Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Yrs gamle nettsider finnes fortsatt :-)

NYTT TEMA
Arrcab

Arrcab
03.12.20 23:22

Korrekt, det lages et produkt som skal passe til alle plattformer, også for barn og besteforeldre. Det er ikke noe galt i det, men produktet blir nødvendigvis deretter. 

Sevens7ar

Sevens7ar
04.12.20 08:52
Cabal: Moderne og fin layout, synes da jeg. Hvilket innhold er borte?

Det viktigste og mest pålitelige værvarselet er borte: tekstvarselet. Symbolvarsel alene strekker rett og slett ikke til, men gir i visse situasjoner et direkte feil inntrykk av værsituasjonen.

Særlig når det er bygevær i vente kan symbolvarselet ofte være misvisende da det er ganske tilfeldig hvor bygene plasseres av værmodellen som det automatiske symbolvarselet baseres på. Varselet kan vise delvis skyet oppholdsvær hele dagen mens man i virkeligheten blir liggende i et bygebelte.

Slike nyanser komme ikke frem i de automatiske symbolvarslene. Tekstvarslene, som lages manuelt og kvalitetssikres av meteorologene med bakgrunn i flere modeller, gir derimot tilstrekkelig informasjon også i mer sammensatte værsituasjoner.

De nye sidene hadde vært vesentlig mer informative og brukervennlige hvis de la tekstvarselet for brukerens favorittsted helt øverst som det første man så med en raden av symboler nedenfor. Uten et tekstvarsel er sidene lite mer enn en gimmick.

fargerik

Cabal

Cabal
04.12.20 09:58
Sevens7ar: Det viktigste og mest pålitelige værvarselet er borte: tekstvarselet.

Som en selverklært ekspert på meteorologi (er også smittevernsekspert, klimaekspert og integreringsekspert), så kan jeg trøste deg med at det varselet som er 65,77% mer riktig enn alt Yr har kastet, eller vil kaste etter deg er dette: været i morgen blir omtrent som i dag.

Tallyhoo

Tallyhoo
04.12.20 12:47

Radar. Historiske data. Timevarsel. Langtidsvarsel. Alt er der slik som før. Historiske data er bare mye bedre enn før. Men jeg måtte lete litt før jeg fant ut av det, det skal sies. Men alt kan jo klages på....

Nightwish

Nightwish
11.12.20 19:18
xpoolman: https://retro.yr.no/

Jeg postet denne linken på Facebook, men den vil ikke fungere, får feilmelding når jeg klikker på den.

Finner forsåvidt en annen løsning, får bare ta bilde av linken.

(Innlegget ble redigert 11.12.20 19:25)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg