe, leter alltid etter en mulighet for å komme seg ut fortest mulig.

Hadde for øvrig gjerne sett at Marte Bratberg hadde fått være med en gang til, tidenes blideste deltaker :)

(Innlegget ble redigert 09.05.21 16:06)

Elguaje

Elguaje
09.05.21 16:08

Alltid herlig TV å se folk overvinne og mestre det de frykter.

Klemmen mellom Hulsker og Fenriken var, som tidligere nevnt, fantastisk å se. 

PapaSmurf *MOD*

PapaSmurf *MOD*
09.05.21 16:11
Elguaje: Alltid herlig TV å se folk overvinne og mestre det de frykter. Klemmen mellom Hulsker og Fenriken var, som tidligere nevnt, fantastisk å se.

En strålende episode i går. Snakk om å utfordre egen frykt. Dette programmet er jo et av få kjendisunderholdningsprogrammer som faktisk gir deltakerne ballast i ettertid. 

jonas

jonas
09.05.21 16:12
MacanT: Hva gjelder neste sesong så må de absolutt ikke finne på å ta med John Arne Riise. Han fullfører aldri noe, leter alltid etter en mulighet for å komme seg ut fortest mulig.

Nettopp derfor burde han være med. Fenriken hadde ikke latt han slippe unna.

JODDEMM

JODDEMM
09.05.21 17:21
MacanT: Hva gjelder neste sesong så må de absolutt ikke finne på å ta med John Arne Riise. Han fullfører aldri noe, leter alltid etter en mulighet for å komme seg ut fortest mulig.

Det blir årets KjendisFarm-gjeng som blir neste års deltakere i KL ;-) "Korporal Thoresen Hværsaagod"

Ellers litt synd ingen ropte "No play" da de rotet som verst inni dette "grottesystemet" bare for å oppdage at de var i friluft :-)

Punter8X

Punter8X
09.05.21 17:47

Bernt Leikvoll?

Angående nye deltakere - Kjetil Rekdal kunne kunne vært noe.

(Innlegget ble redigert 09.05.21 17:48)

FredPerry

FredPerry
09.05.21 17:55
jonas: Fenriken hadde ikke latt han slippe unna.

Tommy Sharif tror jeg også hadde hatt godt av noen uker med Fenriken. 

Sånn ellers kunne jeg tenkt meg å se Stayzman som deltaker, men han er vel overkvalifisert. 

Heborres

Heborres
09.05.21 17:59

Erlend Elias kunne blitt artig

Teodora

Teodora
09.05.21 18:17
Heborres: Erlend Elias kunne blitt artig

Lol. Da må de også ta med Isak slik at nordlendingene blir behørlig representert. 

kibby

kibby
09.05.21 18:20
Teodora: Lol. Da må de også ta med Isak slik at nordlendingene blir behørlig representert.

og Sophie Elise.

MacanT

MacanT
09.05.21 18:39
Heborres: Erlend Elias kunne blitt artig

He he, tror ikke en gang fenriken hadde klart å få fart på den sytpeisen :)

LaGoeba

LaGoeba
09.05.21 18:42
JODDEMM: Det blir årets KjendisFarm-gjeng som blir neste års deltakere i KL ;-)

Matberg hadde ikke passet veldig bra inn i dette konseptet, men :-)

dengelgen

dengelgen
09.05.21 18:50
LaGoeba: Matberg hadde ikke passet veldig bra inn i

Hva med Øde da?

JODDEMM

JODDEMM
09.05.21 18:51
LaGoeba: Matberg hadde ikke passet veldig bra inn i dette konseptet, men :-)

Nei- og han vant jo FK- så da kunne man byttet ut han med en i fra Torpet :-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg