Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sexkjøpsloven fremmer INCELs.

NYTT TEMA
Mons85
Mons85Innlegg: 3031
08.08.20 23:40
joplina: Fullstendig uenig med deg i det.
Mange kan mislike jobben sin - og alle har vel ganske sikkert perioder der de gjør det - men det skjer på et helt annet grunnlag og på helt andre premisser enn prostituerte og prostitusjon.
I utgangspunktet er alle anerkjente yrker respektable i seg selv. I stikkordsform kan nevnes HMS, ansettelsesavtaler, yrkesetikk,  lønn, pensjonspoeng, skatter, avdrag, minstelønn,godtgjørelser,ferie, overtidsbetaling/avspaseringsbank, verneombud osv osv
- Alt nevnt over er fullstendig fraværende for prostituerte og prostitusjon  og  manglende felles grunnlag og premisser gjør at det ikke er sammenlignbart. 
I et anerkjent yrke som en ansatt ikke liker eller ikke trives i , så er det fortsatt ikke noe galt med yrket/jobben i seg selv. Det dreier seg da om at en ansatt ikke trives med kollegaer/arbeidsmiljø, ikke trives med arbeidsoppgaver, turnus/arbeidstider,  at en ansatt ønsker å jobbe med noe annet som er mer spennende/givende eller interessant for dem. Subjektive preferanser....men det henger ikke over dem at denne jobben ikke skulle være respektabel nok i seg selv  - og aldri,aldri,aldri forutsetter et respektabelt yrke at de ansatte må  rasere sine egne intimgrenser for å utføre seksuelle handlinger (som hører privatlivet til)  i arbeidstiden på kollegaer,ledere, brukere eller kunder. Hvis noe slikt skulle skje er det snakk om straffbar seksuell trakassering/overgrep.
- Så greia er at det ikke er mulig å sammenligne andre "drittjobber" med prostitusjon...og at det er en tåpelig greie å gi seg i kast med , da det ikke finnes noen felles basis eller grunnlag som kan gjøre det sammenlignbart!
Du skriver også : "Mitt poeng med dette er at i arbeidslivet generelt gjør man arbeid som man ikke nødvendigvis liker."
- Sorry Mac - du har ikke noe poeng her.

Jeg synes det er et poeng.

Kryssing av intimgrenser mot egen vilje, er ÈN form for ubehag, mens det å ta i møkk som renholder, ja kansje til og med avføring, er en ANNEN form for ubehag.

"I utgangspunktet er alle anerkjente yrker respektable i seg selv. I stikkordsform kan nevnes HMS, ansettelsesavtaler, yrkesetikk,  lønn, pensjonspoeng, skatter, avdrag, minstelønn,godtgjørelser,ferie, overtidsbetaling/avspaseringsbank, verneombud osv osv".

Vedr pensjonspoeng, skatter, minstelønn etc. etc.: Grunnen for at alt dette uteblir i prostitusjons-yrket er at staten ikke har valgt å ta tak i dette yrket - bare andre yrker. Du sier at "prostitusjon ikke er ANERKJENT", nei det er ikke anerkjent av staten. Men det er ikke dermed sagt at det ikke er sosialt akseptert, blant mange. Vi lever i et moderne samfunn, der færre og færre velger å se ned på de prostituerte som dårlige mennesker. Generasjonen med prostitusjonsfordommer, er i ferd med å dø ut. Det er utdatert, og tilhører 1800-tallet.

Og igjen, ingen skal tvinge noen til å gjøre noe de ikke ønsker, spesielt ikke på dette området. Det skal ikke være sånn, at NAV sender arbeidsledige på bordeller. Overhode ikke. Dette skal være 100% den prostituertes valg. Til sammenligning kan ikke NAV tvinge folk med høydeskrekk til å bli taktekkere.

Det eneste du skriver i ditt innlegg er at det er andre GRUNNER for at (enkelte av) de prostituerte misliker sin jobb. Men det gjør det ikke til noen prinsipiell forskjell.

Det blir nesten som å si: "Det er sex i bildet, og da skal andre regler gjelde".

Da kunne man jo trukket den enda lenger: Tenk hvordan gynekologer til tider kan være tvunget til å krysse folks intimgrenser - mot sin opprinnelige vilje. Ja til og med på folk de ikke liker. De har i det minste valgt gynekolog-yrket selv.

Hvis det skal være en "prinsipiell forskjell", at intimgrensekryssing er en form for ubehag som ikke er sammenlignbart med andre former for ubehag, så vil det med den logikk si, at gynekologer går beveger seg i samme retning.

Mons85
08.08.20 23:44
Bill_Babba: Det er i bestefall en dårlig fantasi, om noen faktisk trur att sex selgere ikke blir skadet

Hmm, det er veldig omstridt.

Vi er (som regel) enige om at det ikke er fysiske skader om å gjøre, av jobben i særdeleshet, medmindre det er vold i bildet, og da kun derfor.

Altså er det psykiske "skader" som debatteres. Her er det såpass stor forskjell fra kvinne til kvinne, at det er umulig å sette en generaliserende ramme rundt. Noen føler det som "psykisk varige mèn". Andre føler det kun som "forbigående hudkontakt". Og så har vi mellomtingene.

Mons85
08.08.20 23:54
Gloriana: Mons, så du ikke programmet jeg viste til? Utrolig hvor fantastisk bra de prostituerte har det i livet, det er jo det man må tenke etter å ha sett det.

Send meg en link, i så tilfelle

Mons85
08.08.20 23:59

Og for å si det slik, hva enn programmet måtte handle om: Det er en ganskeså klar og logisk grunn for at det er mye ubehag knyttet til prostitusjon, og alt kan sveises sammen i en hovedting:

- Det faktum at Staten tar tak i alle andre yrker, og kontrollerer det, bidrar med støtteordninger og hjelpeordninger overalt hvor det er relevant, men ikke akkurat innen prostitusjon.

For de overlates fullstendig til seg selv, og da er det ikke så ulogisk at yrkesrelaterte belastninger er et godt stykke høyere der.

Staten har ÈN "hjelp" til dem. Og det er å pine økonomien dems, med en sexkjøpslov...

joplina
joplinaInnlegg: 65805
09.08.20 10:33
Mons85: Send meg en link, i så tilfelle

Du skal få en hel dokumentarserie her...fra Storbritannias LEGALE Red Light District

Her er første epsidoe

...Og hopper her til epsiode 12 slik at du kan føle deg sikker på at det det ikke bare er et par stykker som blir fulgt og filmingen er  tilrettelagt og manipulert /har en agenda.

....så fortryllende bra de har det hva - frivillig valgt/etter egne ønsker....legalt og alt  :/

Myyyye bedre enn de prostituerte i Norge liksom 

Kongemannen
KongemannenInnlegg: 16466
09.08.20 10:48

Men dette er jo narko vrak ,klart det blir trøbbel da. 

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 51101
09.08.20 11:01
joplina: De mennene kan jo begynne å selge seksuelle tjenester på gaten

Det er et åpenbart mye mindre marked for menn som ønsker å selge seksuelle tjenester. Ellers så har jo de uheldige kvinnene akkurat same muligheter til å utøve andre yrker, som er langt dårligere betalt. Men så er det da enkelte som i stedet velger å gå inn for å selge seksuellet tjenester i stedet, fordi et timers jobb kan gi like godt betalt som en ukes jobb på en fabrikk eller som vaskehjelp.

Kvinnene har altså flere valg enn mennene, og har de lite imot å selge slike tjenester, så har jo de en ekstra inntektsmulighet som menn i stor grad ikke har. Det samme gjelder jo disse relativt mange (jeg har vært på Tinder og fått en hel del tilbud) unge jentene som blant andre selger nakenbilder av seg selv. Har for øvrig sett vurderinger av dette og juridisk rammes det visstnok ikke av sexkjøpsloven.

(Innlegget ble redigert 09.08.20 11:01)

59387
59387Innlegg: 320
09.08.20 11:27

Joplina: Dette er junkies som selger sex på gateplan, der er det drugs som er problemet. Hva med bordeller, rusfri freelancere og innemarkedet, sexarbeidere med forskjellige personligheter og utgangspunkt (og meny) osv? Det du har gravd fram her er er tungt belasta narkiser som bruker bla.a sex for å finansiere misbruket.

(Innlegget ble redigert 09.08.20 11:31)

Kistespiker
KistespikerInnlegg: 1729
09.08.20 11:48
joplina: ....så fortryllende bra de har det hva - frivillig valgt/etter egne ønsker....legalt og alt  :/
Myyyye bedre enn de prostituerte i Norge liksom

Tok tiden til å se første episode her, og det er jo naturligvis bare trist. Men skal sant sies så blir situasjonen neppe bedre for disse jentene om det blir forbudt. Å hovedproblemet her er narkotika. 

Denne formen for prostitusjon er jeg overhodet ikke tilhenger av, men det er langt i mellom dette og luksus horene på topp av prostitusjons pyramiden for å si det sånn. 

(Innlegget ble redigert 09.08.20 11:48)

59387
09.08.20 12:05

Kistespiker: Det er ikke bare en topp og en bunn, det er veldig mye imellom og. Som ellers i samfunnet. Joplina og de andre som henne har bare sett dokumentarer som denne, og de vil at vi skal tro at 99,9% av all sexarbeid er slik. 

joplina
09.08.20 13:09
Kongemannen: Men dette er jo narko vrak ,klart det blir trøbbel da.

- Og...?

Tror du ikke norske prostituerte ruser seg i stort omfang?

PRO-sentret : "RusAvhengighet av rusmidler er en annen årsak til at noen selger seksuelle tjenester. Det koster mye å finansiere et høyt konsum av medikamenter, alkohol eller illegale stoffer. Mange rusavhengige opplever at salg av seksuelle tjenester og rusen blir to gjensidig avhengige deler av livet; pengene fra prostitusjon skal brukes til rus, rusen er nødvendig for å takle prostitusjonen. Dette blir for mange en ond sirkel."

"Bekymring for rusmiljøet: Voldtekter, overgrep og prostitusjon

Jenter og kvinner i rusmiljøet utsettes i stor grad for voldtekter, seksuelle overgrep og sex i bytte mot stoff. Det er en av Fredrikstad-politiets største bekymringer.

Det er vanlig at narkotikaavhengige jenter og kvinner i Fredrikstad prostituerer seg når pengene ikke strekker til for å skaffe seg nye doser."

'***************

- Allikevel var ikke rusen poenget - men det faktum at 2 timer unna oss så har de legalisert et område for prostitusjon slik at de prostituerte og kundene slipper å gjemme seg - noe trådstarter er forkjemper for (fjern sexkjøpsloven og gjør det legalt så blir aaaalt så meget bedre)

- Og denne dokumentarserien viser jo akkurat hvor flott og fjongt og bra de har det  når det er legalt....Kan ikke si at jeg er imponert, blown away eller i nærheten av overbevist om at dette er veien å gå. Faktisk syns jeg  at dette er et forsøk på å fjerne også det moralske ansvar for de prostituerte. Gi dem et område og beskriv det som en god gjerning der de " legalt og trygt kan selge og ta sine frivillige valg uten at de og kundene jaktes på" - mens realiteten er at de blir gitt et område slik at de er ute av syne  og ikke til sjenanse i andre områder av samfunnet - og i området sitt kan de gå til hundene og gå dukken som best de vil - fordi vi må ha i mente deres "frie valg og ønsker" - og riktig lykke til med det !

(Innlegget ble redigert 09.08.20 13:10)

Bill_Babba
Bill_BabbaInnlegg: 6024
09.08.20 13:19
Mons85: Hmm, det er veldig omstridt. Vi er (som regel) enige om at det ikke er fysiske skader om å gjøre, av jobben i særdeleshet, medmindre det er vold i bildet, og da kun derfor. Altså er det psykiske "skader" som debatteres. Her er det såpass stor forskjell fra kvinne til kvinne, at det er umulig å sette en generaliserende ramme rundt. Noen føler det som "psykisk varige mèn". Andre føler det kun som "forbigående hudkontakt". Og så har vi mellomtingene

Alt kan bestrides, og gjør som regel av dem som ikke er i det. Men dem tar støtte fra 1 eller 2 som ikke har opplevd problemer som sex selgere.

Men når en ser på det totale, og de fleste i det yrket så er det ikke vanskelig å se.

Og den som kjøper, kan nok ikke se hvem som faktisk velger og tar det slik dere ønsker. Dere trur gjerne fri valg også. Men kan ikke vite selv om en blir fortalt.

Bill_Babba
09.08.20 13:23
59387: Mange menn som ikke kommer lengre enn til vennesona hos damer, og der blir de og de blir utnyttet. Terapi hjelper ikke mot vennesona! Du vil at menn skal søke psykologisk hjelp slik at de ender opp med å krype enda mer for kvinner (90% av psykologene i Norge er kvinner). Sexarbeid er verdens eldste YRKE, og det er et glimrende alternativ til kurtise-sex! 
Det er bare feministtanter og fullstendig hjernevaska idioter som mener noe annet!

Når dine tanker om hjelp for sosial atferd med kvinner og andre blir som::: "krype enda mer for kvinner"

Så vil selvsagt ikke terapi hjelpe. Ingenting kan løse ditt behov for kontakt med kvinner, når du setter deg slik du viser her i denne tråden.

Det er fortsatt ingen god grunnlag for å legalisere sex kjøp.

59387
09.08.20 13:34

Blablabla. Bill_Babba og joplina liker ikke kjøp og salg av sex, og vil at alle andre skal mislike det og. Sexarbeiderne har ikkeno problem med ‘jobben’, de har et problem med Bill_Babba’ere joplinere sjukofeminister politikere og moralens voktere! Det er feminister, politikere og feminist-samfunnet generelt som gjør det vanskelig for sexarbeiderne!

Kistespiker
09.08.20 14:05
joplina: - Og denne dokumentarserien viser jo akkurat hvor flott og fjongt og bra de har det  når det er legalt....Kan ikke si at jeg er imponert, blown away eller i nærheten av overbevist om at dette er veien å gå. Faktisk syns jeg  at dette er et forsøk på å fjerne også det moralske ansvar for de prostituerte. Gi dem et område og beskriv det som en god gjerning der de " legalt og trygt kan selge og ta sine frivillige valg uten at de og kundene jaktes på" - mens realiteten er at de blir gitt et område slik at de er ute av syne  og ikke til sjenanse i andre områder av samfunnet - og i området sitt kan de gå til hundene og gå dukken som best de vil - fordi vi må ha i mente deres "frie valg og ønsker" - og riktig lykke til med det !

Og alle i dette området hadde det kjempeflott da det ikke var tillatt ikke sant. 

59387
09.08.20 16:59

Bill_Babba: Som jeg skrev, 90% - ish av alle psykologer er kvinner. Tror du virkelig terapi hos disse psykolog kvinnene kommer til å hjelpe incel’s? Tror du virkelig det kommer til å gi disse et bedre sexliv:)? Man spør ikke en fisk hvordan man fanger en fisk, man spør fiskeren. Kanskje på tide at menn kvoteres inn i psykologi-yrket.

rompetrollet_1
rompetrollet_1Innlegg: 1139
09.08.20 17:24

Er man utstøtt i samfunnet så vil de som evt  har kontakt med den utstøtte selv bli diskreditert, det kan faktisk gå så langt at den som huser en utstøtt blir boikottet, hvjs den personen driver med næring.. Som jeg har skrevet før, nazismen i 1940 var bagatell iforhold til seleksjonssamfunnet vi har idag, med det mener jeg ikke å bagatellisere kriminaliteten til nazistene, men fascismen i mentaliteten er verre nå enn dengang

FjodorDVD
FjodorDVDInnlegg: 1124
10.08.20 09:06

At sexkjøpsloven er idioti, hykleri, dobbeltmoral, selvbedrag, rasisme, diskriminering, kjønnskamp og ulovlig maktovergrep forstår alle som har et snev integritet. Å innse det er ikke det samme som å være prostitusjonstilhenger. 

Rainmaker
RainmakerInnlegg: 56493
10.08.20 09:25
59387: Bill_Babba: Mange menn som ikke kommer lengre enn til vennesona hos damer, og der blir de og de blir utnyttet. Terapi hjelper ikke mot vennesona!

Er det noe terapi hjelper på så er det egne vrangforestillinger. Noe denne "vennesona" er. Klart det finnes kvinner som utnytter menn, akkurat som det finnes menn som utnytter kvinner.

Denne "vennesona" kan kun fungere dersom den som plasseres der lar den fungere. Det koker stort sett ned til menn som ikke klarer å ta "første steg" og tror de blir "belønnet" med sex bare de er snille nok. 

Det første man må innse er at sex er ikke en belønning for noe. Det skjer heller ikke dersom du ikke aktivt går inn for det. Dersom en kvinner gir beskjed om at de ikke er interessert i noe annet enn vennskap etter at man har gjort et fremstøt, da har man to valg. 

1. Innse at det er venner dere er, og forholde seg til det. Det vil ikke hjelpe å la seg "utnytte" uansett hvilken form det kommer i. 

2. Dersom du ikke er interessert i kun vennskap, ta konsekvensen av det og "move on".

joplina
10.08.20 09:29
Kistespiker: Og alle i dette området hadde det kjempeflott da det ikke var tillatt ikke sant.

Tviler jeg sterkt på. Tviler på at de ofret noe velholdt middelklasse-område for å skape et legalt horestrøk. Og som allerede sagt: " Faktisk syns jeg  at dette er et forsøk på å fjerne også det moralske ansvar for de prostituerte. Gi dem et område og beskriv det som en god gjerning der de " legalt og trygt kan selge og ta sine frivillige valg uten at de og kundene jaktes på" - mens realiteten er at de blir gitt et område slik at de er ute av syne  og ikke til sjenanse i andre områder av samfunnet - og i området sitt kan de gå til hundene og gå dukken som best de vil - fordi vi må ha i mente deres "frie valg og ønsker" - og riktig lykke til med det !"

FjodorDVD
10.08.20 13:27

Men skulle du få spørsmål om hva du ville gjort om din datter, søster eller mor var prostituert? Da er du mann og beredt til å ta vergemål over all verdens kvinner for det er så tydelig at mange kvinner ikke kan ivareta sitt eget beste.

Bill_Babba
10.08.20 15:32
59387: Blablabla. Bill_Babba og joplina liker ikke kjøp og salg av sex, og vil at alle andre skal mislike det og. Sexarbeiderne har ikkeno problem med ‘jobben’, de har et problem med Bill_Babba’ere joplinere sjukofeminister politikere og moralens voktere! Det er feminister, politikere og feminist-samfunnet generelt som gjør det vanskelig for sexarbeiderne!

Du låser deg selv totalt. Som tidligere sagt: Terapi vil ikke hjelpe deg. Ingenting vil hjelpe deg.

Du gjør akkurat som mitt eks: Pisser i buksa for å holde deg varm, du blir fort kald, og dermed pisser i buksa igjen, og igjen, og igjen.

Du får heller ikke med deg hva andre sier heller.

Du har faktisk ikke fått med deg, at jeg og Joplina, er faktisk veldig uenige når det gjelder innføring av sex kjøpsloven.

Du har heller ikke klart å få med deg at selv om verken jeg eller Joplina ønsker legalisering, så har vi veldig stor uenighet om hvorfor. Joplina bruker de samme og lange og grundige grunnlaget for hennes mening, for å innføre, og for å beholde.

Mens jeg har flere ganger kommet fram til store forskjeller på mitt ønske at sex kjøploven ikke skulle blitt til, og helt andre grunner for å ikke ønske en legalisering.

Det spiller overhode ingen rolle om jeg detalj beskriver dette noe mer. Du vil likevel ikke få det med deg.

Fordi du er låst deg i en fast mening. Du kommer ikke videre uansett.

Men legalisere, på det grunnlag som kommer fram i denne tråden, Er det dårligste grunnlaget som kan prøve å finne.

En slukker ikke brannen med bensin!

Bill_Babba
10.08.20 15:42
59387: Bill_Babba: Som jeg skrev, 90% - ish av alle psykologer er kvinner. Tror du virkelig terapi hos disse psykolog kvinnene kommer til å hjelpe incel’s? Tror du virkelig det kommer til å gi disse et bedre sexliv:)? Man spør ikke en fisk hvordan man fanger en fisk, man spør fiskeren. Kanskje på tide at menn kvoteres inn i psykologi-yrket.

men! Du spør ikke fiskeren.

Jeg har selv hatt kontakt med kvinnelig psykolog selv etter jeg hadde meninger her på VGD om hvor lite ei kvinnelig psykolog kan hjelpe en mann i den aktuelle situasjonen.

Det viste seg att atferd og følelse som menn har, kan ordnes på nesten helt samme måte som kvinner i lignende situasjoner.

Selv panikken som menn kan få, når han først blir far. Selv om fars depresjon ikke er samme som fødseldepresjon.

I mitt tilfelle så bunnet det i økonomi. Psykologen hun trengte 15 min med meg.. Og da følte jeg meg litt dum, men hun var flink til å få meg vekk fra den tanken også.

Det hjelper ikke å hate kvinner, fordi du kan få stor bot, ved å kjøpe sex.

nattogdag2
nattogdag2Innlegg: 4832
10.08.20 20:23
Rainmaker: Det første man må innse er at sex er ikke en belønning for noe.

Og en tommel for dette!!

59387
11.08.20 15:59

Vi blir nok ikke enig, and the verbal battle rages on.. Uansett, dette er ett yrke som er her for å bli! Å kjempe imot disse kreftene skaper bare ulykke, ubalanse og mer hat.

FjodorDVD
12.08.20 16:58
59387: Å kjempe imot disse kreftene skaper bare ulykke, ubalanse og mer hat.

Menn ingen trenger og kvinner ingen vil ha burde fint kunne leve side om side uten å sjenere hverandre. Noen går litt vel langt.

Å argumentere nytter ikke til noe annet enn å bli stemplet prostitusjonstilhenger - av hele balletten gærninger.

Kvinneaktivistene representerer nok noe av det sykeste innen feminismen.

(Innlegget ble redigert 12.08.20 17:00)

FjodorDVD
13.08.20 08:09

En stat sier aldri nei takk til nye autoritære lover for å overvåke og kontrollere borgerne.

Å la politiet spane på og overvåke borgerne ved mistanke om menneskehandel er forståelig, men å straffe disse om menneskehandel ikke er bevist er ulovlig.

FjodorDVD
15.08.20 09:30

Det angår ikke Staten, Ottar, Kvinnefronten eller noen andre hva som skjer i det private soverommet til frie voksne og myndige mennesker.

Man kan saktens spørre: "Hvordan vet du egentlig at det er frie, voksne og myndige mennesker?"

Man kan for eksempel spørre dem det angår.

Det man ikke kan er å bøtelegge, sette på gata eller deportere mennesker for andres illgjerninger som begås helt andre steder.

Goblin_9
Goblin_9Innlegg: 22148
16.08.20 11:09
joplina: Etterspørselen for kjøp av sexuelle tjenester er det som opprettholder tilbudet (menneskehandel/hallikvirksomhet) - så det henger faktisk sammen. Selv om ikke du vil se det eller ta det inn over deg.

Kvinners fattigdom er vel en nesten like stor faktor.
Uten den ville utbudet for sexhandel bli sterkt redusert.

Kistespiker
16.08.20 11:31

Å debattere temaer som dette er egentlig ganske morro. Det er selvfølgelig helt håpløst da alle vil spisse debatten med eksempler på hver sin ytterkant. Så om temaet har 50 innlegg eller 5000 innlegg så har man egentlig ikke kommet noen vei foruten artig tidsfordriv da. 

Den beste måten å bekjempe incels på er å utjevne kjønnsbalansen.. 

Men hvem vil egentlig ha likhet, når man drar fordel av forskjeller. 

Et poeng begge kjønn bør reflektere over. 

(Innlegget ble redigert 16.08.20 11:32)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg