Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvfor er Islam et problem?

NYTT TEMA
idiomatisk

idiomatisk
05.03.21 22:07

Man klarer nesten aldri å forstå hvorfor innvandrings-debatten har blitt så delt. Men hovedgrunnen er Islam mener jeg. Jeg mener Islam er en gigantisk sekt der en veldig stor andel muslimer vil følge deres ledere om behovet for hellig krig byr seg. Slik kristdommen og all styggedommen den førte med seg kom til makten. Nå er slike sekter delt opp i mange ubetydelige uten noe makt. 

Nå er det Islam som er på fremmarsj. Verden må være varsomme og mediene må være mer kritiske. Lederne i Islam og moseeker må vesten ha oversikt over. 

Hva tenker dere?

(Innlegget ble redigert 11.03.21 20:27)

idiomatisk

idiomatisk
05.03.21 22:33

Jeg nekter å tro at så mange ungdommer velger å begå slike grusomme knivangrep uten å ha blitt hjernevasket av sterke idealistiske krefter.

Disse begynner å få grobunn i Europa, og jeg fatter ikke hvorfor mediene ikke er mer kritiske til denne utviklingen. 

(Innlegget ble redigert 05.03.21 22:35)

finnur

finnur
05.03.21 22:44
idiomatisk: Hva tenker dere

Det som starter med litt is-lam i ett land, har en lei tendens til å bli stadig mer is -lam, før alt ender opp som bare is-lam, når demografien er på plass. Når dette skjer her hos oss, er vel en del tiår frem i tid. Våre politikere tror vel at det aldri vil skje!

Bantor

Bantor
05.03.21 22:46

Si det som det er. Vi står overfor en energikrise på sikt. Visse lag i samfunnet frykter uroligheter. Derfor importerer man en indre fiende, som kan rettferdiggjøre tiltakene som egentlig ikke bare er rettet mot disse.

Ekstreme muslimer blir også brukt av etterretningstjenester, som våpen mot land de ikke liker.

Galningene i Saudi er opprinnelig innsatt av Britene. Og de er også allierte av USA. Som igjen er alliert med oss. 

Vestlige folk med lite penger, må plages av muslimer i deres nabolag. Mens andre tjener penger, og er opptatt av å vise "toleranse".

idiomatisk

idiomatisk
05.03.21 23:04

Vi er veldig naive. 

Hva skjer når disse angrepene går fra å være 1 person til 2-5 personer? Dette skjer i Midtøsten og Afrika daglig. Jeg vet ikke om noen holder oversikt. Neppe noen av betydning. 

Nabolandet vårt ble nettopp angrepet. Nesten helt tyst. En lærer ble halshugd i Paris for å markere retten til ytringsfrihet. Så ikke mye fra mediene annet enn fakta. Ingen meninger fra de smarte menneskene i VG. Skuffende

I Frankrike snakker man om sivil krig. 

Sam Harris snakker om det. En av hovedgrunnene til at jeg likte Pr. Trump, samt hans motstand mot Kina, men samma det. 

Islam er politikk, vesten må få øynene opp. Ekstremisme avler ekstremisme,  med flere radikale islamister følger flere radikale høyreekstremister. Man kan ikke bare skylde på den ene siden. Det er en grunn til at man blir ekstrem. Hvorfor kan ingen svare på det? 

(Innlegget ble redigert 05.03.21 23:14)

Bantor

Bantor
05.03.21 23:09

Resultatet er slutt på demokrati i vestlige land. Vi må nok belage oss på å bli styrt som f.eks. Egypt på sikt.

Forutsetningen for demokrati er en fri og opplyst offentlig samtale. Den er i ferd med å dø vekk.

BjartmarsHage

BjartmarsHage
05.03.21 23:16

Islam fungerer ikke sammen med noen kulturer.

Tenk hvor fint og rolig Norge hadde vært nå om islam aldri hadde funnet veien hit...

Bantor

Bantor
05.03.21 23:36

Det som er vanskeligst å skaffe i et moderne samfunn, er kompetente mennesker.

Dersom vi importerer den mindre utviklede del av verden, fører det ikke til noen nivå heving. Det fører bare til at vi sakte men sikkert synker ned på deres nivå...

Tempus

Tempus
05.03.21 23:59

Med islam kommer den sterke  religiøsiteten tilbake som vi trodde vi var kvitt i samfunnet. Det er vel derfor de går i symbiose med Krf og andre religiøse. Men at de til venstre bejaer islam er vanskelig å forstå.

gugler

gugler
06.03.21 07:36
idiomatisk: Jeg nekter å tro at så mange ungdommer velger å begå slike grusomme knivangrep uten å ha blitt hjernevasket av sterke idealistiske krefter.

Du nekter å tro på at mennesker er så gale som dette ; Ikke en gang etter å ha lest om all galskapen som er gjennomført av mennesker gjennom hele verdenshistorien.

Det finnes ingen grenser for hva mennesker kan finne på ; Det virker som du ikke har fulgt med på realiteter.

perchri

perchri
06.03.21 08:56
idiomatisk: Jeg nekter å tro at så mange ungdommer velger å begå slike grusomme knivangrep uten å ha blitt hjernevasket av sterke idealistiske krefter. Disse begynner å få grobunn i Europa, og jeg fatter ikke hvorfor mediene ikke er mer kritiske til denne utviklingen.

Er nok det at vi har for mange "tanter/mødre" i politikken, tenker jeg. De evner ikke å se hvorhen europa bærer,De åpner dørerne for alle ,helst enda flere. Krininaliteten øker på bestialsk vis. Kalifatene får godt fotfeste, og snart er europa styrt av kalifater, som har politikere i sin hule hånd. Men europa bare dilter med, en dag har vi kniven på strupen. Da nytter det neppe å rope mamma....

A_Øivind

A_Øivind
06.03.21 09:29
idiomatisk: Man klarer nesten aldri å forstå hvorfor innvandrings-debatten har blitt så delt. Men hovedgrunnen er Islam mener jeg. Jeg mener Islam er en gigantisk sekt der en veldig stor andel muslimer vil følge deres ledere om behovet for hellig krig byr seg. Slik kristdommen og all styggedommen den førte med seg kom til makten. Nå er slike sekter delt opp i mange ubetydelige uten noe makt.  Nå er det Islam som er på fremmarsj. Verden må være varsomme og mediene må være mer kritiske. Lederne i Islam og moseeker må vesten ha oversikt over.  Hva tenker dere?

Slik jeg tolker deg, argumenterer du for en mer enhetlig innvandringsdebatt, altså at de som debatterer skal være mer enige om innvandringspolitikken.

Men tror du vi ville vært mer enige om innvandringspolitikken om vi utelukket muslimer og i stedet tok i mot tusenvis av ikke-muslimske innvandrere fra Midt-Østen eller Afrika? 

Cabal

Cabal
06.03.21 10:01
idiomatisk: Man klarer nesten aldri å forstå hvorfor innvandrings-debatten har blitt så delt. Men hovedgrunnen er Islam mener jeg. Jeg mener Islam er en gigantisk sekt der en veldig stor andel muslimer vil følge deres ledere om behovet for hellig krig byr seg.

Du viser det vel klart og tydelig her?

Du har en gjeng med oppegående folk på ene siden, du har en gjeng med oppegående på andre siden, og så har du de som fullstendig ødelegger enhver innvandringsdebatt med galskap.

(Innlegget ble redigert 06.03.21 10:01)

jonas

jonas
06.03.21 10:12
BjartmarsHage: Tenk hvor fint og rolig Norge hadde vært nå om islam aldri hadde funnet veien hit...

Norge er fint og rolig. På hvilken måte mener du islam skaper problemer i Norge?

Pernillel

Pernillel
06.03.21 16:22
idiomatisk: Man klarer nesten aldri å forstå hvorfor innvandrings-debatten har blitt så delt. Men hovedgrunnen er Islam mener jeg.

Det er naturlig at islam blir et problem når omtrent samtlige avsenderland for irregulære migranter til Europa er islamske. Dette kombinert med at islam og islamsk kultur har svært mange negative egenskaper gjør at det ofte kan oppstå kollisjoner i møte med andre kulturer.

Men akkurat hvorfor innvandringsdebatten er så polariserende er i grunn et godt spørsmål. Det er noe som angår oss alle, som påfører samfunnet irreversible endringer og som har stort potensiale til å skape enorme fremtidige problemer.

perchri

perchri
06.03.21 21:52
jonas: Norge er fint og rolig. På hvilken måte mener du islam skaper problemer i Norge?

det skal vi takke for.....så lenge det varer.

Islam....skal jo ta over hele kloden, sies det. Det er målet. Det går sakte ,så sakte, men tiden er visst ikke prioritert. Så det sniker seg innpå. Kanskje prøve å være litt våkne?

Europa er like "daue" som i 1939....de skjønte heller ikke stort hva som kom til å skje, langt mindre norge. Vi kallte det å bli tatt på senga.

Rockohh

Rockohh
07.03.21 08:37
idiomatisk: Man klarer nesten aldri å forstå hvorfor innvandrings-debatten har blitt så delt. Men hovedgrunnen er Islam mener jeg. Jeg mener Islam er en gigantisk sekt der en veldig stor andel muslimer vil følge deres ledere om behovet for hellig krig byr seg. Slik kristdommen og all styggedommen den førte med seg kom til makten. Nå er slike sekter delt opp i mange ubetydelige uten noe makt. Nå er det Islam som er på fremmarsj. Verden må være varsomme og mediene må være mer kritiske. Lederne i Islam og moseeker må vesten ha oversikt over. Hva tenker dere?

John Quincy Adams (USAs sjette president) skrev det treffende:

Muhammed  "erklærte" en "utryddende krig mot resten av menneskeheten som en del av religionen sin. Koranens bud er evigvarende krig mot alle som fornekter at Muhammed er Guds profet".

Adams beskrev Muhammed som en "fanatisk og uredelig ånd av en bedrager", som spredde "ødeleggelse og villfarelse over en omfattende del av jorden".At Muhammed erklærte seg som profet, mente Adams var en "dumdristig løgn".

Muhammed "tilpasset" islam for å oppnå "seksuell tilfredsstillelse". Han "forgiftet kildene til menneskelig lykke", ved å innføre "nedverdigende tilstander for det kvinnelige kjønnet og tillatelsen til polygami...

Hovedbudskapet i hans doktrine var vold og lyst. Å opphøye det brutale over den spirituelle delen av menneskets natur".

LAVPROFIL

LAVPROFIL
07.03.21 10:30
A_Øivind: og i stedet tok i mot tusenvis av ikke-muslimske innvandrere fra Midt-Østen eller Afrika?

Hvorfor i all verden skulle vi gjøre det?

idiomatisk

idiomatisk
07.03.21 11:36
A_Øivind: Men tror du vi ville vært mer enige om innvandringspolitikken om vi utelukket muslimer og i stedet tok i mot tusenvis av ikke-muslimske innvandrere fra Midt-Østen eller Afrika?

Ja, moderate muslimer og arabere som ikke tilhører Islam er jeg mye mindre kritiske til. Og det er vel de som blir mest forfulgt i disse landene også.

Jeg mener Islam må gå igjennom de samme reformene som kristendommen måtte igjennom, for å få være i Europa.

Religion og politikk må ikke blandes. Da får vi "The Dark Ages" om igjen. Det er en grunn til at kristendommen gikk fra å være den styrende makt til å bli et palass i en Europeisk by, nå helt uten makt av betydning. Når kirken herjet på sitt verste var verden mye verre enn i dag.

Totalitære styresmakter og ideologier finansierer og bygger ut moskeer over hele Europa Vi må ikke gjøre denne feilen. Mediene kan bruke makten sin til noe fornuftig Legg press på lederne våre. Få reformer på plass.

ABB var vel en ekstrem evangelist/tempelridder. Disse er like farlige eller enda farligere. Hellig krig er veldig virkelig og de som har lest historien vår vet at vi ikke bør gjenta den. 

Jeg foretrekker et sterkt autoritært Kina som land, om valget står mellom å være delvis fri eller leve i frykt for ideologisk terror. Vi er jo ikke der enda, men om 30 år og utviklingen fortsetter så ser det ikke akkurat lyst ut. Da er jeg i 50 åra, og om jeg har barn vil de være i sin beste alder. Slik fremtiden ser ut tviler jeg på om jeg gidder å få barn. 

(Innlegget ble redigert 07.03.21 11:39)

Sapient-X

Sapient-X
07.03.21 13:27
idiomatisk: Jeg foretrekker et sterkt autoritært Kina som land, om valget står mellom å være delvis fri eller leve i frykt for ideologisk terror. Vi er jo ikke der enda, men om 30 år og utviklingen fortsetter så ser det ikke akkurat lyst ut. Da er jeg i 50 åra, og om jeg har barn vil de være i sin beste alder. Slik fremtiden ser ut tviler jeg på om jeg gidder å få barn.

Hvorfor ønsker du et totalitært diktatur?

Representerer du flertallet av unge mennesker som kommer fra skolene så skremmer det meg hva de blir fortalt der.

Vi trenger norske og vestlige barn mer enn noen gang i historien.

Ikke la genererasjon z bli den siste generasjonen i Norge.

Selv om du ikke får barn, så gjør andre det, og da blir det de som arver dette landet, takket være de som åpnet portene til tross for at vi sa de ikke skulle gjøre det.

Slutt å stem på politikere som gang på gang lyver, de som lover deg velferd, men som fyller nabolaget ditt med med asylsøkere.

(Innlegget ble redigert 07.03.21 13:28)

idiomatisk

idiomatisk
07.03.21 13:56
Sapient-X: Hvorfor ønsker du et totalitært diktatur?

Om valget er Islamsk stat eller en politisk autoritær stat så må det jo bli en av de. 

På 1600-tallet måtte kristendommen igjennom en rekke reformer. Disse reformene gjør at kristne stort sett lever enkle liv i små menigheter i dag. Ofte er disse menighetene sære, men helt ufarlige. Det kan vi leve med. 

Frankrike har jo nettopp godkjent en ny anti-radikaliserings lov. Den bør bekymre muslimer. For om neste president i Frankrike blir far-right så kan denne loven utnyttes for alt det er verdt. 

Nye lover fungerer ikke, man må få på plass reformer for religionen som helhet.  

jonas

jonas
07.03.21 14:00
perchri: Islam....skal jo ta over hele kloden, sies det. Det er målet. Det går sakte ,så sakte, men tiden er visst ikke prioritert. Så det sniker seg innpå. Kanskje prøve å være litt våkne?

Sies det på samme måte som "Gå derfor ut og gjør alle folkeslag til disipler"? Eller er det noen overhoder som sitter og styrer denne overtakelsen? 

Gunstein12

Gunstein12
07.03.21 17:28
jonas: Sies det på samme måte som "Gå derfor ut og gjør alle folkeslag til disipler"?

Står mye rart/brutalt/ekstremt i bibelen.

De fleste her i landet er nok ikke klar over det.

Hvorfor?

Rockohh

Rockohh
07.03.21 18:27
jonas: Sies det på samme måte som "Gå derfor ut og gjør alle folkeslag til disipler"? Eller er det noen overhoder som sitter og styrer denne overtakelsen?

Islam ligger mange hundre år etter og det er også ideal tiden, så det blir på en helt annen måte enn kristendommens misjonsbefaling i dag. Dessuten er islam en totalitær ideologi og politikk til et konkurrerende samfunnssystem med barbariske sharialover.

Dokumentarfilmen "The Third Jihad"er en dokumentarfilm basert på et 15 siders dokument fra Det muslimske brorskap på arabisk som FBI kom over. Dokumentet sier at dette Brorskapets arbeid i USA er "en type stor jihad for å eliminere og ødelegge den vestlige sivilisasjonen fra innsiden og "sabotere" dets miserable hus med hendene sine og de troendes hender". USA og Vesten skal "infiltreres og domineres". Brorskapet skal "presentere islam som et sivilisasjonsalternativ og støtte den globale islamske staten overalt der den er". Det "ultimate målet", sier dokumentet videre, er at "Allahs religion seirer over alle andre religioner".

Fra Islam den 11.landeplage. - Hege Storhaug.

Sapient-X

Sapient-X
07.03.21 22:13
idiomatisk: Om valget er Islamsk stat eller en politisk autoritær stat så må det jo bli en av de.  På 1600-tallet måtte kristendommen igjennom en rekke reformer. Disse reformene gjør at kristne stort sett lever enkle liv i små menigheter i dag. Ofte er disse menighetene sære, men helt ufarlige. Det kan vi leve med.  Frankrike har jo nettopp godkjent en ny anti-radikaliserings lov. Den bør bekymre muslimer. For om neste president i Frankrike blir far-right så kan denne loven utnyttes for alt det er verdt.  Nye lover fungerer ikke, man må få på plass reformer for religionen som helhet.

Jeg kan ikke skjønne at vi står overfor det valget.

I så fall, hvem har ført oss dit? -Og kunne de ikke se konsekvensene av hva de gjorde?

Gjorde de det av ondskap, grådighet, eller er de bare idioter?

Vi kunne bare sagt nei til masseinnvandring.

Jeg vil gjerne beholde et demokrati med frihet. Men sterke krefter ønsker det annerledes.

De må ikke få det som de vil.

Men jeg regner ikke med at mange i generasjon z har det som trengs for å bevare demokratiet slik vi kjenner det. Lav testosteron, adlyder autoriteter uten å spørre, er livredde for å ha andre meninger enn det myndighetene aksepterer, avtjener ikke verneplikt, får ikke barn.

Jeg ser ikke mye håp i a dagens ungdommer kan forsvare demokratiet, siden de ikke lenger vet hva frihet innebærer.

(Innlegget ble redigert 07.03.21 22:14)

Rockohh

Rockohh
08.03.21 20:32
idiomatisk: Nå er det Islam som er på fremmarsj. Verden må være varsomme og mediene må være mer kritiske. Lederne i Islam og moseeker må vesten ha oversikt over. Hva tenker dere?

Det er et stort samfunnsproblem at en farlig totalitær ideologi blir beskyttet som religion.

idiomatisk

idiomatisk
09.03.21 18:00
Rockohh: Det er et stort samfunnsproblem at en farlig totalitær ideologi blir beskyttet som religion.

Det er jo helt utrolig at så mange feminister og journalister ignorer denne utviklingen. Islam er kvinnefiendtlig i grobunnen. Flerkoneri, homohat og incest er helt normalt. Skal vi bare la disse ideene få komme inn i Europa? Da vil vi i løpet av noen tiår få et helt forferdelig samfunn. Forumet er vel lagt ned lenge før det, men vi graver vår egen grav. 

Bibelen anbefaler i hvert fall folket å følge lovene i landet de er i. Islam anbefaler det motsatte. 

Sharia as the Official Law of the Land En undersøkelse viser at muslimer flest ønsker sharia som lov i landet. Man må forstå at på sikt ender det med borgerkrig og kaos.

(Innlegget ble redigert 09.03.21 18:01)

idiomatisk

idiomatisk
09.03.21 18:25
Sapient-X: Jeg kan ikke skjønne at vi står overfor det valget.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at vi står ovenfor et slikt valg i fremtiden. 

Jeg tror ikke man kan skylde på andre enn oss selv. Disse regimeskiftekrigene til Vesten og da spesielt USA er skyld i masseinnvandringen fra Midtøsten. Dette var nok ikke hensikten. Men grådigheten og krigslysten til de skamløse politikerne i Washington skal i hvert fall ta på seg en stor del av skylden for utviklingen. 

USA hadde nok gode hensikter når de la ut på ferden og skulle gjøre om hele verden til et
demokrati. Dessverre har for lengst våpenindustrien/MIC tatt over makten i USA. Nå ser vi resultatet. 

(Innlegget ble redigert 09.03.21 18:36)

Tempus

Tempus
09.03.21 20:28

Islam kom til Norge for usle 50 år siden fordi pakistanere  fikk lov til å bli værende selvom de kom på turistvisum. Siden har utviklingen av islam vært formidabel med synlige tegn på den nye religionen vi har fått inn i samfunnet. Ikke alle er like begeistret for en religiøsitet som vil ha stor plass. 

Islam i Norge byr på utfordringer for vårt etterhvert sekulære samfunn som har kvittet seg med kristendommens makt over sjelene.

XY583

XY583
10.03.21 23:30
Tempus: Islam kom til Norge for usle 50 år siden fordi pakistanere  fikk lov til å bli værende selvom de kom på turistvisum. Siden har utviklingen av islam vært formidabel med synlige tegn på den nye religionen vi har fått inn i samfunnet. Ikke alle er like begeistret for en religiøsitet som vil ha stor plass.  Islam i Norge byr på utfordringer for vårt etterhvert sekulære samfunn som har kvittet seg med kristendommens makt over sjelene.

Jeg må si meg noe uenig i det du sier her. Selv er jeg personlig kristen, og baserer troen min på en tradisjonell forståelse av bibelen - slik fortsatt mange tusen nordmenn gjør. 

Hovedproblemet med islam, slik den er representert i Norge, er at religionen har vært lite eksponert for demokratisk styreform. 

Demokratiet vokste jo nettopp ut fra en kristelig kultur i vesten, slik du påpeker. Og demokratiet lærte dermed å forholde seg til kristendommen og kristne prinsipper og holdninger.

Islam er på den andre siden nytt for vestens demokrati, og dette skaper utfordringer.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg