--- Et lite apropos her...1981 er ikke så veldig lenge siden
Giljotinen ble innført i Frankrike i 1792, og var i bruk frem til avskaffelsen av dødsstraff i 1981.
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Logg inn Ny bruker? Registrer deg her.Ny bruker? Registrer deg her!
--- Et lite apropos her...1981 er ikke så veldig lenge siden
Giljotinen ble innført i Frankrike i 1792, og var i bruk frem til avskaffelsen av dødsstraff i 1981.
Han er en leder, og han vet at det finnes gærninger der ute som ikke er normale mennesker som han, deg og meg. Så han skal være veldig forsiktig med det han sier.
Det er også valg snart i Frankrike, å bruke islam, innvandrer-kortet er populært i Europa nå for tiden.
Hvor mange "hatet" islam før muslimer begynte å dominere samtlige negative statistikker i hele Europa?
Det er noe med hva som kommer først.
Når terroranslag utført av jihadister mot uskyldige europeere skjer så jevnlig som de gjør, når det dokumenteres gang på gang at moskéer og religiøse skoler spyr ut antisemittisme og kvinneforakt, når innvandrere fra muslimske land ligger så langt under andre land m.t.p. sysselsetting og integrering generelt, og når så enormt mange setter sine egne religiøse verdier og regler foran lovverket i landene de flytter til, så er det vel ikke så rart at man blir en gruppe som ses på med en viss skepsis.
Særlig når det i årevis har vært en så bastant fornektelse av helt åpenbare utfordringer som har ligger og ulmet her.
Legg til en høyprofilert "antirasistisk" bevegelse som knapt gjør annet enn å fortelle oss at vår skepsis ikke skyldes annet enn frykt og fobier, og ringen er komplett.
Det mest alvorlige er jo den vanvittige økningen siden forrige 10-år.
Terroren har jo hatt DEN smitteeffekten , og Frankrike er bare nødt å ta kampen/krigen mot terroren.
USA i Midt-Østen pga olje var tidlig ute.
Giljotinen sist brukt i -77. Makaber måte å daue på. Men sikkert raskere og mer human enn mange andre måter.
Ville valgt giljotin fremfor elektrisk stol 10 av 10 ganger. Men det hadde vel bare blitt 1.
Det første man må gjøre for å ta en slik kamp, er å være dønn ærlige.
Dette dreier seg ikke om krigen "mot terroren". Det er blir for uspesifikt og lite målrettet. Er all terror den samme? Er all terror like truende? Er all terror like dødelig? Har all terror samme årsak? Svarene på disse spørsmålene er naturligvis nei - noe som impliserer at dersom problemet til Frankrike skal løses, så må det spesifiseres.
Vi alle vet hva det spesifikke terrorproblemet er - Islam.
Det er jo det jeg sier jeg også. Han burde slå hardt og beskjempe ekstremisme og ikke bare han, men hele verden.
Men når han går ut og sier at islam er et problem så snakker ikke han om bare ekstremister, men alle som tror på islam.
Gjør samme "øvelse " i Norge, og svaret du får da er?
Det forsvarer ikke din "litt av skylden" og " Selvfølgelig har han det!". Han har ikke litt av skylden. Du unnskylder terrorister og kriminelle når du sier det.
(Innlegget ble redigert 29.10.20 14:34)
Nope.
Ekstremisme er det spesifikke problemet.
Er dette seriøst?
Om du ikke ser forskjellen på å skrive av seg i kommentarfelt og gå ut og kappe hodene av folk så kan ikke en gang Gud hjelpe deg.
Hva er forskjellen på deg og de du hater?
?
I urbanisasjoner rundt omkring i Frankrike med høy muslimsk populasjon blir muslimske sosiale normer mer og mer gjeldende.
Franske kvinner "Får ikke lov" til å bevege seg her, for "Her gjør vi som i våre hjemland" blir de fortalt, på spørsmål om hvor kvinnene er får de til svar "De er hjemme der de skal være"
Statistisk sett er det ytterst få av disse som er kapable til å begå terror, og enda færre som kommer til å utføre det. Likevel hersker det en omfattende oppslutning om et kvinnesyn som sist fikk praktiseres i fred under kristendommens glansdager noen hundre år tilbake.
Og de er frekke nok til å fortelle dette til franske kvinner, i Frankrike.
https://www.youtube.com/watch?v=6gZFGpNdH1A&t=215s
Se selv og gjør deg opp en mening. Anser du mennene i denne videoen som ekstremister?
Anser du dette som et problem?
Religion er alltid et problem når det får fotfeste i et samfunn. Jeg slutter ikke å forundre meg over hvor mye religionene skal få slippe unna med hva gjelder diskriminering og hat selv.
Javel - så problemet med Hitler var ikke nazisme, men ekstrem nazisme?
Tuller du, eller er du seriøs her?
Hvis det siste, så er det jo en helt meningsløs lek hvor man kan peke på utallige tilfeller gjennom historien.
Men, felles for alle islamistene gjennom historien er jo at de ikke ønsker å leve i fred med ikke-muslimer, og hvor vold og krigerske erobringer med basis i Koranens skrifter har vært gjennomgående hele veien.
Hva og hvilke står bak terror utført i Norge? Tungt for det?
Blir så mye søl med giljotinen.
Tror nok at alle u-integrerbare muslimer i Europa kanskje så smått bør begynne å sjekke ut muligheten for å returnere til sine opphavsland. Den dagen lokket på trykkokeren fyker til himmels, så tror jeg det som følger kan bli særdeles stygt. Ingen med vettet i behold går med på å finansiere ødeleggelsen av sine egne samfunn, og sin egen undergang.
Nei, jeg lurte oppriktig på hva du lurte på - og trodde faktisk ikke det var dette du mente. Mener du at Norge har et terrorproblem?
Hvor mye islamistisk terror hadde vi i Vesten mellom Muhammed og funnet av oljen?
(Innlegget ble redigert 29.10.20 14:37)
Tviler på det hjelper, den vil nok fremdeles ha problemer med å plukke opp malplassert ironi :)
Her kan du se litt i dybden på hva Frankrike sliter med.
https://www.youtube.com/watch?v=6gZFGpNdH1A&t=215s
Klart man vet at det finnes "gærninger der ute", men disse gærningene skal (og bør) ikke få diktere demokrati og ytringsfriheter...
Man kan ikke leve som "normal" i et "normalt samfunn" - om det er "gærningene der ute" som dikterer samfunnet, da er man istedet undertrykket av gærningene...
Vanskelig(?) -vel det er ingen som hevder det er enkelt..
Islam er en religion. Nazisme er det ikke.
Ja, kjempefortjent.
(Assa, greit at vag sarkasme kan være vrient å fange opp over nett men...)
Han har jo snakket om separatisme, spesielt islamsk sådan, og at det er galt å stigmatisere alle muslimer.
Og hvor skriver jeg at jeg prøver å unnskylde handlingene til disse dyrene som går og slakter mennesker?
Jeg mener Macron ikke burde ha sagt at islam er et problem, han har et problem i landet hans som han burde fikse. Islam/muslimer finnes over hele verden, og de har ingenting med det som skjer i Frankrike nå.