Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Amazon Prime´s Invincible

NYTT TEMA
LaGoeba

LaGoeba
31.12.20 15:53

I 2021 så kommer Amazon Prime med en animasjonsserie basert på det mange mener er tidenes beste comic book serie, Invincible, som er navnet serien også vil gå under.

Serien er skrevet av Robert Kirkman, som også er mannen bak The Walking Dead, og den første utgaven kom ut i 2003.

Historien handler om 15 år gamle Markus Sebastian Greyson, eller Mark som han oftest blir kalt, og han er som ungdom flest. Han er interessert i jenter, men han forstår seg ikke på dem, han henger med venner, sover lenge i helgene osv. Et liv som vanlige 15-åringer. Han er sønn av Debbie Grayson og Nolan Greyson, som er en semi-kjent novelist.

Men på et punkt skiller Mark seg ut fra andre femtenåringer.

Da han var syv år, så fortalte faren hans at han kommer fra en planet som heter Viltrum. Faren er på Jorden en superhelt som er kjent som Omni-Man.

Viltrum er en planet hvor de er et fredelig folkeslag, som ikke er så ulike mennesker, men alle på Viltrum har det vi på jorden kaller superkrefter. Viltrum hadde oppnådd det «perfekte globale samfunn», et utopia , hvor det ikke fantes noen form for sykdom, drap og krig. Siden de ikke hadde noen konflikter, så bestemte deres High Council seg for å dele denne gleden med resten av universet hvor de fant planeter som var mindre utviklet enn deres egen. Planetene må ha potensialet og muligheten til å oppnå det samme som de oppnådde på Viltrum, men de må ikke ha kommet så langt i utviklingen at utfallet allerede var bestemt da de dro dit. For å oppnå dette så satte de blant annet opp et globalt forsvarssystem for planeten for å beskytte dem mot naturlige og unaturlige fiender fra rommet, og de sendte forskere ned på planeten for å hjelpe dem med å utvikle seg mot utopia. Dette systemet ble kalt The World Betterrment Comittee. Dette ble snart den mest populære jobben på Vitrium, og det var også her faren til Mark jobbet.

Her jobbet han med å finne og analysere planeter de kunne hjelpe, og det var sånn han fant jorden. Komiteen fant egentlig ikke jorden verdig nok til hjelpen deres, men Nolan hadde blitt så fascinert av jorden og menneskeheten at han vervet seg som frivillig til å beskytte jorden. Derfor dro han ned til jorden, alene, med en uvisshet om at han noen gang kom til å komme tilbake igjen.

Mark er halvt Viltrum, halvt menneske. Nolan er ganske sikker på at han vil få krefter, men det er uvisst når han vil få dem. En gang i ungdomstiden vil han begynne å merke at han får krefter andre ikke har, og jo mer han bruker dem, jo sterkere vil han bli. Siden han er halvt menneske, er det derimot uvisst hvor sterke kreftene hans egentlig vil ende opp med å bli.

Dette er da grunnlaget for serien. Det høres muligens ut som noe man har hørt om før, men denne serien tar det sjokkerende et steg lengre, og dette er grunnen til at Amazon har valgt å satse på akkurat Invincible. Det blir blant annet sagt at dette er serien som blir superhelter-sjangerens Game Of Thrones.

Det er mange som naturlig nok også sammenligner serien med Amazons andre fantastiske superheltserie, The Boys, men utifra hva jeg forstår så er det i hvert fall en viktig forskjell på disse to seriene. Karakterene.

Der The Boys egentlig ikke er spesielt opptatt av karakterer, utvikling og motiv (og er ærlige om det), så er Invincible en serie hvor man blir mer knyttet til personene som man følger.

Likheten er at man kommer til å se parodier på karakterer man kjenner igjen, blant annet Guardian of The Globe er rent utseendemessig ganske likt Justice League, mens navnet ligner på Marvels Guardian of the Galaxy. Kreftene deres er derimot litt annereledes.

Jeg aner ikke på hvilken måte, men dette er en serie som kommer til å sjokkere, ifølge de som har lest hele serien. Dette er heller ikke live-action, så det er spennende å se hvor langt de tør å dra den.

Det er ikke satt noen dato for lanseringen, men regner med at dette ikke er så langt unna en offentliggjøring. Sesongen har åtte episoder, og episodene vil vare i 60 minutter.

Det er dessuten et enormt cast de har fått som voice-actors. Nolan Greyson skal blant annet bli spilt av J.K. Simmons.

Ellers er det stemmer til personer som Mark Hamill, Steven Yeun, Seth Rogen, Ezra Miller, Jon Hamm, Mahershala Ali, Chad Coleman, Walton Goggins, Jason Mantzoukas, Gillian Jacobs og Djimon Hounsou man vil høre igjennom sesongen.

Til slutt litt sånn unødvendig fakta, men gøy lell.

Serien vil bli gitt ut av Skybound Entertainment, som jeg kun kjenner igjen The Walking Dead av tidligere titler de har gitt ut, i tillegg til The Long Dark av spill de har lansert.

Av producere er det få navn jeg kjenner igjen. Selvfølgelig er Kirkman en del av teamet, i tillegg til Simon Racioppa, David Alpert og Catherine Winder. Racioppa kjenner jeg ikke igjen noen av tidligere produksjoner. Alpert har jobbet med blant annet Fear of The Walking Dead og Powers, mens Winder er best kjent for arbeidet sitt i Clone Wars og Angry Birds filmene.

Komponisten er en jeg aldri har hørt navnet til tidligere, men jeg ser at jeg kjenner igjen en del av arbeidet hans. John Paesano har jobbet med blant annet Maze Runner-trilogien, Superman/Batman: Apocalypse, The Defenders og Daredevil.

Han har også bidratt på spillfronten, for titler som Mass Effect: Andromeda, Gran Turismo Sport, Detroit: Become Human og Marvel´s Spider-Man/Marvel´s Spider-Man: Miles Morales.

Vil dette være en serie vi diskuterer høyt og lavt om når vi sitter her om et års tid? Jeg håper virkelig det, fordi rammene er så absolutt til stede virker det som.

Teaser Trailer

LaGoeba

LaGoeba
31.12.20 15:56

Hvis åpningsinnlegget er litt rotete, så beklager jeg det! Startet å skrive innlegget i går da jeg så traileren, og begynte å skrive mye på hva jeg fant på nettet, før jeg startet å lese litt av serien. 

Jeg kom til issue #7 før jeg la meg i går, og startet å skrive på nytt igjen i dag, så det kan være at det er enkelte steder hvor disse tingene kanskje kræsjer litt i hverandre. 

Uansett, serien virker veldig lovende så langt, vil bare lese mer og mer jo lengre ut jeg kom og det er et godt tegn. 

CrazyBrunost

CrazyBrunost
02.01.21 12:42

Takk for anbefalingen, definitivt en serie jeg kommer til å sjekke ut. J. K. Simmons er en av mine favoritter når det gjelder voice-actors, han gjorde en veldig flott jobb i The legend of Korra. 

LaGoeba

LaGoeba
02.01.21 20:05
CrazyBrunost: Takk for anbefalingen, definitivt en serie jeg kommer til å sjekke ut.

Spent på når serien får en offisiell lanseringsdato. Ser at serien står som post-production på IMDb, og offentliggjøringen av serien kom tidlig i oktober ut i fra det jeg finner. Håper den i det minste kommer før sommeren, burde ikke være så lang tid mellom lanseringen og premieren. 

Serien skulle faktisk vært en film, ser jeg nå. Glad det ble en serie, når jeg har begynt å lese serien. Utrolig mye dybde, og mange interessante karakterer. Kanskje ikke så rart med et run som varte fra 2003 til 2018. 

LaGoeba

LaGoeba
05.01.21 12:49

Etter å ha lest meg gjennom snart 60 issues av serien på noen dager, og nærmer meg halvveis, så må jeg bare si holy hell.

Kommer serien til å holde seg tilnærmet likt comic´en og Amazon går 100% inn her, så kommer dette glatt til å bli en av mine favorittserier. 

LaGoeba

LaGoeba
16.01.21 17:58

Da har jeg fått lest ferdig alle 144 issues tidligere i uken, og jeg må innrømme at jeg er spent på serien nå. Jeg håper at den holder seg omtrent lik comic´en, men jeg ser at det er flere steder i storyen de kan ta seg noen friheter uten at det skader historien i noen særlig stor grad. 

Synes bøkene holder seg jevnt bra fra start til slutt, men det er enkelte steder i historien det virkelig lugger, mye fordi Kirkman gjerne ville prøve på en del nye ting med blandet hell. Det er heller ikke så rart med en serie som gikk over såpass mange år som den gjorde også. 

Ganske sikker på at dette er en serie som ville falle i smak hos ganske mange her inne. Karakterene går The Boys en høy gang, og vendingene og brutaliteten setter omtrent Game of Thrones i skyggen. Ser også at det er veldig mange serier i ettertid som har blitt inspirert av Invincible i ettertid. Blir spennende å se hvor mange som kommer til å klage på at Kirkman har stjålet eller lånt ting fra andre serier. 

LaGoeba

LaGoeba
23.01.21 13:01

Da er premieredatoen satt! 

De tre første episodene kommer 26. mars, før det blir sluppet en episode i uka. 

HYPE!

LaGoeba

LaGoeba

LaGoeba
19.02.21 20:27

Ny trailer.

Dette lover så sinnsykt godt.

LaGoeba

LaGoeba
25.03.21 12:13

Etter 31 critic ratings på RT, ligger serien på rolige 100% så langt.

Cabal

Cabal
25.03.21 19:36
LaGoeba: I 2021 så kommer Amazon Prime med en animasjonsserie basert på det mange mener er tidenes beste comic book serie, Invincible, som er navnet serien også vil gå under.

Har ikke lest denne. Er i utgangpunktet ikke noen fan av animasjon utenom Family Guy og slike fjaseting. Men har nå sett Love, Death & Robots, og synes det var usedvanlig flotte greier. Kanskje jeg skal gi denne serien en sjanse au.

LaGoeba

LaGoeba
26.03.21 18:02

Første episoden er fantastisk! For en start, lover meget godt!

Elguaje

Elguaje
27.03.21 15:09

Meget god start etter de tre første episodene. 

Fint å ha noe å se fremover mot de neste fredagene som kommer. 

LaGoeba

LaGoeba
09.04.21 19:09

BATTLEEEEE BEEEEEEAAAAAAAASSSSST

Fuck yassss

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg