Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Islam Net's kjøp av skytesenter til moske.

NYTT TEMA
Rockohh

Rockohh
02.03.21 20:54

Islam Net bak kjøp av Oslo-eiendom for nær 60 millioner - skytebane kan bli moske.  - Filter Nyheter. 1. mars 2021

Oslo skytesenter ligger på et industriområde på Nedre Rommen i Stovner bydel. Planen for eiendommen er å opprette et religiøst senter som skal tiltrekke seg minoritetsungdom ved å tilby blant annet biljard, datarom, lydstudio og treningsapparater. Det skal bli en kombinasjon av "dawah-senter" og moske.

Frem til nå har bygningen vært mest kjent som Oslo skytesenter, med en 25 meter lang pistolbane med 15 standplasser og en dobbelt så lang innendørsriflebane, i tillegg til en av Norges mest velutstyrte våpenbutikker - med alt fra grovkalibrede revolvere og gullpyntede pistoler til sofistikerte jaktgevær i hyllene. Oslo politidistrikt var inntil nylig en av anleggets viktigste kunder, og politifolk fra spesialavdelinger skal ha hatt egen nøkkel til bygget for å kunne drive skytetrening utenfor åpningstid.

Nå har Imam aktivitetssenter blitt ny huseier både for skytesenteret og selskapslokalet "Engel Paradis" som ligger vegg i vegg og rommer tilstelninger med opptil 450 personer.

Oslo skytesenter blir værende i omlag 3 år, mens de andre leietakerne kan være ute i løpet av 2021.

Det var på Islam Net den terror tiltalte IS-kvinnen ble radikalisert. Jeg blir helt matt! Hva skal man si til sånt som dette salget? At det går an å være så naive å tillate dette?

Bantor

Bantor
02.03.21 20:59

Det er nok av muslimer som har våpen tillatelse. Tror ikke det er noe problem å etablere en islamsk pistolklubb innenfor NSF. De kan jo ikke diskriminere noen. 

Rockohh

Rockohh
02.03.21 21:46
Bantor: Det er nok av muslimer som har våpen tillatelse. Tror ikke det er noe problem å etablere en islamsk pistolklubb innenfor NSF. De kan jo ikke diskriminere noen.

Tror du nazister, kommunister, som f.eks. Tjen Folket, og Antifa, hvis de hadde klart å samle inn like mange penger, hadde fått lov til å kjøpe Oslo skytesenter på Stovner? Islam er en farlig totalitær ideologi. Islam Net har en bokstavtro tolkning av islam. Koranen har mange vers med oppfordring om å drepe de vantro. Profeten Muhammed var en karavanerøver, hærfører, krigsherre og massemorder og han blir ansett av muslimer å være det mest perfekte menneske som har levd på denne jord, et ideal til etterlevelse.

Tempus

Tempus
02.03.21 21:50

Islamistene slår seg opp, herlige fremtidsvyer for Norge.

Corvus

Corvus
02.03.21 22:06
Rockohh: Nå har Imam aktivitetssenter blitt ny huseier både for skytesenteret og selskapslokalet "Engel Paradis" som ligger vegg i vegg og rommer tilstelninger med opptil 450 personer. Oslo skytesenter blir værende i omlag 3 år, mens de andre leietakerne kan være ute i løpet av 2021. Det var på Islam Net den terror tiltalte IS-kvinnen ble radikalisert. Jeg blir helt matt! Hva skal man si til sånt som dette salget? At det går an å være så naive å tillate dette?

Ekstreme islamister og et skytesenter...

Finnes det ingen grense for galskapen her til lands...

Tempus

Tempus
02.03.21 22:24

PST er vel klar over dette kjøpet på 60 mill.Og Dagbladet er nok allerede på saken, da de er flinke med islamske forbindelser og transaksjoner.

Hva tenker denne nordmannen med som har solgt til denne ekstremistiske organisasjonen?

Er det der flere skal radikaliseres, kanskje?

(Innlegget ble redigert 02.03.21 22:27)

Bantor

Bantor
02.03.21 22:26

Enkelte på ytre høyre har fra før av klaget på Wild-X, og påstått at det er antirasistisk eller kommunistisk våpenopplæring. Just sayin. 

Rockohh

Rockohh
02.03.21 23:17
Tempus: PST er vel klar over dette kjøpet på 60 mill.Og Dagbladet er nok allerede på saken, da de er flinke med islamske forbindelser og transaksjoner. Hva tenker denne nordmannen med som har solgt til denne ekstremistiske organisasjonen? Er det der flere skal radikaliseres, kanskje?

Eiendomsutvikleren (selgeren) er kristen:

- Jeg står religiøst på den andre siden, og gikk veldig i tenkeboksen. Men jeg har aldri hatt så mange trossamtaler med noe annet menneske gjennom en handel som jeg har hatt med Fahad, sier eiendomsutvikleten.

De snakket om flerbrukshus der de ville hjelpe ungdommer med skolelekser og sånne ting, det hørtes ut omtrent som AKS (skolefritidsordningen i Oslo kommune), sier eieren av Oslo skytesenter, Willy Røgeberg, til Filter Nyheter.

Tempus

Tempus
02.03.21 23:35

Men minoritetsungdommen er foretrukket til hjernevasken. At myndighetene er uten muligheter til å gjøre noe med dette forundrer ikke.

perchri

perchri
03.03.21 08:21
Rockohh: Det var på Islam Net den terror tiltalte IS-kvinnen ble radikalisert. Jeg blir helt matt! Hva skal man si til sånt som dette salget? At det går an å være så naive å tillate dette?

Utrolig. naiviteten til norske politikere er på toppnivå. De elsker mere ordkløyveri og krangel en noe annet.

Å være "noe" forsiktige med hva de tillater ,på mange "felter" er visst ikke av interesse.

De er fortsatt i mine øyne noen nixepinner.

fruitman

fruitman
03.03.21 10:08

"Religiøst opphav"? Meg bekjent er religion et frivillig verdenssyn, ikke et medfødt utgangspunkt. Religiøse verdenssyn er gjerne ideologisk betinget, og islam.Net er en org som står for en mer radikal ideologi. Ser derfor ingen hindringer i at Islam.net, i likhet med andre organisasjoner med radikale ideologier, ikke skal kunne nektes egen skytebane. Både Islam.net og f. Eks ny-nazistene i NMR pusher for radikale politiske forandringer som bunner i ideologi. Hvorfor skal den ene radikale ideologien plutselig gå fri fordi den er religiøst basert? Religion er et valg, og jeg ser ingen grunn til at religiøse skal motta ideologisk/politisk særbehandling. 

(Innlegget ble redigert 03.03.21 10:13)

InnocentBystander

InnocentBystander
03.03.21 10:14
fruitman: , ikke skal kunne nektes egen skytebane.

Slik saken er gjengitt, så skal vel ikkje islam.net driva skytebane? For å skyta må ein jo uansett ha våpenløyve, og det er vel den korrekte plassen å stoppa folk sin tilgang til våpen.

IndocteCollectio

IndocteCollectio
03.03.21 10:16
fruitman: "Religiøst opphav"?

Så du vet ikke at man kan bli født inn i en religion???

IndocteCollectio

IndocteCollectio
03.03.21 10:17
fruitman: ikke skal kunne nektes egen skytebane.

Skal de drive skytebane??? Det kommer ikke fram noe sted i artikkelen. Det står at det pr i dag er en skytebane i drift der.

Pernillel

Pernillel
03.03.21 10:27

Moske og skytebane? Kanskje de skal starte sitt eget bryllupslokale?

MP62

MP62
03.03.21 10:27

La de ta over skytebanen. Det blir helt sikkert et fantastisk sted der ungene får leksehjelp i geologi, idehistorie, RLE, biologi, fysikk, kjemi og andre naturfag som står så sentralt i islamsk lære. Not...

Lukter hjernevaskingsanstalt. 

fruitman

fruitman
03.03.21 10:33

Indocte: "Så du vet ikke at man kan bli født inn i en religion???"

Nei, men en kan fødes inn i en religiøs familie og hjernevaskes deretter. Det samme kan ny-nazister. Begge kan også velge å gå vekk fra ideologien. Sjukt, jeg vet

Rockohh

Rockohh
03.03.21 10:35
Bantor: Enkelte på ytre høyre har fra før av klaget på Wild-X, og påstått at det er antirasistisk eller kommunistisk våpenopplæring. Just sayin.

"Våren 2012 arrangerte WildX et jegerprøvekurs. Fire av deltakerne viste seg å ha tilknytning til jihadistmiljøet i Norge. Fordi WildX har kompetanse på hva som rører seg i miljøet vi ikke vil ha noe med å gjøre, og fordi vi har flinke ansatte som snakker arabisk, var vi i stand til å avsløre disse fire, og vi kontaktet umiddelbart PST.

Den videre håndteringen av disse fire ble gjort i samråd med PST, og vi holdt dem løpende orientert om hva disse menneskene ga uttrykk for, blant annet ytret de et ønske om å jakte på jøder.

I følge Hege Storhaug tok disse ekstremistene jegerprøve. Sannheten er at vi brøt voksenopplæringsloven og nektet å melde dem opp til eksamen. Dette fordi ingen kunne garantere at de ikke ville få våpen-tillatelse. De fikk med andre ord ingen jegerprøve".

- Tor Bach. Generalsekretær og jegerprøve-instruktør.

Fra "Lyver om WildX".  02, 2019.

Bantor

Bantor
03.03.21 10:58

Jakt og konkurranse skyting er ting som det vil tvinge seg frem endringer på i Norge. Jeg vil anta at private etter hvert ikke vil kunne eie pistoler.

Det blir nok også satt enda strengere krav til de som vil gå på jakt i fremtiden.

Det er ikke det samme å selge våpen til folk som lever i klankulturer, som å selge våpen til folk som ikke gjør det.

Problemet er klankulturer, ikke nødvendigvis at de har rulleblad. Innvandring vil føre til strengere restriksjoner på private våpen.

Rockohh

Rockohh
03.03.21 11:01
Bantor: Enkelte på ytre høyre har fra før av klaget på Wild-X, og påstått at det er antirasistisk eller kommunistisk våpenopplæring. Just sayin.

Slik gikk 23-åringens liv fra gjeddefiske til hellig krig. TV2 19.10.13

Han kom fra Eritrea til Norge som enslig mindreårig asylsøker i 2003. Da var han bare 13 år. Først på asylmottak. I fem år bodde gutten hos sin norske fosterfamilie. Han spilte fotball og fikk gode karakterer fra videregående skole.

I 2010 jobbet han blant annet som pleiemedarbeider ved en institusjon i Bærum. Han jobbet i en periode også som elevassistent ved en skole i Drammen.

Rett etter videregående skole flyttet han til Volda for å studere.

I følge TV2's kilder forandret han seg etter at han flyttet hjemmefra. De forteller at han kom tilbake etter kort tid med en mer konservativ tilnærming til religionen islam.

- Jeg husker han som en blid, ordentlig og veltilpasset gutt som kom overens med alle, sier Bach. Da han senere kom tilbake for å ta jegerprøven, var han blitt en annen gutt med langt skjegg og sinte øyne, og venner som snakket om å skyte jøder, fortalte Bach.

Han ble radikalisert på svært kort tid. Han var sterkt inspirert av jihadistenes propagandafilmer fra Syria. I desember 2012 forlot 23-åringen Norge og satte kursen mot Syria. Tilbake satt en kone og en bare noen uker gammel baby.

Han ble med i jihadist-brigaden, Kataib al-Muhajereen. Den er tilknyttet den såkalte al-Nusra-fronten.

IndocteCollectio

IndocteCollectio
03.03.21 11:10
Rockohh: følge Hege Storhaug tok disse ekstremistene jegerprøve. Sannheten er at vi brøt voksenopplæringsloven og nektet å melde dem opp til eksamen. Dette fordi ingen kunne garantere at de ikke ville få våpen-tillatelse. De fikk med andre ord ingen jegerprøve".

Så fint at du avslører Storhaug som løgner.

IndocteCollectio

IndocteCollectio
03.03.21 11:11
fruitman: Nei, men en kan fødes inn i en religiøs familie

SÅ barn av jøder er ikke jøder helt automatisk mener du?

joplina

joplina
03.03.21 11:15
Rockohh: Tror du nazister, kommunister, som f.eks. Tjen Folket, og Antifa, hvis de hadde klart å samle inn like mange penger, hadde fått lov til å kjøpe Oslo skytesenter på Stovner?

Si meg én ting....tror du at dette kjøpet av næringseiendom  er synonymt med at Islam Net  får alle rettigheter til å drive skytebane og drive våpenhandel i våpenbutikken som også LEIER lokale der - slik Oslo Skytesenter gjør...????

"Selgeren av Haavard Martinsens vei 5, eiendomsutvikleren Rune Borknes, er deleier av en rekke næringseiendommer i området og har lenge omtalt seg som «visjonsbærer» i en langsiktig plan om å gjøre det lite innbydende industriområdet om til en ny bydel med tusenvis av boliger, kontorarbeidsplasser, skoler, restauranter og andre attraktive fasiliteter.

Forrige gang Borknes fikk medieoppmerksomhet var da byrådsleder Raymond Johansen (Ap) stilte opp sammen med ham for å lansere byggingen av «Idrettens hus», også det i Haavard Martinsens vei, 500 meter fra eiendommen Borknes nå har solgt til Islam Net-miljøet.

Eiendomsutvikleren kaller seg en «gammel ringrev» i bransjen som fanget opp at den religiøse gruppen hadde vist interesse for flere ulike eiendommer.

– De luktet på flere alternativer. Jeg oppdaget dem i markedet på jakt etter eiendom, sier Borknes.

Overfor Filter Nyheter tegner han salget til Islam Net-miljøet inn i visjonen for «Nordbyen».

– Vi har tre elementer som vi bygger denne byutviklingen på: idrett, kultur og utdanning. Tre integrasjonsplattformer, kaller vi det, sier Borknes, og tilføyer:

– Iman aktivitetssenter går i boksen «kultur»."

Hvor er den faktiske kobling "ekstreme Islam Net + skytebane = livsfarlig galskap" som du pusher - sitert over ???

- I dine ville fantasier??

Må være der du gjør en slik kobling - for den eksisterer ikke noe annet sted.

Både våpenbutikk og Oslo Skytesenter har bare vært LEIETAKERE  av næringseiendommen  som nå er solgt.

Rockohh

Rockohh
03.03.21 12:17
IndocteCollectio: Så fint at du avslører Storhaug som løgner.

Nei, det er ikke mine ord. Hun tok bare feil hvis hun trodde disse islamistene fikk fullført jegerprøven. WildX holdt vel på med dette noen år og da kan det ha vært noen andre islamister som tok jegerprøven. Greit å skrive Tor Bach sin forklaring siden han nå er død og ikke får sagt mer om det.

IndocteCollectio

IndocteCollectio
03.03.21 12:21
Rockohh: Nei, det er ikke mine ord. Hun tok bare feil hvis hun trodde disse islamistene fikk fullført jegerprøven.

Jeg skrev bare at det var fint at du avslørte Storhaug som løgner, ikke at det var dine ord. Men bra at det er flere som viser til løgnene fra den nettsiden, så her fikk du kred for godt arbeid.

Cabal

Cabal
03.03.21 12:41
Rockohh: At det går an å være så naive å tillate dette?

Hva er det som tillates?

IndocteCollectio

IndocteCollectio
03.03.21 12:45
Rockohh: WildX holdt vel på med dette noen år og da kan det ha vært noen andre islamister som tok jegerprøven

Det var WildX som meldte i fra PST og nektet disse islamistene jegerprøve. Saken ble behørig omtalt i media, så lite sannsynlig at HRS ikke fikk med seg dette. Så viktig at slike løgner fra Storhaug og co blir avlørt og fint at du bidrar.

Gloriana

Gloriana
03.03.21 12:49
IndocteCollectio: Det var WildX som meldte i fra PST og nektet disse islamistene jegerprøve. Saken ble behørig omtalt i media, så lite sannsynlig at HRS ikke fikk med seg dette. Så viktig at slike løgner fra Storhaug og co blir avlørt og fint at du bidrar.

Da jeg tok jegerprøven var 1/4 av de andre som var der jenter i hijab. Ingen skal fortelle meg at de driver aktivt med jakt. 

Rockohh

Rockohh
03.03.21 12:54
joplina: Hvor er den faktiske kobling "ekstreme Islam Net + skytebane = livsfarlig galskap" som du pusher - sitert over ??? - I dine ville fantasier?? Må være der du gjør en slik kobling - for den eksisterer ikke noe annet sted. Både våpenbutikk og Oslo Skytesenter har bare vært LEIETAKERE av næringseiendommen som nå er solgt.

Islam Net, der den nå terrortiltalte IS-kvinnen ble radikalisert, er nå huseier av Oslo skytesenter, som blir værende der i omlag tre år, mens den andre leietakeren kan være ute i løpet av 2021.

IndocteCollectio

IndocteCollectio
03.03.21 12:55
Gloriana: Da jeg tok jegerprøven var 1/4 av de andre som var der jenter i hijab. Ingen skal fortelle meg at de driver aktivt med jakt.

Du tror de er kommende terrorister?? Og hvorfor skulle en muslimsk jente i Norge ikke kunne bedrive jakt eller for eksempel være med på leirdueskyting som WildX har på flere av sine turer/arrangementer?

(Innlegget ble redigert 03.03.21 12:59)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg