Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

71 Grader Nord 2020

NYTT TEMA
Eksberten

Eksberten
21.10.20 20:53

Har du en konspirasjonsteori over hvorfor Jacob var flinke til å padle kajakk også? 

Skraevadottir

Skraevadottir
22.10.20 07:30
kytec: KKK.

Jeg så en mørkhuda mann i køen på dagligvarebutikken i går. Han var nummer to i køen. Jeg lurte på hvorfor hun som var først ikke bare automatisk slapp ham forbi, så jeg gikk fram og konfronterte henne med at slike KKK-holdninger har vi ikke i 2020.

kytec

kytec
22.10.20 19:34
Eksberten: Har du en konspirasjonsteori over hvorfor Jacob var flinke til å padle kajakk også?

Han var da ikke det??? 

Men han var bedre enn Daniel så Jacob kan bare melde seg inn i KKK først som sist. 

Eksberten

Eksberten
22.10.20 19:51

Joda, hadde ikke problemer å følge de andre som var 2 i hver kajakk :)

kytec

kytec
22.10.20 20:53

Ho judomesteren er nesten heime no. 

Sarella

Sarella
22.10.20 21:41

Imponerende å klare å velge soppen Jacob til lagleder enda en gang.

kytec

kytec
22.10.20 23:08

Sopp-lagledere over hele linja 

JODDEMM

JODDEMM
22.10.20 23:38

Så "kreativt" å velge Jakob igjen :-O Føles som om Nordkapp tapte forgjeves i dag!

Må de se å få slått sammen lagene snart!

Ellers var det interessant at mangfoldige Jakob valgte ei jente til duellen- etter at 2 jenter allerede var ute :-)

Eksberten

Eksberten
23.10.20 08:27

Tipper det blir sammenslåing etter neste etappe og lederen da blir den som den utslåtte velger.

JOlsen

JOlsen
24.10.20 14:27

Hva er det med Jakob? Han er sinnsyk frekk. En feiging som bare klandrer andre. Er bare en vits. 

Ranur

Ranur
26.10.20 17:16

Dag Otto burde sluppet til andre med kart og ikke minst kompass. 
Ellers virker det som produksjonen har droppet opptaksprøve i år?

Eksberten

Eksberten
26.10.20 17:33

Er Dag Otto med på 71 grader nord?

JOlsen

JOlsen
26.10.20 18:28
Ranur: Ellers virker det som produksjonen har droppet opptaksprøve i år?

Det har det ikke vært på mange år! 

Ranur

Ranur
26.10.20 22:24

Syns bare hun lignet litt..

Skraevadottir

Skraevadottir
27.10.20 20:40

Hvordan går det an å bomme på retningen i det veikrysset der? 

JOlsen

JOlsen
28.10.20 19:07

Helene, tidenes mest udugelige! Det er bare forferdelig at hun er med  nå. Greier ingenting. Bare syting og sipping. 

Perbu

Perbu
28.10.20 19:21

Gleden over naturen er stort sett fraværende i årets utgave. Om det skyldes TV Norges vinkling eller deltakernes innstilling, vites ikke. Trist er det uansett.

(Innlegget ble redigert 28.10.20 19:22)

Xavi7

Xavi7
28.10.20 19:30

Konseptet er dødt. Samme med Farmen

Laban

Laban
29.10.20 21:08

Litt av en reaksjon på den gjengen der.. trusler og greier

B.O.B

B.O.B
29.10.20 21:14
Perbu: Gleden over naturen er stort sett fraværende i årets utgave. Om det skyldes TV Norges vinkling eller deltakernes innstilling, vites ikke. Trist er det uansett.

Nå er planen tydeligvis at man skal ha mest mulig folk med små forutsetninger for å klare gjennomføre en normal søndagstur. 

Skraevadottir

Skraevadottir
29.10.20 21:14

Var kanskje litt i overkant, men vanskelig å få sympati for Jakob. Jeg må faktisk styre meg for ikke å skrive noe skikkelig stygt om han nå.

B.O.B

B.O.B
29.10.20 21:16

Tatto-fjeset bryter.

(Innlegget ble redigert 29.10.20 21:18)

B.O.B

B.O.B
29.10.20 21:19

Må de legge opp en og en brikke? 

B.O.B

B.O.B
29.10.20 21:20

Tatto-fjes ville hjem. 

JODDEMM

JODDEMM
29.10.20 23:59

Årets 71 er dessverre en av de minst severdige noen gang med i overkant mange deltagere som er lite turvant- og blir jo så klart ikke bedre med Jakob!

Han går i alle fall ikke inn for å bli noen favoritt innad i gruppen- eller blant oss "TV-slaver" for å si det sånn! (tar resten i redigering etter 2400)

Det sleske smilet da han alene foran kamera omtalte de andre deltagernes frustrasjon over valget av Yrja, og selvskrytet over å være "Immun-konge": Huff det vrenger seg nesten over å måtte se og høre på!

Klarer ikke akkurat å bli sint da han har plumpet ut med adskillig verre ting tidligere- men akk så pinlig å se og høre på!

Begynner bare å bli lei og oppgitt av hele årets 71-  en serie som vanligvis er et høydepunkt på denne tiden av året. Men med en sånn ekstremt pinlig deltager som Jakob er: nei jeg begynner å bli lei!

Jeg elsker 71 Grader Nord- en serie som til forskjell fra de fleste andre realityserier legger mer vekt på turglede og fin natur fremfor krangling og intriger. Synes forskjellen har blitt merkbart mindre med årets utgave! Alt for mye syt og klag og orker ikke ditt og datt, og får ikke til ditt og datt-

Og så har man Gud banne meg hatt 2 av de mest ubrukelige deltagerne immune helt fra de startet opp lia fra Lysefjorden!

"God TV" tror sikkert TvNorge at de lager (?) NEI: jeg vil ikke ha denne formen for "God TV"! Jeg vil ikke ha fullt av deltagere som er hentet inn fra diverse strender, paradis-hoteller og "dating-kaffistover"

Jeg ønsker meg tilbake til 12 deltagere som selv har meldt seg på dette programmet- som har gode forutsetninger for å gå hele veien- og som ellers setter pris på alt det de får oppleve underveis!

Så får.jeg vel skynde meg å legge til at Mario er en av de bedre så langt på årets tur "til tross for" at han har vært med på (er det 1 eller 2) andre realityserier langt unna 71-konseptet :-)

(Innlegget ble redigert 30.10.20 00:24)

Perbu

Perbu
30.10.20 08:58

Å bryte løftet viste seg å være helt unødvendig for Jacob. Han visste det jo på forhånd, at hans daværende bestevenninne ville komme i duell og antagelig ryke ut, så det virket som han gjorde det bare for å "spille spillet". På slutten, da neste etappe skulle starte, så det ut til å være total idyll i hele gjengen, med Marios arm rundt skuldrene på Jacob, så da har han vel inngått en avtale til. Jeg begynner å like det.

(Innlegget ble redigert 30.10.20 08:59)

JODDEMM

JODDEMM
30.10.20 12:43

58 Grader nord: Del 1 og Del 2

Spilt inn av en gjeng fra Kvås like utenfor Lyngdal i 2011. Ganske så bra laget- med mye av den gode gamle 71-bakgrunnsmusikken mens deltagerne tar seg fram i flott Sørlands-natur :-)

En puslespill-oppgave i begynnelsen av del 2 var også ganske fornøyelig :)

Eksberten

Eksberten
30.10.20 12:44

Jacob lovet ikke de andre noen ting. Sa bare at han skulle prøve å velge noen annen enn Yrja. Det var lett ikke det samme som Mario og co fremstilte det som, sett hverandre i øynene, ratt hverande i hendene og lovet på tro og ære å ikke velge Yrja. Tydelig et taktisk valg for å fremstille det som noe annet ovenfor Jacobs lagkamerater.

Perbu, Yrja berget seg videre med et par sekunders margin, takket være tatoodamas feilplassering av tallet 71, så Jacob kunne ikke vite at Yrja kom tilbake.

Jodddemm, mer vel mye mer taktikkeri tidligere i 71 med direkteutstemming av dem som var i feil allianse. Har jo aldri vært så lite taktikkprat som nå. Ellers enig at det er begrenset hvor underholdene det er å se på folk som er malplasserte i programmet. Men var jo noen sesonger uten både profiler og med veldig mye like etapper,  med nesten bare fjellklatring. Pandemien kan nok hatt betydning for klientellet da de ikke kunne ha samme nærkontakt for å finne ut hvem som skulle være med, så da ble det heller en annerledessesong med gamle "realitykjenninger" (kjente ikke til noen av de) i stedet.

JODDEMM

JODDEMM
30.10.20 13:02

Joda- har absolutt vært taktikkeri og folk som har spilt spillet og drevet ryggdolking med påfølgende dårlig stemning i gruppen tidligere også!

Men det har liksom ikke vært like fremtredende i dette programmet som i de fleste andre program.

I Farmen har man sabotert og kranglet i 20 år snart. Andre type serier på paradis-hoteller, strender og innelåst i en bunker på Fornebu fører naturligvis til både det ene og det andre- gjerne for full musikk foran kamera og alt mulig. Og slike programmer tiltrekker seg dermed andre personligheter enn et "traust" program som 71 GN!

Og jeg liker/ har likt det. 71 har vært/ og bør være et litt annerledes konsept der naturopplevelser og reisen gjennom landet mot Nordkapp er hovedfokus- med dertil egnede deltagere! Greit nok: noen svakere ledd vil der alltid være fra år til år- men jeg får ikke helt følelsen av at det er "ordentlige" 71 GN-deltagere som er på tur i år. Gleden av å være på tur i Guds frie norske natur virker å være lavere enn tidligere- og det blir kjedelig å se på i lengden.

Men satser på at det blir en litt mer ordinær sesong neste år! Kanskje skal man være fornøyd nok med at det i det hele tatt ble 71 i år?

(Innlegget ble redigert 30.10.20 13:04)

JODDEMM

JODDEMM
30.10.20 13:06

--

(Innlegget ble redigert 30.10.20 13:07)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg