Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Prisjeger tatt av coronajeger

NYTT TEMA
steep

steep
05.04.21 09:32

Jaja, hva skal man si, Norge 2021 der folk aswr seg opp over andres oppførsel i butikker, busser osv...hva skjedde med verden den dagen vi fikk en mild pandemi?

Angiveri, hysteriske tilstander fra regjeringsnivå og nedover, reisepass er neste om man velger å ta vaksiner kun prøvd ut på laks.

Selv ser jeg frem til en vaksinefri sommer på berget med mc og båtliv, og noe godt i glassrt og på grillen, så kan de som vil reise på panikkferie med vaksinepasset i kofferten.

Tempus

Tempus
08.04.21 18:27

Jeg så det  samme i dag, en som dro frem varer, tellte  på fingerne for deretter å legge varene tilbake. Hvorfor hun brukte denne telleteknikken kunne vært artig å vite, prisen står jo på hyllekanten.

Men uansett blir kunder oppfordret til å ikke ta på varer de ikke skal kjøpe. Gremmes over det jeg så.

maxus4

maxus4
11.04.21 10:24

Med tanke på at sjansen for å bli smittet av the rona pga kontakt mellom varer er omtrent lik null så er reaksjonene på dette bare enda et eksempel på paranoiaen som denne pandemien har utviklet seg til å bli   

Forskere har sagt det..CDC har sagt det men folk vil hekker anklage hverandre og leve i frykt

hillebillys

hillebillys
11.04.21 11:08

Når det gjelder dette med ta på varer.
Det er vel noe butikkene har funnet på for å få solgt dårlig frukt og grønt..

For ser i mange butikker fortiden, så legges jo den dårligste frukten slik att en må ta det vekk for å komme til "god" frukt eller grønt. Men gjør en det, så er det alltid noen som hyler "ikke ta på varer du ikke skal ha"

Men faan jeg kjøper da ikke halvråtne tomater bare fordi de ligger øverst..

DrSchwei

DrSchwei
11.04.21 14:11

Hvis det skulle være noe økt smittefare fordi en person som har spritet hendene sine, la oss forutsette det, så kunne jo butikkene ikke holdt åpne.

Det er masse folk i butikken som ikke spriter hendene sine. Det ligger jo f.eks. epler i løsvekt som folk plukker og spiser.

At en person med maske og rene hender tar på noen kaffeposer, kan da umulig være noen reell smittefare.

Solvgutt1

Solvgutt1
11.04.21 14:14
DrSchwei: At en person med maske og rene hender tar på noen kaffeposer, kan da umulig være noen reell smittefare.

Nei, men folk har fått beskjed om å ikke ta på ting, og da blir de sinte på folk som tar på ting når de mener de selv har vært flinke og fulgt reglene for å redde liv.

Om det har noe å si for smittespredningen eller ikke, er ikke så nøye.

Tempus

Tempus
11.04.21 19:28

Det er vel ikke så vanskelig å tenke seg kunder som har tatt på dørhåndtak og flater går inn for å handle,  og glemmer å sprite hendene. Den som har viten om mikrobiologi skjønner hvor fort smitte kan spre seg.

En annen ting er butikkpersonell som nyser rett i hånda og fortsetter å plassere varer i hyllene. Er man da så uheldig at en av disse er smittet og kunder tar en av disse varene som er infisert, kan man dra smitte med seg hjem.

Hysterisk jeg- nei bare føre var:)

ehall

ehall
11.04.21 22:40

Denne saken er et godt bevis at verden har gått fullstendig av skaftet. Er ikke noe å si på at det er en som reagerer, er jo mange rare folk her i verden, men at det blir en mediesak er bare tullete.

Tempus

Tempus
11.04.21 22:47

Det som er rarest er at enkelte oppfører seg som om vi ikke har en smittsom pandemi gående, og tror de ikke kan få smitten og smitte videre. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg