Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Årets navn

NYTT TEMA
kansas00

kansas00
28.11.20 11:39
HYYYL: Landets sykepleiere har stått i frontlinjen i kampen mot coronaviruset.
Siden mars har helsevesenet måttet takle mange Covid-19-pasienter samtidig.
Utover våren samlet det norske folk seg utendørs for å gi applaus og oppmuntring til heltene i helsevesenet.
Presset på sykepleiere i Norge har vært enormt, sykepleiere har jobbet natt og dag for at alle i Norge skal få tilstrekkelig helsehjelp.

Tja da burde man gitt en generell hyllest til de som står på.. Alt fra de som vasker disse sykehusene til bussjåførene som kjører sykepleiern til jobben...

kristofferbd

kristofferbd
28.11.20 11:42
Corvus: Eneste grunnen til at denne fyren skulle få prisen må jo være at han er tilgjengelig i såfall. Han er jo i media 24/7. Begynner faktisk å bli rimelig lei hele fyren.

Han er blant lederne i det helsevesenet i verden som er blant de som har håndert koronakrisen best. Han oser jo av ekspertise, en ekspertise han klarer å gjøre forståelig for den jevne nordmann.

keizersoze

keizersoze
28.11.20 11:57

Donald Trump. Kan da ikke være et navn som ikke har blitt mer nevnt. Som en nr to så kjører jeg Braut.

0gg0

0gg0
28.11.20 13:31
fargerik: Jeg antar mange vil stemme på ham. Utrolig talent. Den fotballinteresserte delen av  folket vil nok stemme Braut Haaland

Aldri hørt om fyren, men en som visstnok er flink til å sparke en ball inn i et mål skal vel for fanden ikke blir årets navn. 

Går for Nakstad.

fargerik

fargerik
28.11.20 13:40
0gg0: Aldri hørt om fyren, men en som visstnok er flink til å sparke en ball inn i et mål skal vel for fanden ikke blir årets navn.

Jeg er heller ikke spesielt fotballinteressert, men å aldri ha hørt om Braut Haaland, må vel være dette årets mest imponerende kunststykke. Skulle nesten tyde på at du ikke har sett nyheter i noen TV-kanaler, hørt nyheter i noen radiokanaler eller lest en eneste nettavis eller papiravis ;-)

(Innlegget ble redigert 28.11.20 13:42)

keizersoze

keizersoze
28.11.20 13:45
fargerik: Jeg er heller ikke spesielt fotballinteressert,

Nå når FFK er på vei oppover igjen?

0gg0

0gg0
28.11.20 13:45
fargerik: men å aldri ha hørt om Braut Haaland, må vel være dette årets mest imponerende kunststykke. Skulle nesten tyde på at du ikke har sett nyheter i noen TV-kanaler, hørt nyheter i noen radiokanaler eller lest en eneste nettavis eller papiravis

Dersom jeg ikke har umiddelbar mulighet til å skifte kanal idet sporten kommer på TVen, så har jeg har en egen lukkemekanisme i øret når sporten kommer i nyhetene. 

Det går inn det ene øret og ut det samme. Det passerer altså ikke hjernen og dermed slipper ting å feste seg.

fargerik

fargerik
28.11.20 13:49
keizersoze: Nå når FFK er på vei oppover igjen?

Åh....man får da med seg det essensielle. Opprykk er jo svære greier for mange. Personlig er jeg aldri på stadion uansett, jeg registrerer dog hva som skjer.

Siste gang jeg var på fotballkamp var når jeg ble dratt med på guttetur til cupfinalen i 2006. Det var jo morro, og ble litt fest og rør på vei hjem.

Fotball

(Innlegget ble redigert 28.11.20 13:55)

ostgote

ostgote
28.11.20 14:20
kristofferbd: Nå kan man stemme over Årets navn på VGs nettside.

Et merkelig utvalg av navn dette her, der majoriteten er ganske  perifere.  Årets navn i Norge: Nakstad. 

Taururu

Taururu
28.11.20 14:25

Tror nok det blir Nakstad i og med at vi bor i et fotballdødt land.

Vi må nok være det eneste landet som går for en assisterende helsedirektør, fremfor en verdenssensasjon som Haaland faktisk er.

Torotto

Torotto
28.11.20 14:26
Hansaguden: Vurderte også Nakstad, men havnet på sykepleierne.

Endelig en sak vi er enige om. ;-)

DrSchwei

DrSchwei
28.11.20 14:32

Er vel bare en som er verdig her... Sykepleierne er ikke en person, så vidt jeg vet. Men det startes nok en aksjon her, slik at de vinner. Dessverre. Birgit Skarstein har danset i rullestol, så hun er selvsagt også en veldig sterk kandidat.

keizersoze

keizersoze
28.11.20 14:43
DrSchwei: Er vel bare en som er verdig her... Sykepleierne er ikke en person, så vidt jeg vet. Men det startes nok en aksjon her, slik at de vinner. Dessverre.

Om noe slikt, så sier jeg legene. De virker glemt i alt dette. Gjerne forskere også, men det er vel ikke noe gjennombrudd fa Norge koronamessig.

oppenheimer

oppenheimer
28.11.20 14:45
kristofferbd: Hvem mener du er årets navn? Selv har jeg stemt på Nakstad. Rett og slett for hans formidlingevne og fagkunnskaper gjennom pandemien.

Har også stemt på Nakstad. Hans formidlingevne er spesiell. En person vi har trengt i denne tiden.

DrSchwei

DrSchwei
28.11.20 14:47
keizersoze: Om noe slikt, så sier jeg legene. De virker glemt i alt dette. Gjerne forskere også, men det er vel ikke noe gjennombrudd fa Norge koronamessig.

Ja, hver sin smak. Om jeg skulle bli tvunget til å trekke fram en yrkesgruppe vil jeg heller si renholdere. De har svært dårlig betalt og veldig lav status. Sykepleiere blir stort sett heiet fram hele tiden, har en helt Ok lønn og trygge jobber. Legene syens jeg ikke nødvendigivs trenger noen ytterligere anerkjennelse utover det de får gjennom lønn og status.

Uansett tåpelig av VG å trekke ut den allerede mest "sympatiske" gruppe ansette på denne måten i en kåring som handler om et navn, og de fleste vil da anta at det handler om en enkeltperson som har utmerket seg.

(Innlegget ble redigert 28.11.20 14:48)

Solvgutt1

Solvgutt1
28.11.20 14:48
DrSchwei: Er vel bare en som er verdig her... Sykepleierne er ikke en person, så vidt jeg vet. Men det startes nok en aksjon her, slik at de vinner. Dessverre. Birgit Skarstein har danset i rullestol, så hun er selvsagt også en veldig sterk kandidat.

Hvorfor er du så sint på sykepleierne?

Framsynt

Framsynt
28.11.20 14:50
kristofferbd: Selv har jeg stemt på Nakstad. Rett og slett for hans formidlingevne og fagkunnskaper gjennom pandemien.

Fordi han samtykket i Erna -og Høies høyst uansvarlige start på andre bølge når de åpnet opp for smitteimport fra røde land 15 juli?

Han gjorde ikke jobben sin -og nå for alle svi for dette. Ikke minst bedriftene.

DrSchwei

DrSchwei
28.11.20 14:51
Solvgutt1: Hvorfor er du så sint på sykepleierne?

Sint? Jeg bare synes det er jævlig mye sutring fra en gruppe som har trygge og forholdsvis godt betalte jobber i en tid da hundretusener hadde gitt alt for å i det hele tatt ha en jobb å gå til. At de fortjener noen særstilling blant alle som jobber innen helsevesenet forsår jeg ikke. Som nenvt, det finnes folk der som jobber like mye, tjener langt dårligere og aldri får denne støtten og omtalten sykepleiere til stadighet får.

oppenheimer

oppenheimer
28.11.20 14:57
Framsynt: Fordi han samtykket i Erna -og Høies høyst uansvarlige start på andre bølge når de åpnet opp for smitteimport fra røde land 15 juli? Han gjorde ikke jobben sin -og nå for alle svi for dette. Ikke minst bedriftene.

Alle feilet forut for andre bølge. Disse som ikke kunne holde seg i Norge. Disse  som måtte samles i store grupper å feste. Argumentet ditt er ugyldig.

Framsynt

Framsynt
28.11.20 15:01
oppenheimer: Alle feilet forut for andre bølge. Disse som ikke kunne holde seg i Norge. Disse  som måtte samles i store grupper å feste. Argumentet ditt er ugyldig.

All smitte i Trondheim skyldes smitteimport som siden har spredd seg. Blir ikke mer gyldig enn dette - fakta.

Det hjelper ikke det minste at du forsøker  å forsvare regjeringens hodeløse beslutning om å åpne grensene.

oppenheimer

oppenheimer
28.11.20 15:22
Framsynt: Det hjelper ikke det minste at du forsøker  å forsvare regjeringens hodeløse beslutning om å åpne grensene.

Den beslutning har jeg aldri vært enig i. Den mener jeg var feil. Den mente jeg var feil når den ble tatt. I ettertid alle ser at den var feil. Likevel har vi som nasjon klart oss relativt bra. 

Å ikke prøv å gi meg meninger jeg ikke har. Du er en falsk løgner. Gå i skammekroken :)

aegi2

aegi2
28.11.20 15:58
kristofferbd: Hvem mener du er årets navn?

skal trille terning om Erling B H og Victor Sotberg

Tempus

Tempus
28.11.20 18:33

Selvsagt måtte valget bli Nakstad, selv om jeg led valgets kval da det stod mellom sykepleierne, Maud Angelica eller Birgit++

Dr_Who

Dr_Who
28.11.20 18:35

Sykepleierne.

Framsynt

Framsynt
28.11.20 18:47
oppenheimer: Den beslutning har jeg aldri vært enig i. Den mener jeg var feil. Den mente jeg var feil når den ble tatt. I ettertid alle ser at den var feil. Likevel har vi som nasjon klart oss relativt bra.  Å ikke prøv å gi meg meninger jeg ikke har. Du er en falsk løgner.

Det var da voldsomt.
Spesielt ettersom du lider av såpass mangelfulle formuleringsevner.

Når du faktisk skrev dette;
"Alle feilet forut for andre bølge."

- så er ikke det en spesielt bra måte å uttrykke motstand mot åpne grenser og regjeringens hodeløse beslutning.

oppenheimer

oppenheimer
28.11.20 19:35
Framsynt: Det var da voldsomt.
Spesielt ettersom du lider av såpass mangelfulle formuleringsevner. Når du faktisk skrev dette;
"Alle feilet forut for andre bølge." - så er ikke det en spesielt bra måte å uttrykke motstand mot åpne grenser og regjeringens hodeløse beslutning.

Alt jeg ønsker å formidle er at Nakstad bør få den pris. Åpne grenser og regjeringens hodeløse beslutning kan du sikkert mer om enn meg.

Eivinder

Eivinder
28.11.20 20:33

Jeg syns Birger er årets navn.

jonas

jonas
28.11.20 20:34

Jeg synes Trollet fra Maskorama burde bli årets navn.

Framsynt

Framsynt
28.11.20 20:41
oppenheimer: Alt jeg ønsker å formidle er at Nakstad bør få den pris

Men han har jo ikke overbevist dem om den fatale feilslutningen det ville være å åpne grensene for smitteimport. Hans oppgave er å gi dem faglige råd. Der har han jo feilet på det som er viktigst, så hvorfor årets navn?

fargerik

fargerik
28.11.20 20:45
Framsynt: Hans oppgave er å gi dem faglige råd. Der har han jo feilet på det som er viktigst, så hvorfor årets navn?

Nakstad er ikke folkehelseinstituttet personlig. Det er nesten 1000 ansatte der.

(Innlegget ble redigert 28.11.20 20:47)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg