Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dagens Resett

NYTT TEMA
vetalt11

vetalt11
13.09.20 09:26

I dagens nyhetsbilde presenterer gammelmedia stort sett idioti, de kan være som artikkelen resett tar for seg her fra vg, eller hvem som knullet hvem i en eller annen realityserie.

Tenkte det kunne være greit å belyse dette med å legge ut daglig fra resett, i alle fall de dagene i uken jeg er innom her.

Vi starter med dette : 

Hans siste publikasjon er en slags håndbok som lister opp 40 måter for å bekjempe fascister (fight fascists). Her skriver han blant annet i pkt. 10:

«Etter å ha identifisert sentrale ytre høyre-fascister – særlig organisatorer og medlemmer med voldshistorikk – finn ut hvor de bor og lever. Ring sjefen deres og bruk press slik at fascisten får sparken. Varsle naboene med løpesedler, brev og dør-til-dør aksjoner. Be lokale forretninger om å nekte dem tjenester.»

DYtech

DYtech
13.09.20 09:54

"ytre høyre" er vel alle som ligger til høyre for Senterpartiet, etter manges mening....

Har ellers en følelse av at det snart er jeg som har åpningsinnlegget i denne tråden.

IndocteCollectio

IndocteCollectio
13.09.20 10:05

Vetalt: Snodig at Resett ikke evner å finne ut at mannen har en doktorgrad i det han jobber med. De prøver å fremstille han som kunnskapsløs og lite troverdig men ender da kun opp med å bevise at det er resett som selv er dette.

KongOlav2

KongOlav2
13.09.20 10:09
DYtech: "ytre høyre" er vel alle som ligger til høyre for Senterpartiet, etter manges mening.... Har ellers en følelse av at det snart er jeg som har åpningsinnlegget i denne tråden.

Det er vel heller slik at venstresiden er alt som ligger til venstre for Frp i følge intelligensiaen på ytre høyre.

B.O.B

B.O.B
13.09.20 10:09
vetalt11: I dagens nyhetsbilde presenterer gammelmedia stort sett idioti, de kan være som artikkelen resett tar for seg her fra vg, eller hvem som knullet hvem i en eller annen realityserie. Tenkte det kunne være greit å belyse dette med å legge ut daglig fra resett, i alle fall de dagene i uken jeg er innom her. Vi starter med dette :  Hans siste publikasjon er en slags håndbok som lister opp 40 måter for å bekjempe fascister (fight fascists). Her skriver han blant annet i pkt. 10: «Etter å ha identifisert sentrale ytre høyre-fascister – særlig organisatorer og medlemmer med voldshistorikk – finn ut hvor de bor og lever. Ring sjefen deres og bruk press slik at fascisten får sparken. Varsle naboene med løpesedler, brev og dør-til-dør aksjoner. Be lokale forretninger om å nekte dem tjenester.»

Skulle man bli utsatt for slikt så er det jo faktisk legitimt etter min mening å gå drastisk til verks etter en politianmeldelse eller to. 

IndocteCollectio

IndocteCollectio
13.09.20 10:17

KongOlav: Jeg tror du da skal tenke til venstre for the real FrP,  slik som geniene Helgheim,  Amundsen CTG  etc.

(Innlegget ble redigert 13.09.20 10:23)

Arrcab

Arrcab
13.09.20 10:32
DYtech: "ytre høyre" er vel alle som ligger til høyre for Senterpartiet, etter manges mening....

Sentrum?
Når du hører eller leser noe som kommer fra Senterpartiets stortingsrepresentant
Per Olaf Lundteigen, er det til forveksling mye av det samme som kommer fra partiet Rødt.

(Innlegget ble redigert 13.09.20 10:34)

fazz

fazz
13.09.20 10:59
B.O.B: Skulle man bli utsatt for slikt så er det jo faktisk legitimt etter min mening å gå drastisk til verks etter en politianmeldelse eller to.

.

(Innlegget ble redigert 13.09.20 11:04)

F.R.O.G

F.R.O.G
13.09.20 11:02
IndocteCollectio: Vetalt: Snodig at Resett ikke evner å finne ut at mannen har en doktorgrad i det han jobber med. De prøver å fremstille han som kunnskapsløs og lite troverdig men ender da kun opp med å bevise at det er resett som selv er dette.

At du har en doktorgrad i noe trenger ikke bety noe som helst! Om du tror at en doktorgrad i noe gjør at du får klokskap og besitter sannheten er du faktisk dummere en et brød. Hva er det som ofte gjør mennesker "dumme"? Politisk ekstrem overbevisning. Det har vi sett både fra ekstrem religiøse retninger og ikke minst fra politiske retninger fra venstre til ytterste høyre i hele historien.

En mann som kan lire av seg det han har gjort og sitert på? Virker veldig lik en av Hitler, Mao, Stalin sine blodhunder! Og vet du hva! Det er faktisk mange her inne også som kunne aspirert til akkurat dette. De tåler ikke andre sine meninger som avviker fra sine egne. Og du er tydeligvis en av de.

IndocteCollectio

IndocteCollectio
13.09.20 11:04

Frog: Det du skriver forandrer null på det jeg skrev om Resett. 

F.R.O.G

F.R.O.G
13.09.20 11:05
fazz: >>> Hva tenker du om mannegruppa Ottar medlemmene som reiser rundt land og strand og henger ut folk som er dømt for vold eller overgrep o.l i nabolagene?

Jeg tenker at du er ganske åndelig svekket som faktisk sammenligner det å ha en mening, og bli utsatt for forfølgelse og det å voldta et barn og bli utsatt for det samme.

Da er du åndelig svekket! Det er ikke moral og etikk i deg. Nå det er sagt så strider det mot norsk lov å henge ut mennesker som har sonet en dom. Slik sett er det forkastelig.

fazz

fazz
13.09.20 11:12
F.R.O.G: Jeg tenker at du er ganske åndelig svekket som faktisk sammenligner det å ha en mening, og bli utsatt for forfølgelse og det å voldta et barn og bli utsatt for det samme.

>>> Det er vel ikke handlingen vedkommende har gjort jeg sammenligner. Det er hvordan folk oppfordrer til selvjustis mot personer som har sonet straffen eller ikke er dømt.

F.R.O.G

F.R.O.G
13.09.20 11:18
IndocteCollectio: Frog: Det du skriver forandrer null på det jeg skrev om Resett.

Har ikke sett papirene til vedkommende! Har du? Om han har en doktorgrad på noe som helst ser jeg ikke er dokumentert av noen. Er "forskningen" hans det han ligger ut på nett? Jeg er tilbøyelig til å være enig med Resett :) Det virker jo helt skrudd, samtidig som han virker å stå solid plantet i den andre leiren. Dette kaller jeg uansett ikke en forsker! Ja det lyser mange røde flagg her!

Jo det forandrer det meste, Resett er nok nærmere sannheten en det du er, så virker du selv ikke som den skarpeste kniven i skuffen når du nesten uten forbehold tar denne "forskeren" i forsvar.

Kan det ha noe med din

politiske overbevisning å gjøre? Det kan jeg nesten med sikkerhet si at det har.

For meg betyr ikke en doktortittel en dritt! Om det ikke er en reell faktabasert akademisk en som medisin, matematikk og fysikk. Og ikke disse politiske doktortittlene som produseres på løpende bånd.

Om denne "mannen" har noe doktortittel sier jo ikke Resett en dritt om! Det er publikasjonene hans de uttaler seg om. Dette klarte du ikke engang å lese. Eller du leser det du vil.

Nå er ikke Resett det jeg stoler mest på heller, de har mange gode saker, men skyter av og til litt for mye fra hoften. Men aldri noe mer en MSM heller tvert imot. Så det gjelder å være kritisk mot alt man leser.

F.R.O.G

F.R.O.G
13.09.20 11:22
fazz: >>> Det er vel ikke handlingen vedkommende har gjort jeg sammenligner. Det er hvordan folk oppfordrer til selvjustis mot personer som har sonet straffen eller ikke er dømt.

Joda men like ille for det om. En som har en mening som er innenfor ytringsfrihetens rammer og blir trakassert på grunn av det. Sammenlignet med en som har voldtatt et barn og kommer ut og allmenheten ikke stoler på vedkommende? Dette sammenligner du? Det er ille synes jeg. Jeg ville aldri stole på et menneske som har voldtatt et barn, uansett hvor mye han har sonet en dom i Norge som i utgangspunktet er latterlig lav.

KongOlav2

KongOlav2
13.09.20 11:22
F.R.O.G: At du har en doktorgrad i noe trenger ikke bety noe som helst! Om du tror at en doktorgrad i noe gjør at du får klokskap og besitter sannheten er du faktisk dummere en et brød. Hva er det som ofte gjør mennesker "dumme"? Politisk ekstrem overbevisning. Det har vi sett både fra ekstrem religiøse retninger og ikke minst fra politiske retninger fra venstre til ytterste høyre i hele historien.

Og dette kommer fra en som er temmelig religiøs. Men du innser såklart ikke selv hykleriet...

(Innlegget ble redigert 13.09.20 11:23)

Dr_Who

Dr_Who
13.09.20 11:24

Hvis man er tildelt en doktorgrad har man gjennomført og fått godkjent forskerutdannelse, og er akademisk kvalifisert både som forsker og til førstestilling på et universitet. La det være helt klart. 

På den annen side finnes det gode forskere og dårlige forskere, forskere som bruker sin forskning politisk, eller selger seg som horer til næringslivet m.m.

Jeg vet ikke hva slags forsker vi snakker om her, bare så det er sagt. 

(Innlegget ble redigert 13.09.20 11:25)

Ka9nen

Ka9nen
13.09.20 11:31
KongOlav2: Og dette kommer fra en som er temmelig religiøs. Men du innser såklart ikke selv hykleriet...

Diskuter sak, ikke person

Dr_Who

Dr_Who
13.09.20 11:31

Spencer Sunshine tilhører forskningsgruppen Political Research Associates i Chicago.

Han er også spaltist i Times of Israel, der han blant annet skriver om jødisk identitet og politikk.

https://en.wikipedia.org/wiki/Political_Research_Associates

(Innlegget ble redigert 13.09.20 11:37)

Ka9nen

Ka9nen
13.09.20 11:36

"IV. COUNTER- DEMONSTRATE

25. Win public opinion
26. Push local officials to do the right thing
27. Organize counter-demonstrations
28. Pressure local business and rental spaces
29. Document their rallies
30. Don’t be outgunned
31. Call out fascists and call in colleagues"

hm

Dr_Who

Dr_Who
13.09.20 11:37

Her er linker til en rekke artikler av Spencer Sunshine. De ser interessante ut, og jeg skal lese dem en etter en.

Takk til TS for tipset!

https://www.politicalresearch.org/bios/spencer-sunshine

(Innlegget ble redigert 13.09.20 11:38)

F.R.O.G

F.R.O.G
13.09.20 11:43
KongOlav2: Og dette kommer fra en som er temmelig religiøs. Men du innser såklart ikke selv hykleriet...

Smeller det fra en blodrød sosialist :) Jeg er vel så langt ifra ekstrem religiøst som jeg kan få blitt :) Joda en Ateist vil kalle meg ekstrem, andre kristen vil kalle meg gudløs :)  Så poenget ditt var? 

jonas

jonas
13.09.20 11:46
Dr_Who: På den annen side finnes det gode forskere og dårlige forskere, forskere som bruker sin forskning politisk, eller selger seg som horer til næringslivet m.m. Jeg vet ikke hva slags forsker vi snakker om her, bare så det er sagt.

Spørsmålet her er vel om VG skal ha lov til å gjøre et intervju og gjengi hva forskeren sier uten å stille kritiske spørsmål og avsløre forskeren løgnaktige propaganda. Resett mener tydeligvis at dette er bare atter et eksempel på MSMs falske propangamaskineri i aksjon.

(Her tar vi det egentlig for gitt at forskeren bedriver løgnaktig propaganda. Han er jo på venstresiden og alle på venstresiden lyver alltid)

(Innlegget ble redigert 13.09.20 11:46)

F.R.O.G

F.R.O.G
13.09.20 11:49
Dr_Who: Hvis man er tildelt en doktorgrad har man gjennomført og fått godkjent forskerutdannelse, og er akademisk kvalifisert både som forsker og til førstestilling på et universitet. La det være helt klart.  På den annen side finnes det gode forskere og dårlige forskere, forskere som bruker sin forskning politisk, eller selger seg som horer til næringslivet m.m. Jeg vet ikke hva slags forsker vi snakker om her, bare så det er sagt.

Det er som du sier! Mange forskere og mennesker med doktorgrader som er så politisk farget at de overhodet ikke kan tas seriøst.

Lars Gule er vel akkurat slik, og ligner veldig på den personen som Resett omtaler. David Irving prøvde jo på det samme, men var for dum til å klare en doktorgrad :) Så vidt jeg husker.

Dr_Who

Dr_Who
13.09.20 11:51

Jonas: Spørsmålet er om VG "skal har lov til"? Vil du forby media å gjengi meninger som du ikke liker? 

Og hvem er "vi" som tar for gitt at forskeren driver med løgnaktig propaganda, fordi alle på venstresiden alltid lyver?

(Innlegget ble redigert 13.09.20 12:05)

HLund

HLund
13.09.20 11:51
F.R.O.G: Og ikke disse politiske doktortittlene som produseres på løpende bånd.

Ja, doktorgrader i for eksempel språk er som kjent politiske doktorgrader venstresiden ar funnet på for å være slemme med høyresiden.

Ka9nen

Ka9nen
13.09.20 12:01
KongOlav2: Pisspreik. Jeg har aldri stemt vil venstre for sentrum i hele mitt liv. I det politiske landskapet kan jeg karakteriseres som grønnblå. Du er iallfall motstander av abort. I mine øyne er det ganske religiøst, iallfall i norsk sammenheng. Og basert på dine oppfatninger her på forumet, ville jeg sagt at du er temmelig kristenkonservativ og ligger langt til høyre i det politiske landskapet. Forøvrig bekrefter det du bare jeg skrev i mitt første innlegg litt lenger opp i denne tråden "Det er vel heller slik at venstresiden er alt som ligger til venstre for Frp i følge intelligensiaen på ytre høyre."

Hva har dette søppelet med trådens tema å gjøre?

KongOlav2

KongOlav2
13.09.20 12:03
Ka9nen: Hva har dette søppelet med trådens tema å gjøre?

Det var et svar til en idiot som kalte meg en blodrød sosialist.

Ka9nen

Ka9nen
13.09.20 12:07
KongOlav2: Det var et svar til en idiot som kalte meg en blodrød sosialist.

Du startet det hele i denne omgang ved å kalle en annen debattant religiøs istedet for å diskutere sak. Så at du fikk svar tilbake er vel fortjent, det var du som startet dette tøvet denne gang.

Arrcab

Arrcab
13.09.20 12:09
F.R.O.G: At du har en doktorgrad i noe trenger ikke bety noe som helst! Om du tror at en doktorgrad i noe gjør at du får klokskap og besitter sannheten er du faktisk dummere en et brød. Hva er det som ofte gjør mennesker "dumme"? Politisk ekstrem overbevisning. Det har vi sett både fra ekstrem religiøse retninger og ikke minst fra politiske retninger fra venstre til ytterste høyre i hele historien.

Noen av oss minnes svensken, med doktorgrad i metallurgi, som kom med påstander som ikke passet klimamenighetens vedtatte sannheter.
Han ble rakket ned på som en novise, en som helst skulle drive med sveising.
Det er mennesker med doktorgrad, og det er mennesker med doktorgrad.
De kommer i alle fasonger.

(Innlegget ble redigert 13.09.20 12:10)

KongOlav2

KongOlav2
13.09.20 12:09
Ka9nen: Du startet det hele i denne omgang ved å kalle en annen debattant religiøs istedet for å diskutere sak. Så at du fikk svar tilbake er vel fortjent, det var du som startet dette tøvet denne gang.

Det var et svar på et tåpelig innlegg som forsøker å diskredittere folk som har tatt doktorgrad innen visse fagområder som en enhetlig gruppe. Og du tar selvfølgelig meg i stedet for idioten som er din meningsfelle på ytre høyre.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg