Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kan bakterier komme ut fra vaskemaskin....

NYTT TEMA
DuKallerMegForK

DuKallerMegForK
10.07.20 22:38

På andre ting på badet? 

Har lagt veldig skitne klær inn i vaskemaskinen men glemte å starte den. Venninna mi sier at dritt fra klærne kan spre seg fra vaskemaskin til hele badet. Stemmer det?  

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
10.07.20 22:46
DuKallerMegForK: Har lagt veldig skitne klær inn i vaskemaskinen men glemte å starte den. Venninna mi sier at dritt fra klærne kan spre seg fra vaskemaskin til hele badet. Stemmer det?

Farlige bakterier kommer til å spre seg til hele huset. Di må straks sette i gang og vaske alle tak, vegger, skap og gulv - grundig. Ikke glem vinduene, tror bakterier fra vaskemaskinen er ekstra aggressive på vinduene, så bruk tykke hansker.

aksjehandler

aksjehandler
10.07.20 22:50

Tenk bare hvor fort pesta spredde seg i Europa mellom 1347-1351. Det er best du legger de klærne i fryseboksen en hel uke og siden i ultrafiolett lys ute slik at all pest og plage, virus og generelle basiller er kommet ned på et akseptabelt nivå og ikke blir slynget rundt av vaskemaskinens rytmiske og monotone bevegelser i 2 timer uten den nedfryste og belyste forbehandlingen jeg har nevnt.

keizersoze

keizersoze
10.07.20 22:51
GARDSDATTRA: Farlige bakterier kommer til å spre seg til hele huset. Di må straks sette i gang og vaske alle tak, vegger, skap og gulv - grundig. Ikke glem vinduene, tror bakterier fra vaskemaskinen er ekstra aggressive på vinduene, så bruk tykke hansker.

Vær nå grei frøken.

Gloriana

Gloriana
10.07.20 22:51

Ikke glem tinnfoliehatten og hvitløksremser i hver hånd! 

PS! Hysteri er usunt å leve med, ts. 

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
10.07.20 22:55
keizersoze: Vær nå grei frøken.

Ikke i det hele tatt.

FrannyLee

FrannyLee
10.07.20 23:01
DuKallerMegForK: På andre ting på badet? Har lagt veldig skitne klær inn i vaskemaskinen men glemte å starte den. Venninna mi sier at dritt fra klærne kan spre seg fra vaskemaskin til hele badet. Stemmer det?

Nei. Hiv inn vaskepulver og start opp

DuKallerMegForK

DuKallerMegForK
10.07.20 23:23

@FrannyLee men hvis man venter et par timer, er det ok? 

broren_til_noen

broren_til_noen
10.07.20 23:37
DuKallerMegForK: men hvis man venter et par timer, er det ok?

Hvor oppbevarte du tøyet før du putta det i vaskemaskinen?

Ble skitten plutselig veldig mye mer smittsom og farlig da du putta tøyet i maskinen?

Det første du må gjøre er å utføre en eksorsisme på skittentøydunken din.

Deretter er det tryggeste å slå en trepåle gjennom maskinen. Ha aller helst det største krusifikset ditt hengende rundt halsen mens du gjøre dette.

Trekk etterpå maskinen ut på nærmeste gruslagte plass og sett fyr på den.

Deretter bør du svi av huset også.

Evt kan du begynne å bruke huet litt før du pøser ut med hysterisk vrøvl.

BornOnThe4thOfJuly

BornOnThe4thOfJuly
10.07.20 23:37
DuKallerMegForK: På andre ting på badet?  Har lagt veldig skitne klær inn i vaskemaskinen men glemte å starte den. Venninna mi sier at dritt fra klærne kan spre seg fra vaskemaskin til hele badet. Stemmer det?

Som GD sier så kan de spre seg i hele huset.

Det tar bare ganske lang tid.

De kunne også spre seg rundt i hele huset fra det stedet du hadde det før (skittentøykurven, stolen, gulvet etc.).

Slik sett er det ingen forskjell om det lå der eller i vaskemaskinen.

keizersoze

keizersoze
10.07.20 23:43
GARDSDATTRA: Ikke i det hele tatt.

Vær nå grei i disse julitider.

riksen77

riksen77
11.07.20 07:01

Det tryggeste er nok å brenne tøyet, og skrubbe huset i klør, bare for å være på den sikre siden.... 

fargerik

fargerik
11.07.20 09:02
DuKallerMegForK: men hvis man venter et par timer, er det ok?

Bytt ut vaskepulveret med zalo, og legg 2 murstein inn i maskinen. Da blir det helt topp.

Zpiff

Zpiff
11.07.20 09:17
DuKallerMegForK: Har lagt veldig skitne klær inn i vaskemaskinen men glemte å starte den.

En slik forglemmelse vil kunne berøres av straffelovens §666, der det står at enhver som glemmer å sette på vaskemaskinen etter å ha stappet veldig skitne klær i den, må i enecelle resten av livet. 
- Unntak vil kunne gjøres, om spesialister for kjemisk krigføring ble tilkalt til åstedet, innen 24 timer etter forglemmelsen hadde funnet sted. 
Sertifisering for å kjøre vaskemaskin, må uansett tas på nytt, og det vil bli gitt forelegg i henhold til antall gram skittent tøy som ble glemt. 

bjoro33

bjoro33
11.07.20 09:18
DuKallerMegForK: Har lagt veldig skitne klær inn i vaskemaskinen men glemte å starte den. Venninna mi sier at dritt fra klærne kan spre seg fra vaskemaskin til hele badet. Stemmer det?

Skifte venninne, det er mitt råd. Den venninna kommer til å fortsette å spre bakterier. 

DuKallerMegForK

DuKallerMegForK
11.07.20 09:50

Jeg hadde klær på meg før jeg puttet dem i vaskemaskinen 

joach_my

joach_my
23.02.21 15:29

Når det gjelder vaskemaskiner er det iallefall en ting en bør vite.Ferdigvaskeste klær som ligger i maskinen er noe våte,og bakterier formere seg fort under slike forhold.Så det er lurt å henge opp eller bruke tørketrommel kort tid etter vasken.Kom til å tenke på noe nå,vet noen om tøy som henger på tørkestativ får mye bakterier for det tar jo tid før det er tørt.Kan disse bakteriene være farlige?

Rexwiller

Rexwiller
23.02.21 16:48

Det er best å brenne klærne tenker jeg.

Pernillel

Pernillel
23.02.21 17:17

Bør nok nuke hele huset fra rommet.

It's the only way to be sure.

Torotto

Torotto
23.02.21 23:23

Sitat:  Jeg hadde klær på meg før jeg puttet dem i vaskemaskinen.

sitat slutt

Vil det si at du står der og forteller den nakne sannhet?

Uten en tråd!

Ta deg en dusj 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg