Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kjent norsk konspirasjonsteoretiker død

NYTT TEMA
Rockohh

Rockohh
21.04.21 10:32
KansjeD: Hvor har du det fra at folk MÅ mene det samme om alt, bare fordi de har jobbet sammen, eller hatt noen som "mentor" som mente et eller annet? Folk kan faktisk tenke selv, og ha helt egne meninger. Det er jo det dere KT gnager om stadig vekk at DERE har. :)

Det er ingen som mener det samme om alt. Men noen kan gå inn for en strategi om et fremtidig mål.

MacanT

MacanT
21.04.21 11:57
Rockohh: Det er en falitt-erklæring å måtte ty til slike hersketeknikker med sykeliggjøring av meningsmotstander slik du gjør, istedet for å diskutere det som blir tatt opp.

Ingen normale mennesker gidder å diskutere virkelighetsfjernt tøv som KTere finner på.

aicat

aicat
21.04.21 12:10
Rockohh: Ettersom du forteller så forstår jeg godt reaksjonen til Gaarder når du så tydelig viser du både bruker hersketeknikker og stygge anklager mot han. Tror du virkelig at du ville nå frem til han med ditt syn på den måten? Vet du egentlig hva han sto for? Det virker som du har tegnet et vrengebilde av det i stedet.

Det er ikke hersketeknikk å fortelle Gaarder at han risikerte å bli medskyldig i at barn døde av meslinger - dersom foreldrene til barnet hadde unnlatt å vaksinere barnet sitt - som følge av den skremselspropagandaen han serverte i diverse foredrag - som han tom. tok betalt for å holde.
Hvert år dør det tusenvis av barn verden rundt som følge av meslinger.
Når han atpå til presterte å mene at en vaksine svekker imunforsvaret - da viste han i tillegg mangel på kunnskap om hvorledes vaksiner virker.
Kan du fortelle meg hva som er hersketeknikk ved å fortelle at han tok feil både om imunforsvar og manglende vaksinering?

(Innlegget ble redigert 21.04.21 12:11)

Rockohh

Rockohh
21.04.21 12:47
MacanT: Ingen normale mennesker gidder å diskutere virkelighetsfjernt tøv som KTere finner på.

Mange såkalte konspirasjonsteorier har vist seg å stemme, at det faktisk var konspirasjoner. Vaksinepass ble avfeid som konspirasjonsteori av mange. Nå er det virkelighet.

aicat

aicat
21.04.21 13:09
Rockohh: Mange såkalte konspirasjonsteorier har vist seg å stemme, at det faktisk var konspirasjoner. Vaksinepass ble avfeid som konspirasjonsteori av mange. Nå er det virkelighet.

Jeg tror du bør holde deg til TS og se på de teoriene Gaarder presenterte nemlig bl.a. disse:
- Vaksiner svekker imunforsvaret
- Advarsler mot vaksiner generelt
- 911 var en innside jobb
- Det lever mennesker i huler på Venus - som har besøkt jorden
Det kan godt være han hadde flere konsp.teorier, men dette er det jeg personlig har diskutert med han.

oddvar_kjempebra

oddvar_kjempebra
21.04.21 13:31
Rockohh: Mange såkalte konspirasjonsteorier har vist seg å stemme, at det faktisk var konspirasjoner. Vaksinepass ble avfeid som konspirasjonsteori av mange. Nå er det virkelighet.

Ha-ha. Du må nok lese deg opp på hva en konspirasjonsteori er.

Vaksinepass er ikke noe noen er konspirert frem. Det er er en ide som har blitt lagt frem og som ser ut til å få gjennomslag. I politiske beslutningsorganer.

Det er ikke slik at alt du ikke liker er konspirasjoner. En konspirasjon er at noen går bak ryggen på andre for å ødelegge for andre og/eller berike seg selv. 

(Innlegget ble redigert 21.04.21 13:32)

MacanT

MacanT
21.04.21 16:07
Rockohh: Vaksinepass ble avfeid som konspirasjonsteori av mange. Nå er det virkelighet.

(Innlegget ble redigert 21.04.21 16:10)

KapteinMark

KapteinMark
21.04.21 16:13
Rockohh: Emblemet til Fabian er en ulv i fåreklær.

Dette kommer nok Senterpartiet til å ta tak i med det første!

aicat

aicat
21.04.21 16:23
MacanT: Tøv, vaksinepass er selvsagt ingen konspirasjonsteori. Vaksinepass har for øvrig eksistert så lenge jeg kan huske, fikk mitt første gule vaksinepass allerede en gang på 70-tallet.

Alle som skulle ut på en utenlandsreise måtte fremvise "Yellow Card". Jeg fikk mitt første i 1957. Der er det dato og navn på hvilke vaksiner jeg har fått: BCG, Kopper, Polio, tetanus, difteri, kikhoste....senere kom også Gul feber til da jeg skulle til Sudan.

Rockohh

Rockohh
21.04.21 17:51
aicat: - Advarsler mot vaksiner

Jeg skriver dette først.

Totalt 258 alvorlige tilfelle av blodpropp og 45 dødsfall blant personer som har fått AstraZeneca vaksinen. - DAG OG TID.NO  26.03.21

Også blodpropp, og blødninger fra et par av de andre korona-vaksinene.

Lekkede dokumenter: Fire døde kort tid etter Sputnik-vaksinen.

RNA-koronavaksine kan klusse det til i kroppen. Er det et eksperiment befolkningen skal være forsøkskaniner for?

Før var det kvikksølv i vaksiner som mange ble syke av. Midt i 2013 var det 70 som hadde fått narkolepsi av svineinfluensa vaksinen.

Influensavaksine med levende virus ble sprayet i nesen, kunne smitte andre.

Gulf War Syndromet ble mistenkt kom fra en vaksine.

Rockohh

Rockohh
21.04.21 17:57
MacanT: Tøv, vaksinepass er selvsagt ingen konspirasjonsteori. Vaksinepass har for øvrig eksistert så lenge jeg kan huske, fikk mitt første gule vaksinepass allerede en gang på 70-tallet.

Nei, men det ble kalt det av flere som aldri hadde hørt om det før. Akkurat som mye annet blir kalt konspirasjonsteori, fordi de ikke har hørt/lest om det.

Rockohh

Rockohh
21.04.21 18:05
KapteinMark: Dette kommer nok Senterpartiet til å ta tak i med det første!

He he, morsomt!

aicat

aicat
21.04.21 18:36
Rockohh: Totalt 258 alvorlige tilfelle av blodpropp og 45 dødsfall blant personer som har fått AstraZeneca vaksinen. - DAG OG TID.NO 26.03.21

Jeg forstår at du fortsatt ikke greier å foholde deg til det jeg har kritisert Gaarder for. Jeg har ikke nevnt verken influenza, Covid-19 eller svineinfluenza, men meslingvaksine til barn.

Kan du gi meg en god begrunnelse for at vi ikke skal vaksinere barn mot en sykdom som i 2017 drepte 110 000 barn? Jeg har ingen ting i mot at paranoide fjols som slike som Gaarder får gå fritt rundt i samfunnet, men når de begynner å påvirke andre mennesker til ikke å ta meslingevaksine - og at på til tjener penger på det - da bør de tiltales for medvirkning til drap - og plasseres på lukket avdeling hvor de ikke kan drepe ennå flere barn.
Men nå ser det ut for at Vår Herre kom politiet i forkjøpet - når han til slutt falt for sin egen dårskap.

(Innlegget ble redigert 21.04.21 18:37)

KapteinMark

KapteinMark
21.04.21 19:25
Rockohh: He he, morsomt!

Senterpartiet er de eneste som tar grep!

Se eksempelvis når ulven ble plassert på melkekartongen. SP var de eneste som tidlig så hvilke mareritt dette kunne føre til, både for store og små.

Man kan spørre seg om det var tilfeldig at ulven dukket opp på melkekartongen. Neppe!

Med det som utgangspunkt kan man heller ikke utelukke at det var fullmåne den natten produksjonen av disse melkekartongen ble iverksatt.

Vem vet? Inte du, vem vet? Inte jag etc.

Rockohh

Rockohh
21.04.21 19:28
aicat: Kan du gi meg en god begrunnelse for at vi ikke skal vaksinere barn mot en sykdom som i 2017 drepte 110 000 barn? Jeg har ingen ting i mot at paranoide fjols som slike som Gaarder får gå fritt rundt i samfunnet, men når de begynner å påvirke andre mennesker til ikke å ta meslingevaksine - og at på til tjener penger på det - da bør de tiltales for medvirkning til drap - og plasseres på lukket avdeling hvor de ikke kan drepe ennå flere barn.
Men nå ser det ut for at Vår Herre kom politiet i forkjøpet - når han til slutt falt for sin egen dårskap.

Sjokkerende å se hvor mye du må hate ytringsfriheten! Du vil altså ha et orwellsk meningspoliti med makt til å tiltale en person for medvirkning til drap og plasseres på lukket avdeling for å ha deltatt i samfunnsdebatten med "feil" meninger. Bruker du en slags omskrivning av første bud til Du skal ikke ha andre meninger enn mine?

aicat

aicat
21.04.21 19:46
Rockohh: ytringsfriheten

Men er ytringsfriheten til en vaxinefornekter viktigere og mer verd enn livet til 110 000 barn?
Hva slag fascistisk raseideologi er det du er tilhenger av?
Er det Hitlers sosial-davinisme du forfekter - hvor forakten for svakhet var et bærende prinsipp - og hvor svake individer derfor måtte elimineres?

(Innlegget ble redigert 21.04.21 19:52)

mo6

mo6
21.04.21 20:09

Samme her, jeg har også hatt vaksinepass i flere tiår. En grei ordning. Malaria, Gul feber, Hepatitt osv. Bør være mulig å bruke det samme for Covid-vaksinen.

Rockohh

Rockohh
21.04.21 20:52
aicat: Hva slag fascistisk raseideologi er det du er tilhenger av?

Hvordan i all verden fikk du det å være tilhenger av ytringsfriheten til å være det samme som å være tilhenger av fascistisk raseideologi?

Rockohh

Rockohh
21.04.21 20:55
aicat: Er det Hitlers sosial-davinisme du forfekter -

Hva har Hitlers sosial-darwinisme med ytringsfrihet å gjøre?

Rockohh

Rockohh
21.04.21 21:05
aicat: Jeg har ingen ting i mot at paranoide fjols som slike som Gaarder får gå fritt rundt i samfunnet, men når de begynner å påvirke andre mennesker til ikke å ta meslingevaksine - og at på til tjener penger på det - da bør de tiltales for medvirkning til drap - og plasseres på lukket avdeling hvor de ikke kan drepe ennå flere barn.

Det ser ut til at du har problemer med grensesetting når det gjelder hvem som er ansvarlig for hva? Hvorfor driver du med slik ansvarsfraskrivelse for foreldre om å sette seg inn i en problemstilling for å ta en avgjørelse om de vil la barnet sitt vaksineres?

Rockohh

Rockohh
21.04.21 21:13
aicat: Men er ytringsfriheten til en vaxinefornekter viktigere og mer verd enn livet til 110 000 barn?

Et helt vanvittig merkverdig spørsmål du kommer med her! Hva har disse to tingene med hverandre å gjøre?

Cabal

Cabal
21.04.21 21:19
Rockohh: RNA-koronavaksine kan klusse det til i kroppen

Slutt å spre galskap!!

aicat

aicat
21.04.21 21:22
Rockohh: Et helt vanvittig merkverdig spørsmål du kommer med her! Hva har disse to tingene med hverandre å gjøre?

Når man driver foredragsvirksomhet og forteller foreldre at de ikke bør vaksinere sine barn mot meslinger - samtidig som man underslår det faktum at det f.eks. i 2017 døde 110 000 barn av meslinger - så ser du ikke sammenhengen???
God natt - du er faktisk ennå dummere enn jeg trodde!

Rockohh

Rockohh
21.04.21 22:12
aicat: Når man driver foredragsvirksomhet og forteller foreldre at de ikke bør vaksinere sine barn mot meslinger - samtidig som man underslår det faktum at det f.eks. i 2017 døde 110 000 barn av meslinger - så ser du ikke sammenhengen???
God natt - du er faktisk ennå dummere enn jeg trodde!

Gjelder det tilsvarende for muslimske foredragsholdere og imamer? Mener du at muslimske hatpredikanter skal anklages for medvirkning til drap i terrorangrep helt andre steder, og plassere disse muslimske hatpredikantene på lukket avdeling?

Gunstein12

Gunstein12
21.04.21 22:48
aicat: Når man driver foredragsvirksomhet og forteller foreldre at de ikke bør vaksinere sine barn mot meslinger - samtidig som man underslår det faktum at det f.eks. i 2017 døde 110 000 barn av meslinger - så ser du ikke sammenhengen???God natt - du er faktisk ennå dummere enn jeg trodde!

Man kan jo komme i et dilemma:

Helsemyndigheter i muslimske land kan stå overfor et dilemma om de mottar vaksiner som ikke er sertifisert som gelantinfrie. Lege og muslim Usman Rana er ikke bekymret: – Islamsk teologi er preget av pragmatikk i spørsmål om helse, sier han.

Frykt for at manglende halal-sertifisering kan gi vaksine-skepsis – Vårt Land (vl.no)

(Innlegget ble redigert 21.04.21 22:49)

Rockohh

Rockohh
21.04.21 23:41
aicat: Jeg har ingen ting i mot at paranoide fjols som slike som Gaarder får gå fritt rundt i samfunnet, men når de begynner å påvirke andre mennesker til ikke å ta meslingevaksine - og at på til tjener penger på det - da bør de tiltales for medvirkning til drap - og plasseres på lukket avdeling hvor de ikke kan drepe ennå flere barn.

Hvis noen dør av vaksinen, mener du da at de som har vært talspersoner for vaksinen bør tiltales for medvirkning til drap - og plasseres på lukket avdeling?

Rockohh

Rockohh
22.04.21 12:09
Cabal: Slutt å spre galskap!!

Flere medisinske eksperter hevder at den nye vaksineteknologien ligger så langt unna tradisjonelle vaksiner at de ikke lengre kan kalles vaksiner.

It is a novel technique abandoned by several large pharmaceutical and biotech companies which were unable to overcome the dangerous side-effects of getting RNA into cells.

Det største ankepunktet overfor denne teknologien er at det fremmede DNA'et bringes helt inn i cellens kjerne, hvilket medfører fare for mutagene effekter ved sammenblanding av humant- og virus DNA. Dersom det fremmede arvematerialet spleises med det humane arvematerialet oppstår en mutasjon.

Man innpoder fremmed RNA inn i menneskeceller. Cellen blir på denne måten genetisk modifisert til å produsere et syntetisk virusprotein.

Spesielt kraftig inflammasjon og en overaktivering av immunforsvaret har vært de mest fremtredende ankepunktene.

Mange kan bli ført bak lyset når begrepet "vaksine" benyttes uten noen nærmere informasjon eller nyansering.

Coronavaksinen - en eksperimentell vaksine/fritt vaksinevalg

Rainmaker

Rainmaker
22.04.21 12:20
Rockohh: Det største ankepunktet overfor denne teknologien er at det fremmede DNA'et bringes helt inn i cellens kjerne, hvilket medfører fare for mutagene effekter ved sammenblanding av humant- og virus DNA. Dersom det fremmede arvematerialet spleises med det humane arvematerialet oppstår en mutasjon.

mRNA vaksinene inneholder ikke DNA...

Rockohh

Rockohh
22.04.21 12:31
Gunstein12: Man kan jo komme i et dilemma: Helsemyndigheter i muslimske land kan stå overfor et dilemma om de mottar vaksiner som ikke er sertifisert som gelantinfrie. Lege og muslim Usman Rana er ikke bekymret: – Islamsk teologi er preget av pragmatikk i spørsmål om helse, sier han. Frykt for at manglende halal-sertifisering kan gi vaksine-skepsis – Vårt Land (vl.no)

Den betente abortstriden i USA er bragt inn i vaksinemotstanden. Påstanden om at vaksinen inneholder vev fra aborterte fostre får mange evangelikale kristne til å reservere seg.

Bruken av humant fostervev i vaksineproduksjonen er ikke noe nytt, men mer ukjent i befolkningen hvor man kan tenke seg at dette for mange medfører betydelige etiske problemstillinger.

Da den italienske organisasjonen Corvelva undersøkte vaksinen Priorix Tetra, fant de at denne blant annet inneholdt DNA fra abortert fostercelle-linjer.

Mer velkjent er at anslagsvis 100 millioner mennesker fikk en poliovaksine som var forurenset med det kreftfremkallende viruset SV40 noe som har gitt et ukjent antall mennesker kreft.

Coronavaksinen - en eksperimentell vaksine / fritt vaksinevalg.

Rockohh

Rockohh
22.04.21 12:38
Rainmaker: mRNA vaksinene inneholder ikke DNA...

De nye vaksineplattformene beskrives som mRNA og DNA vaksiner. Dette er genteknologi som har til hensikt å pode fremmed syntetisk RNA og DNA inn i våre celler.

Coronavaksinen - en eksperimentell vaksine / fritt vaksinevalg.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg