Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Det blåsr en vind overalt

NYTT TEMA
karichristoffersen55
karichristoffersen55Innlegg: 910
28.09.18 16:55
På Østlandet merker vi mer og mer vind. Enkelte kvelder som i åpni gsscenen av en eldgammel westernfilm med løshunder og grevling eller skunk på utkikk etter mat nattestider. Man hører mer og mer om kjellere fylt av vann og skader i nærområder. Jeg er ikke mye ute å reiser lenger selv men var i sin tid en del k Danmark og husker busker og trær naturlig bøyet av vinden i åpne landskap. Hvordan er forholdene der nå.Hvodan merker man ekstremværet hos dem og hva gjør de med dette.
xpoolman
xpoolmanInnlegg: 7339
28.09.18 18:44
karichristoffersen55: busker og trær naturlig bøyet av vinden i åpne landskap. Hvordan er forholdene der nå.Hvodan merker man ekstremværet hos dem og hva gjør de med dette.

Her på Jæren er også busker og trær naturlig bøyet innover i det åpne landskapet slik det er i Danmark. Slik har det nok alltid vært og slik vil det nok fortsette.
Noe mer vind har vi ikke merket, snarere tvert imot vil jeg si. Da jeg var barn, tilbake på 60-tallet, var det atskillig tettere mellom stormene enn det er nå. Jeg er født og oppvokst på ei øy der vi var avhengig av båt for å komme til skole og arbeid. Det var ikke få ganger ferja var innstilt hver vinter på grunn av storm. 
Og fremdeles er det vel den uanmeldte orkanen 22. September 1969 som har rekorden hva gjelder vind på sørvestlandet.Jeg var 9 år den gangen og husker det meget godt og meget skremmende.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg