Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Posten

NYTT TEMA
Oslogg123

Oslogg123
16.09.20 12:07

Hei. Vi kunne dessverre ikke levere din sending fra XXX med sporingsnummer XXX i din postkasse. Årsaken kan være at postkassen var låst/for full/for liten. Du vil få ny melding når sendingen kan hentes på ditt hentested. Hilsen Posten

Får ganske ofte sånne meldinger fra Posten. Er dette noe de bare sender ut eller har de faktisk drasset med seg denne pakken som åpenbart er for stor for ei postkasse i ei blokk, rundt i Oslo gater og forsøkt å stappe den ned i kassa?  Kunne vel for pokker bare gitt meg hentekode først som sist!   

(Innlegget ble redigert 16.09.20 12:11)

Paalanil

Paalanil
16.09.20 12:08
Oslogg123: Får ganske ofte sånne meldinger fra Posten.

Hvilke meldinger?

lsklars

lsklars
16.09.20 12:20

Alt var bedre før når postmannen sto på døra. 

parrotkiller

parrotkiller
16.09.20 12:35
lsklars: Alt var bedre før når postmannen sto på døra.

Det var på den tiden det var vanlig å få en unge som lignet på postmannen.

InnocentBystander

InnocentBystander
16.09.20 12:51
Oslogg123: Kunne vel for pokker bare gitt meg hentekode først som sist!

Det spørst jo om dette er pakke elller brev.

Det er også ei spørsmål korleis avsendar har bedt om at det skal leverast.

Dersom dette er ein pakke/brev som vil få plass i ei vanlig postkasse, så kan ein vel ikkje forventa at postbudet skal hugsa størrelsen på alle postkassene på ruta?

fargerik

fargerik
16.09.20 12:56
Oslogg123: Kunne vel for pokker bare gitt meg hentekode først som sist!

Bingo! Det enkleste er da for faen det beste.

"Din xxxxx er nå ankommet post i butikk og kan hentes"

(Innlegget ble redigert 16.09.20 12:58)

Torotto

Torotto
16.09.20 13:30
fargerik: Bingo! Det enkleste er da for faen det beste. "Din xxxxx er nå ankommet post i butikk og kan hentes"

Regner med at pakkepost og brevpost har to ulike linjer. 

Brev blir da registrert,sortert og utlevert i egen linje.

Pakke for stor er avvik og blir da behandlet med melding til mottaker.

Posten er dessuten flere typer levering i forhold til tid/pris.

Så ser ikke akkurat problemet.

(Innlegget ble redigert 16.09.20 13:31)

fargerik

fargerik
16.09.20 13:32
Torotto: Så ser ikke akkurat problemet.

Jeg ser heller intet problem. Det er så enkelt at man bare kan få EN melding når man kan hente. Det som er lite nok, vil jo uansett havne i postkassa. Det er totalt uinteressant å få en melding om at postkassa er for full eller sendingen er for stor til å få plass i postkassa.

(Innlegget ble redigert 16.09.20 13:34)

Oslogg123

Oslogg123
16.09.20 13:45
InnocentBystander: Det spørst jo om dette er pakke elller brev.

Pakke og den går ikke nedi noen som helst postkasse som private husholdninger har. Og jo, postbudet vet størrelsen på postkasser i ei blokk. Og det er bare blokker her, ikke hus.

Torotto

Torotto
16.09.20 15:09

Oslologg123.  Er det dette som har gått deg forbi, eller fungere det ikke?

Får melding og henter i butikk uten opphold. 

https://www.posten.no/motta/hente-selv

Oslogg123

Oslogg123
16.09.20 15:27

1. Levering i butikk var ikke ett av alternativene

2. Mitt nr er registrert og jeg mottar hentekode på sms og mail. Men i dette tilfellet kommer altså koden tidligst i ettermiddag.

Oslogg123

Oslogg123
16.09.20 19:47

Og da kom hentemeldingen gitt :D

ehall

ehall
16.09.20 22:15
Oslogg123: Får ganske ofte sånne meldinger fra Posten. Er dette noe de bare sender ut eller har de faktisk drasset med seg denne pakken som åpenbart er for stor for ei postkasse

Jeg har også lurt på det. Noen ganger er pakkene små, andre ganger så store at de kan da ikke tro noen har postkasser så store. Trykke på en ringeklokke er nok for avansert. Det merkeligste er at det kan ta dager før hentemeldingen kommer. Posten kunne trengt konkurranse, ikke bare fra bedriftene men også fra kundene som skal motta leveransen.

fargerik

fargerik
16.09.20 23:15
Oslogg123: Og da kom hentemeldingen gitt :D

Gratulerer :-)

Torotto

Torotto
16.09.20 23:23
ehall: Jeg har også lurt på det. Noen ganger er pakkene små, andre ganger så store at de kan da ikke tro noen har postkasser så store. Trykke på en ringeklokke er nok for avansert. Det merkeligste er at det kan ta dager før hentemeldingen kommer. Posten kunne trengt konkurranse, ikke bare fra bedriftene men også fra kundene som skal motta leveransen.

Posten har konkurranse fra flere aktører, men klarer seg faktisk meget godt.

Det er meget enkelt å spore pakke hele veien.  Er jeg avsender, så MMS kopi av pakkelapp.

Kjøper fra leverandør så sender de kopi og jeg kan spore pakke hele veien.  Så kan du velge å få beskjed på sms eller mail. 

Posten har på tross av det man leser meget bra leveransedyktighet. 

Sendte timesedler og bilag i 30 år, uten at en eneste sending ble borte.  

Torotto

Torotto
16.09.20 23:26
ehall: Trykke på en ringeklokke er nok for avansert.

Du kan avtale med Posten om ulike former for personlig levering koster kr.15.00

Her

ehall

ehall
16.09.20 23:43
Torotto: Posten har konkurranse fra flere aktører, men klarer seg faktisk meget godt.

Nei, de har kun konkurranse fra avsender, ikke mottaker. Så bare halvveis konkurranse.

Og jeg betaler ikke for en alternativ levering, andre fraktselskaper gjør det gratis. Om jeg skal mota noe fra DHL, har jeg mange alternativer som selvfølgelig ikke koster noe ekstra.

Klikk for å gå tilbake til toppen