Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Roe ned litt og spelle en låt

NYTT TEMA
fargerik

fargerik
24.10.20 08:11
FrannyLee: her drar jeg til med nytt profilbilde av meg sammen med Mr Born to be wild i Lillehammer og jeg var iallefall ikke edru :-) Her fra Louiseville

Sånn skal det være. Musikk skal være live, og det skal være veldig mange mennesker tett i tett som sild i tønne uten noen tanker om farlig virus og styggedom. Låta er jo gull! Jeg har spelt bass hele livet, og lærte tidlig den tøffe bassfangen på den låta. Man lærer mye av å spelle til sine favoritter.

Jeg sover sjeldent en hel natt, av en eller annen grunn våkner jeg som regel i to- tre tiden og subber litt rundt før jeg legger meg igjen.

I natt filosoferte jeg over dette, kom til å tenke på Insomnia....Faithless, ja. Og da kom bildene i hodet fra forrige århundre...tror det var ca 1997 eller 1998 og jeg befant meg på Kos i Hellas og det klikka for folk når de spilte We Come One på diskoteket.

Her er en liveversjon hvor bassgitaren ikke drukner i synth-veggen.

Og hvor det er masse folk sild i tønne som har det gøy! Vi har mye å ta igjen når pandemien er overvunnet.

These arms lack a purpose Flapping like a humming-bird I'm nervous 'cause I'm the left eye

In you the song which rights my wrongs In you the fullness of living The power to begin again

I'm unafraid Never never scared Worries washed Pressed air I am the left eye You're the right Would it not be madness to fight

We come 1

(Innlegget ble redigert 24.10.20 08:16)

fargerik

fargerik
24.10.20 14:16

Puh! Lang sykkeltur, jeg føler meg oppstemt og ganske flink som tar en treningsøkt hver dag. Og klokka er bare to!

Resten av dagen blir bare slækking, regnet kommer snart også.

Innekveld.

Partymusikk. Snap og Bhangra fra Sri Lanka.

Morsom vri på en gammel hitlåt.

The Power!

(Innlegget ble redigert 24.10.20 14:17)

Sveinboer

Sveinboer
24.10.20 15:20

Dersom dere har en halvtime til rådighet, kan denne absolutt anbefales. 

Rå stemme på den karen! 

fargerik

fargerik
24.10.20 15:27
Sveinboer: Dersom dere har en halvtime til rådighet, kan denne absolutt anbefales. Rå stemme på den karen!

Det der skal jeg spare. Vet ikke om nervene er klare såpass tidlig på dagen. Jeg ble med ungdommene på konsert med den råtassen for et par år siden, og det var i Oslo...tror det var Sentrum Scene.

Heavy Shit! Overveldende hardt. Og lydnivået fikk innvollene til å løsne og tinnitusen til å sette seg for evig og alltid. Men jeg har stor sans for Devin. Dersom jeg selv kan kontrollere volumet.

fargerik

fargerik
24.10.20 15:39

Men fra en ting til en annen....Jeg kjøpte billetter til meg og kona, booket rom i den dyreste suiten på hotel Amerikalinjen, og det i god tid. Gangavstand til Oslo Spektrum.

Men så kom pandemien.

Konserten ble avlyst, hotellet ble stengt og mitt skjegg ble plassert i postkassa. Pengene? Tja.....jeg fikk noe på E-post om at det skal refunderes. Montro når?

Håper Carlos Santana lever lenge nok til å prøve en gang til.

fargerik

fargerik
24.10.20 18:23

Nå senker jeg tempoet ganske mye. Esbjørns Trio, bare en kontrabass, et piano og et trommesett. Tre kæll. Det er en stemningsfull vise, og perfekt for å brukes som soundtrack til en

litt sensuell video

fargerik

fargerik
24.10.20 22:28

Naboen er innlagt. Kanskje til hen blir nedgravd. Huff, det er tøft å få pest når man allerede er skrøpelig.

Hva skal man si?

fargerik

fargerik
24.10.20 22:43

Det indiske akademiet vet ikke jeg helt hva er, men de har fått med seg en bassdame her som jeg personlig syns det groover av.

Slike damer vil vi ikke ha i huset.

fargerik

fargerik
24.10.20 23:15

Det plopper vel opp i feeden for de som klikker på indisk fusion, men for sikkerhets skyld, i tilfelle noen ikke får det inn i feeden smeller jeg inn enda en eksotisk greie. Altså indisk. Noen som husker shakti og andre sjakkatakkasjakkatakka-greier?

Jeg syns personlig at den indiske "twist" med det lure tonevalg, den orientalske skalaen er spennende.

Indisk fusion

sjakketisjakk. Sjakkata sjakkata kkakkasjakk akakkasjekketaks

(Innlegget ble redigert 24.10.20 23:18)

FrannyLee

fargerik

fargerik
26.10.20 13:46

Herlig, FrannyLee. Musikk er best live, og ekstra bra når den fremføres av mennesker og ikke maskiner.

Her er en historie fra virkeligheten.

I natt våket jeg som vanlig midt på nattan, og måtte rusle litt rundt. Det er nesten rutine, og intet problem for en pensjonist som ikke har noe tidsklemme.

Så jeg ruslet ut i røykerommet i furtebua, rullet en rullings og slo på radioen. Og filosoferte over at vi ikke får reist til tropene i år.

Og der og da kom Sabbath, BLOODY SABBATH!!!

Og da dro jeg opp volumet.

Tøffere enn toget! Jeg får gåsehud etter tre og et halvt minutt. Hver gang.

(Innlegget ble redigert 26.10.20 13:49)

fargerik

fargerik
27.10.20 11:43

Mens jeg venter på at det skal bli pause i regnet så jeg kan få syklet til butikken.....jeg drar et Guilty Pleasure, og smeller inn noe synthræl.

Men Depeche Mode har da noe for seg, da. Selv om det er mye synth.

fargerik

fargerik
27.10.20 11:52

Det klarner opp. Bara å dra på seg jakka og pelle seg ut.

Miles Davis, tolket av selveste Mark Isham passer mens jeg finner frem skotøyet.

Salige Doug Linn på bass.

(Innlegget ble redigert 27.10.20 12:08)

fargerik

fargerik
27.10.20 12:11

For de som ikke vet det....originalen er fra 1970.

Miles

bjoro33

bjoro33
27.10.20 20:02

Turen med bikkja ble en våt greie. Opphold når vi tuslet avgårde, men så sprakk skyen og slapp innholdet ned på oss. 

Så nå må jeg ikke roe ned, men få opp varmen.converting vegetarians

joplina

FrannyLee

GreySerpent

GreySerpent
27.10.20 20:23
FrannyLee: Her en artist som jeg såg på Lilehammer rock weekend 25 - 27 mai 2007. Hadde en forykende konsert sammen med sitt Rant band.  Traff han og Finn Bjelke som hadde quiz der nede ved frokosten neste morgen. Vi var først og jeg fikk slått av En prat og tatt bilder sammen med både Ian og Finn ved frokostbuffene. Hyggelige jordnære karer begge to.

Du minner meg om kameraten hans i Herreavdelingen. ;)

bjoro33

bjoro33
27.10.20 20:24

Her kommer enn artig sak, om en er glad i litt tekniske greier. Er det er Hofner bass med?

wintergatan

fargerik

fargerik
28.10.20 16:01

Artig at denne tråden er blitt så lang. Og fy Fxxx så mye gull som har havnet her....som vi kan skrolle tilbake og grave i når samfunnet stenger og vi blir henvist til å være hjemme i 1 kohort.

Nå er det visst i ferd med å bli tomt for vaksiner mot sesonginfluensa også, så det er litt mørke skyer i horisonten.

Men folkens....hold humøret oppe selv om livet er kjedelig.

Enslaved kom med nytt i år, de skulle nok gjerne vært på veien og blåst inn trommehinnene på folk i løpet av året.

Men...men...vi får hedre dem med en link i hedretråden.

Sequence ( ! )

FrannyLee

FrannyLee
28.10.20 16:53
fargerik: Enslaved kom med nytt i år, de skulle nok gjerne vært på veien og blåst inn trommehinnene på folk i løpet av året. Men...men...vi får hedre dem med en link i hedretråden.
joplina

joplina
28.10.20 17:50
FrannyLee: GOD GAVE ROCK AND ROLL TO YOU :-)
FrannyLee

Torotto

Torotto
28.10.20 21:00

(Innlegget ble redigert 28.10.20 21:03)

Torotto

Torotto
28.10.20 23:39

Denne avslutning på kvelden

fargerik

fargerik
29.10.20 12:53

Noe kom min vei i radioen. Jeg er en røver til å lytte på radio.

Om det er passe nå eller om det passer best søndag i kirketiden....tja.......

Jaga Jazzist i kirken!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg