Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Maskorama

NYTT TEMA
travelbear

travelbear
21.11.20 21:18

Hørte det var Mia i dag, men litt dumt å late som hun er fra Nord-Norge, da blir det jo vanskelig.

Hansiso

Hansiso
21.11.20 21:19

Travelbear:

Er ikke det poenget da?

Sulfat

Sulfat
21.11.20 21:20
travelbear: Hørte det var Mia i dag, men litt dumt å late som hun er fra Nord-Norge, da blir det jo vanskelig.

Det hadde hvertfall blitt altfor enkelt om hun snakket dialekten sin.

ms_8

ms_8
21.11.20 21:21

Tatt 2 av 3 til no, men overrasket over at ikkje fleire tippet på Mia i dag. 

Ut frå sangstemme burde ravnen gått ut i dag, men Mia valgde ein dårleg låt i dag

charlie27

charlie27
21.11.20 21:22

At ulrikke la ut no på Instagram for 30 min siden ødelegger gjettinga mi haha 

Sarella

Sarella
21.11.20 21:24
Hansiso: Men du tippa det ikke, så da funket det likevel ;)

Sant, man bør tippe før uttalelse :)

PapaSmurf

PapaSmurf
21.11.20 21:27

Dagens program gjorde meg bare mer usikker på alle. 

Landry

Landry
21.11.20 21:29
charlie27: At ulrikke la ut no på Instagram for 30 min siden ødelegger gjettinga mi haha

Hun gjør jo det samme hver lørdag, villeding! :)

charlie27

charlie27
21.11.20 21:32

Er det jeg trur også :) noen som legger ut på Instagram for ho :) bare filmet det på forhånd.

Xavi7

Xavi7
21.11.20 21:44

Umulig å gjette riktig i dag. Fake dialekt er dårlig stil

bj444

bj444
21.11.20 22:08

Bare teit av Mia å skifte dialekt, lite styring fra NRK. Programmet kunne være greit å se på om vanlige mann/kvinne i gata kunne resonnere seg frem til svaret uten å tråle internett osv.
Jan Thomas er like god på amerikansk politikk som med kjendiser, mindre tv-tid på han please...

eppaen

eppaen
21.11.20 22:16

Er enig med Marion på Ingeborg

Landry

Landry
21.11.20 22:32

Er jo veldig forståelig at Mia endra dialekten sin da! Er ikke så mange kjendisdamer med Stavangerdialekt!

karoren

karoren
21.11.20 23:58

Tror også at Ravnen er Anne Rimmen, men så leste jeg denne teksten på NRKs Maskoramasider:

«Ravnen har bygget sine reir over hele kloden, men har nå slått seg ned i Norge med flokken sin» 

https://www.nrk.no/mot-de-mystiske-figurene-i-_maskorama_-1.15229949

Får ikke det til å stemme med Anne Rimmen, hun har vel ikke reist rundt så masse de siste årene akkurat. 

Beskrivelsen av Trollet der gjør meg forøvrig helt sikker på at det er Lisa Børud, hun er jo en svært god danser, det er vel ikke Ulrikke noe særlig kjent for? Lisa er også personlig kristen, etter Instagramprofilen hennes å dømme. Hun har blant annet laget en slags kristen selvhjelpsdagbok eller noe greier. Tror det er «medisinen» som ble nevnt i dag. 

(Innlegget ble redigert 21.11.20 23:58)

Xavi7

Xavi7
22.11.20 11:21

Flere enn meg som blir møkk lei av å høre på den evindelige bablingen fra Jan Thomas? 

JODDEMM

JODDEMM
22.11.20 12:24

Ravnen: mange tipper Anne Rimmen- noe som kan være rett, også mtp. å være ung nok til å henge med på litt raske låter.

Men jeg klarer ikke å legge fra meg tanken omat det er Karen Marie Ellefsen som gjemmer seg her :-D

Syntes å kjenne igjen den stemmen da hun sang forrige lørdag, og når hun ellers snakker- så er det litt på samme korte og presise måte som Ellefsen. Det kan i alle fall ikke være snakk om en sangartist!

*Ringspill med OL-ringer og vært med på flere OL enn sine nærmeste: reporter i mangt et OL gjennom 40 år, og sine "nærmeste": kan det spille på resten av hennes snart forhenværende kolleger i NRK-sporten?

*Å elske å komme inn på og leke med store fugler: har intervjuet mang en storhopper på sletta under og etter hopprenn. Leken dvs. direkte i sin spørsmålsstilling på hva som gikk galt osv.

*Har vunnet Gull: Gullrutens Hederspris, Kongens fortjenestemedalje

*Elsker konkurranser, ikke nødvendigvis OL: hun kan sikkert være helt ramm i brettspill, kortspill osv., og riktig at hun ikke er på en slik scene til vanlig.

*Å hoppe fra gren til gren: som friidrettskommentator gjorde hun det da hun hadde hovedansvaret for tekniske øvelser.

*Av de 2 gale og 1 rette opplysningen(e) omhandlet en av dem om deltagelse på flere åpningsseremonier.

Elgen: Bjarte Hjelmeland! Synes stemmen ligner- og at der var antydning til litt "bergengelsk" et par ganger i går.

Flere hentydninger til Heimebane, blått som i blå drakter, opptrådd mer i kulissene enn som spiller (1 rett og 2 gale-hintene i går): han spilte jo hovedsponsor for Varg i serien. Men er Hjelmeland så høy? Skjønner alle de som tipper Carew- men synes ikke stemmen ligner nok!

Trollet: Lisa Børud! Kan stemme med høyden samt at flere i familien har stått på en scene (1 rett og 2 gale-hintene). Begynte karrieren tidlig (platedebuterte vel som 5-åring elns.) Å savne en folkefest kan fint lede mot Ulrikke Brandstorp- men mener hun har enda kraftigere stemme- og ikke minst: hun er da høyere?

Vikingen: Har ikke peiling, men hadde jeg fått kniven på strupen hadde jeg vel hostet opp Rybak, men tenker vel som så at intet program uten at der er med en "ukjent" blogger, youtuber, instagram/twitter- konge

Enhjørningen: Hintene er ment som å forlede oss til å tro på Märtha, men IL Rypdal er et godt tips! Selv synes jeg det høres litt Hilde Louise Asbjørnsen-aktig ut, men innser at diverse hint passer bedre på Rypdal (er vel et "vill og galen-hint" som hentyder til Fru Johnsen)

Puddelen: bruken av ordet "mykje" i forhåndssnakket i går gav meg mistanke om "fordreid" dialekt og at det kunne være en vestlending, eller ei nordnorsk som hadde bodd lenge på Vestlandet. Rotet meg inn i at det kunne være Trude Drevland, men at det i alle fall var ei som ikke var helt ung- sånn sett rett det siste i alle fall :-D

Filledokka: Kongens klær ledet med til kompani Lauritzen og Raymond Kvisvik. Den riktige personen var i det minste i likhet med Kvisvik skalla :-)

Gaupa: så ikke prog.1- ellers har vel Suzann fortsatt Bjerkreim-navnet på slutten?

(Innlegget ble redigert 22.11.20 12:25)

Perbu

Perbu
22.11.20 12:56
JODDEMM: Men jeg klarer ikke å legge fra meg tanken omat det er Karen Marie Ellefsen som gjemmer seg her :-D

I tilfelle er hun utstoppet rundt midjen. KEM er jo radmager.

PapaSmurf

PapaSmurf
22.11.20 13:03
JODDEMM: Vikingen: Har ikke peiling, men hadde jeg fått kniven på strupen hadde jeg vel hostet opp Rybak, men tenker vel som så at intet program uten at der er med en "ukjent" blogger, youtuber, instagram/twitter- konge

De unge her i huset er overbevist om at det er Herman Dahl. Hintene ostepop, Shrek, Woody og den røde jakka sist er visstnok hint. 

Men det var et WTF-moment her i går da unge Hr Dahl skrev på Instagram at han var på Skal vi danse-finalen. 

Disse hintene de kommer med kan jo i stor grad være tåkelegging. Men enn så lenge står ungdommene på sitt. Vikingen er Herman Dahl. 

(Innlegget ble redigert 22.11.20 13:03)

Perbu

Perbu
22.11.20 13:07
JODDEMM: Vikingen: Har ikke peiling, men hadde jeg fått kniven på strupen hadde jeg vel hostet opp Rybak,

Han har konsert på Sunnmøre neste lørdag. (Lurer på om dette er spoiling).

(Innlegget ble redigert 22.11.20 13:22)

Fernandovonarb

Fernandovonarb
22.11.20 13:14

Ingen som har vært innom Raylee som trollet? 

Sulfat

Sulfat
22.11.20 13:23
PapaSmurf: Men det var et WTF-moment her i går da unge Hr Dahl skrev på Instagram at han var på Skal vi danse-finalen.

Skal vi danse, som alle andre program på tv i disse dager, går vel helt uten publikum?

Hadde ikke hørt om Herman Dahl før navnet dukket opp i denne tråden, men så noen youtube-videoer nå, og stemmen var ihvertfall lik Vikingen.

supergunners10

supergunners10
22.11.20 13:25

I følge min inside så er det instagram-greiene fra Dahl fra tidligere på dagen. 

Har en kilde som jobber med Skal vi danse og han sier at Dahl er ansvarlig for SoMe, men ikke var tilstede i går. 

JODDEMM

JODDEMM
22.11.20 13:35

Nei som sagt så er Rybak som vikingen et slags skudd i blinde og det minst dårlige forslaget mitt her.

Men: om man likevel skal fortsette på Rybak-(blind)sporet: så kan kanskje hele Viking-kostymet henspille på Moskva?

La ikke vikingene Moskva under seg etter et stort slag vs. Rybaks poengrekord under ESC 2009 Moskva (eller har det noe med 2VK å gjøre?)

Rød jakke: i Moskva ligger den røde plass ;)

Neida: dette kan stå som et godt evt. dårlig eksempel på at man har "bestemt seg" for hvem det må være som gjemmer seg- og dermed tolker alle hint i den retningen :)

(Innlegget ble redigert 22.11.20 13:35)

Apekattene

Apekattene
22.11.20 14:19
Xavi7: Flere enn meg som blir møkk lei av å høre på den evindelige bablingen fra Jan Thomas?

Ja, ja og ja. Dette blir for dumt. Er egentlig glad i fyren, men det blir for mye nå. Han gjør seg alt for mye til. Tåpelige gjetninger bl. a.

Forstår ikke hvorfor han er med, (eller jo, gjør jo det. NRK vil sikre seg flere seertall etter den fanskaren/sekten/kulten han har opparbeidet seg gjennom podcasten og alle de andre programmene om han,)

Hadde lyst til å skrive det på fansiden til podcasten hans, men tør ikke, da blir jeg vel lynsja av sekten hans. Gud forby om man sier noe negativt, konstruktivt eller ei, om han og hans kompanjong. :D

De andre er vel ikke så flinke til å gjette de heller. De resonnerer alt for lite på bakgrunn av hintene de får. Bare hører på stemmen.

Alekseve

Alekseve
22.11.20 14:40
JODDEMM: Elgen: Bjarte Hjelmeland! Synes stemmen ligner- og at der var antydning til litt "bergengelsk" et par ganger i går. Flere hentydninger til Heimebane, blått som i blå drakter, opptrådd mer i kulissene enn som spiller (1 rett og 2 gale-hintene i går): han spilte jo hovedsponsor for Varg i serien. Men er Hjelmeland så høy? Skjønner alle de som tipper Carew- men synes ikke stemmen ligner nok!

Jeg har ikke tenkt på Bjarte Hjelmeland som et alternativ, men her har du mange gode argumenter. Men ville han valgt disse låtene som Elgen har fremført?

Jeg skal ikke si at jeg er 100% sikker på at jeg har rett, men jeg begynner å bli overbevist om at det Markus Bailey som er Elgen. Han er fotballinteressert og da han snakket om blått som i blå drakt kom jeg til å tenke på at han alltid spiller i kjendiskampen på Norway Cup. Denne straffen ble en snakkis for noen år siden.

Elgen er uten tvil en svær fyr og det passer veldig godt inn med kroppsfasongen til Markus. Etter første episode trodde jeg det var John Carew, men jeg blir bare mer og mer sikker på at det er Markus.

ms_8

ms_8
22.11.20 15:28
Apekattene: Ja, ja og ja. Dette blir for dumt. Er egentlig glad i fyren, men det blir for mye nå. Han gjør seg alt for mye til. Tåpelige gjetninger bl. a. Forstår ikke hvorfor han er med, (eller jo, gjør jo det. NRK vil sikre seg flere seertall etter den fanskaren/sekten/kulten han har opparbeidet seg gjennom podcasten og alle de andre programmene om han,)

NRK vil vel ha med nokon som skaper meir show og får damer i 50 åra til å følgje programmet. Personleg synest eg han er too much. Kjem med forslag som framstår lite troverdig og når han seier at han er 100% sikker på kven det er. Stort sett er det kun folk han samarbeider med eller er helt urealistiske namn. Så blir det berre irriterande. Eksempel namn som Martha Louise eller Carola. Eller Einar Tørnquist som han samarbeider med i podkasten sin. 

Både Marion og Nicolai prøver i det minste å treffe rett person og kjem med gode begrunnelser i nokon tilfelle. 

LaGoeba

LaGoeba
22.11.20 15:31

Jan Thomas er vel Maskorama sitt svar på Ken Jeong i The Masked Singer.

JODDEMM

JODDEMM
22.11.20 15:48

Elgen er uten tvil en svær fyr og det passer veldig godt inn med kroppsfasongen til Markus

**Og det er det jeg har som ankepunkt mot Hjelmeland: er han virkelig så høy???

Er litt interessant det med kjendiser og høyde: man tror de er ganske så høye når man ser de på tv- og så er de "halvveis dverger" når man ser de i virkeligheten- (ikke at jeg tror det om Bailey altså :)

LAVPROFIL

LAVPROFIL
22.11.20 17:42
Apekattene: Han gjør seg alt for mye til. Tåpelige gjetninger bl. a.

Det er så tåpelig at man kunne mistenke at panelet har fått ferdigscripta manus hvor Jan Thomas spiller klovnen.

jonas

jonas
22.11.20 17:46

Jaja, lett å mislike Jan Thomas. Hva med Nikolai Ramm som brukte andre program til å slenge ut treffsikre tips som han hadde stjålet fra SoMe, i går var han helt på bærtur og tippa vilkårlig. Nesten så man skulle tro han var instruert i å mislede? Litt kjedelig om han avslørte alle kjendisene allerede nå lissom. 

(Innlegget ble redigert 22.11.20 17:47)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg