Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Den store jeg føler meg krenket-tråden

NYTT TEMA
Corvus

Corvus
13.04.21 21:27
hedning_9: Man kunne i det minste kalt dette kakepersoner. I likestillingens navn.

Selvsagt. Og så må man ha alle farger, hvis ikke er det bare å forby.

Når det gjelder utforming så må man ta kontakt med LHBT-miljøet for å høre hvor mange kjønn man må ha med for at det ikke skal bli forbudt.

MagneR

MagneR
14.04.21 10:11
Solvgutt1: Barn veldig slemme, av natur. De er eksperter på å finne ting som skiller deg fra mengden, og mobbe deg for det.

(avsporingsvarsel)

Definitivt. Hvis man tok dette som utgangspunkt, kunne vi kanskje lettere komme mobbingen til livs. Vi har jo jobbet med dette i mange tiår uten å komme noe sted.

Hvis det var opp til meg, hadde man innført bøter for mobbing. Svært lave, selvfølgelig. Men det er noe som er helt konkret. Et bittelite damoklessverd.

Bøter er konsekvenser som er lett å forholde seg til. Moralsk forståelse får komme senere, når barnet er blitt moden nok.

Men mitt forslag vil nok være forbudt. De mest potente verktøy skal legges i bunnen av verktøykassa, fordi de fremstår som grove og vulgære. Og ikke politisk korrekt.

KingKongHalvor

KingKongHalvor
14.04.21 22:26
GoingKronos: Krenkelseskulturen får Simpson-stemme til å innrømme rasisme og legge seg fullstendig flat.

Strukturell rasisme, intet mindre. 

Det er en trist tid vi er inne i, blir umulig for noen stand-ups å fleipe med corona, der  er det mange som vil føle seg krenket. 

oddvar_kjempebra

oddvar_kjempebra
15.04.21 08:48
GoingKronos: Smash-reklame trukket etter at noen følte seg krenka på vegne av japanere.

Det er jo en håpløs reklame og sånn sett er det fornuftig å ta den av. Men japanske gameshow er jo akkurat slik så hvordan det kan være rasistisk å gjengi noe korrekt er en liten gåte for meg.

oddvar_kjempebra

oddvar_kjempebra
15.04.21 08:49
KingKongHalvor: Det er en trist tid vi er inne i, blir umulig for noen stand-ups å fleipe med corona, der  er det mange som vil føle seg krenket.

Fleiper du med at det vil bli vanskelig å fleipe med corona? Shame on you!

OddFellow

OddFellow
15.04.21 14:33

Hvordan har Ali Kaffe gått under krenkeradaren?

Sulfat

Sulfat
15.04.21 17:08
GoingKronos: Smash-reklame trukket etter at noen følte seg krenka på vegne av japanere.

Hvem er disse som blir krenket av noe sånn, og hvorfor har de så stor definisjonsmakt?

Javel, det driter vi i, din humørløse posør, burde Nidar svart, og latt reklamen rulle videre.

OddFellow

OddFellow
18.04.21 08:01
Sulfat: Javel, det driter vi i, din humørløse posør, burde Nidar svart, og latt reklamen rulle videre.

Så lenge ingen setter ned foten kommer dette bare til å rulle videre.

Særlig når media svikter sin samfunnsoppgave som burde være å se en sak fra flere sider. 

Snart kan vi ikke lage reklame om noe som helst. Strandaskinkereklame? Glem det. Surmøringene kan bli krenket. Audireklame med nordnorsk dialekt OG prat om sjark? Fy og fy.

Hansaguden

Hansaguden
19.04.21 08:28

Siste nå er at noen føler seg krenket av manglende mangfold i Donald Duck.

HER

oddvar_kjempebra

oddvar_kjempebra
19.04.21 09:11

I dag føler jeg med krenket over at UEFA og FIFA plutselig har blitt de snille guttene.

Jhinx

Jhinx
19.04.21 12:55

Jeg har sagt det før, og gjentar det igjen. 
Jeg er 100% sikker på at disse som påstår de er krenket over disse tingene ikke faktisk er krenket. De legger sport i å vinne PK poeng og få stoppet lange tradisjoner.

De vrir og vrenger på helt normale ting, til å få dem til å høre rasistiske eller ondartede ut.

Jeg kan forsåvidt forstå disse unge snøflakene som bare ønsker litt oppmerksomhet. Men de som gir etter for bare en henvendelse er de som jeg er skuffet over.

esoxlusius

esoxlusius
20.04.21 16:37
Hansaguden: Siste nå er at noen føler seg krenket av manglende mangfold i Donald Duck

Men i Donald har man jo spøkelseskladden, som kan være en forbryter i burka, og skaftetryne som er araber? 

(Innlegget ble redigert 20.04.21 16:37)

Corvus

Corvus
04.05.21 15:19
esoxlusius: Men i Donald har man jo spøkelseskladden, som kan være en forbryter i burka, og skaftetryne som er araber?

I tillegg til at man har manglende mangfold, så er det lille som er skurker og banditter. Helt skandaløst, nå må venstresiden gjøre jobben sin og få Donald Duck forbudt så fort som overhodet mulig.

oddvar_kjempebra

oddvar_kjempebra
05.05.21 08:44
SlimWhitman: Vil endre Snehvit-slutt: – Ikke ok å lære barn å kysse uten samtykke

Så alt som vises på film er et forsøk på å lære barn noe?

Pernillel

Pernillel
05.05.21 09:01

Her er en som følte seg krenket fordi han ble tatt i å kjøre for fort -- boten var rasistisk. Hæsjtægg rasismeinorge, strukturellrasisme, hviteprivilegier, BLM.

SlimWhitman

SlimWhitman
05.05.21 10:24
oddvar_kjempebra: Så alt som vises på film er et forsøk på å lære barn noe?

Vel, ja. 

Det er derfor jeg, helt til nå hvertfall, har gått rundt på jakt etter sovende kvinner for å trutkysse dem siden jeg så denne filmen.

malacay3

malacay3
05.05.21 11:57
SlimWhitman: Vel, ja.  Det er derfor jeg, helt til nå hvertfall, har gått rundt på jakt etter sovende kvinner for å trutkysse dem siden jeg så denne filmen.

Hva med oss som ikke er tiltrukket av kvinner ? Jeg føler meg krenket over denne heteronormativiteten. Det må gå an å få inn en ikke-sovende hen som blir trutkysset på slutten. En melaninrik sådan.

Malacay

oddvar_kjempebra

oddvar_kjempebra
10.05.21 09:57

Ser man litt på en annen tråd her på vgd er det visst noen som føler seg veldig krenket over at den fiktive karakteren Benny skal spilles av en skuespiller som ikke er etnisk norsk.

GoingKronos

GoingKronos
10.05.21 10:36
oddvar_kjempebra: Ser man litt på en annen tråd her på vgd er det visst noen som føler seg veldig krenket over at den fiktive karakteren Benny skal spilles av en skuespiller som ikke er etnisk norsk.

Kan man ikke kalle han Benny Redic Fy Fasan? Da blir det jo klassisk norsk kulturarv ut av det! 

bjoro33

bjoro33
30.05.21 22:08

Jeg føler et stort snev av krenkelse nå.

Jeg har nå fått vaksinedose nr 2, og det er over en uke siden. En ting er at jeg nå ikke står i vaksinekøen lengre som et stort flertall av befolkningen gjør. 

Noe annet som krenker enda mer er at jeg nå ikke teller med. Inviterer folk til selskap,  så behøver ikke jeg telles med.  Arne, liv, berit, ole og espen iviteres til fest.... og så kan vi ta med bjoro33, for han teller ikke. Jeg blir slengt med for å slippe oddetall rundt bordet. 

Jeg har aldri før følt meg så lite verd 

oddvar_kjempebra

oddvar_kjempebra
31.05.21 09:09

Kan se ut som om noen har latt seg krenke av Tønne og Tusvik. Mye sutring i den tråden i hvertfall..

(Innlegget ble redigert 31.05.21 09:10)

Klikk for å gå tilbake til toppen