Ja, hun framstod som direkte tåpelig i det lille klippet som ble vist på Dagsrevyen i alle fall. Hvis man først skal begynne å snakke usaklig om hvorfor folk er engasjerte, så kan man jo lure på hvorfor svenskene ikke er stolte over sin egen innsats under siste krig..
Rem var forbausende rolig og saklig. Det er jo veldig greit å være det når kritiken til de grader blir så latterlig og tåpelig. Beint ut uintelligent og uopplyst.
Dette med kvinneperspektivet kan jo være interssant å diskutere nærmere hvis det er viktig. Som påpekt ble jo andre kvinner i serien helt klart undervurdert og til dels fikk de et feilaktig stempel.
Som Rem antydet i går, der er jeg på linje med ham, for jeg reagerte først når serien "tok av" med fri dikning. De første to episodene likte jeg godt og de virket realtivt realistiske, selv om den der kjøringen gjennom bommen ved grensen var litt latterlig, så er det slikt man kan akseptere. Men når det tar av med sjalusi, drukkenskap, overdriven intimitet med en mann som er graven nær og fri dikting om veldig mye, så faller jo serien totalt gjennom for seriøse seere.
Hvis man skal lage en serie som bare skal være "underholdning" trenger man ikke bruke 100 millioner av skattebetalernes penger.
Og dessuten så trekkes jo Kong Olav delvis ned i søla her, og jeg synes det er dårlig gjort å lage underholdning av faren til vår sittende Konge.