Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Frykter Erna ødelegger jul og nyttår.

NYTT TEMA
promille_krapylet

promille_krapylet
23.10.20 23:51

– Innenlandsråd og reiserestriksjoner er en del av den pakken med tiltak vi har,

Som vi ser her, aner vi konturene av hva dem planlegger.

Utreiseforbud av egen kommune eller innreiseforbud i andre kommuner.

Raseringsparet Erna og Høie har virkelig bestemt seg for å splitte familier også i julen.

Jeg vet ikke med dere, men pr 23.10 er det 45 innlagte.

Dette er ingen medisinsk pandemi.

fargerik

fargerik
24.10.20 09:21
promille_krapylet: Dette er ingen medisinsk pandemi.

Og det presterer du å skrive samtidig som hele Europa nærmest eksploderer i sykdom og mange land har et helvetes trøkk på helsevesenet. Godt gjort.

Hva tror du dommen blir dersom Erna slipper alle dere festløver fri og helsevesenet i Norge blir overbelastet?

Det er sikkert kapasitet til å fylle sykehusene med coronapasienter, men problemet vil da bli at alle de andre som trenger behandling må vente. Det kan bety at f. eks. DU må finne deg i å bli avvist dersom du "bare" får nyresten, knuser et kne eller noe annet.

(Innlegget ble redigert 24.10.20 09:47)

riksen77

riksen77
24.10.20 10:01

Problemet er jo ikke de 43 men hvis vi ikke gjør noe blir det plutselig 143 eller flere. Bedre å være litt tidlig ute med noen restriksjoner enn å vente til det blir helt galt. Tror du virkelig erna og Høie har et ønske om å sperre folk inne i sone kommuner, legge restriksjoner på reiser osv??? Vi husker vel alle bilder fra Italia og Spania hvor syke ble lagt i idrettshaller,  hadde jo vært synd hvis det skjer her nå utover høsten. 

fargerik

fargerik
24.10.20 10:04
riksen77: Vi husker vel alle bilder fra Italia og Spania hvor syke ble lagt i idrettshaller, hadde jo vært synd hvis det skjer her nå utover høsten.

Jepp. Og gjett hvem som har ansvaret og får kritikken dersom det blir problemer i Norge også?

Erna.

Skulle det skje, nytter det ikke å kritisere hverken Støre eller Vedum eller noen som helst fra venstresiden. Erna har ansvaret NÅ. Og Erna vet godt at vi ikke har vaksine, heller ikke noen medisin.

(Innlegget ble redigert 24.10.20 10:07)

vetalt11

vetalt11
24.10.20 10:16

Det begynner å bli på tide å la viruset gjøre sitt, det er utopisk å tro vi noen gang skal bli kvitt det. Neste gang kinamannen trenger en boost i økonomien slipper de løst et nytt. 

Vi kan ikke stenge ned samfunnet i det uendelige.

Gorback

Gorback
24.10.20 10:54

..

(Innlegget ble redigert 24.10.20 10:56)

Gorback

Gorback

Panhysteriet er iallefall reellt nok og "virusfobi" er smittsomt åpenbart...

Gorback

Gorback

...

Gorback

Gorback

...

promille_krapylet

promille_krapylet
24.10.20 13:21

Riksen.

Vi hørte samme sentimentet i mars. Og april. Og mai. Og juni. Og juli. Og august. Og september.

Se på italia. Vi vil ikke ha italienske tilstander. Jammen, se på italia. Italia. Italia. Italia. Smitte. Kåråna. Smitterekord. Italia.

Spørsmål. Når ingen vet om tiltakene som pr nå er innført har effekt, hvordan kan du da vite hva som fungerer?

Åpenbart er det eneste som fungerer å hyle italia. 

Være smittet er ikke det samme som å være syk. 

promille_krapylet

promille_krapylet
24.10.20 13:27

Og ja. 

Jeg tror erna og høie har lyst til å ødelegge julen. Sist ut fra fhi er sosial omgang kun med utvalgte personer.

Så når det kommer til raseringspartiet og sosiopatdemokratisk konsensus, er det ingenting som overrasker meg lenger.

fargerik

fargerik
24.10.20 13:57
promille_krapylet: Jeg tror erna og høie har lyst til å ødelegge julen. Sist ut fra fhi er sosial omgang kun med utvalgte personer. Så når det kommer til raseringspartiet og sosiopatdemokratisk konsensus, er det ingenting som overrasker meg lenger.

Kan ikke du bare gå kakakas og feste i jula til krampa tar deg, og så kan vi voksne som vanlig ta det rolig hjemme sammen med barn og barnebarn. Her blir vi 4 personer på julaften, det samme som i fjor. Året før var vi 8, men jeg regner med kun 4 i år.

viggowonka

viggowonka
24.10.20 15:05

Jeg synes krapylet har skrevet mange gode innlegg her på VGD, men føler vel at dette ikke var en av dem. 

Alle begynner å bli lei av tiltak mot Kina pesten, men vi kan ikke stikke hodet i sanden og la det stå til avlikel..det er rett og slett ikke verdt det.

Il-Pirata

Il-Pirata
24.10.20 16:19
promille_krapylet: Jeg tror erna og høie har lyst til å ødelegge julen. Sist ut fra fhi er sosial omgang kun med utvalgte personer.

Denne pandemihoaxen følger det jeg så ville komme allerede før jul i fjor, da jeg leste om pandemisimuleringen til Gates (selvsagt ikke via MSM, de er på NWO laget). Dette dreier seg om så mye mer enn udugelige og maktkåte politikere, det handler (world wide) om å ta fra folket de siste rest av friheter og atpåtil la alle naive fjols omfavne tiltakene. Alt står å lese, for de som kan lese, i FN's agenda 21 og agenda 2030.

Arrcab

Arrcab
24.10.20 16:45

Selv et krapyl uten promille forstår sikkert, at de som dør av Korona er ikke et problem for sykehusene, det er derimot de innlagte, dersom det blir for mange av dem. Det blir mange pleiere i karantene, sykehusene må omdisponere, og prioritere annerledes.
Kanskje krapylet venter på en behandling, må utsette et pågående behandlingsopplegg, eller kommer bakerst i køen, for den kosmetiske operasjon han har ventet på såååå lenge altså. Her er det bare å velge.  

(Innlegget ble redigert 24.10.20 16:49)

cruisecontrol

cruisecontrol
24.10.20 16:51

Vi MÅ ikke feire verken jul eller nyttår når folk blir smitta daglig og det prates om en bølge 2.

Lov bruke huet og ta det litt mer piano... 

Greit feire med familien så lenge alle er sjekket og funnet friske. 

Men ta forholdsregler

Gorback

Gorback
24.10.20 18:15
Cabal: en medisinsk pandemi

Kall det gjerne en "pandemi", men isåfall har man hatt pandemier stort sett hvert eneste år siden Arils tid! Det som er nytt er at politikere, helsemyndigheter og folk flest er mye mer oppmerksom på at det er virus og andre mikrober i sving i diverse sykdomsforløp - noe som stort sett har gått under radaren tidligere...

Cabal

Cabal
24.10.20 18:20
Gorback: Kall det gjerne en "pandemi",

Det er en pandemi.

Gorback

Gorback
24.10.20 18:38
Cabal: Det er en pandemi.

Det er sesonginfluensa og smittsom forkjølelse også...

Tempus

Tempus
24.10.20 19:24

Er man smittsom uten symptomer ved influensa og forkjølelelse også?  Det som er så nifst med covid-19 er at det smitter så lett selv uten å hoste, nyse og snørring.

Cabal

Cabal
24.10.20 19:34
Gorback: Det er sesonginfluensa og smittsom forkjølelse også...

Dere kan virkelig mye uti der :))))

Gorback

Gorback
24.10.20 23:17
Tempus: så nifst med covid-19

"Nifst" du liksom - det som eventuelt kan være "nifst" - er det massehysteriet som er igangsatt av massemedier, politikere og alle de som lever seg inn i dette! Oh yeah, og alle de drakoniske "tiltakene" som ingen enda vet den fulle rekkevidden av - der resultatet kan bli langt flere ofre enn selve viruset... 

Dr_Who

Dr_Who
24.10.20 23:23

I resten av Europa ser vi at ungdommene nå smitter den eldre generasjon, som er i fare for å dø av viruset. 

Det samme vil garantert skje i Norge, og da er det riktig av regjeringen å sette inn strengere tiltak.

Det første de burde gjøre er å påby munnbind på offentlige kommunikasjoner, og innføre strenge bøter for ikke å følge påbudet.

promille_krapylet

promille_krapylet
25.10.20 08:17

Det er ikke lenger noe fornuft

New Zealand har opprettet konsentrasjonsleire, Australia og Danmark sammen med England løper etter folk uten munnbleie.

Norge bøtelegger, sammen med flere andre land, folk som "bryter" karantenekravet.

Karantenekravet i Norge er så ulogisk utformet at du kan sette deg på en buss og reise ut av Norge. 

Men ikke dra på besøk til folk. 

Man er nødt til å tilhøre en helt spesiell gruppe mennesker for å støtte slike ting. 

Og verre kommer det til å bli.. 

Det er akkurat som om dem gjør dette for at vi skal trygle på våre knær om å få vaksinen. 

fargerik

fargerik
25.10.20 08:48
promille_krapylet: New Zealand har opprettet konsentrasjonsleire

Jøss! Det der har ikke jeg hørt noe om fra min familie som bor i Auckland. Jeg må ringe og spørre svigers om det der. Vi har som regel en prat på telefonen nesten hver dag.

Vet du noe mer om hvor myndighetene har opprettet konsentrasjonsleire i NZ?

B.O.B

B.O.B
25.10.20 09:17
Speciale: Det er kun folk på godt utpå høyresiden som ikke skjønner greia her sånn.

Saklig, på min arbeidsplass er det bare SVere og annen idioti og der er det de som ikke skjønner alvoret. 

Il-Pirata

Il-Pirata
25.10.20 09:52
promille_krapylet: Man er nødt til å tilhøre en helt spesiell gruppe mennesker for å støtte slike ting.

Desverre ikke, veldig mange er "sauer" uten mye annet enn flokkinnstinkt og lite vett ellers og slike er lett å få med på hva som helst. All medisinsk ekspertise innklusive FHI gikk tidlig ut og sa at munnbind ikke har effekt, men "sauene" med gullfiskhukommelse har jo allerede glemt det der de bræker rundt i panikk og hopper lydig hver gang en sosiopat sier hopp. Å fange virus med munnbind, selv N-95, er som å stoppe mygg med et gjerde av hønsenetting og at "sauene" skulle skjønne at øynene er like mottagelige som nese og munn, er nok for mye å forlange, da myndighetene tydeligvis ikke har fortalt dem det.  https://resett.no/2020/10/25/munnbind-pabud-pa-kjopesentre-og-avlyste-bryllup-og-konfirmasjoner-er-blant-tiltakene-regjeringen-na-vurderer/ 

PerryAndre

PerryAndre
25.10.20 10:15
Il-Pirata: Desverre ikke, veldig mange er "sauer" uten mye annet enn flokkinnstinkt og lite vett ellers og slike er lett å få med på hva som helst. All medisinsk ekspertise innklusive FHI gikk tidlig ut og sa at munnbind ikke har effekt

Det er omskrivning.
Mer effektivt å holde en meter avstand enn å bruke munnbind. 

Munnbind gir ikke 100% sikkerhet for å ikke bli smittet. Bare riktig bruk av kirurgisk munnbind gir den sikkerheten. 

fargerik

fargerik
25.10.20 10:28
promille_krapylet: Dem kaller det "karanteleir"

Hallo? Folk blir innkvartert i hotell i et par uker. Det kalles karantene. Det samme som vi har i Norge og de fleste andre land.

Man er ikke i konsentrasjonsleir her.

Klart det er kjedelig å leve i et hotell i to uker, men slik er det jo også f. eks. i Thailand hvor jeg har som mitt andre hjemland. Kommer du som turist er det to uker i hotell, og den første uka isolert i hotellrommet. Uke 2 kan du bevege deg i hotellet og spise frokost og middag i restauranten, men fremdeles ikke forlate hotellet.

Etter to uker kan du gå ut, men bare subbe rundt i et avgrenset område.

(Innlegget ble redigert 25.10.20 10:37)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg