xpoolman: Under den direktesendte julelystenningen på NRK i går ble "Du grønne glitrende tre, goddag" sunget av Fantorangen og hans tøyvenn Pivi.
Siste strofe i denne sangen lyder
«Ja, den må skinne
for den skal minne
oss om vår Gud,
oss om vår Gud».
Dette er visst for sterk kost for vårt multikulturelle samfunn dag, og Gud ble likesågodt byttet ut med Jul....
NRK unnskylder seg med at "dette er ingen avkristning, men NRK har kulturansvar"
Makan !!!!
På radiokanalen NRK klassisk har de sendt mange tradisjonelle julesanger. På TV har samme kanal visst flere program om advent.
Muslimer og ateister må også få høre på tradisjonelle tradisjonelle julesanger, uten å bli støtt. NRK oppgave er å gi tilbud til alle.
(Innlegget ble redigert 01.12.20 09:38)

xpoolman: Dette er visst for sterk kost for vårt multikulturelle samfunn dag, og Gud ble likesågodt byttet ut med Jul....
Det var da en merkelig tolkning av deg.
Alle kulturer har en gud.
Men kun vår kultur har jul.
Slike som deg burde jo bejublet denne "Norway first" attituden...
(Innlegget ble redigert 01.12.20 09:39)

PapaSmurf: Da må jeg spørre: Er dette den samme statskanalen som bytter ut ordet Gud i julesanger som arrangerte stor live feiring av Eid tidligere i år? (Jeg har ikke noe problem med at NRK sender Eid, jeg satt og så litt på og lærte litt av det. Men det blir veldig problematisk om man samtidig fjerner kristendom med viten og vilje).
Nei i denne førjulstiden har jeg et tips til NRK og skoleverket. Feir jul uten sensur. Mennesker fra andre kulturer har godt av å lære om vår kultur. La julesanger være julesanger, ingen får pest eller kolera av å høre ordet Gud, selv om de tror på noe annet eller de ikke tror på noe i det hele tatt.
Du er klar over at NRK har morgenandakt i radio hver eneste morgen året rundt? Avsluttes alltid med "Fader Vår".
Hver søndag er det direktesending av gudstjeneste fra en eller annen kirke et sted i landet.
I julen er det julegudsttjeneste. Direktesendt i TV.
Så det er ingen grunn til panikk. Alle får.
(Innlegget ble redigert 01.12.20 10:16)